Filtr kabinowy – węglowy czy zwykły? Oto jest pytanie...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zooomzooom » 10 lis 2007, 17:45

Powiedzcie moi drodzy czy stosujecie i jakie filtry w swoich kabinach szóstkowych?
Węglowy czy zwykły jakich firm?
Może ktoś z Was orientuje się jakie zalety, wady posiadają filtry węglowe? Może są jakieś inne opcje?
zooomzooom
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 08:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 10 lis 2007, 19:52

zooomzooom napisał(a):Powiedzcie moi drodzy czy stosujecie i jakie filtry w swoich kabinach szóstkowych? Węglowy czy zwykły jakich firm?


Ja staram się z węglem aktywnym. Chyba, że jest bardzo duża różnica w cenie w stosunku do zwkłego.

zooomzooom napisał(a):Może ktoś z Was orientuje się jakie zalety, wady posiadają filtry węglowe? Może są jakieś inne opcje?


Zaletą jest pochłanianie przez węgiel aktywny wszelkich zapachów.
Innych opcji brak...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Gawro57 » 10 lis 2007, 22:19

Ja też stosuję filtr węglowy. Ostatnio kupiłem w firmie ogólnopolskiej "Intercars" filtr weglowy w cenie 60zł firmy japońskiej "Jakoparts" & HERTH+BUSS .Polecam cena nie wysoka a z aktywnym węglem.
Są na pewno "lepsze" czyli droższe ale ja przynajmniej w tym filtrze stosuję zasadę lepej częściej wymienić tańszy niż mieć dłużej droższy bo i tak sie szybko zabrudzi i zatka choćby jesiennymi liściami z drzew i na naszych polskich drogach jeżdżąc np. za dymiącymi dieslami.
Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez zooomzooom » 13 lis 2007, 16:45

sorry chłopaki dopiero teraz zauważyłem że nie jest to techniczny problem ale eksploatacyjny w związku z tym powinien być w dziale Eksploatacja.
w związku z tym Pajko wie co z tematem zrobić
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 08:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez Wojo » 15 lis 2007, 12:22

Węglowy różni sie tym od nie węglowego (tylko i wyłącznie) że przez jakiś czas pochłania zapachy z zewnatrz, węgirl ma właściwości neutralizowania zapachów, ale czas działania niezwykle "cienkiej" wartsyw węgla jest mocno ograniczony więc tak normalnie działa on jakies maks. 3 miesiace potem juz dostaje zadyszki i konczy zywot.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez fotokrak » 17 lis 2007, 23:11

Wojo napisał(a):Węglowy różni sie tym od nie węglowego (tylko i wyłącznie) że przez jakiś czas pochłania zapachy z zewnatrz, węgirl ma właściwości neutralizowania zapachów, ale czas działania niezwykle "cienkiej" warstwy węgla jest mocno ograniczony więc tak normalnie działa on jakieś maks. 3 miesiace potem juz dostaje zadyszki i konczy zywot.

I nie tylko zapachów bo jak wiemy również toksyn, właściwie to nie ma znaczenia jakiej firmy zastosujemy bo wszytko to to samo, mata filtruje z pyłów a węgiel z toksyn, wiec lepiej faktycznie tańszy a częściej wymieniać, tak dla wygody i własnego zdrowia :D
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez ternyk » 29 lut 2008, 11:16

Witam
Mam pytanie co do filtra kabinowego (ale chodzi o 626 '99). Czy w mojej Mazdzie sa 2 takie filtry? Sprawdzilem po schowkiem i wyciaga sie jeden filtr (złożony jest z dwóch takich połączynonych kwadratów z wkładami). Jednak w nowym opakowaniu z filtrem (wlasnie firmy Jakoparts) sa dwa takie filtry. To czy gdzieś drugi też należy włożyć, czy może nie wyciagnąłem jeszcze jednego, który siedzi gdzie mocno ukryty :)
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez Grzyby » 29 lut 2008, 11:20

ternyk, jakbyś poszukał w dziale 626 to byś znalazł (chyba nawet ktoś foty robił)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 5 mar 2008, 23:36

a czy w 626 GE są filtry kabinowe, chyba nie bo w nawiewach mam liście, no i czy są jakieś patenty żeby jednak były.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez hajdar » 7 lip 2008, 19:53

a gdzie ten cholerny filtr znalezc?? w 6-ce oczywiście? i nie piszcie żebym uzył szukajki, bo juz kilka dni na tym straciłem czy ktos ma jakieś foto z wymiany? czy trzeba zdemontowa schowek, żeby coś znaleźc?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Maciej Loret » 8 lip 2008, 08:04

hajdar napisał(a):a gdzie ten cholerny filtr znalezc?? w 6-ce oczywiście? i nie piszcie żebym uzył szukajki, bo juz kilka dni na tym straciłem czy ktos ma jakieś foto z wymiany? czy trzeba zdemontowa schowek, żeby coś znaleźc?


No to słabo szukałeś:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=kabinowy
http://www.mazda6tech.com/index.php?opt ... &Itemid=49
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Blaster7 » 10 lip 2008, 13:43

Ja po kupnie samochodu wyciągnołem i patrze jeden wielki syf wykroiłem środek i wstawiłem dwa kwadraty wykrojone z Filtuw stos na kopalni taki materiał (wata) i działa 5 min roboty za darmo tylko taśma dwusrtronna się przydała heheh
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez hajdar » 10 lip 2008, 13:51

jak z kopalni to pewnie od razu z węglem ;)

ja na kopalni nie pracuje, filtr znalazłem zaraz po napisaniu posta, wiec sorry
Właśnie kupiłem to co było dostępne w inter cars-ie -podejrzanie tanio 32,77 z aktywnym węglem
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Blaster7 » 10 lip 2008, 13:59

podejrzanie!!!!!!!!!

mnie sypneli 70 zł a oryginał węglowy ponad 100
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez hajdar » 10 lip 2008, 14:15

wyglada jak filtr ;)
wysypuje sie z tego ten węgiel wiec musze uważać coby dogóry nogami nie założyć bo bedzie ciekawie <lol>
jak załoze to moge napisac jak to sie spisuje- ale co tu sie ma spisywac? ...
a firma JCPremium
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Mazdi » 12 paź 2010, 11:29

Wojo napisał(a):Węglowy różni sie tym od nie węglowego (tylko i wyłącznie) że przez jakiś czas pochłania zapachy z zewnatrz, węgirl ma właściwości neutralizowania zapachów, ale czas działania niezwykle "cienkiej" wartsyw węgla jest mocno ograniczony więc tak normalnie działa on jakies maks. 3 miesiace potem juz dostaje zadyszki i konczy zywot.

Nie zapachy, a szkodliwe gazy. 3 miesiące? "Powierzchnia właściwa jednego grama węgla aktywnego osiąga nawet 900 m²"
Więcej do poczytania i zobaczenia tu
Warstwa węgla aktywnego znajduje się wewnątrz warstw włókninowych (kliknąć 2 na dole strony).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Lorento » 12 paź 2010, 14:17

Czy to juz święta idą, że zerwałeś się z choinki z tematem z kapelusza z przed 2 latek? Tera na topie webasto, zara bedą filtry paliwa, a tu masz: filtry kabinowe.
Ale skoro juz o tym, to jak wg Ciebie filtr weglowy pochłania szkodliwe gazy a nie pochłania zapachów? Rozróżnia pieron cząsteczki śmierdzące nieszkodliwe od nie śmierdzących ale szkodliwych, czy jak?
Cie choroba... :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Mazdi » 12 paź 2010, 17:11

Więc już teraz nie można mówić wg. Ciebie o filtrze przeciwpyłkowym? Można było 2 lata temu, teraz już się ich nie stosuje, czy problem jest w czymś innym?
Dla Ciebie wszystko co "śmierdzące" to szkodliwe? Co powiesz na tlenek węgla?

"Jak działa filtr
Funkcją filtra kabinowego jest oczyszczanie powietrza dostającego się do kabiny kierowcy. Dzieje się tak za pomocą trzech lub – w przypadku filtrów z węglem aktywnym – czterech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego Pierwsza, wstępna warstwa zatrzymuje największe cząstki kurzu i brudu, włóknina środkowa – higroskopijna i naładowana elektrostatycznie – zatrzymuje mikrocząstki, pyłki i bakterie, kolejna warstwa stabilizuje filtr, zaś opcjonalna warstwa z węglem aktywnym separuje szkodliwe gazy (ozon, związki siarki i azotu ze spalin). Umieszczenie filtra przed wirnikiem dmuchawy chroni wentylator przed uszkodzeniem przez zasysane cząstki stałe."

Filtr nie ma za zadanie chronić Cię od brzydkich zapachów, bo one Ci nic nie zrobią. Ma chronić od gazów – to różnica, bo widać przez 2 lata nikt o tym nie wspomniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Lorento » 12 paź 2010, 20:42

Zaś trzeba zapodawać wiadomości z zakresu szkoły podstawowej... :|
A więc co to jest zapach? ( nie ważne czy odczuwany jako nieprzyjemny, tzw. odór, czy też przyjemny, oczywiście dla homo sapiensa, bo przecie nie dla zwierzęcia, weźmy np. takiego psa, gdzie kwestia przyjemnego bądź nieprzyjemnego zapachu pozostaje w kwestii zupełnie odmiennych rozważań.)
Otóż zapach jest to: "cecha związków chemicznych lub ich mieszanin (odorantów), polegająca na zdolności do pobudzania narządu węchu, czyli odgrywania roli bodźców wywołujących wrażenia zmysłu powonienia" ( def. za Wikipedią, ale z grubsza trafna). Człowiek odczuwa zapachy na skutek wdychania do nosa powietrza, w którym zawarty jest co najmniej jeden związek wonny w ilości większej od określonego stężenia minimalnego. Aby pierwiastek lub związek chemiczny był wonny, przede wszystkim musi być lotny, czyli musi mieć wystarczająco dużą prężność pary w temperaturze pokojowej. Kolejne warunki, to zdolność do przenikania przez błonę śluzową, znajdującą się na powierzchni nabłonka węchowego, oraz do tworzenia kompleksów z białkami receptorowymi, mieszczącymi się w błonie komórek węchowych (receptorowych) nabłonka. Komórki przekazują informacje o odebraniu bodźca do węchomózgowia i wyższych pięter centralnego układu nerwowego.
Z powyższych rozważań wynika:
1. primo każdy zapach powstaje na skutek przedostawania się cząsteczek związków chemicznych do powietrza;
2. drugie primo nie każdy związek chemiczny ma zapach;
3. trzecie i najważniejsze dla niniejszych rozważań primo każda eliminacja cząstek związków chemicznych z powietrza, (np. przez filtr ) eliminuje zapach;
4. czwarte primo nie istnieje możliwość eliminacji zapachu bez eliminacji cząstek chemicznych zawieszonych w powietrzu a wywołujących wrażenie zmysłowe zapachu.

Konkludując: twierdzenie, że zadaniem filtrów kabinowych węglowych nie jest eliminacja zapachów a jedynie szkodliwych związków chemicznych jest fałszywe, gdyż każda eliminacja związku chemicznego wywołującego wrażenie zapachu eliminuje tenże.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Mazdi » 13 paź 2010, 13:31

Nie mogę się nie zgodzić z Tobą w tej kwestii, jednakże gdy czytam, że filtr pochłania zapachy tudzież "smrody" jest nieco opinią podwórkową.
Nie twierdziłem, że zapachów nie wyłapuje, a "jedynie" gazy.
Główne zadanie filtra z węglem aktywnym to zamknięcie drogi do kabiny takim związkom jak: ozon, związki siarki i azotu ze spalin. To że one nie pachną za ładnie jest sprawą odmienną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6