Remont Silnika – fakty, mity i pytania dla silników benzynowych. Wątek wspólny dla BA/BH
Witam,
Mógłbym się rozpisywać... Ale po co. Mam maździochę dwa miesiące i ... niestety. Najpierw spotkał mnie problem opisany w wątku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Problem rozwiązałem... ale niestety silnik czy za mojej winy czy poprzednika oberwał i pierścionki się skończyły po zaledwie 9000 km.
Oddałem autko do naprawy. W chwili obecnej Silnik jest już rozmontowany i czeka na dostawę części.
Wymieniam:
1. Pasek rozrządu – MITSUBOSHI – 98,58 PLN
2. Rolki prowadzące – GMB – 306,40 PLN razem
3. Uszczelniacze zaworó ssących – TOA – 44,64
4. Uszczelniacze zaworów wydechowych – TOA – 42,36
5. Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
6. Uszczelki kolektorów ssących – AJUSA – 41,24
7. Uszczelki kolektorów wydechowych – ELWIS – 62,26
8. Uszczelka pod głowicę 1 – AJUSA – 152,22
9. Uszczelka pod głowicę 2 – AJUSA – 149,23
10. Pierścienie – RIKEN – 450,00
11. Filtr oleju – Micro – 14,95
12. Świece zapłonowe – DENSO – 193,44 – dwie już miałem
13. Kable zapłonowe – JC – 210,71
To na razie tyle. W sklepie w którym dokonałem zakupów dostałem upustu 80 PLN ale portfel i tak czuje się lekko ograbiony...
Ok. To do silnika.
Stan silnika jest zadowalający. Na gładziach cylindrów widać jeszcze ślady po fabrycznej obróbce cylindrów, na tej podstawie stwierdziłem, że mogę pozwolić sobie na pierścienie nominalne:
Głowice oddałem do planowania. Będą lżejsze o 0,2 mm
Podobno wyraźnym objawem brania oleju uszczelniaczami był nagar na trzonkach zaworowych (niestety nie dałem rady zrobić zdjęcia. może jutro jak będą wyciągnięte zawory). Dodatkowym objawem są umyte brzegi tłoków:
Resztę dopisze jak upewnię się, że prawidłowo zamieszczam zdjęcia.
C.D.N.
Nie do końca o to mi chodziło ale może być
Tym razem zacznę od razu pytaniem.
Hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Co trzeba zrobić aby popychacz napinacza wszedł do środka... Uśmiechanie się i mówienie nie pomogło...
Kolejne pytanie z ciekawości:
Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...
Do kompletu:
Zdjęcie głowiczki.
I na pocieszenie... Zawsze mogło być gorzej:
Matiz. W środkowy tłok wbił się zawór. Pacjent przejechał jeszcze 30 km nim skończył się olej w silniku. dopiero wtedy właściciel odpuścił i stwierdził, że coś jest nie tak....
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i rady.
Mógłbym się rozpisywać... Ale po co. Mam maździochę dwa miesiące i ... niestety. Najpierw spotkał mnie problem opisany w wątku:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Problem rozwiązałem... ale niestety silnik czy za mojej winy czy poprzednika oberwał i pierścionki się skończyły po zaledwie 9000 km.
Oddałem autko do naprawy. W chwili obecnej Silnik jest już rozmontowany i czeka na dostawę części.
Wymieniam:
1. Pasek rozrządu – MITSUBOSHI – 98,58 PLN
2. Rolki prowadzące – GMB – 306,40 PLN razem
3. Uszczelniacze zaworó ssących – TOA – 44,64
4. Uszczelniacze zaworów wydechowych – TOA – 42,36
5. Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
6. Uszczelki kolektorów ssących – AJUSA – 41,24
7. Uszczelki kolektorów wydechowych – ELWIS – 62,26
8. Uszczelka pod głowicę 1 – AJUSA – 152,22
9. Uszczelka pod głowicę 2 – AJUSA – 149,23
10. Pierścienie – RIKEN – 450,00
11. Filtr oleju – Micro – 14,95
12. Świece zapłonowe – DENSO – 193,44 – dwie już miałem
13. Kable zapłonowe – JC – 210,71
To na razie tyle. W sklepie w którym dokonałem zakupów dostałem upustu 80 PLN ale portfel i tak czuje się lekko ograbiony...
Ok. To do silnika.
Stan silnika jest zadowalający. Na gładziach cylindrów widać jeszcze ślady po fabrycznej obróbce cylindrów, na tej podstawie stwierdziłem, że mogę pozwolić sobie na pierścienie nominalne:
Głowice oddałem do planowania. Będą lżejsze o 0,2 mm
Podobno wyraźnym objawem brania oleju uszczelniaczami był nagar na trzonkach zaworowych (niestety nie dałem rady zrobić zdjęcia. może jutro jak będą wyciągnięte zawory). Dodatkowym objawem są umyte brzegi tłoków:
Resztę dopisze jak upewnię się, że prawidłowo zamieszczam zdjęcia.
C.D.N.
Nie do końca o to mi chodziło ale może być
Tym razem zacznę od razu pytaniem.
Hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Co trzeba zrobić aby popychacz napinacza wszedł do środka... Uśmiechanie się i mówienie nie pomogło...
Kolejne pytanie z ciekawości:
Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...
Do kompletu:
Zdjęcie głowiczki.
I na pocieszenie... Zawsze mogło być gorzej:
Matiz. W środkowy tłok wbił się zawór. Pacjent przejechał jeszcze 30 km nim skończył się olej w silniku. dopiero wtedy właściciel odpuścił i stwierdził, że coś jest nie tak....
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i rady.
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 09:18 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu i połączenie kilku w jeden
Powód: Poprawa tematu i połączenie kilku w jeden
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
Zapomniałem dodać:
Sprężanie w barach: 10,1; 10,5; 11,2; 9,8; 11,5; 10,3
Dotarła pierwsza paczuszka.
Tylko jeśli się nie mylę. to w tej paczce powinny być jeszcze świece zapłonowe... Zaczynają się schody ?
Czy ktoś wie co robić z hydraulicznym napinaczem paska rozrządu ?
Sprężanie w barach: 10,1; 10,5; 11,2; 9,8; 11,5; 10,3
Dotarła pierwsza paczuszka.
Tylko jeśli się nie mylę. to w tej paczce powinny być jeszcze świece zapłonowe... Zaczynają się schody ?
Czy ktoś wie co robić z hydraulicznym napinaczem paska rozrządu ?
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)
czemu nie kupiłeś nowego napinacza jak rozrząd zmieniasz??
czemu nie kupiłeś nowego napinacza jak rozrząd zmieniasz??
Adaś napisał(a):uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)
Jak możesz to zamień ten shit na ori.
U siebie założyłem taką uszczelke JC w Marcu – obecnie cieknie jak no wiadomo co hehe
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Teoretycznie jeszcze mogę zmienić uszczelki. Jakie polecacie ?
Co do napinacza. Spłukałem się finansowo i nie mam już kolejnych 500 PLN na napinacz. Aby nie było, że sępie to naprawa jest powiększona o wymianę amortyzatorów, zawieszenia silnika i jeszcze kilku innych detali. Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.
P.S. Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?
Co do napinacza. Spłukałem się finansowo i nie mam już kolejnych 500 PLN na napinacz. Aby nie było, że sępie to naprawa jest powiększona o wymianę amortyzatorów, zawieszenia silnika i jeszcze kilku innych detali. Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.
P.S. Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?
Ostatnio edytowano 14 cze 2007, 13:46 przez VeruS, łącznie edytowano 1 raz
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
VeruS napisał(a): Jakie polecacie ?
do Mazdy wszelkie uszczelki tylko Oryginalne
VeruS napisał(a): Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.
ja bym wolal zmienic najpierw napinacz niz amory
VeruS napisał(a):Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?
1.5 i 1.8 – 4 śruby
2.0 V6 – 5 śrub
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Ok.
Zamówiłem:
1. Napinacz paska rozrządu – MAZDA – 480 PLN
2. Uszczelki pod głowicę – MAZDA – 536 PLN
Uszczelki AJUSA wracają do JC
Z pozytywnych informacji. Głowice są splanowane i sprawdzone. Aktualnie są myte, potem docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy.
Zamówiłem:
1. Napinacz paska rozrządu – MAZDA – 480 PLN
2. Uszczelki pod głowicę – MAZDA – 536 PLN
Uszczelki AJUSA wracają do JC
Z pozytywnych informacji. Głowice są splanowane i sprawdzone. Aktualnie są myte, potem docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
Od 2 lat mam uszczelki JC w Vitarze v6 (pod głowice, pokrywę zaworów, uszczelniacze zaworowe, kolektory) i nie mogę powiedzieć aby działo się coś nie tak. Myślę, że lekko przeginacie z krytyką wobec JC. Złe działanie części może jeszcze wynikać z niedociągnięć mechaników.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
Ja widziałem w K8 cieknące uszczelki pod deklami zaworów marki JC w tydzień po założeniu. Zakładał (z oporami, bo nie chciał po tym jak je potrzymał w ręku) ten samo mechanik który zakładał w moim MXie oryginalne uszczelki – od 2 lat nie przeciekła ani kropelka.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Popieram. Ja założyłem uszczelkę pod dekiel do poprzedniej 323f 1,8 i wytrzymała bodaj miesiąc i jakieś 3 tysiące przebiegu. Kupiłem drugą bo myślałem, że tamta była felerna i co??? Pochodziła mi raptem 2 miesiące I w końcu sprzedałem samochód. Co dalej nie wiem.
Z przewodami Wn od JC też miałem problemy i kupiłem NGK do 323f. Tylko do mojej kosztowały chyba 120 złotych, a do twojej raczej więcej.
Z przewodami Wn od JC też miałem problemy i kupiłem NGK do 323f. Tylko do mojej kosztowały chyba 120 złotych, a do twojej raczej więcej.
to zobaczymy pod głowice będą oryginały, a pod pokrywy JC. Jak będą ciekły to nie będzie tragedii. Uszczelki oryginalne lub nie – te które były pod pokrywami zaworów ciekły jak szalone wiec nie będzie z nich pociechy...
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
VeruS napisał(a): pod pokrywy JC.
jak wymiana pod jedną pokrywą zajmie w razie czego 15 minut, tak z tylną głowicą może być już problem
kable WN JC wytrzmują 10 000 km w porywach....
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
tomekrvf napisał(a):VeruS napisał(a):a pod pokrywy JC.
Zastanów się dobrze nad tym. Uszczelki z Jc kosztują 33 PLN sztuka a oryginał około 60PLN. Te z JC zaraz będą ciekły
orginalki chyba drożej niz60 pln za\sztuke – mi sie kojarzy cos w okolicy 150-250 za sztuke
- Od: 21 kwi 2005, 19:49
- Posty: 174
- Skąd: Warszawa
- Auto: Seat Toledo 2.0TDI `07
323F BA Z5 uszczelka ORI pod pokrywe 85zł – tydzień temu kupiłem (Kraków)
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości