Wpływ opon na zachowanie samochodu

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez sajko » 19 cze 2007, 23:38

Jak w temacie. Jaki jest wpływ opon na zachowanie samochodu. Chodzi konkretnie o inną wysokość opony na jednej osi. Jeszcze konkretniej – koło lewe 65, koło prawe 60. Czy ma to zauważalny wpływ na trakcję i osiągi? A może tylko wysokość przodu samochodu? Chodzi oczywiście o przednie koła!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez marakus » 19 cze 2007, 23:49

Przede wszystkim lewe koło kręci się wolniej niż prawe. 5mm różnicy to może nie wiele, ale na obwodzie daje to 3cm na obrót. W praktyce Twój dyferencjał ma cały czas coś do roboty przy jeździe na wprost, bo auto "myśli", że jest na zakręcie. Poza tym przy przyspieszaniu jedno koło mocniej ciągnie do przodu, co w pewnych warunkach może skończyć się poślizgiem. Myślę, że może to też powodować szybsze zużycie opon.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez sajko » 19 cze 2007, 23:58

Cała ta sytuacja jest przykładem na liberalizm przepisów i idiotyzm kierowców w UK... Kupiłem auto i takie właśnie opony miało... Ale już w sobotę idą do wymiany. Nie wspominam nawet, że wszystkie 4 opony są inne... Inny producent, bieżnik... A jak z osiągani auta? Jest zauważalna różnica? Pytam, bo do soboty nie sprawdze...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez Winetou » 20 cze 2007, 00:07

eksploatacja
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez sajko » 20 cze 2007, 01:18

No fakt – niech bedzie Eksploatacja.

Ale czy ktos jeszcze sie odezwie w tym watku i odpowie na pytania?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez marakus » 20 cze 2007, 09:32

Jak masz każde koło inne, to życzę powodzenia na mokrym albo przy gwałtownym hamowaniu. Jak nie masz ABSu to masz duże szanse na kołowrotek. Co do osiągów, to jak dyferencjał pracuje cały czas, to chyba troszkę tej mocy ucieka, ale wątpię byś to zauważył.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez alf28 » 20 cze 2007, 11:20

sajko napisał(a):koło lewe 65, koło prawe 60. Czy ma to zauważalny wpływ na trakcję
:| zauważalny wpływ"może" mieć nawet opona o tym samym rozmiarze, a z różnym typem bieżnika
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez slav » 21 cze 2007, 00:45

sajko napisał(a):Jaki jest wpływ opon na zachowanie samochodu


to tak jakbys zalozyl jeden but prawidlowej wielkosci a drugi mniejszy , domyslasz sie jak bedziesz chodzil ?

sajko napisał(a):A jak z osiągani auta? Jest zauważalna różnica? Pytam, bo do soboty nie sprawdze...


ludzie pomyslcie troche o swoim i czyims bezpieczenstwie,
bez obrazy ale takie pytanie dyskwalifikuje w moich oczach pytajacego ,jezeli ma prawo jazdy i jest kierowca :|
jeszcze troche to beda lampy z przodu do tylu przekladac i odwrotnie .
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez alf28 » 21 cze 2007, 09:47

slav napisał(a):to tak jakbys zalozyl jeden but prawidlowej wielkosci a drugi mniejszy
hahaha
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Lukano » 21 cze 2007, 11:47

Ja jak kupiłem auto to miałem tylko bierznik inny na przedniej osi i jeździź się nie dało na koleinach. Rozmiar ten sam. Pozmianie na komplet nowych trzyma się łądnie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez bazakbal » 21 cze 2007, 20:20

sajko napisał(a):koło lewe 65, koło prawe 60.

wartość, którą kolega wymienia to wskaźnik profilu opony (czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości razy 100%) a nie wysokość!
zatem stwierdzenie:

marakus napisał(a):5mm różnicy to może nie wiele,

to po prostu wyssana z palca bzdura :)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez pehop » 21 cze 2007, 23:05

sajko kwestia różnicy w profilu opony, to raczej przyklad na cwaniactwo sprzedającego :|
Z oponami z róznym profilem bryka nie przejdzie Ci MOTu! – sam to przerabiałem (jak ktoś jest naiwny to nauka ograniczonego zaufania kosztuje – dobrze, jeżeli tylko kasę).
Jeżeli chodzi o zachowanie auta – to na pewno na zakrętach będzie Cię ściągać w tą stronę, gdzie masz mniejszy profil.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 13:39
Posty: 48
Skąd: Oxford, UK
Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99

Postprzez marek » 22 cze 2007, 00:08

w UK mozna miec cztery rozne opony, poszukajcie sobie w przepisach. i MOT musi przejsc, chociaz oni wyciagaja lapowy strasznie na MOT wiec dobrze wiedziec co mozna albo robic w ASO za jednym rzutem przeglad okresowy i MOT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez pehop » 22 cze 2007, 21:04

Opony mogą być 4 różne (czyli rózni producenci, bieżniki, stan zużycia, itp.), ale profil musi być ten sam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 13:39
Posty: 48
Skąd: Oxford, UK
Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99

Postprzez marek » 22 cze 2007, 21:07

pehop napisał(a):Opony mogą być 4 różne (czyli rózni producenci, bieżniki, stan zużycia), ale profil musi być ten sam



o, dokładnie to mialem na myśli (co dla mnie jest bzdurą – szczególnie że opony o tym samym profilu ale innych producentów mają rózne wymiary faktyczne i różny kształ przekroju opony... Ja bym sobie nigdy nei założył dwóch różnych opon na jedną oś ani dwóch radykalnie różnych par na przód i tył – np tanie marketowe opony na jedna os i drogie sportowe na drugą oś.

PS. Sorki pehop ale nie doczytałem Twojego postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez pehop » 23 cze 2007, 01:11

Żadnej urazy nie uczyniłeś :P
A swoją drogą, to te przepisy są idiotyczne
Płynie się zawsze do źródeł... pod prąd... Z prądem płyną śmieci...

Wszystkim, którym się spieszy, polecam:
http://youtube.com/watch?v=Cvja-PA5Egc
30mph to 50km/h
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 13:39
Posty: 48
Skąd: Oxford, UK
Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99

Postprzez Hazu » 24 cze 2007, 08:55

bazakbal napisał(a):sajko napisał:
koło lewe 65, koło prawe 60.

wartość, którą kolega wymienia to wskaźnik profilu opony (czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości razy 100%) a nie wysokość!
zatem stwierdzenie:

marakus napisał:
5mm różnicy to może nie wiele,

to po prostu wyssana z palca bzdura


bazakbal ty to bzdury wypisujesz, do podstawówki było pod górke?

przy szerokości opony 195 i srednicy felgi 15" różnica średnicy opony (wysokości) bedzie wynosić 19,5 mm.


Nie ma mozliwości aby nie ściagało samochodu przy takie róznicy.

Chyba że ściagało i ktoś załozył tak (z taką różnicą średnic) aby kupujacy nie wykrył że auto jest krzywe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazakbal » 24 cze 2007, 09:41

emmarek napisał(a):przy szerokości opony 195 i srednicy felgi 15" różnica średnicy opony (wysokości) bedzie wynosić 19,5 mm.

właśnie o tym napisałem. gratuluję umiejętności zastosowanie wzoru! chociaż, gdybyś dokładniej przeczytał to byś zauważył, że średnica nie ma tu żadnego znaczenia.

emmarek napisał(a):Nie ma mozliwości aby nie ściagało samochodu przy takie róznicy.

przecież nie twierdze, że nie będzie sciągało

emmarek napisał(a):marakus napisał:
5mm różnicy to może nie wiele,
to po prostu wyssana z palca bzdura

chodziło mi o prostą rzecz: kolega nigdzie nie napisał jaką szerokość mają dwie różne opony zatem w żaden sposób (z samego wskaźnika profilu w jednej oponie 60 w drugiej 65) nie da się wywnioskować różnicy w wysokości tych opon. mówiąc prościej profil opony został błędnie przyjęty jako wysokość opony.

emmarek napisał(a):bazakbal ty to bzdury wypisujesz, do podstawówki było pod górke?

proszę przeczytaj najpierw, a potem obrażaj
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hazu » 24 cze 2007, 11:31

bazakbal napisał(a):chodziło mi o prostą rzecz: kolega nigdzie nie napisał jaką szerokość mają dwie różne opony


Nie napisał też jaka maja średnice felgi ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazakbal » 24 cze 2007, 12:08

emmarek napisał(a):Nie napisał też jaka maja średnice felgi

bo to akurat nie ma żadnego znaczenia, o czym również napisałem powyżej. być może miałem do szkoły pod góre, ale w przeciwienstwie do ciebie przynajmniej tam dotarłem i coś z tego wyniosłem i później było już tylko z górki :)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości

Moderator

Moderatorzy Moto