Remont Silnika – fakty, mity i pytania dla silników benzynowych. Wątek wspólny dla BA/BH

Postprzez VeruS » 13 cze 2007, 22:50

Witam,

Mógłbym się rozpisywać... Ale po co. Mam maździochę dwa miesiące i ... niestety. Najpierw spotkał mnie problem opisany w wątku:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Problem rozwiązałem... ale niestety silnik czy za mojej winy czy poprzednika oberwał i pierścionki się skończyły po zaledwie 9000 km.
Oddałem autko do naprawy. W chwili obecnej Silnik jest już rozmontowany i czeka na dostawę części.

Obrazek

Wymieniam:

1. Pasek rozrządu – MITSUBOSHI – 98,58 PLN
2. Rolki prowadzące – GMB – 306,40 PLN razem
3. Uszczelniacze zaworó ssących – TOA – 44,64
4. Uszczelniacze zaworów wydechowych – TOA – 42,36
5. Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
6. Uszczelki kolektorów ssących – AJUSA – 41,24
7. Uszczelki kolektorów wydechowych – ELWIS – 62,26
8. Uszczelka pod głowicę 1 – AJUSA – 152,22
9. Uszczelka pod głowicę 2 – AJUSA – 149,23
10. Pierścienie – RIKEN – 450,00
11. Filtr oleju – Micro – 14,95
12. Świece zapłonowe – DENSO – 193,44 – dwie już miałem
13. Kable zapłonowe – JC – 210,71

To na razie tyle. W sklepie w którym dokonałem zakupów dostałem upustu 80 PLN ale portfel i tak czuje się lekko ograbiony...

Ok. To do silnika.

Stan silnika jest zadowalający. Na gładziach cylindrów widać jeszcze ślady po fabrycznej obróbce cylindrów, na tej podstawie stwierdziłem, że mogę pozwolić sobie na pierścienie nominalne:

Obrazek

Głowice oddałem do planowania. Będą lżejsze o 0,2 mm :]

Obrazek

Podobno wyraźnym objawem brania oleju uszczelniaczami był nagar na trzonkach zaworowych (niestety nie dałem rady zrobić zdjęcia. może jutro jak będą wyciągnięte zawory). Dodatkowym objawem są umyte brzegi tłoków:

Obrazek

Resztę dopisze jak upewnię się, że prawidłowo zamieszczam zdjęcia.

C.D.N.

Nie do końca o to mi chodziło ale może być :)

Tym razem zacznę od razu pytaniem.

Obrazek

Hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Co trzeba zrobić aby popychacz napinacza wszedł do środka... Uśmiechanie się i mówienie nie pomogło...

Kolejne pytanie z ciekawości:

Obrazek

Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...


Do kompletu:

Obrazek

Zdjęcie głowiczki.

I na pocieszenie... Zawsze mogło być gorzej:

Obrazek

Matiz. W środkowy tłok wbił się zawór. Pacjent przejechał jeszcze 30 km nim skończył się olej w silniku. dopiero wtedy właściciel odpuścił i stwierdził, że coś jest nie tak....

Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i rady.
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 09:18 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu i połączenie kilku w jeden
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 11:46

Zapomniałem dodać:

Sprężanie w barach: 10,1; 10,5; 11,2; 9,8; 11,5; 10,3

Dotarła pierwsza paczuszka.

Obrazek

Obrazek

Tylko jeśli się nie mylę. to w tej paczce powinny być jeszcze świece zapłonowe... Zaczynają się schody ?

Czy ktoś wie co robić z hydraulicznym napinaczem paska rozrządu ?
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Adaś » 14 cze 2007, 12:51

uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)
czemu nie kupiłeś nowego napinacza jak rozrząd zmieniasz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez no_fear » 14 cze 2007, 13:35

Adaś napisał(a):uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)

Jak możesz to zamień ten shit na ori.
U siebie założyłem taką uszczelke JC w Marcu – obecnie cieknie jak ;) no wiadomo co hehe
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 13:45

Teoretycznie jeszcze mogę zmienić uszczelki. Jakie polecacie ?

Co do napinacza. Spłukałem się finansowo i nie mam już kolejnych 500 PLN na napinacz. Aby nie było, że sępie to naprawa jest powiększona o wymianę amortyzatorów, zawieszenia silnika i jeszcze kilku innych detali. Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.

P.S. Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?
Ostatnio edytowano 14 cze 2007, 13:46 przez VeruS, łącznie edytowano 1 raz
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Adaś » 14 cze 2007, 13:46

VeruS napisał(a): Jakie polecacie ?

do Mazdy wszelkie uszczelki tylko Oryginalne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 14 cze 2007, 13:46

VeruS napisał(a): Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.

ja bym wolal zmienic najpierw napinacz niz amory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 13:48

Do najbliższego salonu mazdy mam jakieś 130 km. Odpada.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez no_fear » 14 cze 2007, 13:58

VeruS napisał(a):Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?

1.5 i 1.8 – 4 śruby <spoko>
2.0 V6 – 5 śrub <spoko>
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez alf28 » 14 cze 2007, 15:45

VeruS napisał(a):Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
:| to już lepiej założyć starą na silikonie będzie pewniejsza
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 16:02

Ok.

Zamówiłem:

1. Napinacz paska rozrządu – MAZDA – 480 PLN
2. Uszczelki pod głowicę – MAZDA – 536 PLN

Uszczelki AJUSA wracają do JC

:(

Z pozytywnych informacji. Głowice są splanowane i sprawdzone. Aktualnie są myte, potem docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 16:08

Od 2 lat mam uszczelki JC w Vitarze v6 (pod głowice, pokrywę zaworów, uszczelniacze zaworowe, kolektory) i nie mogę powiedzieć aby działo się coś nie tak. Myślę, że lekko przeginacie z krytyką wobec JC. Złe działanie części może jeszcze wynikać z niedociągnięć mechaników.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez brii » 14 cze 2007, 17:41

Ja widziałem w K8 cieknące uszczelki pod deklami zaworów marki JC w tydzień po założeniu. Zakładał (z oporami, bo nie chciał po tym jak je potrzymał w ręku) ten samo mechanik który zakładał w moim MXie oryginalne uszczelki – od 2 lat nie przeciekła ani kropelka.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 14 cze 2007, 17:52

brii napisał(a):cieknące uszczelki pod deklami zaworów marki JC w tydzień po założeniu.
dokładnie to samo przerabiałem, Żałowałem :( ze stara poszła w kosz.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Lukano » 14 cze 2007, 18:02

Popieram. Ja założyłem uszczelkę pod dekiel do poprzedniej 323f 1,8 i wytrzymała bodaj miesiąc i jakieś 3 tysiące przebiegu. Kupiłem drugą bo myślałem, że tamta była felerna i co??? Pochodziła mi raptem 2 miesiące ;) I w końcu sprzedałem samochód. Co dalej nie wiem. :)
Z przewodami Wn od JC też miałem problemy i kupiłem NGK do 323f. Tylko do mojej kosztowały chyba 120 złotych, a do twojej raczej więcej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 18:30

:) to zobaczymy ;) pod głowice będą oryginały, a pod pokrywy JC. Jak będą ciekły to nie będzie tragedii. Uszczelki oryginalne lub nie – te które były pod pokrywami zaworów ciekły jak szalone wiec nie będzie z nich pociechy...
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Winetou » 14 cze 2007, 18:55

VeruS napisał(a): pod pokrywy JC.

jak wymiana pod jedną pokrywą zajmie w razie czego 15 minut, tak z tylną głowicą może być już problem

kable WN JC wytrzmują 10 000 km w porywach....
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez tomekrvf » 14 cze 2007, 21:20

VeruS napisał(a):a pod pokrywy JC.

Zastanów się dobrze nad tym. Uszczelki z Jc kosztują 33 PLN sztuka a oryginał około 60PLN. Te z JC zaraz będą ciekły
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brylant » 15 cze 2007, 00:14

tomekrvf napisał(a):
VeruS napisał(a):a pod pokrywy JC.

Zastanów się dobrze nad tym. Uszczelki z Jc kosztują 33 PLN sztuka a oryginał około 60PLN. Te z JC zaraz będą ciekły



orginalki chyba drożej niz60 pln za\sztuke – mi sie kojarzy cos w okolicy 150-250 za sztuke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2005, 19:49
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Auto: Seat Toledo 2.0TDI `07

Postprzez no_fear » 15 cze 2007, 07:21

323F BA Z5 uszczelka ORI pod pokrywe 85zł – tydzień temu kupiłem (Kraków)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323