Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 14:06

Dziś robiłem kolejne zabawy z CAI, po usunięciu resztek ori filtra powietrza zrobiło sie miejsce między zderzakiem i nadkolem idealne na stożek:

widać dziurę łączącą komorę silnika z miejscem gdzie spoczywa sobie filtr
Obrazek
wykorzystałem rurę która w KL łączy przepustnice z przepływomierzem – zastąpię ją inną ponieważ obecna posiada dziurę na odmę (którą zaślepiłem domowym sposobem – niepytajcie jak ;) ) i wyjście na jedno z podciśnień (też zaślepione)
Obrazek
tak wygląda to po włożeniu stożka w nowe miejsce
Obrazek
Obrazek
a tutaj widać schowany stożek – jest mniej więcej pod reflektorem:)
Obrazek

Podsumowując – lepiej tego się umiejscowić nie da – wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali.
Pozostało mi dokupić 2 rury (ok 100zł) i materiał termoizolacyjny, którym owinę wszystkie rury :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ELIANO55 » 10 sie 2007, 14:27

czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 14:33

ELIANO55 napisał(a):czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?

si:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez m4rcin » 10 sie 2007, 15:02

Adaś napisał(a):wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali

<kurczak> Chyba nie rozumiem. Mam BOMZa a stożek jest tuż nad osłoną silnika. Do chłodnicy mu trochę brakuje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez ELIANO55 » 10 sie 2007, 15:04

ale chyba masz inna komore silnika, co nie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez m4rcin » 10 sie 2007, 15:12

hmm jeżeli chodzi o BA + KL to fakt. Może to inaczej wyglądać... a w zasadzie wygląda. Tak, czy inaczej w GE + KL stożek nie jest za chłodnicą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 16:38

m4rcin chodzi mi o to, że wentylator chłodnicy dmucha gorące powietrze na stożek i całą komorę silnika tam gdzie macie stożek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez promyczek001 » 10 sie 2007, 17:11

Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha. Jedyna wada jest to ze rura dolotu idzie wlasnie kolo wiatraka i na postoju np w korku, wiatrak potrafi zdrowo podgrzac rure. Pozatym czesc powierzchni stozka znajduje sie na wolnym powietrzu (co jest wada i zaleta)
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Adaś » 10 sie 2007, 17:13

promyczek001 napisał(a):Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha

promyczek001 wjedz autem na podnosnik, podnies do góry, stań pod autem i poczekaj aż się zagrzeje, włączy wentulator i zobaczysz którędy ucieka ciepłe powietrze:) to że stożek jest poniżej wiatraka nie znaczy, ze nie leci na niego gorące powietrze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 11 sie 2007, 23:55

kolejna korzyść takiego umiejscowienia stożka zapobiega takim sytuacjom:( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=39421
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez m4rcin » 13 sie 2007, 09:19

Wg. mnie jest tam jedno z najzimniejszych miejsc pod maską, w których w ogóle zmieści się stożek. Nie licząc wyciągania akku, robienia przegrody i podprowadzenia powietrza. W każdym razie jak patrzę od spodu na ten stożek to nie wydaje mi się, żeby zasysał ciepłe. Na kanale nie ma co sprawdzać, bo obieg powietrza podczas jazdy jest trochę inny niż na postoju (ciepłe powietrze będzie wpychane ku tyłowi a nie uchodziło dołem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Adaś » 19 sie 2007, 16:32

tak wygląda u mnie skończony gotowy CAI, muszę tylko jeszcze 1 mocowanie dorobić
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pajko » 19 sie 2007, 22:55

Adaś kiedy zzrucamy sie na tasme termoizolacyjna ?? :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adaś » 19 sie 2007, 22:59

Pajko napisał(a):Adaś kiedy zzrucamy sie na tasme termoizolacyjna

na tą chwilę nie mam kasy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ELIANO55 » 20 sie 2007, 00:50

Fajnie wyglada, ile ci zajelo docinanie i dopasowywanie? tak zeby byl ten stozek w tym miejscu gdzie chcesz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez m4rcin » 20 sie 2007, 08:49

Adaś dobra robota.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Adaś » 20 sie 2007, 10:43

ELIANO55 napisał(a):ile ci zajelo docinanie i dopasowywanie?

Nic nie docinałem:) Jak wyjąłem ori dolot cały (te części z nadkola) po prostu zacząłem kombinować jakby tą rurę upchnąć i okazało się, że idealnie wchodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ELIANO55 » 20 sie 2007, 17:00

no to najpiekniej, nic tylko u siebie tak zrobic :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2007, 17:29
Posty: 34
Skąd: KIELCE
Auto: 323f BA 2,0 v6 1994

Postprzez pawelMX6 » 22 sie 2007, 09:37

Adaś bardzo ladnie to wyglada, miejsce na filtr chyba najlepsze jakiem mozna sobie wyobrazic. Pytanie – to jest caly zestaw tego BOMZ'a? Wszystko plug&play? Bo tak sie wlasnie zastanawiam czy kupic caly gotowy czy nie lepiej kupic alu, zlacza i filtr osobno i to spasowac sobie i pogiac do FS'a... ile wogole dales za zestaw i po jakiej cenie? Bo widzialem takie zestawy od 190zl do az 600zl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez qbass » 22 sie 2007, 10:20

Taki zestawik 170 zł, jeśli się nie mylę :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje