Wlacznik/wylacznik anteny elektrycznej

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Beny » 26 wrz 2007, 15:16

Witam.Wpadlem na pomysl zeby zrobic wylacznik anteny.Jak wiem nie pierwszy ale moj mialby wykorzystywac przycisk od klimy (klimy u mnie brak)
I tu mioje pytanie do znawcow elektroniki (dla mnie to czarna magia) Mam wyprowadzone kabelki od przycisku A/C ale ponoc ten przycisk jest slaby i moze ulec przepaleniu.Znajomy powiedzial ze trzeba tam dac jakis opornik i dopiero podpiac.Moze ktos wie jak to fachowo zrobic zeby czegos nie zepsuc.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez chudy » 26 wrz 2007, 19:16

A ten przycisk nie jest przypadkiem tylko stykiem podającym impuls? Czy normalnie włącza i wyłącza (słychać "klikanie")? Jeśli jest jak w drugim przypadku wystarczy że puścisz sygnał do anteny przez sam włacznik. Wyjście z radia do sterowania anteną jest standardowo przystosowane do maksymalnego obciążenia 300mA, więc mechanizm załączania anteny nie może pobierać większego prądu ( zapewne tylko kilka mA do wysterowania bazy tranzystora ) a tyle taki włącznik spokojnie wytrzyma. Jeśli natomiast przycisk A/C daje tylko impuls to trzeba zmontować urządzonko elektroniczne – włącznik bistabilny – w którym pierwszy impuls włącza ( łączy styki) a drugi impuls wyłącza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Beny » 26 wrz 2007, 19:47

Widze ze kolega oblatany w temacie.Chyba pstryka ale sprawdze jutro i jak cos to sproboje.dzieki
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez gadula » 26 wrz 2007, 22:47

Na 90% przycisk od klimy pstryka. Podłączać można bez problemu, bo tam prąd prawie nie płynie :] Ja u siebie dodałem przełącznik w zaślepce od podgrzewanych foteli, tak że prawie nie rzuca sie w oczy.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez darekk86 » 28 wrz 2007, 17:32

ja wywalilem zarowke z lampki w bagazniku i wykorzystalem ta lampke wlasnie to wlaczania anteny :) Teraz jesli przelacze wlacznik w lampce to antena sie wogole nie wysuwa i jest spokoj. I tak jej nie uzywam, wiec to ze nie mam wlacznika w kabinie mi nie przeszkadza. No tylko czasami brakuje lampki w bagazniku :/ Ale zamontuje pewnie jakies fajniejsze oswietlenie tam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Pioteq25 » 28 wrz 2007, 23:19

BenyV6 napisał(a):Witam.Wpadlem na pomysl zeby zrobic wylacznik anteny.Jak wiem nie pierwszy ale moj mialby wykorzystywac przycisk od klimy (klimy u mnie brak)
I tu mioje pytanie do znawcow elektroniki (dla mnie to czarna magia) Mam wyprowadzone kabelki od przycisku A/C ale ponoc ten przycisk jest slaby i moze ulec przepaleniu.Znajomy powiedzial ze trzeba tam dac jakis opornik i dopiero podpiac.Moze ktos wie jak to fachowo zrobic zeby czegos nie zepsuc.


Teraz prawie wszystkie radia mają wyjście na antenę, więc czemu chcesz robić taką prowizorkę? Nie lepiej w automacie jak radio się włącza i wyłącza masz ruch anteny. Nie robiłbym czegoś takiego.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez darekk86 » 28 wrz 2007, 23:36

Pioteq25 raczej chodzi o to zeby wlasnie antena sie nie wysuwala. Bo np. sluchajac CD nie potrzebujesz anteny, to po co ma wystawac? Przynajmniej ja to tak odbieram i mi ten przelaczynik do tego sluzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Beny » 29 wrz 2007, 07:52

Mam radio z winda(plyta pod panelem) i jak zmieniam plyte to antena sie chowa i tak za kazdym razem poto mi przelacznik.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez chudy » 30 wrz 2007, 10:37

A nie jest przypadkiem tak że gdy otwiera sie winda, radio wyłącza sie na chwilę i włącza z powrotem po zamknięciu windy (złacze panela nie ma wtedy połączenia). U mnie w radiu można ustawić sobie czas wyłączenia radia po odłaczeniu panela – czyli gdy opada panel aby zmienić płytę lub wyciągnie sie całkiem panel radyjko wciąż jest włączone (mam ustawione na 10sek. ) i antena sie nie chowa, a w tym czasie spokojnie zdąży sie zmienić krążek, a jeśli w tym czasie panel nie wróci na swoje miejsce radio sie wyłącza i dopiero wtedy chowa antenę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Beny » 30 wrz 2007, 11:10

chudy napisał(a):A nie jest przypadkiem tak że gdy otwiera sie winda, radio wyłącza sie na chwilę i włącza z powrotem po zamknięciu windy (złacze panela nie ma wtedy połączenia).

Dokladnie tak,ale nie mam mozliwosci ustawienia tak jak u ciebie(albo o tym nie wiem)Jaki masz sprzecik?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Beny » 10 paź 2007, 20:51

Dziala :D przycisk klika jak pisal chudy teraz jak slucham CD antenka nie musi sie fatygowac z wysowaniem.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez chudy » 11 paź 2007, 21:43

BenyV6 napisał(a):nie mam mozliwosci ustawienia tak jak u ciebie(albo o tym nie wiem)Jaki masz sprzecik?

Mam Blaupunkt-a Valencia MP36... W nim to chyba prawie wszystko można ustawić – głośność przy włączeniu radia, głośność trybu MUTE, nawet głośność "bipnięcia" potwierdzajacego jakąś operację :) itp. itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez szymuś » 12 paź 2007, 22:48

prościej być nie może:

gadula88 napisał(a): Po prostu przeciąłem kabel od wysuwania anteny i wstawiłem przełącznik. Powinno to trochę wydłużyć żywotność anteny, bo po mieście większość stacji łapie na schowanej antenie, a do słuchania płyt, też jest nie potrzebna. A tak to wygląda:

Obrazek

Obrazek


ja wpadłem na ten sam pomysł a później znalazłem ten post:D sprawa dziecinnie prosta. Teraz jak bede mial wolny czas i miernik to poprowadze osobne kable zeby zupełnie uniezalerznić antene od radia :D zeby np nie musiala sie chować po wył radia D::D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez gadula » 12 paź 2007, 23:20

Widzę, że jednak moje wypociny komuś się przydają :]

Niedługo może wyjdzie druga wersja tego wyłącznika, która będzie podtrzymywać napięcie w trakcie odpalania samochodu. Bo teraz jak radio gaśnie, to antena chowa się do połowy i na nowo się wysuwa. Myślę że prosty filtr dolno przepustowy (rezystor szeregowo i kondensator między sygnał a masę), powinien rozwiązać sprawę.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Malin » 18 mar 2008, 20:43

szymuś napisał(a):Po prostu przeciąłem kabel od wysuwania anteny i wstawiłem przełącznik


przecioles kabel idacy od radia czy gdzies przy antenie? i zastanawia mnie czemu musi byc 2-pozycyjny przelacznik? nie moze byc jedno – on/off ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez szymuś » 18 mar 2008, 22:12

Malin napisał(a):
szymuś napisał(a):Po prostu przeciąłem kabel od wysuwania anteny i wstawiłem przełącznik


przecioles kabel idacy od radia czy gdzies przy antenie? i zastanawia mnie czemu musi byc 2-pozycyjny przelacznik? nie moze byc jedno – on/off ??


jasne ze wyłącznik może być zwykły kołyskowy on/off ja mam 3 pozycyjny bo taki kupiłem ;]
a kabel uciąłem przy radiu ale to jest rozwiązanie połowiczne najlepszy efekt uzyskasz jak podłączysz tak jak ja mam teraz czyli :

kabel sterujący anteną musisz odłączyć od radia (jeśli dobrze pamietam to w standardzie ISO, w wiązce radia to jest to kolor niebieski), i podłączyć go przez przełącznik do kabla oznaczonego w wiązce radia chyba na czerwono lub żółto. Dokładnie to będziesz miał opisane na przewodach radia. Inaczej mówiąc trzeba przeciąć przewód Antena, i tą część idącą do anteny trzeba połączyć przez przełącznik z przewodem opisanym Bat, Memory.
(by gadula)

i w tej chwili przełącznik 3 pozycyjny znalazł swoje zastosowanie <jupi> a to dlatego ze na 3 pozycje podłączyłem obwód normalnie tak jak szedł standardowo a na 2 tak jak to jest napisane powyżej a na 0 obwód jest rozwarty :D i takim rozwiązaniem uzystałem wszystko co chciałem czyli
przełącznik na
0 antena sie chowa
1 antena sie wysuwa jeśli włączone jest radio
2 antena jest ciągle wysuniętą <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez Davit » 7 kwi 2008, 08:12

czy możecie podać jakieś zdj3ecia jak ten wyłącznik zamontować i gdzie kable ciągniecie
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez KeyTrap » 7 kwi 2008, 15:26

Poszedłem w ślady autora tematu i zamontowałem sobie 3-pozycyjny przycisk :)
Super sprawa:
0 – zawsze schowana antena (na przykład jak jest mróz to szkoda wysuwać ;) )
1 – antena działa jak w serii (wysuwa i chowa się razem z radiem)
2 – opcja "full lans" :D czytaj: antena cały czas wysunięta

Kabel od sterowania anteną jest niebieski (przeważnie) – z resztą najczęściej te kable są opisane. Rozcinamy go i końcówkę wychodzącą od samochodu lutujemy do nóżki "0" (na środku). Końcówkę idącą od radia lutujemy do nóżki 1 albo 2.
Pozostałą, trzecią nóżkę łączymy z żółtym kablem od radia (battery) – w którym jest cały czas prąd zasilający pamięć radia.

Bardzo uproszczony schemacik :)
http://www.sprus.republika.pl/schemat.jpg

Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem.
Wielkie dzięki dla autora tego tematu.

Pozdrawiam,
Szymon
Już nie taki świeżak w rodzinie Mazdy ;)

...moja 323F: KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 01:01
Posty: 33
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BA '97 Z5 1.5 16V

Postprzez Davit » 11 kwi 2008, 09:59

którędy leci kabel od radia do anteny elektrycznej w madzi 323 Ba-gdzie go szukać?
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez KeyTrap » 11 kwi 2008, 12:53

davnes napisał(a):którędy leci kabel od radia do anteny elektrycznej w madzi 323 Ba-gdzie go szukać?

Ja pociągnąłem kabel od radia (niebieski kabel) w stronę nóg pasażera, koło zmiany biegów aż w okolice ręcznego. Da się to nawet zrobić bez rozbierania "tunelu", wciskając delikatnie kabel od strony pasażera pod plastik. Później wyciągamy dwie zaślepki (między ręcznym i drążkiem zmiany biegów) – dwa paluszki i manewrujemy żeby wyciągnąć nasz prowadzony kabelek ;)
Już nie taki świeżak w rodzinie Mazdy ;)

...moja 323F: KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 01:01
Posty: 33
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BA '97 Z5 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje