Oświetlenie deski rozdzielczej oraz chipowanie M6 136->170KM

Postprzez kitek-bartek » 28 lip 2007, 22:35

witam, jestem nowym użytkownikiem forum. 2 tygodnie temu zakupiłem 6-tkę.mam problem z oświetleniem 3 pokręteł na dole deski rozdzielczej, wszystkie przyciski świecą ok, natomiast pokrętło od siły nawiewu i temperatury nie świecą się, rozebrałem deskę rozdzielczą i sprawdzałem żarówki, jest ich 5 i są ok , nie znam się za dobrze na elektryce i nie wiem co może być przyczyną. poza tym mam jeszcze jeden problem-po przejechaniu nawet 25km, wskazówka od temperatury prawie się nie podnosi. po postoju przy zapalaniu podnosi się do połowy ale później znów trochę opada. wymieniłem termostat i problem nie zniknął. proszę o pomoc w tej sprawie. z góry dzięki,


edit by mod:
zmieniłem temat na bardziej adekwatny, bo z pytania o żarówki nie wyszło nic za to rozwinął się temat chipowania.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez darrecki » 29 lip 2007, 19:19

kitek-bartek napisał(a):witam, jestem nowym użytkownikiem forum. 2 tygodnie temu zakupiłem 6-tkę.mam problem z oświetleniem 3 pokręteł na dole deski rozdzielczej, wszystkie przyciski świecą ok, natomiast pokrętło od siły nawiewu i temperatury nie świecą się, rozebrałem deskę rozdzielczą i sprawdzałem żarówki, jest ich 5 i są ok , nie znam się za dobrze na elektryce i nie wiem co może być przyczyną. poza tym mam jeszcze jeden problem-po przejechaniu nawet 25km, wskazówka od temperatury prawie się nie podnosi. po postoju przy zapalaniu podnosi się do połowy ale później znów trochę opada. wymieniłem termostat i problem nie zniknął. proszę o pomoc w tej sprawie. z góry dzięki,


Ten chip zamontowales sam czy tez byl? Znasz moze zrodlo jego pochodzenia?
Jedyny jaki znalazlem ktory "podnosi" moc do 170km to: http://www.chiptuningdirect.com/mazda/6 ... cr_en.html
Jednak nie chce mi sie wierzyc w jego dzialanie, a raczej przyrost mocy szczegolnie ze do kazdego samochodu wynosi on tyle samo – 26%

Niestety na twoje pytania nie jestem w stanie odpowiedziec
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kitek-bartek » 29 lip 2007, 20:11

kupilem auto bez żadnych modyfikacji- w serii miala 138KM i 300Nm, w poznaniu w firmie geko cars dokonalem modyfikacji-170KM i 385Nm. Niestety ale nie we wszystkich modelach da się coś takiego zrobić-z tego co wiem to modele z drugiej polowy 2004r i mlodsze nie dają się modyfikować, natomiast te z 2003 i starsze mają inne oprogramowanie i tam trzeba wkladać box. Mój tata też ma 6-tke z 2003 i u niego jest box-w serii mial 128KM i 320Nm, teraz jest 151KM i 380Nm. Firma w której to robilem czyta program sterujący silnikiem i wysyla go do Niemiec. Tam na podstawie danych z komputera oceniają stan silnika itp i na tej podstawie przesylają nowy program tak by silnik nic nie stracil na niezawodności i żywotności. Odradzam kupienie gotowego programu.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Pawnik » 29 lip 2007, 20:27

kitek-bartek napisał(a):kupilem auto bez żadnych modyfikacji- w serii miala 138KM i 300Nm, w poznaniu w firmie geko cars dokonalem modyfikacji-170KM i 385Nm. Niestety ale nie we wszystkich modelach da się coś takiego zrobić-z tego co wiem to modele z drugiej polowy 2004r i mlodsze nie dają się modyfikować, natomiast te z 2003 i starsze mają inne oprogramowanie i tam trzeba wkladać box. Mój tata też ma 6-tke z 2003 i u niego jest box-w serii mial 128KM i 320Nm, teraz jest 151KM i 380Nm. Firma w której to robilem czyta program sterujący silnikiem i wysyla go do Niemiec. Tam na podstawie danych z komputera oceniają stan silnika itp i na tej podstawie przesylają nowy program tak by silnik nic nie stracil na niezawodności i żywotności. Odradzam kupienie gotowego programu.

Szczerze mówiąc jestem sceptykiem co do chipowania tych silników. Nikt mi nie powie, że zrobienie 170 KM ze 136 KM przy seryjnych podzespołach jest dla nich obojętne. Co z kołem dwumasowym ( ono jest wrażliwe już przy seryjnej mocy ), turbiną, rozrządem ( też wrażliwy element ), hamulcami ( M6 ma stosunkowo słabe hamulce w tej klasie, a przy 170 KM jednak jest różnica)???. Mając na uwadze, że M6 2,0 cidt 120 KM i 136 KM to to samo, to na tych samych podzespołach dochodzi 50 KM mocy więcej ( siła dwóch maluchów ;) ). Niezawodność musi pójść ostro w dół, zresztą w różnych testach to się potwierdza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez darrecki » 30 lip 2007, 00:20

kitek-bartek napisał(a):Niestety ale nie we wszystkich modelach da się coś takiego zrobić-z tego co wiem to modele z drugiej polowy 2004r i mlodsze nie dają się modyfikować, natomiast te z 2003 i starsze mają inne oprogramowanie i tam trzeba wkladać box.


Z tego co czytalem na innych forach wersje przed liftem w 2005r mialy to samo oprogramowanie rozniace sie jedynie wersja. Mozna bylo np wgrac do wersji 2003 poprawiony soft z 2005. Natomiast z twojej wypowiedzi wnioskuje, ze wersje do 2003 zmodyfilowac mozna jedynie poprzez box, pierwsza polowa 2004 chip, a wszystkie pozniejsze niemodyfikowalne. Czyli 3 rozne typy komputera sterujacego w przeciagu 3 lat – troche mi to nie pasuje. Te informacje pochodza z firmy, gdzie zakladales chip?

Osobiscie wiele razy kusilo mnie na chipa, ale te 136km dostepne seryjnie to w sumie calkiem milo chasaja pod maska ale podstawowa kwestia dlaczego jeszcze tego nie zrobilem – szkoda mi silnika.

Mozesz przedstawic na forum osiagi jakie masz po tym chipie? Przyspieszenie 0-100km/h, elastcznosc 60-100 na 4 oraz 80-120 na 5 biegu? )No i oczywiscie cena takiej przyjemnosci.

Czy problem z temperatura silnika wystepowal rowniez przed chipem?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kitek-bartek » 30 lip 2007, 09:54

Z tego co czytalem na innych forach wersje przed liftem w 2005r mialy to samo oprogramowanie rozniace sie jedynie wersja. Mozna bylo np wgrac do wersji 2003 poprawiony soft z 2005. Natomiast z twojej wypowiedzi wnioskuje, ze wersje do 2003 zmodyfilowac mozna jedynie poprzez box, pierwsza polowa 2004 chip, a wszystkie pozniejsze niemodyfikowalne. Czyli 3 rozne typy komputera sterujacego w przeciagu 3 lat – troche mi to nie pasuje. Te informacje pochodza z firmy, gdzie zakladales chip?

Mozesz przedstawic na forum osiagi jakie masz po tym chipie? Przyspieszenie 0-100km/h, elastcznosc 60-100 na 4 oraz 80-120 na 5 biegu? )No i oczywiscie cena takiej przyjemnosci.

Czy problem z temperatura silnika wystepowal rowniez przed chipem?[/quote]

Więc tak- rozmawialem z kilkoma firmami z calej polski na temat podnoszenia mocy w 6-tkach. I tak mimo, że wszystko wydaje się być takie samo w silnikach to w rzeczywistości tak nie jest. Firma: strefatuningu.pl z Gdyni próbowala już podnosić moc w kilku mazdach z II polowy 2004r i mlodyszch i niestety operacja ta im się nie udala. Nie znam się na tym dokladnie. I nie komputer sterujący jest inny a oprogramowanie. Proponuję się skontaktować z tą firmą i podadzą dokladnie co bylo przyczyną. Natomiast co do tego że dla 6-tek z 2003 musi być box to się przekonalem na wlasnej skórze. Ja modyfikację robilem w firmie geko cars w Poznaniu.Cena 1500PLN. Jeśli chodzi o osiągi to szczerze mówiąc jeszcze nie sprawdzalem dokladnie ale zrobię to. Problem ze wskaźnikiem temperatury byl od poczatku, przy czym byla to wina termostatu. Po jego wymianie temperatura na wskaźniku byla wyższa ale jeszcze nie taka jak powinna.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez kitek-bartek » 30 lip 2007, 10:22

Pawnik – co do twojego posta- to nie wiem skąd masz takie informacje i testy że niezawodność idzie w dól. Piszą tak jedynie ci co tego nie mają u siebie w autach lub firmy takie jak dekra itp. ze wzgledu na lobby ze strony producentów aut a dlaczego?bo taki np. VW mial do dyspozycji silnik 1.9tdi i jak mi wytlumaczysz ze ten sam silnik jest w 4 wersjach mocy, mimo że wszystkie elementy silnika są takie same. Można mieć 90KM 110Km, 130KM i 150KM. I np. mój znajomy kupolwal skodę superb o mocy 130KM a że byla promocja to od razu w salonie dostal chip na 160KM, bez utraty gwarancji. Nie znam nikogo, kto by zalozyć chip i narzekal. Jeżeli silnik jest w zlym stanie to ci to po prostu odradzą lub powiedzą ze robisz to na wlasne ryzyko.u mnie mozna bylo wyciagnać pod 190KM i 410Nm ale wtedy wykres mocy nie byl obejetny dla silnika. wzrost byl nagly a potem szybki spadek. i to jest wlasnie zabojcze dla silnika.a jeżeli doda sie mniej mocy-wykres będzie lagodny tak by nie przeciążać poszczególnych elementów.Co do rozrządu ja po kupieniu od razu wymienilem wszystko.Jeśli chodzi o hamulce to ja póki co nie narzekam. co prawda czlowiek, który mi dodawal koników mówil że można by o tym pomyśleć w przyszlości. I wszyscy, którzy się zajmują podnoszeniem mocy, mają o tym takie samo zdanie, że jeżeli się nie przesadzi z KM i Nm to nic się silnikowi nie dzieje. Poczytaj opinie tych, którzy jeżdżą już z chipem po 2 -3 lata i zobaczysz, że nikt nie narzeka. Acha i jeszcze jedno-spalanie nie wzroslo -przynajmniej ja nie zauważylem.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez kitek-bartek » 30 lip 2007, 10:41

generalnie uważam, że jak ktoś jest do czegoś negatywnie nastawiony, to ani moja ani 1000innych pozytywnych opinii tu nie pomoże. Gdyby nie to, że wiedzialem że da się podnieść moc w M6 to bym jej nie kupil, mimo że nawet bez tego chodzila jak rakieta. ale dla mnie 136KM bylo za malo i powiem szczerze że do 170KM też się już przyzwyczailem. jakby ktoś się chcial spotkać i się przejechać nie ma problemu. nie wiem skąd jesteście dokladnie ale możemy się gdzieś umówić. często jężdżę trasą poznań-lublin, średnio raz w tygodniu. także jeśli któś mieszka w pobliżu tej trasy to możemy się gdzieś ustawić.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Pawnik » 30 lip 2007, 10:57

kitek-bartek napisał(a):Pawnik – co do twojego posta- to nie wiem skąd masz takie informacje i testy że niezawodność idzie w dól. Piszą tak jedynie ci co tego nie mają u siebie w autach lub firmy takie jak dekra itp. ze wzgledu na lobby ze strony producentów aut a dlaczego?bo taki np. VW mial do dyspozycji silnik 1.9tdi i jak mi wytlumaczysz ze ten sam silnik jest w 4 wersjach mocy, mimo że wszystkie elementy silnika są takie same. Można mieć 90KM 110Km, 130KM i 150KM. I np. mój znajomy kupolwal skodę superb o mocy 130KM a że byla promocja to od razu w salonie dostal chip na 160KM, bez utraty gwarancji. Nie znam nikogo, kto by zalozyć chip i narzekal. Jeżeli silnik jest w zlym stanie to ci to po prostu odradzą lub powiedzą ze robisz to na wlasne ryzyko.u mnie mozna bylo wyciagnać pod 190KM i 410Nm ale wtedy wykres mocy nie byl obejetny dla silnika. wzrost byl nagly a potem szybki spadek. i to jest wlasnie zabojcze dla silnika.a jeżeli doda sie mniej mocy-wykres będzie lagodny tak by nie przeciążać poszczególnych elementów.Co do rozrządu ja po kupieniu od razu wymienilem wszystko.Jeśli chodzi o hamulce to ja póki co nie narzekam. co prawda czlowiek, który mi dodawal koników mówil że można by o tym pomyśleć w przyszlości. I wszyscy, którzy się zajmują podnoszeniem mocy, mają o tym takie samo zdanie, że jeżeli się nie przesadzi z KM i Nm to nic się silnikowi nie dzieje. Poczytaj opinie tych, którzy jeżdżą już z chipem po 2 -3 lata i zobaczysz, że nikt nie narzeka. Acha i jeszcze jedno-spalanie nie wzroslo -przynajmniej ja nie zauważylem.

Nie wiem czy Dekra broni interesów producentów i przez to nie zaleca chipowania, ale wiem że nowoczesne Common Raile są na tyle wysilone fabrycznie i wrażliwe na ingerencje że moim zdaniem niefabryczne podnoszenie ich mocy dla mnie jest ryzykowne i tyle. Piszesz o chipowaniu niemieckich TDI, ale to są po pierwsze pompowtryski,a po drugie – fabrycznie są przystosowane do mocy 150 KM, więc zwiększenie do 160 KM nie robi dużej róznicy, choć koła dwumasowe w nich padają. Co do M6 chipem fabrycznie jest zwiększona moc do 136 KM w stosunku do 120 KM. Zauważ, że nie jest łatwo zchipowac ten silnik poza fabryką, czy bez powodu? Zresztą każdy robi jak chce, ja tego diesla nie zchipuje, ponieważ osiągi sa wystarczajace, a na pierwszym miejscu stawiam w samochodzie niezawodność i plułbym sobie w brodę gdyby przez ten chiptuning zaczał mi się sypać. Ilu tych co założyło chipa zrobiło to w silnikach z CR? Zyczę Ci mimo wszystko bezawaryjnej bezawaryjnej jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez kitek-bartek » 30 lip 2007, 16:04

osiągi 0-100km/h – trzy próby- 8,31sek, 8,48sek, 8,22sek
przyśpieszenie IV bieg 60-100km/h także byly trzy próby-5,41sek, 5,67sek, 5,50sek
niestety nie udalo mi się sprawdzić elastyczności na V biegu, sprobuję innym razem.
Gdyby byl ktoś przy okazji w Poznaniu to zapraszam na jazdę z takim chipem.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Cichyq » 31 lip 2007, 09:00

kitek-bartek napisał(a):osiągi 0-100km/h – trzy próby- 8,31sek, 8,48sek, 8,22sek
przyśpieszenie IV bieg 60-100km/h także byly trzy próby-5,41sek, 5,67sek, 5,50sek
niestety nie udalo mi się sprawdzić elastyczności na V biegu, sprobuję innym razem.
Gdyby byl ktoś przy okazji w Poznaniu to zapraszam na jazdę z takim chipem.


Witam,
Robiles testy na hamowni ?
Masz moze wykresy przebiegu mocy i momentu obrotowego ??
Jak masz, to wrzuc prosze na forum skany :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez xANDy » 10 sie 2007, 15:25

EEEEEEEEEe – wtrące swoje "trzy grosze"

Modele silników 121 i 136 właściwie różnią się tylko osprzętem (elektroniką). Jest inny chip zawierający oprogramowanie (nie pamiętam kodów) ale jest to jedyny wyjądek denso, gdzie można dokonać normalnego wgrania nowego oprogramowania do komputera. Nowsze jednostki (szczególnie te po lifcie) mają znów specjalizowany procesor denso, którego raczej chyba jeszcze nikt nie "rozgryzł" – więc pozostają box'y, które de facto emulują niedogrzany silnik.
Najnowszy diesel 143KM (z PDF'em) jest w całości na denso (bez możliwości wymiany oprogramowania) ale za to wprowadzono troszkę zmian – umocniono panewki itp. ze względu nie tylko na większe obciążenia (nie 310 a 360Nm) ale i na gorsze właściwości smarne oleju do DPF.

Co do chipowania silników – to jeśli pobiega się po odpowiednich forach to bardzo szybko zauważy się dwie rzeczy – chipowanie oraz/i naprawa tych pomp (dochodzi jeszcze wymiana wtrysków). Bardzo częste jest również zarżnięcie silnika (tzw. "pędzel" z korbowodu) i problemy z układem przeniesienia napędu.
Dodatkowo – tłoki w TDI miały różne "właściwości" w zależności od mocy silnika, w które były wkładane. Początkowo nawet 90 i 110 były różne, potem były tłoki serii 90/110 oraz >120 ale wyższe (pompowtryski) moce miały już inne tłoki i inne twardości (zresztą nie tylko tym się różniły). Silniki VW (audi też) dzielą się także ze względu na jakość i wytrzymałość.

Aha – no i japońskie motory na błotko zawdzięczają swoją wysoką bezawaryjność również ograniczonej możliwości podnoszenia mocy ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 10 sie 2007, 15:42

xANDy ma racje.... ja uwazam ze Mazda w dieslu to zwykły dupowóz i jesli ktos chce bawic sie w podkrecanie motoru to polecam kupic auto... np. ze stajni VAG-a :)

Mimo to gratuluje kitek-bartek mocnej szóstki ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pawnik » 10 sie 2007, 15:43

xANDy napisał(a):Aha – no i japońskie motory na błotko zawdzięczają swoją wysoką bezawaryjność również ograniczonej możliwości podnoszenia mocy

Otóż to!
Ostatnio czytałem o chipowaniu diesli i podniesienie ich mocy bez modyfikacji układu przeniesienia napędu, tj. sprzęgła i kółka dwumasowego prowadzi po kilkudziesięciu kkm do ich zarżnięcia. Dwumasówki przy normalnej mocy nowoczesnego diesla ( a zwłaszcza momentu obrotowego ) i tak pracują na górnej granicy swoich możliwości.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 12:02

Pawnik napisał(a):Dwumasówki przy normalnej mocy nowoczesnego diesla ( a zwłaszcza momentu obrotowego ) i tak pracują na górnej granicy swoich możliwości.....
Co jeszcze zależy dość mocno od stylu jazdy oraz rodzaju drogi (miasto/trasa).

Chipowanie ma swoją drugą stronę – w końcu z jakiegoś powodu producent fabrycznie dał taką a nie inną moc.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kitek-bartek » 26 lis 2007, 14:04

witam, właśnie mi stuknęło 25tys km od kiedy chipowałem swoją 6-tkę. wiele osób np. pawnik uważało że poszczególne elementy nie wytrzymają bo i tak nawet w seryjnej wersji działają na skraju wytrzymałości a przebieg byl 102tys km więc wg tej teorii już powinno wszystko wysiadać a z autem nie dzieje się nic złego. ostatnio bylem na przeglądzie i nic nie stwierdzono. najbardziej obawiałem się o sprzęgło i postanowiłem nie urządzać sobie startów spod światel itp., także póki co odpukać, ale wszystko jest ok i mam nadzieję, że tak będzie. zawieszenie też ok ale może to dlatego , że ponad połowę z tych 25tys km przejechałem po naszej A2.co do spalania to najlepszy wynik jaki mi się udało uzyskać to 4.2L przy prędkości nie wyższej niż100km/h, natomiast przy opcji "cała trasa pedał w podłogę" na dystansie 450km,wyszło 8,4L. wszystkim niezdecydowanym szczerze polecam chiptuning.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Riki » 26 lis 2007, 14:47

Riki napisał(a):uwazam ze Mazda w dieslu to zwykły dupowóz i jesli ktos chce bawic sie w podkrecanie motoru to polecam kupic auto... np. ze stajni VAG-a


Podtrzymuję to co napisałem..... :) jednak dzieje się tak dlatego, ze u nas w kraju praktycznie liczy się tylko.... osławione TDI.

Prawda jest taka... silnik DiTD jak i CiTD może byc na prawdę mocny. (z całym szacunkiem dla innych.. starszych konstrukcji jednak w ich możliwości tuningu sie nie zaglębiałem, ale na pewno będą słabsze z racji innej konstrukcji wielu elementów)

Sam chip/box daje spooro jednak to "tylko" chip... wgrywasz program lub zakładasz wiszące "pudełko mocy" odpał i jazda.. u nas problem wynika z praktycznie nie możliwych przeróbek mechanicznych. O ile do wspomnianych motorów diesla grupy VAG mozesz śmiało praktycznie na każdym narożniku zakupic "fajne" kity do silnika... o tyle my mamy z tym problem.
W tej sprawie rozmawiałem już z wieloma firmami zajmującymi się "Tuningiem mechanicznym i elektronicznym silników diesla" fakt.. zawsze małym druczkiem poniżej napiszą "Audi Seat Skoda VW" ale cóż.. może zrobią wyjątek i przygarną "na warsztat" Mazdę?" nie liczmy na to.. w pełni rozumiem, że każdy serwis ma określone marki, którymi się zajmuje. OK.. ale dlaczego Ci, którzy zajmują się wszystkim nie chcą podjąć się grzebania w DiTD? po co eksperymentować, lepiej w tym czasie przerobić trzy sztuki TDI niż rozkładać ręce nad Mazdowskim dieslem. Pewnie z takiego założenia wychodzą... może mają problem z częściami? wątpię... wszystko można zrobić.. ale cóż..niestety ale takie są relia.. Miałem już iskierkę nadziei gdy jeden z podwarszawskich grażyków (nie będę pisał który he he) napisał mi "przygotujemy dla Pana różne wersje mechanicznego tuningu silnika wraz z ich wyceną" i? niestety na tym koniec.. do dziś zero odzewu. Nie, nie chciałem tego robić przyznaję... jeszcze nie. Mejlowałem z nimi dla własnej informacji co zresztą zaznaczyłem w pierwszej wiadomości.
Nasze auta są niestety nadal dość egzotycznym towarem na rynku, niestety jak widać nie ogranicza się to do problemu znalezienia odpowiedniego serwisu czy części (dobrze że chociaż to się powoli zmienia...) ale także tuningu. Pogodziłem się już z tym, że nie dostanę nigdzie fajnego spojleru na klapę do GFki, (przecież ma nudną sylwetkę jak flaki z olejem.. kto by to kupił?) ale z niemożliwością ingerencji w motor, (nie mówię już o przeniesieniu napędu itd.) który jest przecież chyba najważniejszą częścią auta już nie... :]

Pozdrawiam.

P.S
kitek-bartek :) gratuluję raz jeszcze podkręconej szóstki :) <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ANDY999 » 30 paź 2008, 21:53

a na pierwszym miejscu stawiam w samochodzie niezawodność i plułbym sobie w brodę gdyby przez ten chiptuning zaczał mi się sypać. Panowie ten cytat Pawnika porażka w mojej się wszystko sypie po kolei,dopiero wtryski wymieniłem , tu chyba skrzynię biegów trzeba będzie naprawić
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 31 paź 2008, 01:15

kitek-bartek napisał(a):np. VW mial do dyspozycji silnik 1.9tdi i jak mi wytlumaczysz ze ten sam silnik jest w 4 wersjach mocy, mimo że wszystkie elementy silnika są takie same. Można mieć 90KM 110Km, 130KM i 150KM.

sorry,
ale w VW Tdi silniki o rozej mocy, jak wyzej opisane,
nie sa takie same!
maja inne-tzn.mocniejsze elementy np. tloki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 31 paź 2008, 01:29

xANDy napisał(a): więc pozostają box'y, które de facto emulują niedogrzany silnik.

tu sie nie zgadzam:
bo w moimo poprzednim M6,rok02 z 136 KM
mialem taki Box niemieckiej firmy
i pojechalem z nim pod maska na przeglad do ASO
i wyczytanie bledow!!!!
i tester pokazal doslownie :
lekko podniesione cisnienie na listwie wtryskowej i nic wiecej,
nie bylo mowy o pracy zemuluowanego silnika tzn. jakby w warunkach arktycznych!!!
z tym chipem przelecialem ok. 35000 km i pasowal mi on bardzo,
ok. 0,9 Litra mniejsze spalanie i auto lepiej wchodzlio na obroty i przyspieszalo zdecydowanie agresywniej,
i na dodatek w wyniku uszkodzonego wtrysku, przy naprawie motoru,
(nie mialo to nic wspolnego z tym Boxem)
mialem okazje dokladnie obejrzec wszystkie podzespoly,
szukajac jakis zuzyc nienormalnych..
i nic nie znalazlem, wszystko bylo jak trzeba!
chip nie wplynal na motor i jego podzespoly w najmniejszym stopniu
jedyny minus to zuzywajace sie szybciej opony przednie przez wyzszy moment obrotowy i przy mocnym przyspieszaniu pojawia sie wieksze dymienie...
a i przy tym cena byla okay (ok. 180 Euro)
nikomu nie polecam takiego ustrojstwa, bo na pewno przy wykorzystywaniu pelnej mocy motoru poszczegolne podezpoly bardziej cierpia niz normalnie,
no i hamulce tez moga okazac sie zbyt slabe,
na dodatkowe ok. 30% mocy i momentu obrotowego!!!!
ale uwazam ze, te osoby, ktore nie mialy z tym w rzeczywistosci do czynienia, nie powinny opierac swojego zdania na podstawie zapozyczonych opini, ktore jak zawsze sa:
za i przeciw....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6