Rozwalony automat, naprawa czy wymiana na manuala?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez laiq » 9 maja 2007, 17:21

Witam, dzisiaj oddałem samochód do Samko stwierdzili że naprawa będzie kosztować max 3800 czyli pewnie do 4000 tyś dobiją. Doradźcie czy opłaca się naprawiać ta skrzynie dają 6 miesięcy gwarancji czy może włożyć do niej ręczną skrzynię czy może jeszcze coś innego. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

EDIT, Porek: tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników
Początkujący
 
Od: 24 mar 2007, 21:00
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 CA 94r 2.0 V6

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 19:30

a może tak sprzedać jako uszkodzone dołożyć i kupić w manualu ?
miałem kiedyś x6 w automacie i osobiście na 6 miesięczną gwarancję w życiu bym się nie zgodził :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 20:03

Laiq,
Moze na poczatek zabierz samochod z samko :) I nie sugeruj sie tym, co oni mowia.

Mozesz opisac, co nie tak jest ze skrzynia? Jakis w miare dokladny opis symptomow:)

Przerobienie na manual nie jest oplacalne. Mogloby sie oplacac dopiero, gdybys mial obok takiego samego xedosa z manualna skrzynia i moglbys sobie wymieniac poszczegolne elementy.

XsiX napisał(a):a może tak sprzedać jako uszkodzone dołożyć

Niestety mala szansa na sprzedanie auta z uszkodzona skrzynia. Ale chyba tez malo oplacalne.

laiq napisał(a):dają 6 miesięcy gwarancji

Jesli dobrze pamietam, jest limit kilometrow. Dodatkowo po dwoch tysiacach musisz do nich przyjechac na wymiane oleju i filtra.

Jaki masz silnik w swoim xedosie?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 20:15

Niestety mala szansa na sprzedanie auta z uszkodzona skrzynia. Ale chyba tez malo oplacalne.

może i racja, ale można sprzedać auto na częśći i wyciągnąć całkiem niezłą sumkę :D

Jaki masz silnik w swoim xedosie?

silnik jest podany w temacie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 20:26

XsiX napisał(a):może i racja, ale można sprzedać auto na częśći i wyciągnąć całkiem niezłą sumkę

Ale zanim sprzedasz ostatnia srubke, warto czyms jezdzic :)

XsiX napisał(a):silnik jest podany w temacie

Potem dopiero zobaczylem, ale juz nie chcialo mi sie zmieniac. Poza tym nie zmienilem jeszcze z innego powodu, mianowicie nie moglem dopasowac modelu skrzyni do silnika :)

Moze ktos poda wiecej szczegolow, co to za skrzynia, jakiej produkcji i takie tam.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 20:39

Moze ktos poda wiecej szczegolow, co to za skrzynia, jakiej produkcji i takie tam.

z tego co pamiętam GF4A-EL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 21:12

XsiX napisał(a):z tego co pamiętam GF4A-EL

Jesli GF4A-EL to super. Ale z tego, co wiem ten model byl w silnikach KL montowany.

Trzeba dokladnie model skrzyni ustalic, wtedy cos wiecej moglibysmy poradzic.

Pozdrawiam,
voytecku,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 21:48

voytecku napisał(a):Ale z tego, co wiem ten model byl w silnikach KL montowany.

z tego co wiem to nie tylko
bodajże w FS także była ta skrzynka
info na stronie MAZDAspeed / oznaczenia generacji ...

EDIT:
znalazłem w sieci coś takiego niestety bez x6

Model Rok ASB Typ il.biegów Producent
616 1967-70 BW35 RWD 3 BW
616 1971-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
808 1972-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
818 1972-76 L3N71B RWD 3 NISSAN
1500 1967-69 BW35 RWD 3 BW
1800 1969-74 BW35 RWD 3 BW
323 L4 1.6L 1988-89 G4A-HL FWD 4
323 L4 1.6L 1990-91 G4A-EL AWD 4 ALL WHEEL DRIVE
323 / Protege L4 1.6/1.8L 1990-94 F4A-EL FWD 4
323 1.6L L4 1986-88 F3A FWD 3 MITSUBISHI
323 1.6L L4 1988-89 G4A-HL FWD 4 MAZDA
323 1.6L L4 (AWD) 1990-91 G4A-EL FWD 4 MAZDA
323 1.6L, 1.8L L4 1990-94 F4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.0L L4 1994-98 CD4E FWD 4 FORD
626 2.0L L4 1983-86 F3A FWD 3 MITSUBISHI
626 2.0L L4 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.0L L4 1980-82 L3N71B RWD 3 NISSAN
626 2.5L V6 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.5L V6 1994-98 GF4A-EL FWD 4 MAZDA
626/(MX6 TO 97) L4 2.0L 1994-00 CD4E FWD 4
626/(MX6 TO 97) V6 2.5L 1994-00 GF4A-EL FWD 4
626/MX6 L4 2.0L V6 2.5L 1986-93 G4A-EL FWD 4
929 V6 3.0L 1988-91 N4A-EL RWD 4
929 V6 3.0L 1992-95 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
929 3.0L V6 1988-91 N4A-EL RWD 4 MAZDA
929 3.0L V6 1992-95 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
Cosmo 1976-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
GLC 1981-86 F3A FWD 3 MITSUBISHI
GLC 1977-83 L3N71B RWD 3 NISSAN
MIATA L4 1.8L 1991-97 L4N71B RWD 4
MIATA L4 1.8L 19'98-01 A44DE RWD 4
Miata 1.8L L4 1998-99 A44DE RWD 4 TOYOTA
Miata 1.8L L4 1991-97 L4N71B RWD 4 NISSAN
MILLENIA V6 2.3L 19'95-01 LJ4A-EL FWD 4 SUPERCHARGED
MILLENIA V6 2.5L 19'95-01 GF4A-EL FWD 4
Millenia 2.3L V6 (Supercharged) 1995-98 LJ4A-EL FWD 4 MAZDA
Millenia 2.5L V6 1995-98 G4A-EL FWD 4 MAZDA
Mizer 1971-73 L3N71B RWD 3 NISSAN
Montrose 1974-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
MPV (VAN) L4 2.6L 1989-95 L4N71B RWD 4
MPV (VAN) V6 2.5L 2000 GF4A-EL FWD 4
MPV (VAN) V6 3.0L 1989-99 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
MPV (Van) 2.6L L4 1989-95 L4N71B RWD 4 NISSAN
MPV (Van) 3.0L V6 1989-98 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
MX3 L4 1.6L V6 1.8L 1992-95 F4A-EL FWD 4
MX3 1.6L L4, 1.8L V6 1992-95 F4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.0L L4 1994-98 CD4E FWD 4 FORD
MX6 2.0L L4 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.5L V6 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.5L V6 1994-on GF4A-EL FWD 4 MAZDA
NAVAJO V6 4.0L 1991-94 A4LD RWD 4
Navajo 4.0L V6 1991-94 A4LD RWD 4 FORD
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1995-97 4R44E/4R55E RWD 4 FORD
PICKUP L4 2.0/2.2/2.6L 1986-89 L4N71B RWD 4
PICKUP L4 2.0/2.2/2.6L 1986-89 3N71B 4X4 3
PICKUP L4 2.2/2.6L 1990-93 L4N71B RWD 4
PICKUP L4 2.3 V6 3.0/4.0L 1994 A4LD RWD 4
PICKUP L4 2.3 V6 3.0L 1995-97 4R44E/4R55E/A4LD-E RWD 4 A4LD-E
PICKUP L4 2.5L 2001 4R44E RWD 4
PICKUP L4 2.5L/V6 3.0L 1998-00 4R44E/4R55E RWD 4
PICKUP L4 2.6L 1990-93 R4A-EL/RE4RO1A 4X4 4 RE4R01A
PICKUP V6 3.0L/4.0L 2001 5R55E RWD 5
PICKUP V6 4.0L 1997-00 5R55E RWD 5
Pickup 2.0L, 2.2L L4 1982-85 L3N71B RWD 3 NISSAN
Pickup 2.0L, 2.2L, 2.6L L4 1986-89 L3N71B RWD 3 NISSAN
Pickup 2.0L, 2.2L, 2.6L L4 1986-89 L4N71B RWD 4 NISSAN
Pickup 2.2L L4 1990-93 L4N71B RWD 4 NISSAN
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1997-98 5R55E RWD 5 FORD
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1994 A4LD RWD 4 FORD
Pickup 2.5L L4, 3.0L V6 1998 4R44E/4R55E RWD 4 FORD
Pickup 2.6L L4 1990-93 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
PROTEGE L4 1.5/1.8L 1995-98 F4A-EL FWD 4
PROTEGE L4 1.6/1.8L 1999-01 FN4A-EL/4F27E FWD 4 4F27E
Protege 1.5L,1.8L L4 1995-98 F4A-EL FWD 4 MAZDA
Protege 1.6L,1.8L L4 1990-94 F4A-EL FWD 4 MAZDA
R100 1971-72 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX2 1971-74 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX3 1972-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX4 1974-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX7 1980-83 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX7 1984-88 L4N71B RWD 4 NISSAN
RX7 1989-92 N4A-EL RWD 4 MAZDA
RX7 1993-96 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
RX7 ROTARY 1980-83 3N71B RWD 3
RX7 ROTARY 1984-88 L4N71B RWD 4
RX7 ROTARY 1989-92 N4A-EL RWD 4
RX7 ROTARY 1993-96 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
Titan truck (2 ton) 1990-on JR403E RWD 4 MAZDA
TRIBUTE V6 3.0L 2000-01 CD4E FWD 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 21:56

XsiX napisał(a):info na stronie MAZDAspeed / oznaczenia generacji ...

Moze slepy jestem, ale nie znalazlem silnika KF przy skrzyniach biegow...

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 22:04

voytecku napisał(a):Moze slepy jestem, ale nie znalazlem silnika KF przy skrzyniach biegow..

nie jesteś ślepy..
info o skrzyni podałem na podstawie danych którymi interesowałem się mając x6 z ASB :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 22:11

XsiX napisał(a):info o skrzyni podałem na podstawie danych którymi interesowałem się mając x6 z ASB

To szukamy dalej :)

A moze to ta sama skrzynia, ktora byla montowana w silnikach 2.0 FS, czyli CD4E albo jednak GF4A-EL, bo widze ze jest taka w MX-6 z silnikiem 2.0?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 22:23

CD4E na pewno nie – ta porażkowa skrzynia to chyba tylko w cronosach była montowana
było gdzieś na forum że w europejskich FSach była skrzynia japońska

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 22:27

XsiX napisał(a):CD4E na pewno nie – ta porażkowa skrzynia

ale do niej najlatwiej jest znalezc master kit :)

moze damy w koncu laiq'uowi cos powiedziec. my tu sobie czata urzadzilismy, a jeszcze sie okaze, ze w samko skrzynie jednak naprawili :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez laiq » 10 maja 2007, 08:46

Co do usterki to skrzynia jak już samochód ruszył pracowała moim zdaniem prawidło przełączała biegi bez problemu. Jedyny problem był z ruszeniem biegi jeśli mogę to tak nazwać ślizgały się, również nie było wstecznego. Co dziwne po wciśnięciu HOLD na D auto ruszało bez problemu. W Samko stwierdzili że spaliło się sprzęgło oraz że rozwalone są biegi "co dziwne" wysokie. Jednak po rozmowie z kolesiem z Samko zdecydowałem żeby naprawiali. Mówią że może uda się zejść coś z ceny.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2007, 21:00
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 CA 94r 2.0 V6

Postprzez arni0000 » 10 maja 2007, 09:05

Ja bym się nie bawił w naprawę 6 miesięcy gwarancji to za mało. Jeśli wymienią ci wszystkie elementy eksploatacyjne to powinni dać minimum rok bez limitu kilometrów, jeśli naprawią tylko to, co było uszkodzone może paść, co innego i znów koszty. Zapłacisz 3500 a za rok czy półtora rozleci się coś nowego i co znów 3500. Automaty się tak bez powodu nie rozlatują, więc albo ma najechane dużo kilometrów albo był niewłaściwie eksploatowany. Ja bym poszukał manuala nie wiem tylko jak w xedosah będzie pasował do silnika, ale można przerobić sama skrzynia to koszt ok 700zł plus przeróbka myślę, że wszystko zamknęłoby się w 1400-1800 zł. Ostatecznie można kupić za 3500- 4000 rozjechanego Xedosa i wszystko przełożyć jeszcze zostanie ci masa części, które później możesz sprzedać i część kosztów sobie wrócisz. Po za tym jest okazja poprawić osiągi auta i zmniejszyć spalanie.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez XsiX » 10 maja 2007, 09:55

arni0000 napisał(a):Po za tym jest okazja poprawić osiągi auta i zmniejszyć spalanie.

oj tak i to znacznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Domelxyz » 11 maja 2007, 23:23

Eee tam. Ja też mam tą nieszczęsną skrzynię i też naprawiam w Samko. A 4000 to górny pułap co oznacza, że naprawa może dużo mniej kosztować.
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez voytecku » 12 maja 2007, 11:39

Domelxyz napisał(a):A 4000 to górny pułap co oznacza, że naprawa może dużo mniej kosztować

Gorny pulap takiej naprawy to ok 1500zl :)

Domelxyz napisał(a):naprawiam w Samko

Naprawiles raz czy co jakis czas Ci naprawiaja?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Soluks » 12 maja 2007, 16:38

przekładka z automatu na manual to nie takie hop siup prócz skrzyni trzeba kupić cały mechanizm lawarka, instalacja ekektryczna pewnie też jest inna ( nie wiem jak to jest z licznikiem) i do tego masa pracy, a co do naprawinych to już nie oryginał a trzeba zmienić wszystko żeby jedno nie psuło drugiego (znajomy naprawiał 3 razy w ciągu roku i też każda naprawa kosztowałą ok 1000-2000zł aż kupił używaną w dobrym stanie i jeżdzi do dzisiaj)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Domelxyz » 14 maja 2007, 09:20

voytecku napisał(a):Naprawiles raz czy co jakis czas Ci naprawiaja?

O września 2006 mam moją 626 i pierwsza naprawa się szykuje.
Czy możliwe, że mi nalali umyślnie za dużo oleju?
Jak byłem u nich miesiąc temu to powiedzieli, że skrzynka przecieka w 3 miejscach – uszczelnienie ok 1000zł a najlepiej remont. Wczoraj sprawdzałem na włączonym silniku i wydawało mi się, że jest za dużo oleju ...
Podjechałem do NORAUTO i koleś też to samo powiedział ...
Normalnie nie wiem co o tym myśleć ...
Jeszcze nie wstawiłem Madzi do Samko...
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6