W praktyce troszke inaczej to wyglada ale kazdy widzi to inaczej....malmund6 napisał(a):dlatego trzeba odczekac troche
Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ostatnio mialem okazje ogladąć M3 w dieslu z uszkodzonym motorem w ASO i po wnikliwej analizie stwierdzono , że jeśli zapchaniu ulega smok, to te same nieczystości zaklejają scianki przewodów: smarujacych turbine i podstawe filtera oleju (dot. szczególnie M6)
ponadto śrubki przelotowe, ktorymi przykręcone są te przewody,
też należy wymienić, bo m.in. w M3 jedna z nich ma wewątrz sitko!
wszystko to doprowadza do braku lub za słabego smarowania podzespolow (ich zatarcia!)
nadmienie,że jest dość trudno przeczyść je,
i zalecana jest tu ich wymiana, na nowe.
pozdr.
E.
ponadto śrubki przelotowe, ktorymi przykręcone są te przewody,
też należy wymienić, bo m.in. w M3 jedna z nich ma wewątrz sitko!
wszystko to doprowadza do braku lub za słabego smarowania podzespolow (ich zatarcia!)
nadmienie,że jest dość trudno przeczyść je,
i zalecana jest tu ich wymiana, na nowe.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jeszcze jedno spostrzegłem:
śruba mocująca przewód podający olej z miski do turbiny
w celu jej smarowania,
jest wewnątrz przewężona, i to znacznie,
ogólnie otwør ma ok. ø3 od 3,5 mm,
ale w najmniejszem miejscu ok. ø 1 mm!!!!
i tu nasuwa się pytanie,
dlaczego?
troche mnie to osobiscie irytuje,
tymbardziej, że już turbine u mnie w aucie wymieniłem, bo padła!?
Przyczyna jest mi nieznana, i nie jest to wina moja,
tzn. np. poprzez jej "nieprawidłowe uzywanie"!
jestem zdania, że to błąd fabryczny, jak wiele w tym modelu auta,
przeoczenie lub po prostu nie branie przez producenta pod uwage takiej dolegliwosci,
albo celowe działanie w celu podniesienia sprzedaży turbin!
bo niby czemu nie?!
i dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
bo jak wiadomo jego brak wykańcza turbosprężarke błyskawicznie...
a ewentualny nadmiar oleju (ciśnienia na łożysku olejowym turbiny)
nie powinnien jej zaszkodzić!
a co wy o tym sądzicie?
pozdr.
E.
śruba mocująca przewód podający olej z miski do turbiny
w celu jej smarowania,
jest wewnątrz przewężona, i to znacznie,
ogólnie otwør ma ok. ø3 od 3,5 mm,
ale w najmniejszem miejscu ok. ø 1 mm!!!!
i tu nasuwa się pytanie,
dlaczego?
troche mnie to osobiscie irytuje,
tymbardziej, że już turbine u mnie w aucie wymieniłem, bo padła!?
Przyczyna jest mi nieznana, i nie jest to wina moja,
tzn. np. poprzez jej "nieprawidłowe uzywanie"!
jestem zdania, że to błąd fabryczny, jak wiele w tym modelu auta,
przeoczenie lub po prostu nie branie przez producenta pod uwage takiej dolegliwosci,
albo celowe działanie w celu podniesienia sprzedaży turbin!
bo niby czemu nie?!
i dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
bo jak wiadomo jego brak wykańcza turbosprężarke błyskawicznie...
a ewentualny nadmiar oleju (ciśnienia na łożysku olejowym turbiny)
nie powinnien jej zaszkodzić!
a co wy o tym sądzicie?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):i dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
bo jak wiadomo jego brak wykańcza turbosprężarke błyskawicznie...
a ewentualny nadmiar oleju (ciśnienia na łożysku olejowym turbiny)
nie powinnien jej zaszkodzić!
a co wy o tym sądzicie?
zrobiłeś już to?
ciekawe jest, to co piszesz...
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
A nie jest to zrobione aby własnie "podbić " cisnienie ? przykład z wezem ogrodowym z koncówka i bez ...Enduro napisał(a):dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Enduro napisał(a):i tu nasuwa się pytanie,
dlaczego?
Przewężenie jest po to, żeby za dużo oleju nie wpadało do turbiny i by nie wywaliło w niej uszczelnień...
Często na to się mówi restrykcja – pogoogluj
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Jaksa napisał(a):Enduro napisał(a):dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór, dla poprawy smarowania,
A nie jest to zrobione aby własnie "podbić " cisnienie ? przykład z wezem ogrodowym z koncówka i bez ...
tez o tym pomyslalem...
ale jak coś lekko przytka ten 1mm przelotu,
to i to podbicie nie pomoze, przy ok. 150 000 obr/min.
no i jesli wezmiemy pod uwage, ze pompa pompuje od 2 do ponad 3 ATM, to podbicie na przewodzie jest juz samo w sobie spore..
jeszcze powęsze w tej kwestii,
choc jesli turbiny padają mimo tego podbicia,
to moze bez niego bedzie lepiej/pewniej?!
a jak wszem wiadomo, nie jeżdzi się dość często na wysokich obrotach np. pow. 3000/min!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro – Pierwsze primo: przeczytaj co napisałem.
Drugie priomo: ponoć turbiny w Mazdach nie padają
Drugie priomo: ponoć turbiny w Mazdach nie padają
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Enduro – ponoć turbiny w Mazdach nie padają
to niestety nie prawda!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Biorąc na poważnie apel kolegi Jaksy i wypowiedzi innych kolegów zrobiłem w mojej
MPV przegląd smoka i podkładek.Najchętniej wykonałbym te czynności u kolegi Jaksy
ale ze względu na odległość zrobiłem w Krakowie przy ul Makuszyńskiego 19 .Smok był czysty miska od wewnątrz była malowana na czarno częściowo to malowanie się złuszczało,było trochę zanieczyszczeń drobnych miekkich/może resztki silikonu/.Cena usługi 200zł.Przy tej czynności mechanik spuścił mi płyn chłodniczy szkoda że wczesniej nie wiedziałem że zlewa się ten płyn bo kupiłbym coś porządnego.Regulacja zaworów+
wymiana podkaładek pod wtryskami 150 zł.Podkładki /kodRF2A-13-H51B/ kupiłem
w ASO Subaru/Mazda 4szt po 20zł, wiedziałem od kolegów że mozna kupić od MANA
ale nie byłem pewny co do ich grubości. Podkładka pod dekil też z ASO za 82 zł/Kod
RF5C-10-235/.Grubość podkładek nowych i starych jest podobna ok 1.3 mm.Natomiast
nowe podkładki na pewno są szersze na oringu.Z uwagą dalej będę śledził wypowiedzi
kolegów w tym temacie gratulując im olbrzymiej wiedzy i praktycznych umiejętności.
I jeszcze jedno w ASO na pytanie ile u nich kosztuje regulacja zaworów w Citd odpowiedż krótka, ten silnik nie wymaga regulacji zaworów.
MPV przegląd smoka i podkładek.Najchętniej wykonałbym te czynności u kolegi Jaksy
ale ze względu na odległość zrobiłem w Krakowie przy ul Makuszyńskiego 19 .Smok był czysty miska od wewnątrz była malowana na czarno częściowo to malowanie się złuszczało,było trochę zanieczyszczeń drobnych miekkich/może resztki silikonu/.Cena usługi 200zł.Przy tej czynności mechanik spuścił mi płyn chłodniczy szkoda że wczesniej nie wiedziałem że zlewa się ten płyn bo kupiłbym coś porządnego.Regulacja zaworów+
wymiana podkaładek pod wtryskami 150 zł.Podkładki /kodRF2A-13-H51B/ kupiłem
w ASO Subaru/Mazda 4szt po 20zł, wiedziałem od kolegów że mozna kupić od MANA
ale nie byłem pewny co do ich grubości. Podkładka pod dekil też z ASO za 82 zł/Kod
RF5C-10-235/.Grubość podkładek nowych i starych jest podobna ok 1.3 mm.Natomiast
nowe podkładki na pewno są szersze na oringu.Z uwagą dalej będę śledził wypowiedzi
kolegów w tym temacie gratulując im olbrzymiej wiedzy i praktycznych umiejętności.
I jeszcze jedno w ASO na pytanie ile u nich kosztuje regulacja zaworów w Citd odpowiedż krótka, ten silnik nie wymaga regulacji zaworów.
su
- Od: 5 kwi 2009, 15:24
- Posty: 8
- Skąd: Krak ów
- Auto: MPV 2.0 CiTD
su1910 napisał(a):I jeszcze jedno w ASO na pytanie ile u nich kosztuje regulacja zaworów w Citd odpowiedż krótka, ten silnik nie wymaga regulacji zaworów.
co za "ptaszki"
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jak ktorys pan henio wymysli jak zrobic te czwarta panewke na wyjazd za brame zeby nie stukala, stanie sie szybko szczesliwy.
jest sporo ogloszen o dobrych niebitych mazdach lekko stukajacych ale na chodzie jak najbardziej, do kupienia za male sianko.
a jakby siegnac poza nasze swojskie allegro... prawdziwe eldorado.
moze by tak papierem sciernym zdjac owal czopa korbowego i zalozyc panewki od poloneza? zdaje sie, ze cos podobnego zrobil niejaki janek kos przy ciagniku na syberii (chyba nie bylo w filmie, tylko w ksiazce)
jest sporo ogloszen o dobrych niebitych mazdach lekko stukajacych ale na chodzie jak najbardziej, do kupienia za male sianko.
a jakby siegnac poza nasze swojskie allegro... prawdziwe eldorado.
moze by tak papierem sciernym zdjac owal czopa korbowego i zalozyc panewki od poloneza? zdaje sie, ze cos podobnego zrobil niejaki janek kos przy ciagniku na syberii (chyba nie bylo w filmie, tylko w ksiazce)
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Popełniłem błąd i przy pierwszym serwisie nie sprawdziłem smoka. W zasadzie dwa błędy, bo mam przedmuchy, a nie dałem do regulacji luzów na zaworach.
Oczywiście błędy wynikły z niewiedzy.
Luzy na zaworach mam zamiar wyregulować czym prędzej. To załatwi przedmuchy i zmniejszy ryzyko zalepienia smoka.
Odnośnie sprawdzenia stanu smoka mam pytanko takie: czy da się zrobić tak, żeby zalać tym samym olejem? 5 dni temu poszło tam niemalże 5 litrów Dexelii.. wiem że za niewiedzę się płaci, ale może odroczę wyrok?
Oczywiście błędy wynikły z niewiedzy.
Luzy na zaworach mam zamiar wyregulować czym prędzej. To załatwi przedmuchy i zmniejszy ryzyko zalepienia smoka.
Odnośnie sprawdzenia stanu smoka mam pytanko takie: czy da się zrobić tak, żeby zalać tym samym olejem? 5 dni temu poszło tam niemalże 5 litrów Dexelii.. wiem że za niewiedzę się płaci, ale może odroczę wyrok?
- Od: 1 cze 2009, 12:16
- Posty: 41
- Skąd: Szubin
- Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
Oczywiscie ( gdy jestes dopiero po wymianie )szatek napisał(a):Odnośnie sprawdzenia stanu smoka mam pytanko takie: czy da się zrobić tak, żeby zalać tym samym olejem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
szatek napisał(a):Luzy na zaworach mam zamiar wyregulować czym prędzej. To załatwi przedmuchy i zmniejszy ryzyko zalepienia smoka.
wg. mnie to bzdura!
przedmuchy nie mają wiele wspolnego z luzami na zaworach,
są one efektem wyeksplatowanego silnika
(kiepska kompresja=np. uszkodzone pierścienie)
lub nieszczelnych podkładek pod wtryskami,
co grozi zapchaniem smoka
no i w efekcie końcowym uszkodzeniem silnika
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Clean the dragon! Hehe
PS. Tylko tak nie mow, bo jeszcze sa gotowi to zrobic... LOL
[edit]
Ok, pomoge, bo mi kobieta podpowiedziala metode – opisowo im powiedz, wg mnie tak: "metal spherical oil filter inside the oil sump". A poza tym, mozesz fote wydrukowac i pokazac.
PS. Tylko tak nie mow, bo jeszcze sa gotowi to zrobic... LOL
[edit]
Ok, pomoge, bo mi kobieta podpowiedziala metode – opisowo im powiedz, wg mnie tak: "metal spherical oil filter inside the oil sump". A poza tym, mozesz fote wydrukowac i pokazac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Tak podaje EPC ( tez sprawdzałem )melass napisał(a):No ja mam te informacje z katologu mazdy kolego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pytanko mam odnośni stuków z okolic miski olejowej, a mianowicie cóż to może być. Dodam, że czyściłem smok 10 tyś. km temu. Przedwczoraj pojwiły się stuki metaliczne z w okolicach miski olejowej, zakładam, że smok nie zatkał się ponowine po 10 tyś km. Pytanie co tym razem?
Przebieg samochodu to 148 tyś. km. Mazda 5 2006 rok dwu litrowy diesel o mocy 143 km.
Przebieg samochodu to 148 tyś. km. Mazda 5 2006 rok dwu litrowy diesel o mocy 143 km.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6