Kontrolka ABS, TCS i DSC w zapala się czasie jazdy – uszkodzenie pierścienia ABS-u

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Szanti » 17 sie 2007, 20:29

Zapala się kontrolka ABS kiedy przekroczy się prędkość 170 km/h. Myślę że to nie wstrząsy bo na dziurach nic takiego się nie dzieje. Może ktoś już się z tym spotkał. Autko to Mazda 6 cdti kombi 2002 rok listopad
Pozdrawiam Piotr
Ostatnio edytowano 1 wrz 2007, 16:22 przez Szanti, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2007, 22:58
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT

Postprzez Hazu » 17 sie 2007, 23:03

Ja się spotkałem.
Brat mił coś takiego w Hondzie Accord. Powodem były czyjniki ABS. wygladały tak samo ale rezystancje miały inna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mateusz » 19 sie 2007, 14:04

...
Ostatnio edytowano 25 gru 2012, 06:50 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 22:26
Posty: 33 (1/3)
Skąd: Zagłębie | SD
Auto: Magentis | Vitara

Postprzez Pawnik » 19 sie 2007, 19:58

Pan Wiosna napisał(a):Prawdopodobnie auto wysyła Ci sygnały, że prędkość z jaką się poruszasz, jest stanowczo nieadekwatna do skuteczności systemu ABS. W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h – takie zabezpieczenie aby nie wydłużać drogi hamowania.

Pozdrawiam.

i włączają się światła awaryjne.... :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez alf28 » 19 sie 2007, 20:33

Pan Wiosna napisał(a): W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h –
:( znowu jakąś chinszczezne musiałem kupić bo przy 190 jeszcze się nie wyłączył, aczkolwiek może 200 musze sprawdzić
Pawnik napisał(a):włączają się światła awaryjne....
i otwiera spadochron <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez waldii » 19 sie 2007, 20:46

Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.
waldii
 

Postprzez magicadm » 20 sie 2007, 21:32

A opony masz identyczne?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Szanti » 21 sie 2007, 18:44

Opony mam identyczne, niestety moja wersja nie przewiduje spadochronu :( nawet przy ostrym chamowniu nie włanczają się światła awaryjne więc też nie mogę na to liczyć. Nie jest to szczególny problem bo prędkość tą osiągam sporadycznie gdy jadę do Poznania lub do Niemiec. Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.
Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT Wielka landara, ale jak zapitala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2007, 22:58
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 Sportbreak 2,0 CIDT

Postprzez waldii » 22 sie 2007, 22:15

Szanti napisał(a):Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.

mysle,ze w owej koronce tkwi problem.powodzenia
waldii
 

Postprzez Grzyby » 23 sie 2007, 11:26

Szanti, zapraszam do zapoznania się z regulaminem tego działu.
Potem nazwij poprawnie temat (w regulaminie masz przykłady)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez iiyama » 14 maja 2008, 22:49

waldii napisał(a):Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.


i jak po wymianie? przestało?
Mam to samo u siebie(dokładnie 140kmph), 3 ząbki uszczerbione.
Niby nie przeszkadza, ale kiedyś trzeba bedzie zrobić.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez iiyama » 2 paź 2008, 15:57

no i zrobiłem

Wydostałem z przegubu pierscień absu = koronka ( bo przód, z tyłu jest on na piaście ), dospawałem 4 ząbki, póżniej oszlifowałem – zamontowałem z powrotem na miejsce i wszystko DZIAŁA.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez magicadm » 2 paź 2008, 18:40

iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki

Polak potrafi <spoko>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez hajdar » 3 paź 2008, 07:51

magicadm napisał(a):Polak potrafi


no właśnie:

iiyama napisał(a):3 ząbki uszczerbione

i
iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki,

iiyama napisał(a):wszystko DZIAŁA.


<diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez iiyama » 3 paź 2008, 10:17

hajdar napisał(a):
iiyama napisał(a):3 ząbki uszczerbione

i
iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki,

iiyama napisał(a):wszystko DZIAŁA.


<diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek>


wcześniej niedokładnie zobaczyłem :P

PS. Z tyłu na piastach są inne pierscienie Absu, niż z przodu na przegubach. Średnica ta sama, natomiast wielkość ząbków inna, czyli nie pasuje.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez magicadm » 3 paź 2008, 17:51

Jako ciekawostkę dodam, że w Hondzie Jazz dla przodu "zębatka" ABS jest zabudowana w łożysko :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hieronim » 18 gru 2008, 21:24

Witam. Kupilem dzisiaj mazde 6 2.0i i wracajac do domu przy zwiekszaniu predkosci ok 140km/h zapalily sie 3 kontrolki : absu, poslizgu i dsc off. Po wylaczeniu zaplonu i przekreceniu kluczyka w pozycje "on" znow sie to zapala ale gdy uruchomie silnik to gasną z tym ze chyba ani asc ani abs nie dzialają bo przy gwaltownym ruszaniu nie mruga koleczko a kola traca przyczep[nosc. Co to moze być?
Ostatnio edytowano 18 gru 2008, 21:31 przez Hieronim, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Adaś » 18 gru 2008, 21:28

Witam,

Proszę o zapoznanie się z Regulaminem tego forum i poprawienie tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez iiyama » 18 gru 2008, 21:31

witaj
uzupełnij profil
gratuluje zakupu
a teraz do rzeczy – prawdopodobnie na 97% masz uszkodzony pierścień ABSu i jak przekroczysz 140km/h zapalają ci się kontrolki. Pierscień ma wyszczerbione ząbki.

Najpierw sprawdz w którym kole, a potem do roboty.
Jak z tyłu to cię poratuje, gdzieś tam mam.
Z przodu sam miałem z tym problem, zaspawałem trzy uszkodzone ząbki, wyszlifowałem , założyłem z spowrotem i wszystko OK
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Hieronim » 18 gru 2008, 21:33

właśnie wrocilem z kilkusetkilometrowej wycieczki, profil uzupelnie pozniej.. Dzięki za wszelkie sugestie pewnie bez mechanika sie nie obejdzie:)
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6