626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Gib » 8 paź 2007, 21:56

no to następny post za rok <jelen>
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 10 paź 2007, 16:58

Oto wykres z hamowni:


Obrazek


Moc maksymalna to 129KM

Maksymalny mometnt obrotowy to 166NM
Ostatnio edytowano 25 gru 2007, 18:11 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pyton162 » 10 paź 2007, 17:05

no nareszcie, bardzo ladny wykres, gratki, mam nadzieje ze kiedyś sie poscigamy
Pyton162
 

Postprzez xXx » 10 paź 2007, 17:47

Dobrze, ze wrzuciles w koncu wykres z hamowni <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MadziaForever » 10 paź 2007, 18:26

Szok... takie proste modyfikacje..
Szok..
<jupi>

626 wymiata.. Z taką mocą i przy naszej wadze na bank schodzisz poniżej 8,5s. Jestem w szoku.
I jeszcze ten moment.. praktycznie od 2000 masz maks W TAKIM PRZEDZIALE!
ile znaczy dobrze zestrojony wydech.....................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez 323fba » 10 paź 2007, 21:32

Zaskoczenie!! Miłe zaskoczenie!! :P
fajna ta 626 <ganja> oj fajna....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez MadziaForever » 10 paź 2007, 23:51

Ty cwaniaczku.. ale wstawiłeś BMC CDA, niewidziałem tego wcześniej.. i masz dolny dolot do niego...
ile za filter dałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Gib » 11 paź 2007, 00:17

Zwracam honor. Wychodzi że jednak mazdy są zdławione. Wykres momentu jak w TDI :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 11 paź 2007, 17:11

ale wstawiłeś BMC CDA, niewidziałem tego wcześniej.. i masz dolny dolot do niego...
ile za filter dałeś?


Co do doprowadzenia zimnego powietrza to umiejscowienie filtra tego wymaga (rurę założyli mi jeszcze w EL-TEC'u do starego filtra), bez odpowiedniego nadmuchu silnik ssał by gorące powietrze i uzyskiwał prawdopodobnie mniejszą moc. Co do ceny to tu masz link do strony gdzie go kupiłem:

http://www.jedrasik.com/pokaz_produkt.php?idprod=90

Co do wykresu, to sam byłem zaskoczony takim przebiegiem momentu, ale sam wzrost nie jest wcale taki duży bo ok. 16NM. Teraz widzę jakie znaczenie ma prawidłowy przebieg krzywej momentu obrotowego. Moc jest teraz rozwijana równomiernie, aż do samego odcięcia (kiedyś nie opłacało się go wyżej kręcic niż do 5000 – 5500rpm), gdzie uzyskuje prawie 130KM.

W silniku nie będę robił już nic. Pracuje równo, pali mało (przy normalnej jeździe, bo podczas "jazd testowych" spalił pewnie ze 12l ) i jak każda mazda jest niezawodny. Jedyną mechaniczną modyfikacją jest założenie short shifter'a. Zmiany wizualne to zmiana felg i opon ( 16x7 ; 205/50R16 V – najprawdopodobniej).
Nie mogę się do końca zdecydowac na model felgi. Panowie doradzcie coś <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez seba323f » 11 paź 2007, 18:04

Lukas007 napisał(a):Oto wykres z hamownii.

Jestem pod wrażeniem :D Mazda naprawde sporo potrafi <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez MadziaForever » 11 paź 2007, 18:53

Dolot pewnie zrobiłeś sobie z okolic lewego halogenu (czy raczej wlotu) też o tym myślałem po wstawieniu blosu (jeżdże na LPG) ..pomysł jednak upadł ze względu na bezpieczeństwo silnika...
Większy deszcz i krople rozpryskujące sie o aswalt zasysane są to kolektora... Naprawde niewiele potrzeba żeby pogieło korbowody :(
Ten poprzedni filter miałeś podłączony chyba do seryjnego wlotu co? dlaczego zmieniłeś taktyke? co to był za filter wogóle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Gib » 11 paź 2007, 18:56

hmm czyli jak, stożek zasysa wode czy jak? Tak sobie myśle o mi ludzie odradzają gaz bo podobno za mało śmigam czy by jednak nie pójść Twoim śladem i odetkać troche dolot. Jak ma nie mieć LPG to czemu nie miałaby być szybsza ciut. Co do wydechu to dwa aspekty raz cena (podwojenie wartości samochodu defacto) dwa lubie cisze jak silnik pracuje na wolnych. Ale musze jeszcze raz przyznać że Twoje mody są interesujące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jacobs » 11 paź 2007, 19:00

Gibsong napisał(a):hmm czyli jak, stożek zasysa wode czy jak?

zależy jak jest umiejscowoiony. Była taka historia na forum, ale to wynikało z tego że sam stożek był nisko.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez MadziaForever » 11 paź 2007, 19:15

Kolektor dolotowy w silniku jest jak odkurzacz.. po jedsnostkowym wybuchu mieszanki pod tłokiem w cylindrze tworzy sie podciśnienie... pomnóż sobie to razy cztery i wyobraź jakie to jest ssanie :)
Bez względu na rodzaj filtra ..tyle że seryjne są mniej przepustowe. to i ssanie mniejsze
Wyobraź sobie że do układu dostaje sie woda... dolatuje do komory spalania i zamiast powietrza kolektor zapodaje pare...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=39421

A tak poza OT <lol>
To lipy u ciebie teraz lookas niema :) Brawo za profesjonalizm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Lukas007 » 11 paź 2007, 19:33

Wiesz, co do doprowadzenia powietrza do starego filtra to najpierw było z seryjnego źródła. W dniu odbierania autka z EL-TEC'u doradzili mi żeby założyc lepszy nadmuch. Stary filtr jest na starych fotkach na stronie pierwszej. Jeśli chodzi o niedogodności związane z wyżej wymienionym ulepszeniem to nie ma problemów z zasysaniem wody (filtr trochę bardziej się brudzi), ale ciężko było przepchnąc rurę pod pas pod rejestracją (nie tam gdzie jest otwór na halogen, bo w końcu udało mi się znaleźc ramki do halogenów, więc wkrótce je założe i pstryknę pare fotek).

czy by jednak nie pójść Twoim śladem i odetkać troche dolot


Na pewno odczujesz różnicę, ale jeśli mogę Ci coś doradzic to montuj filtr w obudowie tak jak ja, bo nie jestem przekonany co do prowadzenia rury dolotu na dół aż pod kolektor (filtr będzie się bardziej brudził). Pamiętaj też, że krótki dolot i duże średnice kanałów dolotowych, to większa moc i lepsza praca na wysokich obrotach, a długi dolot i małe średnice to lepsza praca na niskich obrotach. Nie wiem jak zachowywał by się dolot długi z dużymi rurami, a jak krótki z małymi; ale wiem, że można z tym eksperymentowac na różne sposoby. Tak więc dolot dolotowi nie równy ;)

Jeszcze jedno pytanko ode mnie:

Na podstawie tego wykresu, jake są według Was najlepsze obroty do bardzo szybkiego startu? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pyton162 » 11 paź 2007, 20:12

z 4,5 tys bym startował
Pyton162
 

Postprzez xXx » 11 paź 2007, 20:51

Wiesz Pyton to wszystko zależy od wielu rzeczy, nie będę się rozpisywał o co chodzi bo wiesz dokładnie, ale w moim przypadku start z 4500 obrotów jest kiepskim pomysłem. Startuję z 2000 obrotów i do osiągnięcia 40 km/h nie wciskam pedału gazu do oporu, dopiero po tej prędkości wciskam gaz do dechy co oczywiście wiąże się z utratą przyczepności...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MadziaForever » 11 paź 2007, 21:00

to zależy od opon itd.. czym szersze tym mniej się będą uślizgiwać przy starcie z większych obrotów.. ale i opony i sprzęgło dostaje po piź..e
Ja na dobrej nawieszchni startowałbym od 4000rpm ale tylko na jakimś istotnym wyścigu.. Po puszczeniu na półsprzęgło spadną do 3500rpm.. buta i praktycznie z miejsca masz 40-50km/h na budziku.
Filmik Pytona to podręcznikowy przykład.. (u mnie w LPG jest za mały moment na taki start.. ty masz moment równy jak w dieslu oto cała tajemnica)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Pyton162 » 11 paź 2007, 22:02

Patryk przy takiej mocy i momencie jaki masz u siebie na przednia oś to tylko i wyłącznie starty tak jak piszesz
Pyton162
 

Postprzez shady » 11 paź 2007, 22:44

sorka a gdzie ten filmik jak sie zbiera to 626 ?? bo coś nie znalazłem :(
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy