Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zoltrix » 1 mar 2008, 18:48

Witam.
dzisiaj spotkala mnie dziwna sytuacja. Wyglada na to,ze po zaciagnieciu hamulca recznego zablowowal sie sie uklad hamulcowy w lewym tylnem kole. Po mocniejszym hamowaniu wszystko wrocilo do normy. Po kolejnym (testowym) zaciagnieciu recznego sytuacja sie powtórzyła z tym,ze tym razem hamowanie nawet z ABSem nie zwolnilo hamulca na lewym tylnym kole. Spotkal sie juz ktos z czyms takim? Dodam,ze hamulec reczny nie dziala idealnie tzn jego sila hamowania nie jest zbyt duza.
Ostatnio edytowano 2 mar 2008, 14:41 przez zoltrix, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez MiHaŁ » 1 mar 2008, 19:45

Możliwe, że zapiekły Ci się prowadnice! Nalezy rozebrać, przeciścić, przesmarować i poskładać do kupy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 23:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez martinpl » 1 mar 2008, 20:57

zoltrix podobno dosyc czesta przypadlosc – zapiekanie sie prowadnic :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Grzyby » 1 mar 2008, 21:31

zoltrix podobno dosyc czesta przypadlosc

u mnie czasem przyblokuje po parkowaniu – na szczęście w monencie ruszenia autem puszczają (trochę nieprzyjemny efekt).
Trzeba będzie przy następnej wizycie u Jarka dodać ten punkt do listy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 1 mar 2008, 21:49

Przy wymianie klocków warto wszystko czyścić i smarować za każym razem, wtedy nie powinno byc takich problemów :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 11:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Pajko » 1 mar 2008, 23:12

zoltrix prosze o zastosowanie sie do regulaminu !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 20:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez zoltrix » 2 mar 2008, 12:48

Pajko napisał(a):prosze o zastosowanie sie do regulaminu

W ktorym miejscu go naruszylem? Bo nie do konca wiem co poprawic :|


Powiedzcie mi czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie? Jezeli tak to jak mniejwiecej sie do tego zabrac?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez martinpl » 2 mar 2008, 13:26

zoltrix mysle ze mozna, sam zdejmowalem tylny zacisk pod blokiem, calosc zajela 15min lacznie z podniesieniem auta i odkreceniem kola :) dostep do wszystkiego banalny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez zoltrix » 2 mar 2008, 13:54

martinpl napisał(a):zoltrix mysle ze mozna, sam zdejmowalem tylny zacisk pod blokiem, calosc zajela 15min lacznie z podniesieniem auta i odkreceniem kola usmiech dostep do wszystkiego banalny usmiech

Powiedz mi czy ograniczyles sie do psikniecia w prowadnice wd40 czy tez odkrecales te dwie sruby ktore trzymaja klocki? Jak je odkrece nie zapowietrze ukladu hamulcowego? Chyba,ze jakos inaczej sie te klocki zdejmuje?? :P
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Grzyby » 2 mar 2008, 14:26

zoltrix napisał(a):W ktorym miejscu go naruszylem? Bo nie do konca wiem co poprawic

przecież masz podane przykłady w regulaminie ...
Masz 2 linie tematu – w drugiej jest miejsce na opis auta i silnika
Czytać, czytać, czytać :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zoltrix » 2 mar 2008, 14:45

Dzieki za wszystkie rady. Po zdjeciu lewego kola okazalo sie,ze winne nie sa prowadnice lecz mechanizm hamulca recznego. dostalo sie tam sporo piasku i zapiekl sie tzn sprezyna nie byla wstanie "odbic" klockow. Spora ilosc wd 40 rozwiazala chwilowo sprawe.<jupi>

Temat zgodnie z prosba poprawiony :P
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez martinpl » 2 mar 2008, 18:24

zoltrix widze ze sobie poradziles :) ja zdejmowalem zacisk bo cos szorowalo, okazalo sie ze to kamyk wpadl :) a ja juz kupilem klocki zeby zmienic :P ale nie zmienialem, bo fabryczne byly dopiero w polowie (albo i nie) starte

zrobilem tak ze podnioslem auto, zdjalem kolo, odkrecilem korek zbiornika plynu hamulcowego, odkrecilem 2 sruby trzymajace zacisk, zdjalem zacisk, oczyscilem wszystko, dalem miedz (jakis smar z miedzia) na miejsca gdzie klocki chodza w zacisku i zlozylem wszystko :) zakrecilem korek na zbiorniku, opuscilem auto i przestalo cos ocierac/szorowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 2 mar 2008, 23:17

Grzyby napisał(a):Trzeba będzie przy następnej wizycie u Jarka dodać ten punkt do listy
Tak tak ......dodaj , jak coś to mam 2 nowe zaciski do szóstki <lol> ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ted1 » 3 mar 2008, 19:33

hej , szukam informacji na temat wymianu płynu hamulcowego . Ile płynu wchodzi do mazdy 6 i jaki płyn kupić

:) pozdrawian
ted1
 

Postprzez Krisek » 3 mar 2008, 19:57

WD 40 sie nie nadaje ;) do takiego zabiegu wd40 to nawet nie smar ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 3 mar 2008, 20:47

ted1 napisał(a):hej , szukam informacji na temat wymianu płynu hamulcowego . Ile płynu wchodzi do mazdy 6 i jaki płyn kupić


Ile, to pewnie Jaksa podpowie, ale pewnie 0,75l powinno wtstarczyć.
Jaki? Najpewniej DOT5.1.
Jeśli lubisz wykorzystywać osiągi swego auta, szczególnie w trasie, jeździsz w górach, z przyczepą, często w wilgotnym terenie, to kup coś z wyższym punktem wrzenia, bo raz na 2 lata warto dołożyć kilkanaście/dziesiąt złotych.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zoltrix » 14 mar 2008, 13:27

Niestety reczny znowu sie zacial. Samochod tym razem trafil do profesjonalisty ;) Wymieniony zostal lewy tylny zacisk i przy okazji klocki. Reczny zaczal dzialac jak nalezy hahaha
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez farmer » 16 kwi 2008, 13:07

Krisek napisał(a):WD 40 sie nie nadaje ;) do takiego zabiegu wd40 to nawet nie smar ;)

Wszyscy mówią żeby przeczyścić i nasmarować, a czego używać do smarownia?
farmer
 

Postprzez Wojo » 17 kwi 2008, 20:34

Miałem to samo, koło tak sie zablkowało ze rozgrzało alufelge do wrzenia:)
Niesety do tylnych zacisków potzrebny jest specjalny klucz do wkrecenia ich do srodka, tak wiec ja wyciagnołem ile sie dalo tloczek, przeczyscilem papierem sciernym, potem wkrecilem kluczem wlasnej produkcji, klocki podszlifowalem na szlifierce i strzykawka z igłą, wcisnołem pod gume osłony tłoczka militec, od tego czasy wszystko pieknie pracuje i nic nie haczy ani nie ociera.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Adal » 11 cze 2008, 14:44

Witam wszystkich!

Mam pierwszy problem ze swoją Mazdą. Przedwczoraj czułem jakiś smród spalenizny z auta, ale nie potrafiłem go zlokalizować. Dziś w trakcie jazdy zobaczyłem w prawym lusterku dym! Kierowca za mną dał mi znać: "Opona pali się panu!" Dym szedł z klocka hamulcowego tylnego koła. Felga gorąca, tarcza porysowana nierówno – może klocek się skończył? Tyle, że 2 tygodnie temu wyglądał na jeszcze niezużyty.

Przypuszczam, że psuje się zwalninie zacisku hamulca. Co może być przyczyną?
Adal
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6