Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Jaksa » 27 maja 2009, 22:45

malmund6 napisał(a):dlatego trzeba odczekac troche
W praktyce troszke inaczej to wyglada ale kazdy widzi to inaczej.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 11 cze 2009, 11:57

ostatnio mialem okazje ogladąć M3 w dieslu z uszkodzonym motorem w ASO i po wnikliwej analizie stwierdzono , że jeśli zapchaniu ulega smok, to te same nieczystości zaklejają scianki przewodów: smarujacych turbine i podstawe filtera oleju (dot. szczególnie M6)
ponadto śrubki przelotowe, ktorymi przykręcone są te przewody,
też należy wymienić, bo m.in. w M3 jedna z nich ma wewątrz sitko!
wszystko to doprowadza do braku lub za słabego smarowania podzespolow (ich zatarcia!)
nadmienie,że jest dość trudno przeczyść je,
i zalecana jest tu ich wymiana, na nowe.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 13 cze 2009, 00:08

jeszcze jedno spostrzegłem:
śruba mocująca przewód podający olej z miski do turbiny
w celu jej smarowania,
jest wewnątrz przewężona, i to znacznie,
ogólnie otwør ma ok. ø3 od 3,5 mm,
ale w najmniejszem miejscu ok. ø 1 mm!!!!
i tu nasuwa się pytanie,
dlaczego?

troche mnie to osobiscie irytuje,
tymbardziej, że już turbine u mnie w aucie wymieniłem, bo padła!?
Przyczyna jest mi nieznana, i nie jest to wina moja,
tzn. np. poprzez jej "nieprawidłowe uzywanie"!

jestem zdania, że to błąd fabryczny, jak wiele w tym modelu auta,
przeoczenie lub po prostu nie branie przez producenta pod uwage takiej dolegliwosci,
albo celowe działanie w celu podniesienia sprzedaży turbin!
bo niby czemu nie?!

i dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
bo jak wiadomo jego brak wykańcza turbosprężarke błyskawicznie...
a ewentualny nadmiar oleju (ciśnienia na łożysku olejowym turbiny)
nie powinnien jej zaszkodzić!

a co wy o tym sądzicie?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Yapa » 13 cze 2009, 00:32

Enduro napisał(a):i dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
bo jak wiadomo jego brak wykańcza turbosprężarke błyskawicznie...
a ewentualny nadmiar oleju (ciśnienia na łożysku olejowym turbiny)
nie powinnien jej zaszkodzić!

a co wy o tym sądzicie?

zrobiłeś już to?
ciekawe jest, to co piszesz... <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Jaksa » 13 cze 2009, 09:40

Enduro napisał(a):dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór,
dla poprawy smarowania,
A nie jest to zrobione aby własnie "podbić " cisnienie ? przykład z wezem ogrodowym z koncówka i bez ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brii » 13 cze 2009, 10:33

Enduro napisał(a):i tu nasuwa się pytanie,
dlaczego?

Przewężenie jest po to, żeby za dużo oleju nie wpadało do turbiny i by nie wywaliło w niej uszczelnień...
Często na to się mówi restrykcja – pogoogluj :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 13 cze 2009, 12:06

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a):dlatego postanowiłem rozwiecić ten otwór, dla poprawy smarowania,

A nie jest to zrobione aby własnie "podbić " cisnienie ? przykład z wezem ogrodowym z koncówka i bez ...

tez o tym pomyslalem...
ale jak coś lekko przytka ten 1mm przelotu,
to i to podbicie nie pomoze, przy ok. 150 000 obr/min.
no i jesli wezmiemy pod uwage, ze pompa pompuje od 2 do ponad 3 ATM, to podbicie na przewodzie jest juz samo w sobie spore..
jeszcze powęsze w tej kwestii,
choc jesli turbiny padają mimo tego podbicia,
to moze bez niego bedzie lepiej/pewniej?!
a jak wszem wiadomo, nie jeżdzi się dość często na wysokich obrotach np. pow. 3000/min!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brii » 13 cze 2009, 12:44

Enduro – Pierwsze primo: przeczytaj co napisałem.
Drugie priomo: ponoć turbiny w Mazdach nie padają ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 13 cze 2009, 18:48

brii napisał(a):Enduro – ponoć turbiny w Mazdach nie padają ;)

to niestety nie prawda!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez su1910 » 15 cze 2009, 09:25

Biorąc na poważnie apel kolegi Jaksy i wypowiedzi innych kolegów zrobiłem w mojej
MPV przegląd smoka i podkładek.Najchętniej wykonałbym te czynności u kolegi Jaksy
ale ze względu na odległość zrobiłem w Krakowie przy ul Makuszyńskiego 19 .Smok był czysty miska od wewnątrz była malowana na czarno częściowo to malowanie się złuszczało,było trochę zanieczyszczeń drobnych miekkich/może resztki silikonu/.Cena usługi 200zł.Przy tej czynności mechanik spuścił mi płyn chłodniczy szkoda że wczesniej nie wiedziałem że zlewa się ten płyn bo kupiłbym coś porządnego.Regulacja zaworów+
wymiana podkaładek pod wtryskami 150 zł.Podkładki /kodRF2A-13-H51B/ kupiłem
w ASO Subaru/Mazda 4szt po 20zł, wiedziałem od kolegów że mozna kupić od MANA
ale nie byłem pewny co do ich grubości. Podkładka pod dekil też z ASO za 82 zł/Kod
RF5C-10-235/.Grubość podkładek nowych i starych jest podobna ok 1.3 mm.Natomiast
nowe podkładki na pewno są szersze na oringu.Z uwagą dalej będę śledził wypowiedzi
kolegów w tym temacie gratulując im olbrzymiej wiedzy i praktycznych umiejętności.
I jeszcze jedno w ASO na pytanie ile u nich kosztuje regulacja zaworów w Citd odpowiedż krótka, ten silnik nie wymaga regulacji zaworów.
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez Enduro » 15 cze 2009, 11:51

su1910 napisał(a):I jeszcze jedno w ASO na pytanie ile u nich kosztuje regulacja zaworów w Citd odpowiedż krótka, ten silnik nie wymaga regulacji zaworów.


co za "ptaszki"
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nightcomer » 21 cze 2009, 11:47

jak ktorys pan henio wymysli jak zrobic te czwarta panewke na wyjazd za brame zeby nie stukala, stanie sie szybko szczesliwy.

jest sporo ogloszen o dobrych niebitych mazdach lekko stukajacych ale na chodzie jak najbardziej, do kupienia za male sianko.
a jakby siegnac poza nasze swojskie allegro... prawdziwe eldorado.

moze by tak papierem sciernym zdjac owal czopa korbowego i zalozyc panewki od poloneza? zdaje sie, ze cos podobnego zrobil niejaki janek kos przy ciagniku na syberii (chyba nie bylo w filmie, tylko w ksiazce)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez szatek » 29 cze 2009, 22:41

Popełniłem błąd i przy pierwszym serwisie nie sprawdziłem smoka. W zasadzie dwa błędy, bo mam przedmuchy, a nie dałem do regulacji luzów na zaworach.

Oczywiście błędy wynikły z niewiedzy.

Luzy na zaworach mam zamiar wyregulować czym prędzej. To załatwi przedmuchy i zmniejszy ryzyko zalepienia smoka.

Odnośnie sprawdzenia stanu smoka mam pytanko takie: czy da się zrobić tak, żeby zalać tym samym olejem? 5 dni temu poszło tam niemalże 5 litrów Dexelii.. wiem że za niewiedzę się płaci, ale może odroczę wyrok? :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Jaksa » 29 cze 2009, 23:05

szatek napisał(a):Odnośnie sprawdzenia stanu smoka mam pytanko takie: czy da się zrobić tak, żeby zalać tym samym olejem
Oczywiscie :D ( gdy jestes dopiero po wymianie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 30 cze 2009, 00:06

szatek napisał(a):Luzy na zaworach mam zamiar wyregulować czym prędzej. To załatwi przedmuchy i zmniejszy ryzyko zalepienia smoka.

wg. mnie to bzdura!
przedmuchy nie mają wiele wspolnego z luzami na zaworach,
są one efektem wyeksplatowanego silnika
(kiepska kompresja=np. uszkodzone pierścienie)
lub nieszczelnych podkładek pod wtryskami,
co grozi zapchaniem smoka
no i w efekcie końcowym uszkodzeniem silnika

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RODDY » 14 lip 2009, 22:50

czy ktos z was wie jak dokladnie nazywa sie smok i miska olejowa po angielsku,bo mysle ze tu.. w Anglii nic takiego nie robia!!jak dokladnie powiedziec aby wyczyscili smok??dzieki za info!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez krzych » 14 lip 2009, 23:41

Clean the dragon! ;) Hehe

PS. Tylko tak nie mow, bo jeszcze sa gotowi to zrobic... LOL :)

[edit]

Ok, pomoge, bo mi kobieta podpowiedziala metode – opisowo im powiedz, wg mnie tak: "metal spherical oil filter inside the oil sump". A poza tym, mozesz fote wydrukowac i pokazac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez melass » 15 lip 2009, 08:09

Smok się nazywa Oil Strainer i zajduje się w Oil Pan'ie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Jaksa » 15 lip 2009, 13:25

melass napisał(a):No ja mam te informacje z katologu mazdy kolego
Tak podaje EPC ( tez sprawdzałem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bredok » 28 lip 2009, 12:46

Pytanko mam odnośni stuków z okolic miski olejowej, a mianowicie cóż to może być. Dodam, że czyściłem smok 10 tyś. km temu. Przedwczoraj pojwiły się stuki metaliczne z w okolicach miski olejowej, zakładam, że smok nie zatkał się ponowine po 10 tyś km. Pytanie co tym razem?
Przebieg samochodu to 148 tyś. km. Mazda 5 2006 rok dwu litrowy diesel o mocy 143 km.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6