626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez pawelMX6 » 1 wrz 2008, 08:49

Lukas007, firma nazywa się Rewar a p. Halczyński to bardzo znane i cenione nazwisko w światku rajdowym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Pyton162 » 1 wrz 2008, 09:38

tak myslalem ze tak bedzie , koles mial tak w swifcie 1.3 gti to juz seryjnie jedzie samą górą a jak porobił silnik to jechalo tylko w zakresie obrotów od 6 do 10 tys. Wracaj do seryjnego walka , wystroi to na nowo i bedzie dobrze
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 1 wrz 2008, 11:58

Lukas007, firma nazywa się Rewar a p. Halczyński to bardzo znane i cenione nazwisko w światku rajdowym


pawelMX6 to był żart z mojej strony. Nie wykluczam tego, że jest to bardzo profesjonalna osoba i profesjonalna firma ;)

Wracaj do seryjnego walka , wystroi to na nowo i bedzie dobrze


Wracam i to szybko. Z resztą sam elektronik mówił, że na tym wałku ciężko mu to wystroić, bo auto na niskich obrotach ma cały czas zły AFR i przy podawaniu większej ilości benzyny, po prostu się zalewa. Także na dniach – powrót do seryjnego wałka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez dymek03 » 1 wrz 2008, 15:15

No fajna Madzia,mam taką samą tylko w bordowym kolorze.No i oryginalne felgi-czyli niezbyt :( pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 15:28
Posty: 22
Auto: Mazda 626.2.0 GE

Postprzez Lukas007 » 1 wrz 2008, 16:35

Dziękuje i również pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukas007 » 9 wrz 2008, 17:56

Auto zostało ponownie wystrojone na hamowni po wymianie wałka FS-ZE na seryjny z FP. Jak pokazują poniższe wykresy zarówno moc jak i moment obrotowy poprawiły się od samego dołu do 5500 obr/min. Teraz dopiero czuć, że auto nabrało mocy. Na każdym biegu idzie dużo lepiej do wyżej wymienionej granicy 5500 obr, później jest już nieco gorzej niż z wałkiem ostrym, ale nie na tyle, na ile wskazuje wykres – spadek mocy: 13KM. Jest za to lepiej niż przed pierwsza wizyta w Kreatorze o 7KM i 14NM. Silnik pracuje cicho, idealnie równo, no i co najważniejsze – nie odczuwa sie wolniejszego wkręcania na obroty w stosunku do wałka z FS-ZE.

Zmierzone na podstawie filmów 0-100 też wychodzi podobnie, lub nieco lepiej na wałku seryjnym:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BozcEt_w0qM&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BozcEt_w0qM&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>



Kilka wykresów:


Obecne: moc i moment obr.

Obrazek

Głowica na wałku od FS-ZE vs Głowica na seryjnym wałku:

Obrazek

Seria vs Głowica na wałku od FS-ZE:

Obrazek

Sreia vs Głowica na seryjnym wałku:

Obrazek
Ostatnio edytowano 10 gru 2008, 22:10 przez Lukas007, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pyton162 » 9 wrz 2008, 18:33

no bardzo ładnie, grunt ze jesteś zadowolony
Pyton162
 

Postprzez piwo » 9 wrz 2008, 19:22

no no w koncu jakis prawdziwy materiał uswiadamiajacy.gratulacje za wklad dla innych.chyba nikt jeszcze tak dokladnych badan u nas na forum nie robil jak walek i glowica wplywa na zmiane mocy.dzieki.uswiadamiajace sa te wykresy.widac ze obrobka glowicy gt na prawde zrobila swoje.wrecz niesamowicie podniosla moment.chyba zaden urzytkownik forum na silniku 1,8 nie ma tak wysokiego momentu.dla mnie szok.170 nm pierwszy raz widze.max jaki widzialem 161nm.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gib » 9 wrz 2008, 23:10

pytanie o ile to auto jest lepsze od FS.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pawelMX6 » 10 wrz 2008, 11:44

A ja mam małe pytanie – kiedyś dawałeś wykres z hamowni, który wypluł 129PS (wydech + CDA) a tutaj na serii (zakładam, że CDA i wydechu nie ściągałeś) dało 118PS – skąd ta różnica w mocy? Podobnie przyśpieszenie – podawałeś 8,43 a teraz na filmiku wychodzi ok. 9-9,5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez piwo » 10 wrz 2008, 12:29

moze magnetyzer zdjal.zarcik bez urazy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Pyton162 » 10 wrz 2008, 12:54

tez chcialem to pisac ale juz nie bede taki szczegółowy , wazne co jest teraz
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 10 wrz 2008, 16:35

kiedyś dawałeś wykres z hamowni, który wypluł 129PS (wydech + CDA) a tutaj na serii (zakładam, że CDA i wydechu nie ściągałeś) dało 118PS – skąd ta różnica w mocy?


pawelMX6 – 129KM było na obciążeniówce, 118KM wyszło na hamowni inercyjnej. Wnioski wyciągnij sam. Co do przyspieszenia było już o tym pisane wiele razy, ale cóż...zacząłem tłumaczenie, więc zrobię to ostatni raz. Pierwszy pomiar 8,5 do 100 km/h podałem uwzględniając przekłamania licznika spowodowane większymi o 3,1 % kołami. Na dzień dzisiejszy koła mam o 2,5% większe.
Film jest, można sobie zmierzyć, przelicznik kół jest – można sobie przeliczyć.

pytanie o ile to auto jest lepsze od FS.


Gibsong – może i nie jest lepsze, a co za tym idzie szybsze, ale mi wystarcza i jestem z niego bardzo zadowolony, zwłaszcza, że miało być to auto do codziennej jazdy, nie do ścigania się i chwalenia swoimi wątpliwymi przy tej mocy osiągnięciami. To auto po prostu nie było do tego stworzone i nie było do tego modyfikowane.

no no w końcu jakiś prawdziwy materiał uświadamiający.gratulacje za wkład dla innych.chyba nikt jeszcze tak dokładnych badan u nas na forum nie robił jak wałek i głowica wpływa na zmianę mocy.dzięki.uświadamiające są te wykresy.widać ze obróbka głowicy gt na prawdę zrobiła swoje.wręcz niesamowicie podniosła moment.chyba żaden użytkownik forum na silniku 1,8 nie ma tak wysokiego momentu.dla mnie szok.170 nm pierwszy raz widzę.max jaki widziałem 161nm.


piwo – Dziękuje za uznanie co do relacji z montażu wałka i modyfikacji głowicy, a za ta ironię nie mam się co obrażać bo i magnetyzer i wiatraczek w dolocie były w czasie pomiarów na swoim miejscu i nie zamierzam tego zmieniać.

no bardzo ładnie, grunt ze jesteś zadowolony


Pyton162 – Dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 10 wrz 2008, 18:17

Wiesz kupiłbyś FS tak jak ja (za te same pieniądze co kupiłeś FP) i miał to samo bez modów wartych kilka tysięcy, dobrze rozumiem?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 10 wrz 2008, 18:46

kupiłbyś FS tak jak ja (za te same pieniądze co kupiłeś FP) i miał to samo bez modów wartych kilka tysięcy


Masz 125KM ??

1.) Teraz z silnikiem 1,8 mam 10KM więcej niż w seryjnym 2,0
2.) 20KM więcej niż w seryjnym 1,8 o mocy wyjściowej 105KM
3.) Gdybym miał 2,0 prawdopodobnie miałbym 135KM i 185NM

O takim rozwiązaniu nawet myślałem i nie wykluczam, że na następny sezon pod maską będzie już klepać 2,0, tyle, że z gratami, które już zamontowałem do 1,8, czyli wydech, dolot, głowica, świnka, oraz oczywiście magnetyzer i wiatraczek <lol>
Ostatnio edytowano 10 wrz 2008, 18:53 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 10 wrz 2008, 18:51

To ty nie rozumiesz. Włożenie bloku FS to kolejne $, mody wydechu i dolotu 5 tys, cała moja mazda kosztowała 4,6. Tak czy siak podchodzisz do tego od złej strony (IMO) robisz najsłabszy silnik w gamie zamiast kupić KL lub nawet KLZE i wtedy szukać mocy jak braknie, nie mów mi o spalaniu bo przy tak wypasionym projekcie spalanie to betka.
Co do mocy to owszem nie mam, ale jak widać te konie nie jadą jak trzeba, w każdym razie do KL brakuje, jest trochę lepiej jak w FS.
Ostatnio edytowano 10 wrz 2008, 18:56 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pawelMX6 » 10 wrz 2008, 18:53

I wszystko jasne. Grunt, że zmierzyłeś serię przed i po podstawowej obróbce głowicy. Na tym bardzo mi zależało i masz zasłużone podziękowania za to ;)

Gibsong, to oczywiście dobra teoria – kupić coś z większym seryjnie silnikiem, jednakowoż zabawa z aktualnym, słabszym silnikiem zawsze dostarcza sporo radości. Takie poprawianie fabryki, szukanie niutonometrów tam gdzie ich nie ma, jest dla wielu zabawą, radością i frajdą :) Ja podzielam akurat takie podejście do sprawy. Sam w moich byłych autach zawsze bawiłem się z silnikami, najpierw w 126p A-grupie, później w Polo 86c i to jest kwintesencja posiadania auta (jakkolwiek to rozumieć).

Jeszcze raz wielki szacunek za podejście do auta i za zmiany w nim przeprowadzone. Co będzie następne do zmiany, że tak spytam z ciekawości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Lukas007 » 10 wrz 2008, 18:58

Co do zmiany silnika to nie będę się wypowiadał bo to prawdopodobnie nie nastąpi, a jeżeli już to w dalszej przyszłości. A reszta to już Twoje zdanie z którym nie zamierzam się spierać – po prostu nie musi Ci się podobać co robię ze swoim autem – ale doceniam szczerość i obiektywną opinię.

pawelMX6 – najbliższą modyfikacją będzie pewnie założenie leżącego od miesięcy na półce short shifter'a, a potem ... jeżeli będzie to cos związanego z silnikiem to SWAP na FS i przełożenie głowicy, wydechu i dolotu, które juz do tej pory zrobiłem, ale to jeszcze nic pewnego. Na razie jeździ się b. dobrze, więc jest ok. Co do relacji to chyba po to jest to forum – dzielić się doświadczeniami, aby pomagać innym.

Takie poprawianie fabryki (…) jest kwintesencją posiadania auta.


<piwo>

Jeszcze raz wielki szacunek za podejście do auta i za zmiany w nim przeprowadzone.


Dziękuję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 11 wrz 2008, 11:27

piwo napisał(a):chyba zaden urzytkownik forum na silniku 1,8 nie ma tak wysokiego momentu.dla mnie szok.170 nm pierwszy raz widze.max jaki widzialem 161nm.

Czyżby u mnie? ;)
Zapomniałeś chyba o wykresie piciu :D
A wykresy Lukasa007 przekonują mnie, że chyba jednak i ja muszę oddać głowice do obróbki. Szkoda tylko, że to tyle kasy kosztuje :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez barren » 11 wrz 2008, 19:22

Lukas007 – gratulacje wyników i oby tak dalej :) i dołączam sie do podziękowań za wykresy :]

co do swapa na fs to chyba w fp wystarczy zmienić skok tłoka – bodajze tylko tym się różnią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy