Demontaż kokpitu – NIECZYNNE – brak fotek
Strona 1 z 1
6 śrub i 5 nakrętek.
Dwie to mocowanie kolumny kierownicy.
Tu uwaga przy odkręcaniu podsunąć fotel do przodu lub siedzieć tak aby kolanami podtrzymać kierownice inaczej po odkreceniu kolumna (cięzka) poleci w dół i może pozrywać/naruszyć okablowanie.
Jedna na środku pod szybą jest pod zaślepką na środku listwy nawiewu.
Dwie śruby po lewej
ciężko to odkręcić z powodu braku miejsca. Potrzebne fachowe narzędzia lub masa dziwnych przejściówek:)
Teraz dwie śruby z prawej
I cztery na środku
Teraz drobiazgi
Odkręcić dwie śrubki.Jedna to masa a druga to mocowanie otwierania maski.
Wyciskamy dwa zatrzaski które trzymaja plastykowe coś..
Takie same zatrzaski należy wypiąć za kolumna kierownicy i po stronie pasażera bo podtrzymują wiązke kabli..
Po tych czynnościach poruszać całą deską i powalczyć ze środkowymi śrubami i sama zejdzie.
Dwie to mocowanie kolumny kierownicy.
Tu uwaga przy odkręcaniu podsunąć fotel do przodu lub siedzieć tak aby kolanami podtrzymać kierownice inaczej po odkreceniu kolumna (cięzka) poleci w dół i może pozrywać/naruszyć okablowanie.
Jedna na środku pod szybą jest pod zaślepką na środku listwy nawiewu.
Dwie śruby po lewej
ciężko to odkręcić z powodu braku miejsca. Potrzebne fachowe narzędzia lub masa dziwnych przejściówek:)
Teraz dwie śruby z prawej
I cztery na środku
Teraz drobiazgi
Odkręcić dwie śrubki.Jedna to masa a druga to mocowanie otwierania maski.
Wyciskamy dwa zatrzaski które trzymaja plastykowe coś..
Takie same zatrzaski należy wypiąć za kolumna kierownicy i po stronie pasażera bo podtrzymują wiązke kabli..
Po tych czynnościach poruszać całą deską i powalczyć ze środkowymi śrubami i sama zejdzie.
Ostatnio edytowano 19 wrz 2014, 09:01 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 22 lis 2006, 14:41
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V
kbilski możesz mi powiedzieć jak dobrać się do nagrzewnicy w raz z obudową ?Mam zamiar wymienić ją i jestem już na etapie częściowego rozkręcenia kokpitu. Czy muszę zdjąć tę czrną deskę która jest na twoim zdjęciu? ( bodajże nr 11) czy jest to konieczne? Czy ściąga się ją razem z tą rurą metalową (to wszystko jest zespolone?)
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
ile ci to zajęło godzin??
D4NI3L napisał(a):ile ci to zajęło godzin??
ja to rozłożyłem na 2 dni ponieważ mój samochód stoi pod chmurka.
pierwszego dnia rozebrałem wszystkie zbędne plastiki, które nie będą przeszkadzać w ewentualnej jeździe i wrzuciłem do bagażnika.
drugiego dnia rozebrałem resztę i wymieniłem nagrzewnice.
Powiem tak. uwaliłem się po pachy, ale warto było. teraz mam gorąco w aucie i jest to nieporównywalne z jakimś płukaniem przez węże. U mnie płukania skończyły się właśnie zalaniem auta a wcale nie robiłem tego ani często ani długo.
Jest jeszcze jeden aspekt. jeżeli masz klime to niestety będziesz musiał ja rozszczelnić. Nie wyciągniesz komory z nagrzewnicą jeżeli wcześniej nie wykręcisz parownika od klimy.
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
a masz moze zdjecia jak dotrzeć do tej nagrzewnicy ?
jak dobrze pamiętam to musisz najpierw wysunąć oba fotele max do przodu, będziesz miał lepszy dostęp do tej kolumny od tyłu. Z tyłu masz po lewej i prawej stronie śrubkę do odkręcenia ( na tym właśnie czarnym plastiku co okala dźwignię od ręcznego). Jak zdejmiesz ten plastik czarny odsłonią ci się 2 kolejne śrubki od plastiku z meszkiem przy biegach. Ten plastik ma również kolejne 2 zatrzaski na dole kokpitu z przodu przy podłodze po lewej i prawej stronie. Dalej to musisz zacząć od samego kokpitu . boczki, daszek od zegarów, środek itp tak jak ci na to pozwalają kolejno odsłonięte śrubki.
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
zrobione , nagrzewnica wymieniona ale roboty w cholere dużo nie polecam nikomu samemu tego robić ile nerwów sie człowiek na łapał
jak zdjąć plastyki bo relacja jakby od połowy i zdjęć nie ma wszystkich
aha zależy co chcesz zrobić czy dostać sie do samej nagrzewnicy?? czy ogólnie wszystkie plastiki zaczynajać od kokpitu???
Edit by Farciarz ....
Mojej fotorelacji na forum MS już nie ma i to od dawna ... i nie będę tłumaczył dlaczego aby nie roztrząsać ponownie pewnych spraw
Mojej fotorelacji na forum MS już nie ma i to od dawna ... i nie będę tłumaczył dlaczego aby nie roztrząsać ponownie pewnych spraw
Ostatnio edytowano 29 gru 2010, 23:39 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz link podany przez Ciebie nie działa
Ja też jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy. I w sumie nie taki diabeł straszny jak go malują Zajęło mi to jakieś 6,5h z przerwą na i pogaduchy
Fajna fotorelacja chociaż mam jedno ale...
Nie trzeba rozszczelniać klimy żeby wyjąć pudło z nagrzewnica. Wystarczy odkręcić 2 śrubki obudowy parownika tej nad nogami pasażera i wyjąć przewody klimy z mocowań, te w komorze silnika. Zrobi się na tyle luźno że można wyjąć obudowe z nagrzewnica
Ja też jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy. I w sumie nie taki diabeł straszny jak go malują Zajęło mi to jakieś 6,5h z przerwą na i pogaduchy
Fajna fotorelacja chociaż mam jedno ale...
Nie trzeba rozszczelniać klimy żeby wyjąć pudło z nagrzewnica. Wystarczy odkręcić 2 śrubki obudowy parownika tej nad nogami pasażera i wyjąć przewody klimy z mocowań, te w komorze silnika. Zrobi się na tyle luźno że można wyjąć obudowe z nagrzewnica
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości