Airbagi – po czym poznać, że mam poduchy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borys » 28 gru 2007, 22:59

Witam,
proszę o porady po czym poznać, że mam poduchy w autku a nie wmontowany rezystorek, który sprawia, że kontrolka zapala się i gaśnie.
Mam podstawy się zastanawiać, bo auto raczej nie jest bezwypadkowe...maska była malowana, nie jest spasowana z błotnikami i grillem, są to milimetry, ale wprawne moje oko dojrzało.
Od środka na osłonach poduszek nie widać by było grzebane.
Słyszałem, że poducha pasażera wybija szybę. Szybę mam z oznaczeniem VOEST-ALPINE GLAS – to raczej nie jest fabryczna... z resztą nie wiem, bo na żadnej szybie (tylnej i bocznych także) nie mam oznaczenia wskazującego na fabryczne (napisy MAZDA, Japan itp.). Jak jest u was? Jakie są oznaczenia szyb?
Czy po lapmpach, chłodnicy itd. można poznać czy madzia miała mocnego dzwona, są jakies oznaczenia, które pozwolą na rozróżnienie części ori od np zamienników?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dominik_bb » 29 gru 2007, 00:55

poduszke kierowcy mozna sprawdzic w nastepujący sposób naciskaja reka na poduche jak jest w miare miękko to jest na 100% jak była by zaslepka to jest twarda poniewaz jest blacha pod spodem <faja>
Początkujący
 
Od: 28 cze 2007, 20:11
Posty: 27
Skąd: katowice

Postprzez Xionc » 29 gru 2007, 14:48

...a poduszkę pasażera razem z wiązką widać i można ją pomacać jak się zdejmie schowek pasażera.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Piotr Wozniak » 29 gru 2007, 15:35

czesc,
Jesli nie widac pianki poliuretanowej, klejenia plastikow itp, wszystko patrzac na deske i kiere wyglada OK, kontrolka gasnie (sama a nie z kontrolka ABS lub oleju na przyklad) to mysle ze jest mala szansa zebys nie mial poduch. Fakt, ze maskarady z rezystorkami i zaslepkami sa teoretycznie mozliwe, ale raczej przy samochodach wartych grubo wieksza kase (nic nie ujmujac subiektywnej wartosci Twojej Madzi ;) ).
Jesli masz watpliwosi- po prostu zdejmij schowek, rozbierz kierownice (15-20 minut roboty) i dotknij Airbaga paluchami -Tomaszu ;)
Tylko uwazaj po zdjeciu kierownicy zeby ja zalozyc w tej samej pozycji i nie przekrecac tasmy poduszki powietrznej, bo po zmontowaniu ponownym w pozycji skreconej wzgledem oryginalnego polozenie, potem przy pierwszym maxymalnym skrecie zerwiesz tasme poduszki (taka uwaga na marginesie). Przy robocie service-manual i nie bedzie zadnego problemu.

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez waldii » 29 gru 2007, 22:33

DM&DZ jesli masz przednia szybe orginalna to z pewnoscia masz sprawne poduszki. :D
waldii
 

Postprzez darekk86 » 30 gru 2007, 00:19

Ja ostatnio odkrylem niezly sposob na sprawdzenie czy sa poduszki w samochodzie... i to obie naraz! :/ Ale tego sposobu nie polecam nikomu...

A najlepiej nie doszukuj sie tego czy byla mocno bita czy nie, bo to nie ma sensu. Lepiej sobie wytlumacz ze nie byla :) Jak jezdzi i wszystko jest ok to sie nia ciesz, nie ma co sie doszukiwac jakis zachaczek :)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez waldii » 30 gru 2007, 01:09

darekk86 napisał(a):Ja ostatnio odkrylem niezly sposob na sprawdzenie czy sa poduszki w samochodzie... i to obie naraz! :/

za takie porady jest ban <lol>

darekk86 i jak z autkiem??
waldii
 

Postprzez darekk86 » 30 gru 2007, 01:54

narazie caly czas czekam na wycene rzeczoznawcy. Dopiero wtedy cokolwiek bedzie mozna myslec. Ale planow juz i tak jest sporo :) Oczywiscie u mnie nie ma czegos takiego zeby przywrocic ja do stanu oryginalnego, od razu przejdzie chyba gruntowna przemiane :) Zeby tylko silnik byl caly no i podloga, to z reszta juz sobie jakos poradzimy raczej :) Ale jak bedzie reaktywacja to juz pelna geba i w nowym wydaniu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Borys » 30 gru 2007, 15:04

waldii napisał(a):DM&DZ jesli masz przednia szybe orginalna to z pewnoscia masz sprawne poduszki.

tylko jak to poznać?
ja mam

DM&DZ napisał(a):Szybę mam z oznaczeniem VOEST-ALPINE GLAS – to raczej nie jest fabryczna... z resztą nie wiem, bo na żadnej szybie (tylnej i bocznych także) nie mam oznaczenia wskazującego na fabryczne (napisy MAZDA, Japan itp.). Jak jest u was? Jakie są oznaczenia szyb?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Xionc » 31 gru 2007, 11:10

DM&DZ, podsumowując:
1) kontrolka od poduszek powinna się świecić 5,5 sekundy po uruchomieniu siknika
2) poduszkę pasażera możesz "namacać" wyjmując schowek
3) poduszkę kierowcy możesz "namacać" rozbierając kierownicę.

...czego jeszcze nie wiesz? :)

PS.: ja w Xedosie miałem przednią szybę Mazda Euro Parts (???) a jak uzupełniałem w niej ubytek, to gość od szyb mówił, ze to na bank jest oryginalna szyba, bo jakoś tam wsadzona specjalnie, że tak tylko w fabryce wsadzają.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323