626 GE FS
Witam po długiej nieobecności (w tym temacie ma się rozumieć). Cieszę się także, że zarząd uznał mój samochód za warty pokazania w dziale Projekty
Kilka rzeczy w aucie się zmieniło. Przede wszystkim zamontowane zostały amortyzatory Tokico Illumina i sprężyny Sprint. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, ale jak dla mnie te sprężyny są po prostu za miękkie. Auto zbytnio wychyla się w zakrętach (co absolutnie nie znaczy, że jest niestabilne, jest 15x lepiej niż na serii). Na ten sezon albo zostanie to co jest, albo na Illuminach wylądują springi Megan Racing... zobaczymy. W najbliższych planach są także lekkie 15" felgi oraz "nie – seryjne" przednie hamulce od Mazdy 6.
Porównanie prześwitu na poszczególnych zestawach:
W silniku zmieniłem przewody na NGK, bo okazało się, że amerykańskiej technologii jeszcze bardzo daleko do Japońskiej. Przewody NOLOGY nie dość, że wypłowiały, to jeszcze miały przebicia. Ogromna jest też różnica w budowie obu przewodów – NGK to gruby, solidny rdzeń (drut), a NOLOGY to cienka spiralka owinięta wokół ... czegoś czego nie powinno tam być. Dolot zostanie przebudowany, a kolektor owinięty specjalną taśmą.
Kilka rzeczy w aucie się zmieniło. Przede wszystkim zamontowane zostały amortyzatory Tokico Illumina i sprężyny Sprint. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, ale jak dla mnie te sprężyny są po prostu za miękkie. Auto zbytnio wychyla się w zakrętach (co absolutnie nie znaczy, że jest niestabilne, jest 15x lepiej niż na serii). Na ten sezon albo zostanie to co jest, albo na Illuminach wylądują springi Megan Racing... zobaczymy. W najbliższych planach są także lekkie 15" felgi oraz "nie – seryjne" przednie hamulce od Mazdy 6.
Porównanie prześwitu na poszczególnych zestawach:
W silniku zmieniłem przewody na NGK, bo okazało się, że amerykańskiej technologii jeszcze bardzo daleko do Japońskiej. Przewody NOLOGY nie dość, że wypłowiały, to jeszcze miały przebicia. Ogromna jest też różnica w budowie obu przewodów – NGK to gruby, solidny rdzeń (drut), a NOLOGY to cienka spiralka owinięta wokół ... czegoś czego nie powinno tam być. Dolot zostanie przebudowany, a kolektor owinięty specjalną taśmą.
Widać są równi i równiejsi. Co do NGK to fajnie że się nawróciłeś, u mnie Japońskie (nie Francuskie) latają od dawna i mam święty spokój nawet na gazie. Czym spowodowana jest przebudowa dolotu, czyżby pojawić się miało nadciśnienie? Na wychyły auta może mocniejszy stabilizator, ten z tyłu to jest śmieszny mocno w serii auta.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Czym spowodowana jest przebudowa dolotu
Sam zapewne wiesz, że do zbudowania optymalnego dolotu potrzebne są jego testy w różnych konfiguracjach. Najlepiej na hamownii, ale to wymaga sporych kosztów, no i oczywiście masy czasu. Ja chcę po prostu sprawdzić jak auto zachowuje się na airbox'ie, a jak na typowym CAI z dużym, otwartym filtrem. Bo nie sztuką jest zrobić coś dobrego, sztuką jest poprawić to, co dobre...
Na wychyły auta może mocniejszy stabilizator
Na oryginalnych amortyzatorach i sprężynach Eibach'a nie było mowy o wychyłach. W moim przypadku ta "niestabilność" w zakrętach spowodowana jest właśnie zbyt miękkimi sprężynami. Nie oznacza to jednak, że mocniejszy stabilizator jest zbędny...
megan racing mogę smiało polecić
Dobrze wiedzieć, dzięki za opinię
Lukas007 – miło słyszeć że temat powrócił
Ała ależ wylizane 626, mnóstwo pracy widzę zainwestowane. To kiedy można się spodziewać FPt ?
Super opis na pierwszej stronie
Super opis na pierwszej stronie
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
barren, lukster – dzięki
Turbiny nie będzie, jest za to nowy dolot. CAI zakończony filtrem Simoty. Montaż jeszcze nie ostateczny, można więc powiedzieć, że jest to "prototyp". Dojdzie jeszcze osłona stożka od wentylatora chłodnicy, oraz doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka.
Dźwięk takiego dolotu w porównaniu do tego co daje CDA jest ... ehh
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YHG8GTSHjaw&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YHG8GTSHjaw&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Kilka poglądowych fotek: (sorry za jakość, ale światło było już bardzo kiepskie)
Pozdrawiam
Lukas
Turbiny nie będzie, jest za to nowy dolot. CAI zakończony filtrem Simoty. Montaż jeszcze nie ostateczny, można więc powiedzieć, że jest to "prototyp". Dojdzie jeszcze osłona stożka od wentylatora chłodnicy, oraz doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka.
Dźwięk takiego dolotu w porównaniu do tego co daje CDA jest ... ehh
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YHG8GTSHjaw&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YHG8GTSHjaw&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Kilka poglądowych fotek: (sorry za jakość, ale światło było już bardzo kiepskie)
Pozdrawiam
Lukas
Lukas007 jak bym słyszał Moje auto hehe też mam filtr Simoty , czekam na jakieś fotki natury bardziej technicznej jestem ciekawy jak rozwiązałeś "najniższy element" i czy sam filtr opiera się o chłodnice lub jej mocowanie .
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Dzięki Gibsong, moc i przyspieszenie sprawdzę dopiero pod koniec sierpnia, a co do CDA to narazie nie jest na sprzedaż.
Dziękuję
Filtr siedzi 2cm obok korka spustowego chłodnicy. Jest podwieszony opaską do mocowania akumulatora, więc o nic nie ociera. Jak już pisałem nie jest to wersja ostateczna. Na pewno przy filtrze znajdzie się solidne mocowanie (duża metalowa opaska, bądź dospawane ramię) do karoserii. Na razie muszę zrobić dolot ze zderzaka.
Pozdrawiam
Lukas
Dawidoski napisał(a):Dźwięk cudowny.Na żywo na pewno jeszcze lepszy.Gratuluję autka i podziwiam za trud w niego włożony.
Dziękuję
Pajko napisał(a):jestem ciekawy jak rozwiązałeś "najniższy element" i czy sam filtr opiera się o chłodnice lub jej mocowanie.
Filtr siedzi 2cm obok korka spustowego chłodnicy. Jest podwieszony opaską do mocowania akumulatora, więc o nic nie ociera. Jak już pisałem nie jest to wersja ostateczna. Na pewno przy filtrze znajdzie się solidne mocowanie (duża metalowa opaska, bądź dospawane ramię) do karoserii. Na razie muszę zrobić dolot ze zderzaka.
Pozdrawiam
Lukas
taki sam patent jak u mnie
No widzisz, prowizorka rulez
pokaż wreszcie to cudo
Jakie cudo, zwykła, stara i wolna GE
... a do Sochaczewa chętnie wpadnę, jak zdążę zrobić to co zamierzam.
bardzo ładny dźwięk, też czekam na foto mocowania samego filtra, no ciekaw jestem jak osłonę zrobisz
Mocowanie filtra samo w sobie nie jest ciekawe. Zwykła, duża opaska wokół podstawy stożka (pod gumowym rantem) a pod nią włożona identyczna opaska, tyle, że zaczepiona do dolnego mocowania akumulatora. Proste i co ważne – bardzo stabilne. Od zderzaka, przez przegrodę, poprowadzona została rura o średnicy 80mm (przejście przez ową przegrodę: silnik->zderzak, wymagało ukształtowania rury w prostokąt o wymiarach: 60mm x 90mm). Wylot rury (w komorze silnika) opasany jest opaską i solidnie podczepiony do mocowania wentylatora chłodnicy. Wlot znajduje się pod tablicą rejestracyjną. No i najważniejsza część, czyli osłona termiczna stożka. Jest to duży fragment ... czegoś co niegdyś pełniło zupełnie inną funkcję. Twardy plastik pomimo trudnej obróbki (cięcie, gięcie, wyginanie...) nie dość, że odgradza stożek od dolnych plastików (na wysokości miski olejowej) po kolanko za przepływomierzem, to dodatkowo (przyciskając rurę dolotową do akumulatora) rewelacyjnie usztywnia cały dolot. Zarówno aluminiowa rura dolotowa, jak i wąż chłodnicy, zostały zabezpieczone pianką, aby zredukować wydzielanie ciepła, oraz uchronić je przed uszkodzeniami mechanicznymi ze strony przegrody.
Fotki ukończonego dolotu:
Fotki ukończonego dolotu:
Dzięki. Regulacja faktycznie jest przydatna, ale jej prawdziwą wartość mam nadzieję poznać po założeniu twardszych sprężyn, bo i ile teraz jest w miarę komfortowo, to stabilność w zakrętach pozostawia wiele do życzenia. Nawet w porównaniu do sprężyn Eibach'a na seryjnych amortyzatorach.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości