Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gawro57 » 30 lis 2007, 00:46

Zmuszony jestem wymienić żarniki D2S xenon w mojej madzi i nie wiem jak się do tego zabrać.
Może ktoś na forum wykonywał to sam i opisze po kolei jak to zrobić – aby czegoś nie popsuć.Taki mały opis czynnosci ,co wymontować , na co uważac itp.
Z góry dziękuję za porady.Leszek
Ostatnio edytowano 23 lut 2011, 20:41 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Adaś » 30 lis 2007, 00:50

wyjmij lampę będziesz mieć elegancki dostęp – szybko i sprawnie pójdzie, no i niczego nie uszkodzisz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gawro57 » 30 lis 2007, 02:20

Adaś napisał(a):wyjmij lampę będziesz mieć elegancki dostęp – szybko i sprawnie pójdzie, no i niczego nie uszkodzisz:)

A "Jaksa' znowu radzi zdemontować zderzak a potem jak on to pisze "wydłubać" lampy i wymienić "żarnik" no chyba ze jest inny sposób na wyjęcie lamp bez demontażu zderzaka ? Nie wiem co robić ?
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Cichyq » 30 lis 2007, 10:26

Jak masz troszke zdolnosci technicznych, to zrobisz to w 10-20 minut bez demontazu czegokolwiek.

Odkrecasz dekielek w lampie (ten co jest najblizej blotnika), pozniej sciagasz przewod z palnika (lekko musisz przekrecic kostke, chyba w lewo, ale nie jestem pewien, poprobuj lekko w jedna i w druga strone, to nie wymaga sily).
Najlepiej jakbys mial malutkie lusterko, zebys popatrzyl jak to jest zrobione w srodku.

Nastepnym krokiem jest sciagniecie kolnierza, ktory trzyma "zarowke", musisz go obrocic (znowu, nie pamietam w ktora strone), to wymaga prawie tyle samo sily jak sciagales kostke elektryczna z zarowki.
Jak juz zdejmiesz kolnierz, to "zarowka" sama wychodzi.

Przed wlozeniem nowego palnika oczysc banke szklana (najlepiej spirytusem).

Nastepnum krokiem bedzie przelozenie "zarowki" przez piercien (ktory wyjales przy wymontowywaniu starego palnika), palnik ma wypustki (bolce) i w pierscieniu sa wyciecia na nie. Po prostu latwiej to zrobic jak sie ma palnik w reku.

Nastepnie wkladasz nowy palnik razem z pierscieniem do lampy (staraj sie nie dotykac banki reką).

Musisz pokrecic palnikiem, zeby wskoczyl w odpowiednie miejsce w gniezdzie lampy, jak juz palnik sie zablokuje (wskoczy w swoje miejsce), to musisz pierscien ustawic na swoje miejsce (zeby wskoczyl) i przekrecic go (zeby sie zablokowal). Niestety ta operacja jest najtrudniejsza i jak ktos jest nerwowy, to lepiej niech rozbierze pol auta, bo moze tego nie wytrzymac :)

Po udanej powyzszej operacji, zakladasz przewod w odwrotnej kolejnosci jak go zdejmowales.

Wlaczasz swiatla i rozkoszujesz się mocniejszym swiatlem i tym, ze zrobiles to sam, bez demontazu polowy auta :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez brii » 30 lis 2007, 10:55

Warsztat :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez maciekmietek » 2 gru 2007, 12:35

Dokładnie tak jak opisał to Cichyq. Ja jeszcze odkręciłem zbiorniczek spryskiwaczy (2 śrubki),uniosłem go i dostęp do prawego xenona był lepszy,także troche zręczności i zrobisz to sam,bez demontażu czegokolwiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 23:34
Posty: 25
Skąd: Opolskie ONY....
Auto: 5 CW 2.0 DiSi-150KM Sport
6 GY 2.0 CitD-143KM Active+

Postprzez wwy » 6 gru 2007, 23:41

Witam.

Koledzy, a jak to jest z tym napięciem na lampach ksenonowych...?
Co prawda sam jestem z branży elektrycznej, ale zastanawia mnie to, dokładnie jakie może być natężenie prądu na lampie, bo jak wiemy, to ono poraża, a nie napięcie, które tu akurat jest bardzo wysokie.
Inaczej mówiąc, przy wymianie żarówki świecącej do końca, nie ma problemu, bo całe napięcie zostanie przez nią "wyciągnięte" z przetwornicy. Ale co z żarówkami już nie świecącymi, czy w takiej lampie nie kondensuje się napięcie i czy nie należałoby jakoś to sprawdzić lub wyładować ten ładunek??

Czy ktoś wie, jak jest dokładnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Cichyq » 7 gru 2007, 09:26

O ile sie nie myle, to podczas zaplonu palnika wytwarzane jest 15kV, pozniej to napiecie spada do chyba 70V (pisze z pamieci, przepraszam jak sie pomylilem). Palnik pobiera 35W. Takze mozna sobie obliczyc jaki idzie prad.
Nawet jakby bylo cos naladowane, to poczulbys lekkie "pykniecie" w palec, albo nic bys nie poczul.

Dokladnie nie wiem jak to by bylo gdyby wymiienial po calkowicie wykonczonym palniku, bo wymienialem palniki, ktore jeszcze jako tako swiecily.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Piterx » 10 gru 2007, 15:40

podepne sie do tematu, chciałem zakupic sobie ksenony do mazdy 6 i nie wiem czy takie mogą byc???http://moto.allegro.pl/item275686675_4300k_6000k_8000k_12000k_xenony_okazja_409zl.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez xANDy » 10 gru 2007, 21:06

Przetwornica daje 27kV czyli 27 tysięcy woltów. Nie radzę chwytać tym bardziej, że to jednak napięcie stałe a nie zmienne (może być dlatego niebezpieczne dla życia). Sam palnik bierze 35W więc zapewne całość lampy zjada z 50 watów czyli ok 4A.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Cichyq » 11 gru 2007, 09:47

xANDy napisał(a):Przetwornica daje 27kV czyli 27 tysięcy woltów. Nie radzę chwytać tym bardziej, że to jednak napięcie stałe a nie zmienne (może być dlatego niebezpieczne dla życia). Sam palnik bierze 35W więc zapewne całość lampy zjada z 50 watów czyli ok 4A.


Tak, ale to 4A jest dla napiecia 12V, chyba nie miales na mysli ze idzie prad 4A przy 27kV ?? :)
Pozdrawiam
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Piterx » 12 gru 2007, 13:17

eee setki ludzi zakładaja ksenony i jezdza.....ja sie pytam czy cos takiego moze byc? bo nie wiem jakie mam kupic? i czym kierowac sie przy zakupie.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Cichyq » 13 gru 2007, 10:55

Piterx napisał(a):eee setki ludzi zakładaja ksenony i jezdza.....ja sie pytam czy cos takiego moze byc? bo nie wiem jakie mam kupic? i czym kierowac sie przy zakupie.....


O przerobkach samochodow na xenony jest pelno tematow, poszukaj a zdobedziesz interesujace Cie informacje.
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Piterx » 13 gru 2007, 12:41

czytałem... kazdy pisze co innego :) zadałem 1 konkretne pytanie czy taki zestaw moze byc... ew na co patrzec przy zakupie zestawu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Brt » 13 gru 2007, 15:05

Piterx napisał(a):czytałem... kazdy pisze co innego :) zadałem 1 konkretne pytanie czy taki zestaw moze byc... ew na co patrzec przy zakupie zestawu....


a wogóle po co zamierzasz przerabiać?
jeśli już kup lampy mazdy xenonowe koszt około 800-1000 zł (używane)
następnie kup czujniki samopoziomowania nad stabilizatory (2X500zł)
i wtedy możemy mówić o prawdziwych xenonach, które świecą i nie oślepiają innych użytkowników drogi, bo się samopoziomują,
każde inne rozwiązanie jest nielegalne i stwarza zagrożenie w ruchu dla innych,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Piterx » 13 gru 2007, 19:53

boze.... widzisz i nie grzmisz!! zadałem konkretne pytanie i oczekuje na nie (albo nie) odpowiedzi ,po co wypowiadaja sie ludzie którzy nic nie wnoszą w temacie???

a tak na marginesie mam lampy od xsenonow- nie mam tylko stabilizatorów..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Cichyq » 14 gru 2007, 12:27

Piterx napisał(a):boze.... widzisz i nie grzmisz!! zadałem konkretne pytanie i oczekuje na nie (albo nie) odpowiedzi ,po co wypowiadaja sie ludzie którzy nic nie wnoszą w temacie?


Odpowiedz brzmi NIE.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez xANDy » 14 gru 2007, 16:21

Cichyq napisał(a):ale to 4A jest dla napiecia 12V, chyba nie miales na mysli ze idzie prad 4A przy 27kV
xANDy napisał(a):całość lampy zjada z 50 watów czyli ok 4A.

Chyba jasno napisałem – całość LAMPY a nie żarnika.
Poza tym – zwykła matematyka robi swoje 4Ax12V=48W czyli ok. 50
:D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gawro57 » 16 gru 2007, 20:24

Chciałbym poinformować i potwierdzić ,że można wymienić żarniki xenonowe w Maździe 6 bez potrzeby demontowawnia czegokolwiek !!.
Wczoraj na moich oczach i to na parkingu o zmroku (godz.16:30) kolega "Cichyq" z Wrocławia w ciągu max. 8 minut wymienił mi obydwa. Gratulacje za zręczność i fachowość.

Za pośrednictwem forum "wielkie dzięki " dla "Cichyq"-ego z Wrocławia za wymianę w mojej M 6 xenonów.

Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez xANDy » 16 gru 2007, 22:44

Cichyq – podjedź do Jaksy i zrób "szkolenie".
Wszystkim się przyda.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6