Problemy z zapalaniem w zimowe poranki.

Postprzez Maciej Loret » 19 gru 2007, 20:06

magicadm napisał(a):Chyba tak, o ile dobrze kojarzę to piszesz o czujniku położenia wału korbowego.


Po kupnie mojeje byłej Alfy zauważyłem, że czasami zapala się kontrolka wtrysku.
Komputer w ASO i pewnego magika-elektronika w Bydgoszczy pokazywał kilka błędów...
Pojechałem do ASO na rozrząd, płyny itd... i ogólne przeglądnięcie auta. Przypadkiem okazało się, że poprzedni właściciel dał kowalowi do zrobienia rozrząd i ten chyba młotkiem przywalił w mocowanie czujnika Halla (to chyba to samo co czujnik położenia wałka?). Po pewnym czasie mocowanie zaczęło się osłabiać i w końcu zaczęła się zapalać kontrolka wtrysku...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez magicadm » 19 gru 2007, 21:32

Maciej Loret napisał(a):czujnika Halla

Inaczej Hallotron, czujnik działający na zasadzie zjawiska Halla
Wykorzystywany również jako CMK i CKP (zamiennie z indukcyjnymi chyba)
Tu jest sporo, polecam (nawet ja zrozumiałem :D ):
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZS/Czujniki_predkosci_obrotowej_silnika.pdf
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez smalin » 19 gru 2007, 21:35

magicadm napisał(a):
smalin napisał(a):Tylko czy w momencie takiego uszkodzenia samochod bedzie wogole jechal (odpalal)?

Chyba tak, o ile dobrze kojarzę to piszesz o czujniku położenia wału korbowego. ECU daje sobie radę na podstawie odczytów z czujnika na wałku rozrządu CMP (???) (montowanego czasem w aparatach zapłonowych). Może silnik gorzej pracować.


Masz racje. na kilku roznych amerykanskich forach wyczytalem to samo. CMP przejmuje role CKP. Chyba nic innego mi nie pozostaje jak wymienic to ustrojstwo, ale na poczatku chyba trzeba by sprawdzic kable i polaczenia.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6