Strumienica- czy to dobry pomysł?

Postprzez Martinez81 » 3 sty 2008, 15:35

Witam!
Takie pytanko do wszystkich.Zastanawiam się nad zamontowaniem strumienicy w miejscu tłumika środkowego,ale zastanawiam się czy jest sens ,bo słyszałem różne bardzo odmienne opinie.Jak to w końcu z tymi strumienicami jest?Dają coś ,czy to tylko wrażenie psychologiczne, no i czy to nie zaszkodzi??


Pozdrawiam.Martinez81
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez wiesiek5 » 4 sty 2008, 22:57

Pomysł bardzo dobry polecam.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Martinez81 » 5 sty 2008, 16:55

wiesiek5 napisał(a):Pomysł bardzo dobry polecam.
Wiesiek.


A teraz bardziej konkretne pytanko.Czy są jakieś polecane firmy,których produkty(strumienice) lepiej stosować?

Ma ktoś z was może założoną?To prawda,że auto jest troszkę głośniejsze,ale lepiej ciągnie?
Czy się odbije na spalaniu?Pali więcej czy mniej i jaka to różnica ?

Pozdrawiam Martinez81
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Xionc » 6 sty 2008, 22:37

Martinez81 Strumienica generalnie działa, jest używana np w silnikach odrzutowych. Problem taki, ze działa tylko na mały zakres obrotów (czyli przez 99% czasu nie działa, albo wręcz utrudnia przepływ spalin). Co więcej, może to pogorszyć osiągi. Zobacz wykres z hamowni:
http://www.chojnacki.com.pl/testy.php : SEICENTO 1,1 Gr.A Strumienica wydech.i bez niej
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Martinez81 » 6 sty 2008, 23:04

No to ładnie Xionic:) Dzięki za linka ,bo teraz to jestem pewny,że zostanę przy serii.Wychodzi na to,ze to wszystko tylko bajer,taki sam jak z tymi wszystkimi magnetyzerami.


Pozdrawiam Martinez81.
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez piotrek929 » 7 sty 2008, 23:22

a jeśli koledze chodziło wogóle o zastąpienie tłumika zwykłego tłumikiem przelotowym?

ja takie wrzuciłem zamiast katalityków firmy http://www.polonez-kat.com.pl/, gdzie panowie katalizatorami nazywają wszystko co wygląda z zewnątrz jak katalizator, a strumienicą nazywają wszystko co wygląda jak strumienica. budowa obydwu jest identyczna, jest to bardzo prosty tłumik przelotowy, dodaje ładnych basów, i rozluźnia wydech, ale o jakimś strojeniu do obrotów czy kolektora ssącego to zapomij, ale generalnie polecam, bo odbudowałem wydech na tym i bardzo fajnie się jeździ, śmieszne koszty :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez gavi » 3 lip 2008, 19:59

<czytaj> A ja właśnie dwa dni temu założyłem strumienice zamiast katalizatora i jest wszystko ok.Moim zdaniem to auto ma wiekszą moc ktorą odczuwam ,nie ma sensu usuwania tłumnika środkowego , auto cicho chodzi ,a co do spalania to nic sie nie zmieniło.
A jak chodzi o to czy kupiłem specjalną strumienice to nie bawiłem sie w specjalne firmy mam zwykłą najprościejszą strumienicę w sklepie motoryzacyjnym za 58 zł łuskową i jestem z niej zadowolony.
:) :) :)
Początkujący
 
Od: 8 lis 2007, 17:40
Posty: 11
Skąd: nakło
Auto: mazda 323f

Postprzez Italiano » 3 lip 2008, 22:59

gavi...niewiem czy zauwazyłeś ale problem tyczy Xedosa 9 i w dodatku silnika 2.5. A to troche inne autko jak 323 f :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Jekyll » 7 lut 2009, 20:55

wiesiek5 napisał(a):Pomysł bardzo dobry polecam.
Wiesiek.
Wiesiek, a konkretnie to jaką polecasz? Jaką średnicę ma wydech X9 2.5? 55mm? Chyba najlepiej jak sie wstawi taką samą?

Z góry zaznaczam że nie chcę uzyskać dodatkowych koni czy momentu ale dobrze by było odzyskać część tych które uciekły. Zakładam że kat po co najmniej 200tys. i tak nie spełnia swojej roli a dodatkowo może być zapchany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez wiesiek5 » 7 lut 2009, 21:28

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:41 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Brat Italiano » 9 lut 2009, 22:17

W pełni zgadzam sie z wiesiek5....
A tak ogólnie to bzdurne jest rozumowanie że nic strumienica nie daje ,,Bo samo wywalenie katalizatorów już wplywa na większą przepustowość spalin na wydechu a strumienica jest przelotowa więc też nie blokuje ,,Więc jak by nie patrzył to zawsze sie coś polepszy .. :D
Pewno że odczuwalnej mocy nie należy sie spodziewac ale mi np .. po wywaleniu katalizatorów i wstawieniu strumienic spadło zużycie paliwa troszeczke :P .
Są tacy co wywalają katy i wstawiają potem rure ale tu właśnie strumienica pokazuje swoje zastosowanie bo po stawieniu ruru zawsze jest kiepski dzwięk wydechy a przy strumienicy tego niema
<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2007, 22:13
Posty: 68
Skąd: PÓŁNOCNA ITALIA
Auto: Calibra..2.0
Windstar 3.8

Postprzez steven » 9 lut 2009, 23:28

Brat Italiano napisał(a):Są tacy co wywalają katy i wstawiają potem rure ale tu właśnie strumienica pokazuje swoje zastosowanie bo po stawieniu ruru zawsze jest kiepski dzwięk wydechy a przy strumienicy tego niema


dźwięk dźwiękiem
ale wrzucanie zamiast jakiegoś tłumika mija się z celem, to już lepiej wogóle wrzucić wydech przelotowy... tylko czy do limuzyny takiej jak 929 to pasuje??
strumienica ma za zadanie zakręcić spaliny aby nie cofały się spowrotem na kolektor, czyli na sondę, która zgłupieje, nie wspominając o tym jak są dwie... ;)

i jedyne słuszne użycie strumienicy to zamontowanie w miejsce zużytego katalizatora... Jeżeli katalizator jest sprawny to srumienica w niczym nie pomoże, natomiast im mocniej zużyty tym mocniejszą różnicę zobaczysz, jednak pamiętaj, że fabryki strumienicą za 50 zł nie polepszysz, nie wspominając o ilości CO2 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jekyll » 9 lut 2009, 23:38

Hmmm, zastanawiam się czy moje problemy z obrotami i nierówną pracą po mocnym rozgrzaniu silnika to nie katalizator. Zresztą w ogóle jakoś mi wydechem trzęsie, tym bardziej im mocniej nagrzany. Chyba się nie powstrzymam żeby nie sprawdzić tym bardziej że koszt razem z montażem nie powinien przekroczyć stówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez tojagracz » 10 lut 2009, 09:23

Hmmm, jak wywalę katalizator i wstawię strumienicę to jaki to będzie miało wpływ na wynik badania spalin na stacji diagnostycznej? Sprawdzał to ktoś??
Początkujący
 
Od: 11 lip 2008, 11:15
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda Xedos 9 2.3l 1999 rok

Postprzez Brat Italiano » 10 lut 2009, 11:51

tojagracz napisał(a):Hmmm, jak wywalę katalizator i wstawię strumienicę to jaki to będzie miało wpływ na wynik badania spalin na stacji diagnostycznej? Sprawdzał to ktośpytajnik

No na rwelacje na stacji to nie licz zbytnio <lol> <lol>

No jednak po to jest katalizator żeby te spaliny były w miarę czyste ..Ale osobiście uważam że ok 30-40 procent aut w Polsce raczej nie spełnia norm czystości :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2007, 22:13
Posty: 68
Skąd: PÓŁNOCNA ITALIA
Auto: Calibra..2.0
Windstar 3.8

Postprzez Jekyll » 12 lut 2009, 10:33

Wstawiłem, poprawy raczej nie widzę ale i nie pogorszyło się, osiągi i dźwięk bez zmian, korzyść: wiem że moje problemy nie pochodzą z zapchanego kata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez krasul » 17 lut 2009, 20:27

Martinez, strumienice zaloz ale tylko i tylko wylacznie zamiast katalizatora, nie ma sensu zakladac zamiast tlumikow bo najwiecej mocy traci sie przez lkatalizator, nie wolno natomiast zakladac pustej rury zamias katalizatora. Co polecam jak chcesz przerabiac to sprawdz dzialanie sondy (czy przypadkiem juz nie nalezaloby cos z nia zrobic), wywal katalizator, zaloz strumienice(nie wazne jaka ja polecam stara sprawdzona polska AWG sam montowale) wazna jest srednica rury (no i oczywiscie kierunek montazu:P), nastepnie zresetuj kompa, rogrzac na jalowym biegu, i pojezdzic baaardzo delikatnie aby poustawiac czas wtryskow na najnizszym poziomie. Wiele ludzi robi tak: wymiana a potem w pedal i okazuje sie ze auto pali wiecej a roznicy tez za bardzo nie ma. Jest to naprawde sprawdzony sposob, kory po pierwsze nie zaszkodzi autku, jedynie mu pomoze. Natomiast wymiana tlumika na strumienice nie da ci absolutnie zadnego efektu jak zostawisz katalizator.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Barthek » 23 lut 2009, 13:38

Jekyll napisał(a):problemy z obrotami i nierówną pracą po mocnym rozgrzaniu silnika

Jekyll na Twoim miejscu poszukałbym w przepustnicy, spróbuj skombinować inną z auta, które dobrze chodzi lub chodziło ;) – to bardzo częsta przyczyna problemów z obrotami i silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Jekyll » 23 lut 2009, 16:25

Barthek1983 napisał(a):na Twoim miejscu poszukałbym w przepustnicy, spróbuj skombinować inną z auta, które dobrze chodzi lub chodziło ;) – to bardzo częsta przyczyna problemów z obrotami i silnikiem.
Z tym będzie problem, nie mam takiej możliwości.

Pytanie: czy przepustnica bardzo rozgrzewa się podczas jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez Barthek » 23 lut 2009, 16:52

Jekyll napisał(a):czy przepustnica bardzo rozgrzewa się podczas jazdy

Nie rozgrzewa się bardzo, ale różne dziwne rzeczy się dzieją też z silnikiem krokowym przykręconym od dołu do przepustnicy, do którego dociera płyn chłodniczy i podciśnienia, poza tym czujnik położenia przepustnicy itd... poza tym może być nieszczelna klapka przepustnicy. Możesz walczyć z tym tematem, ale najprościej będzie jak ktoś będzie tak życzliwy z forum i Ci nawet pożyczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9