Zawór SPV

Postprzez xANDy » 17 cze 2009, 16:05

wojowniczek – do tego potrzebujesz raczej oscyloskop.
Każdy miernik pokaże Ci inną wartość napięcia, które nie jest ani napięciem stałym, ani przemiennym. Każdy model miernika poda Ci inną wartość napięcia skutecznego, mało tego, profesjonalne mierniki trueRMS też moga pokazywać ciekawostki (np. zwykłe 12V).
Istnieją szybkie mierniki, króre jednak będą i tak miały problem z pomiarem impulsu +150V bo w porównaniu do +10V, które jest na końcu impulsu miernik musiałby przestawić się na tryb pomiaru x10, a to nie przychodzi już tak łatwo ani tak szybko.

Poza tym jak mówisz o Hold – ręcznie musiałbyś cudem trafić akurat na impuls, którego on nie zdązy zmierzyć. Większość multimetrów opiera się o procedurę podwójnego całkowania (od "starożytnego" ICL 7106) i oferuje najwyżej kilka pomiarów na sekundę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez wojowniczek » 17 cze 2009, 16:47

xANDy napisał(a):oscyloskop

:(
ale coś znajdę :)

a wracając do kwesti (http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1409663&highlight=#1409663): może jednak trzymać oba przewody w dłoni – napewno coś poczuję :D

albo: podłączyć równolegle żarówkę czy bezpiecznik, które przy impulsie 150V się przepali – taki miernik jednorazowy :D
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez MSI » 7 wrz 2009, 20:39

A ja mam jeszcze jedno pytanko,
mam ja SPV, który przeciekł niemal podobnie do TCV, odrobinka ropy zawsze pod wtyczką mimo, że suszone, czyszczone itd,

Teraz pytanie, czy taki przeciekający ropą SPV, czyli ze zwarciem w klipsie wtyczkowym (ropa zwiera) będzie mógł powodować, że auto znienacka gaśnie? Zdarzyło mi się już to dwa razy, podkreślam, że NIE mam problemów z odpalaniem, ani na zimno, ani na ciepło, nic z podobnych, jednak po wymianie TCV, mam takie dziwy z autem.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez wojowniczek » 8 wrz 2009, 08:41

wgm to nie SPV.
jeśli już to wina TCV – masz nowy/używany?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez MSI » 8 wrz 2009, 11:26

TCV nowy, fabrycznie, nie z alle(...) :]
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez wojowniczek » 8 wrz 2009, 11:44

nie wiem, niech wypowiedzą się inni :)
żeby spv wykonał ruch potrzebuje impulsu.
noooo chyba, że ciśnienie na pompie jest za małe i zawór (spv) sam się zamyka – ale to tylko teoria.
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Riki » 8 wrz 2009, 14:49

MSI napisał(a):nie z alle(...)

;)

MSI myślę, że niestety może to być wina SPV. Jakiś czas temu miałem już taki przypadek u klienta, deko ciekł aż w końcu w ogóle nie odpaliła... po wymianie jak ręką odjął (co nie oznacza, że u Ciebie na 101% to pomoże)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MSI » 13 wrz 2009, 01:21

pomogło, dodatkowo problem wynikał z przerwy na kablu przy sterowniku pompy wtryskowej
maździak znów jeździ
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 01:28

MSI co dokładnie zrobiłeś?

MSI napisał(a):maździak znów jeździ


<jupi>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MSI » 13 wrz 2009, 11:26

nastąpiła wymiana SPV na suchą sztukę ze znanej innej pompy od kolegi
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez wk88 » 26 lis 2009, 20:48

witam
jakiś rok temu pojawiła się na tym forum dyskusja na temat próby zamiany zaworu SPV 098300-0120 (MAZDA) na 098300-0160 (OPEL). Różnica w cenie kusząca: pierwszy ok. 1400,– a drugi 950,–
Ponieważ po czyszczeniu i uszczelnieniu pompy zaczął przeciekać mi właśnie ten element, a z kaską było krucho postanowiłem zaryzykować i zamontowałem ten od opla. A teraz wrażenia:

– motorek zapala zupełnie tak samo dobrze jak zapalał, bez znaczenia czy zimny czy gorący
– w całym zakresie obrotów 800 – 5000 rpm nie zauważyłem jakichkolwiek niedomagań
– może trochę większe wibracje motorka i rasowy dźwięk diesla, ale może to złudzenie
– chyba ma lepszego kopa, ale to może również złudzenie – turbina odzywa się już od ok. 1400 rpm i ciągnie do odcięcia przez wastegate
– może odrobinę więcej pali (6,3l/100 trasa/miejskie korki) ale to dlatego że po uszczelnieniu pompy mazda odzyskała wigor i można ją depnąć

A teraz trochę pomędrkuję. Dowiedziałem się, że pompy (końcówka numeru 6001) do których montowany jest zawór OPLA mają większe ciśnienie otwarcia, więc wnioskuję z tego, że w tym przypadku zawór SPV musi mieć mniejszą bezwładność (szybciej działać), co chyba nie przeszkadza w starszej konstrukcyjnie pompie. Słusznie twierdzi MarekW – zawór ma się tylko otwierać i zamykać, a za czas, w którym ma to robić odpowiada IDM. Zgadzam się również z Riki'm, że zapewne charakterystyką to te dwa zawory się różnią, ale myślę, że nie aż tak bardzo. Budowa zewnętrzna jest identyczna.
Stawiam więc tezę: chyba można zaryzykować podmianą 0120 na 0160 ale nie w drugą stronę.
Ja jeżdżę już dwa miesiące i nic złego się nie dzieje. Jak zacznie się dziać – dam znać.
Pozdrawiam
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez mahalnet » 27 lis 2009, 10:26

gratuluje odwagi, moja już pół roku i też się nic nie dzieje po czyszczeniu. Odpukać oczywiście
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez wojowniczek » 27 lis 2009, 14:47

wk88 też gratuluję odwagi :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez wk88 » 27 lis 2009, 19:03

A co może się stać ? za ciśnienie wtryskiwanego paliwa odpowiada pompa, a za moment wtrysku IDM i SPV. SPV nie daje sygnału zwrotnego do IDM. Gdyby było coś nie tak, to by silnik w ogóle nie odpalił, albo źle pracował. Obydwa zawory są firmy DENSO. Poza tym podmianę wykonał gość, który czyścił i uszczelniał (wewnątrz) pompę mojej maździny (gwarancja na pół roku) i na pompach "zjadł zęby". Zanim za zaworek zapłaciłem mogłem potestować. :]

Jeśli ktoś robił podobne eksperymenty to niech się tu podzieli swoimi spostrzeżeniami, pls.

W.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez wojowniczek » 30 lis 2009, 10:40

wk88 napisał(a):podmianę wykonał gość, który
(...)
wk88 napisał(a):na pompach "zjadł zęby".


u kogo robiłeś? :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez wk88 » 30 lis 2009, 11:14

W Nadarzenie (adres w poradniku jest już nieaktualny). Mieszkam niedaleko (o MABI mam swoją opinię – przedstawię fakty kiedyś na innym forum). Czyszczenie i uszczelnianie pompy to 500,– i robota w dwa dni (dostarczyłem samą pompę). Gość twierdzi, że ta różnica cen zaworów MAZDY i OPLA to zwykły chwyt marketingowy – wiadomo, mazda to samochód, który musi być drogi w serwisowaniu, bo japończyk. Ale może jest inaczej – zobaczymy. Tak na marginesie to chętnie bym porównał pracę takiego samego silnika z innym DITD (W-wa i okolice na południe).
Ostatnio edytowano 1 gru 2009, 13:12 przez wk88, łącznie edytowano 1 raz
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 15:35

wk88 napisał(a):W Nadarzenie (adres w poradniku)


u p. Podkowińskiego? ulala........


wk88 napisał(a):Tak na marginesie to chętnie bym porównał pracę takiego samego silnika z innym DITD (W-wa i okolice na południe).

wpadnij kiedyś na Spota... (daj wcześniej znać) to sobie porównasz do mojej GFki...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wojowniczek » 30 lis 2009, 15:41

Riki napisał(a):ulala........

no coś Ty Riki? czytając forum miał dobre opinie
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez wk88 » 30 lis 2009, 17:11

Riki napisał(a):u p. Podkowińskiego? ulala........

No to rozumiem, że p. Podkowiński podpadł Forumowiczom ? :]

wojowniczek napisał(a):no coś Ty Riki? czytając forum miał dobre opinie

Rzeczywiście, kierowałem się Waszymi opiniami, bo po tym jak mi Mabi wzięło samochód do naprawy (wariactwa silnika) ii cuda, jakie z nim robili to wolałem Sokratesa omijać z daleka. Później wrzucę trochę fotek – taki najmniejszy "bug" z ich strony to np: przestawiony o jeden ząbek pasek rozrządu mimo zapewnień, że dwa razy był sprawdzany <killer> Silnik pracował jak traktor – laik by zauważył, że coś jest nie tak.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 21:45

wojowniczek napisał(a):czytając forum miał dobre opinie


gdzie Marku? :) za moich czasów <lol> jak byłem zielony <zeby> jego adres został też usunięty z Poradnika...

Pompy w naszej okolicy potrafi robić Mabi. Tylko i wyłącznie. Poza tym wojowniczek może tutaj zabrać głos... bo chyba ma coś takiego pod maską i nie narzeka...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy