Dziwne zachowanie zegarów – zużyty akumulator

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gereb » 12 kwi 2008, 19:08

Witam serdecznie,dzisiaj pojawil mi sie problem takiego rodzaju. Chcialem odpalic samochod, lecz rozrusznik zakrecil bardzo slabo a wszystkie wskazowki wychylily sie maksymalnie,tzn licznik pokazal predkosc ponad 220km/h, obrotomierz prawie 7 tys obrotow tak samo stalo sie ze wskaznikiem paliwa i temperatury.Tak bylo z 3 razy po tym samochod odpali normalnie i na razie jest OK. Czy ktos mial take problemy i czy moge liczyc na jakies sugestie. Dzieki za uwage i pomoc. Mazda 6 2004 2.0
Ostatnio edytowano 13 kwi 2008, 22:04 przez gereb, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

Postprzez magicadm » 12 kwi 2008, 19:14

Wygląda mi to na test zegarów, a czemu się odpala...:|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez GILB » 12 kwi 2008, 19:35

chyba trzeba będzie zainwestować w nowy akumulator
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 18:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Maciej Loret » 12 kwi 2008, 19:36

Nie wiem czy każde, ale skrajne położenia wskazówek poszczególnych wskaźników można ustawiać po podłączeniu pod komputer (vide service manual –> dział "Warning and indicator system"). Można też odczytywać błędy poszczególnych wskaźników. Może więc warto podjechać do jakiegoś serwisu i podłączyć autko?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez gereb » 12 kwi 2008, 19:36

Tylko to nie zawsze sie dzieje tzn take testy zegarow to normalka. Tylko czemu nie moglem odpali samochodu.Aby to nie byl jakis wielki problem.Moze musze zmienic akumulator?
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

Postprzez Pawko_6 » 12 kwi 2008, 20:28

Typowe objawy dużego spadku napięcia na zaciskach akumulatora w czasie uruchamiania, czyli siada akumulator, albo po prostu masz zabrudzone klemy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez gereb » 12 kwi 2008, 20:40

Wszystkim dziekuje za zainteresowanie i porady moja sprawa . A wiec trzeba zmienic Akumulatorek
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

Postprzez Maciej Loret » 12 kwi 2008, 21:18

gereb napisał(a): A wiec trzeba zmienic Akumulatorek


Zmień temat tak by innym łatwiej było kiedyś go wyszukać i daj znać czy wymiana akumulatora pomogła.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez magicadm » 12 kwi 2008, 21:40

gereb napisał(a):A wiec trzeba zmienic Akumulatorek

A może zacząć od wyczyszczenia zacisków????

Polacy to zawsze idą na łatwiznę :D
5 stówek na nową baterię od razu, zamiast najpierw sprawdzić:
-czystość klem
-stopień naładowania akumulatora. Jeździsz "kolo domku" czy w trasy. Ma czas się doładować?
-stan akumulatora (elektrolit, masa czynna itp)
-napięcie ładowania
-ew pobór prądu rozrusznika

OT
Ale dzięki temu od kilku lat ja i rodzina nie kupujemy akumulatorów. Znajomu handluje bateriami – co miesiac dostaje jako zwrot wyładowane w idealnym stanie baterie (trafiły się nawet z gwarancją :D )
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gereb » 12 kwi 2008, 21:56

A wiec jutro troszke zgrzesze i zobacze co mozna zrobic aby uniknac zakupu nowego akumulatora.
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

Postprzez gereb » 13 kwi 2008, 11:15

No i zobaczylem akumulator byl suchy jak pustynia, teraz tylko bede czekal czy te dziwne zjawisko sie powtorzy. Mam nadzieje,ze nie. Pozdrowienia dla wlascicieli Mazd.
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

Postprzez magicadm » 13 kwi 2008, 13:36

gereb napisał(a):akumulator byl suchy jak pustynia

Ale dolałeś coś?
Tj: wodę demineralizowaną?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Macieq » 13 kwi 2008, 14:30

Kolega gereb miał szczęście bo pewnie akumulator uratował. Ja natomiast parę dni temu próbowałem odpalić autko, a tu nic :( Światła przygasły i rozrusznik nie zakręcił ani razu. Po zbadaniu aerometrem okazało się, że siedzi jedna cela, a napięcie całości, to trochę ponad 10 V. A akumulatorek: oryginalny 2-letni Panasonic. Pojechałem więc do serwisu i......... dostanę nowy, bo auto jeszcze na gwarancji :)
Pozdrawiam
Macieq
Początkujący
 
Od: 22 lut 2008, 21:39
Posty: 18
Auto: Mazda 6 diesel '06

Postprzez gereb » 13 kwi 2008, 18:13

Napoilem go i zobaczymy co sie bedzie dzialo.. :D
Początkujący
 
Od: 1 lut 2008, 21:26
Posty: 13
Skąd: Gizycko/Londyn
Auto: Mazda 6 2.0 2004 manual

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 13:27.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 13:27.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 13:28.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 13:28.
Powód: porządki

Postprzez xeo » 17 kwi 2008, 21:02

Miałem tak samo. Tzn najpierw zegary na chwilę uzyskiwały maksymalne wartości przy odpalaniu, potem rozrusznik nie kręcił i można było odpalić tylko z kabli. Okazało się że w akumulatorze sucho. Dolałem 0.75L wody demineralizowanej i wszelkie problemy z zegarami i odpalaniem ustały. Może dodajcie do FAQ nie jeden oszczędzi kilka stówek...
xeo
Początkujący
 
Od: 4 cze 2007, 23:18
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '02 CD 136KM

Postprzez magicadm » 18 kwi 2008, 09:11

xeo napisał(a):Może dodajcie do FAQ nie jeden oszczędzi kilka stówek...

Że niby co dodać? Informacje, że o akumulator trzeba dbać i sprawdzać poziom elektrolitu??? hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6