Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez domin1979 » 17 cze 2009, 21:56

mcbeth napisał(a):zacząłem podejrzewać, że 50 d15 to jest jakaś kalibracja czujnika poziomu paliwa – pływaka ?

krzych napisał(a):No wlasnie – "?"

Oczywiście, że jest to korekta! Przecież cały temat od tego się zaczął! <glupek2>
Po korekcie komp już się nie myli o 0.7, a o 0.1-0.3 :P

Dla porównania w mojej teraz nie pomylił się więcej niż 0.1 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzych » 17 cze 2009, 22:09

domin1979 napisał(a):
mcbeth napisał(a):zacząłem podejrzewać, że 50 d15 to jest jakaś kalibracja czujnika poziomu paliwa – pływaka ?

krzych napisał(a):No wlasnie – "?"

Oczywiście, że jest to korekta! Przecież cały temat od tego się zaczął! <glupek2>
Po korekcie komp już się nie myli o 0.7, a o 0.1-0.3 :P

Dla porównania w mojej teraz nie pomylił się więcej niż 0.1 :P


Przeczytaj to boldem powyzej :P Do tej pory byla mowa o korekcie obliczen spalania a nie poziomu paliwa.[/b]
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez domin1979 » 17 cze 2009, 22:14

krzych napisał(a):Przeczytaj to boldem powyzej język Do tej pory byla mowa o korekcie obliczen spalania a nie poziomu paliwa
50 d15 to korekta spalania, a
51 d15 to poziom paliwa więc chyba raczej mówimy o tym samym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzych » 17 cze 2009, 22:15

domin1979 napisał(a):
krzych napisał(a):Przeczytaj to boldem powyzej język Do tej pory byla mowa o korekcie obliczen spalania a nie poziomu paliwa
50 d15 to korekta spalania, a
51 d15 to poziom paliwa więc chyba raczej mówimy o tym samym.


Nie, mowimy o 50 jako korekcie ilosci paliwa w baku. 51 to inna bajka i nieregulowalna :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez domin1979 » 17 cze 2009, 22:20

Wg mnie to korekta spalania ale na jedno wyjdzie, tak czy inaczej ma wpływ na średnie spalanie.
Nie widzę sensu w korekcie baku bo przecież wszystkie są takie same, a spalanie chwilowe może się różnić więc po to możliwość korekty. Tak ja to widzę. Tak czy inaczej ja z tego skorzystałem i byłem zadowolony :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzych » 17 cze 2009, 22:47

domin1979 napisał(a):Wg mnie to korekta spalania ale na jedno wyjdzie

Nie na jedno, poczytaj zamieszczony link.
domin1979 napisał(a):Nie widzę sensu w korekcie baku

Nie baku a czujnika poziomu.
domin1979 napisał(a):Tak czy inaczej ja z tego skorzystałem i byłem zadowolony język

To kaurat wiemy :P Chodzi o to, czy mozna skorzystac do "przesuniecia" rezerwy i jakie to ma konsekwencje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 08:12

krzych napisał(a):Chodzi o to, czy mozna skorzystac do "przesuniecia" rezerwy i jakie to ma konsekwencje.

Dokładnie tak. Po przestawieniu 50d15 na +10 niepokojąco wolno opada wskazówka poziomu paliwa. Mam już 780km a zwykle rezerwa zapalała sie przy ~750. Boję się, że zostanę 'gdzieś w polu' z pustym bakiem.
Z powodu tych obserwacji oraz tego, co wyczytałem na tamtym forum 'poddaję w wątpliwość' twierdzenie, że średnie spalanie jest obliczane na podstawie spalania chwilowego. Może ono wynikać z poziomu paliwa w baku – wówczas bardzo łatwo byłoby wyliczać.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 18 cze 2009, 08:41

OK, przeczytałem cały post z linka i już wiem o co wam chodzi :P biję się w piersi, że wczoraj mi się nie chciało :D
Jest wydaje mi się prosty test żeby sprawdzić co d50 zmienia. Odczytujemy obecną korektę i sprawdzamy d51. Jeżeli później skorygujecie d50 np z 0 na 15 i odpalicie test jeszcze raz powinno się zmienić d51.
Różnica powinna być odpowiednio mniejsza/większa.
W takim przypadku macie rację, że zmienia się odczyt paliwa w baku. Jeżeli d51 pozostaje tyle samo to teoria leży w gruzach :P

Czy nie tak najprościej rozwiać wątpliwości?
mcbeth napisał(a):Boję się, że zostanę 'gdzieś w polu' z pustym bakiem.
Tu racja o ile to tak działa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 09:35

domin1979 napisał(a):W takim przypadku macie rację, że zmienia się odczyt paliwa w baku. Jeżeli d51 pozostaje tyle samo to teoria leży w gruzach

Zmiana może następować np. dopiero po iluś kilometrach – nie natychmiast – nie wiem jak to Mazda oprogramowała. Pomiar paliwa nie może wynikać ze wskazania chwilowego poziomu. Tu powinna być wartość uśredniana za ileś km. Korekta może być dokładana na rezultat uśrednienia (wynik powinien być natychmiast poprawiony), albo na wskazania chwilowe (rezultat korekcji opóźniony).

U mnie było jeszcze coś. Po przestawieniu na +10% (bez zerowania spalania średniego, a byłem już po ponad 200km na tym baku) spalanie średnie SPADŁO (nie natychmiast, po iluś km) i nie rozumiałem o co chodzi. Dopiero potem systematyczne rosło. Potwierdzałoby to teorię o korekcie wskazań ilości paliwa.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 18 cze 2009, 09:49

mcbeth napisał(a):Zmiana może następować np. dopiero po iluś kilometrach – nie natychmiast – nie wiem jak to Mazda oprogramowała.
Wg mnie jak nalejesz najlepiej cały bak i skorygujesz to musi pokazać więcej/mniej. d51 pokazuje ile wg ECU Twojej Mazdy masz paliwa w baku, jeżeli skorygowałeś tę ilość to powinno się pokazać. Podobnie powinno być w każdym momencie wg mnie.
Po tankowaniu na full sczytaj ile jest paliwa i czy coś się zmienia po korektach. To wg mnie potwierdza bądź nie Twoją teorię. Inaczej chyba nie da się tego udowodnić.
To, że chłopakom z innego forum się wydaje, że to korekta baku nic to jeszcze nie znaczy, Amerykanin (z całym szacunkiem) może nawet myśleć, że fizycznie zmienia pojemność baku ;) Takie same gdybania w tym linku jak u nas.

mcbeth napisał(a):U mnie było jeszcze coś. Po przestawieniu na +10% (bez zerowania spalania średniego, a byłem już po ponad 200km na tym baku) spalanie średnie SPADŁO (nie natychmiast, po iluś km) i nie rozumiałem o co chodzi. Dopiero potem systematyczne rosło. Potwierdzałoby to teorię o korekcie wskazań ilości paliwa.
Sorry ale tu za wiele zmiennych, zbyt wiele zależnych i zbyt dużo subiektywnych wrażeń. Nic to nie potwierdza jak dla mnie :P Że spalanie średnie spadało i rosło to nie dziwota. Mam tak codziennie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 11:13

domin1979 napisał(a):Po tankowaniu na full sczytaj ile jest paliwa i czy coś się zmienia po korektach. To wg mnie potwierdza bądź nie Twoją teorię. Inaczej chyba nie da się tego udowodnić.

Obawiam się, że to nie jest takie proste i jeżeli Twój test pokaże zmianę, to dowód pozytywny jest. Jeżeli jednak nie pokaże zmiany – nie jest to dowód negatywny.

Gdybym ja projektował taki układ pomiarowy, korygowałbym wskazania chwilowe, a nie średnią.

domin1979 napisał(a):To, że chłopakom z innego forum się wydaje, że to korekta baku nic to jeszcze nie znaczy

Tamten post bazuje podobno na informacjach z ichniego serwisu – nie do końca puste gdybanie jak u nas.
To u nas raczej teorię o funkcji 50d15 wysnuto na zasadzie radzieckiego eksperymentu (na zasadzie: po wyrwaniu nóg mucha traci słuch, bo nie reaguje na polecenie 'mucha idzi') :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 13:56

domin1979 napisał(a):Amerykanin (z całym szacunkiem) może nawet myśleć, że fizycznie zmienia pojemność baku oczko

Czy teraz mam powiedziec to samo o Krakusach? :P (z calym szacunkiem zapewne)
domin1979 napisał(a):Odczytujemy obecną korektę i sprawdzamy d51. Jeżeli później skorygujecie d50 np z 0 na 15 i odpalicie test jeszcze raz powinno się zmienić d51.

mcbeth napisał(a):To u nas raczej teorię o funkcji 50d15 wysnuto na zasadzie radzieckiego eksperymentu (na zasadzie: po wyrwaniu nóg mucha traci słuch, bo nie reaguje na polecenie 'mucha idzi') zeby .

Dokladnie tak jak mcbeth napisal – kto dowiodl ze 51 pokazuje ilosc paliwa a50 koryguje spalanie? Poza tym, pokazuje ilosc paliwa po korekcie czy jeszcze przed? Bo jesli przed to Twoj test jest do bani i nic nie wykaze. Jak ozdrowieje, poobserwuje 51, moze cos dodatkowego da sie znalezc...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez domin1979 » 18 cze 2009, 16:34

krzych napisał(a):kto dowiodl ze 51 pokazuje ilosc paliwa a50 koryguje spalanie?
Przecież cały czas po to piszę żebyście sprawdzili. Nie prościej niż klepać kolejne posty wsiąść do samochodu i sprawdzić. Jakbym jeszcze miał M6 to bym to dawno zrobił.
d50 na 200% koryguje spalanie średnie bo zrobiło to mnóstwo osób więc przestań szukać dziury w całym.
Z tego co pamiętam sprawdzałem d51 parę razy, również po tankowaniu i faktycznie to była ilość paliwa w baku. Inni przez 15 stron u tym też pisali.
krzych napisał(a):Poza tym, pokazuje ilosc paliwa po korekcie czy jeszcze przed? Bo jesli przed to Twoj test jest do bani i nic nie wykaze.
Otóż brakuje Ci logiki (może przez chorobę), nie ważne czy było przed czy po korekcie, jeżeli d50 zmienia odczyt paliwa z baku czym jest zapewne d51 to ci go zmieni PRZED I PO korekcie, nieważne na ile ALE ZMIENI i to potwierdzi waszą teorię, którą już uznaliście za pewną niczym jej nie popierając.
krzych napisał(a):Czy teraz mam powiedziec to samo o Krakusach? język (z calym szacunkiem zapewne)
Jako Scyzoryk się zbytnio nie przejmę...

Z mojej strony tyle, zróbcie jakiś test bo inaczej szkoda klepać 10 razy to samo i generować kolejne strony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 18:09

Zazwyczaj tankuję po zapaleniu rezerwy. Wskazówka jest wtedy gdzieś w 1/3-1/2 między pierwszą a drugą kreską. Wlałem ostatnio do drugiego odbicia 54,12l. Komputer pokazywał 63,5l. Potem, jak pisałem, po ustawieniu 50d15 na +10 zrobiłem 784km (do dzisiaj) a wskazówka dopiero osiągnęła drugą kreskę , rezerwa nie świeciła się.
Pojechałem zatankować. Sprawdziłem poziom paliwa wg kompa – 4,7l. Wlałem 53,95l (znowu do drugiego odbicia). Sprawdziłem poziom wg kompa – 63,5l.

Spalanie średnie wg kompa było 6,9/100. Z obliczeń w zasadzie to samo.
Spalanie wg różnicy wskazań 51d15 to (63,5-4,7)/784*100= 7,5/100 – abstrakcja.

Jestem pewny teraz, że zmiana 50d15 wpływa na wskazania wskaźnika poziomu paliwa (analogowego). Nie wiem co z rezerwą. Muszę teraz po korekcie inaczej czytać wskaźnik paliwa!

Nie rozumiem skąd komputerowe 4,7l w baku + 54l z dystrybutora dało razem komputerowe 63,5l :( .

Zmiany 50d15 nie powodują natychmiastowych zmian 51d15. Ale jest to zgodne z moimi wcześniejszymi doświadczeniami (średnie spalanie nie zmienia się natychmiast). Eksperyment, który można przeprowadzić, to ustawienie 50d15 na -15 po tankowaniu, przejechanie 100-200km, przestawienie na +15 i przejechanie kolejnych 100km – spalanie powinno zrobić się wyraźnie niższe !

Nie można też wykluczyć sytuacji, że 51d15 pokazuje zawsze nieskorygowany poziom paliwa zaś korekta 50d15 jest stosowana przy jego wykorzystaniu np. do wysterowania wskaźnika bądź do obliczeń średniego spalania (które nie jest raczej wyliczane ze spalania chwilowego, ale na podstawie poziomu paliwa).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 18:46

domin1979 napisał(a):Nie prościej niż klepać kolejne posty wsiąść do samochodu i sprawdzić. Jakbym jeszcze miał M6 to bym to dawno zrobił.

Nie prosciej jak z zatok potop. Siedze w domu i sie lecze :P
domin1979 napisał(a):d50 na 200% koryguje spalanie średnie bo zrobiło to mnóstwo osób więc przestań szukać dziury w całym.

Szukam powodu dla ktorego tak dziala.
domin1979 napisał(a):Otóż brakuje Ci logiki (może przez chorobę), nie ważne czy było przed czy po korekcie, jeżeli d50 zmienia odczyt paliwa z baku czym jest zapewne d51 to ci go zmieni PRZED I PO korekcie, nieważne na ile ALE ZMIENI i to potwierdzi waszą teorię, którą już uznaliście za pewną niczym jej nie popierając.

Tobie brakuje logiki albo kultury.

Jesli korekta nastepuje po, to wskaznik pokazuje bezposredni odczyt z plywaka co uniemozliwia korekte tegoz odczytu.

domin1979 napisał(a):Z mojej strony tyle, zróbcie jakiś test bo inaczej szkoda klepać 10 razy to samo i generować kolejne strony.

My naklepalismy po jednym poscie rozumiejac sie nawzajem, Ty doklepales cala reszte nie kumajac najpierw pierwszej polowy, a teraz drugiej... Moze juz nie klep, a jak czegos sie dowiemy to Ci powiemy? (szczegolnie, ze nie masz na czym testowac, a madrzysz sie jakbys znal komputer na wylot)

Dodatkowo z tego co mcbeth napisal powyzej wynika jasno, ze mam racje, korekta jesli nastepuje to PO 51-ce, a nie przed, bo wskazuje to samo po zmianie, 63 litry, a jednak rezerwa zmienia wlasciwosci. I co, brakuje mi logiki?

@mcbeth – jak wyjde z wyra, potestuje u siebie glownie to czy 51 jakkolwiek sie zmienia w stosunku do 50. Z samym "mileage" sprawa moze byc dosc prosta... Ale gdyby tak bylo, mogloby to byc niezla porazka... Otoz mozliwe, ze rezerwa nie zalezy od plywaka, a od spalania wyliczonego. Co gorsza, mam dziwne podejrzenia ze w ogole plywak to jakas teoria... byloby to dziwne, ale moze i mozliwe? Testy beda bardzo dlugie :(
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 18:59

krzych napisał(a):bo wskazuje to samo po zmianie, 63 litry, a jednak rezerwa zmienia wlasciwosci.

Słusznie. Nie zwróciłem uwagi na tą prawidłowość – tyle samo paliwa = to samo 51d15.
Co do rezerwy – nie mam jeszcze pewności. Pewność mam jedynie co do wskaźnika analogowego.

Kluczowa kwestia to jednak nie te szczegóły 'kiedy stosowana jest korekta', ale sama podstawa wyliczenia średniego spalania oraz inne konsekwencje zmiany 50d15.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 19:03

mcbeth napisał(a):Pewność mam jedynie co do wskaźnika analogowego.

A ja wlasnie jemu bym nie ufal na poczatek z prostej przyczyny – nawet jak pokazuje dobrze, to nic dokladnie z niego nie odczytasz.

mcbeth napisał(a):Kluczowa kwestia to jednak nie te szczegóły 'kiedy stosowana jest korekta', ale sama podstawa wyliczenia średniego spalania oraz inne konsekwencje zmiany 50d15.

Alez wprost przeciwnie – jesli uda sie ustalic ze 51 jest podpiety bezposrednio pod urzadzenie mierzace ilosc paliwa w baku i ze nigdy nie zmienia swoich wlasnosci tak jak w przypadku pelnego baku pokazujac zawsze to samo, to bedziemy mogli przynajmniej okreslac prawdziwa ilosc paliwa w baku podczas jazdy, a to mozna prosto skorelowac z predkoscia srednia i pozostalymi kilometrami do przejechania i wyprowadzic wzor na wyliczanie rezerwy o ile jest naprawde zalezna od spalania.

Grunt to miec punkt zaczepienia, na razie nie mamy chyba zadnego procz wskazowki ktora jest mniej u gory lub bardziej u gory – a to nic nie mowi (o ile ona tez nie jest korygowana, w koncu to tylko napiecie ja podnosi, mniejsze lub wieksze...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 18 cze 2009, 19:27

krzych napisał(a):Co gorsza, mam dziwne podejrzenia ze w ogole plywak to jakas teoria... byloby to dziwne, ale moze i mozliwe?

Pływak w baku jest. W Workshop Manual zwie się GAUGE SENDER UNIT.

krzych napisał(a):mcbeth napisał:
Pewność mam jedynie co do wskaźnika analogowego.

A ja wlasnie jemu bym nie ufal na poczatek z prostej przyczyny – nawet jak pokazuje dobrze, to nic dokladnie z niego nie odczytasz.

Ale ja według tego wskaźnika jeżdżę na stację po paliwo !! Muszę wiedzieć jak interpretować jego wskazania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 18 cze 2009, 20:07

krzych napisał(a):Nie prosciej jak z zatok potop. Siedze w domu i sie lecze język

Życzę powrotu do zdrowia! Sam ma taką przypadłość :P
krzych napisał(a):Tobie brakuje logiki albo kultury.
Może byłem złośliwy (za co przepraszam jeżeli uraziiłem) ale napisałeś, że pomysł najprostszego testu (którego wyniki już znamy) jest do bani... Teraz wiemy przynajmniej, że d51 się nie zmienia więc w ogóle jest o czym dyskutować, jakby się zmieniał to od razu wasza teoria by się potwierdziła. Więc nie bardzo rozumiem co Ci w tym nie pasowało.
Dodatkowo z tego co mcbeth napisal powyzej wynika jasno, ze mam racje, korekta jesli nastepuje to PO 51-ce, a nie przed, bo wskazuje to samo po zmianie, 63 litry, a jednak rezerwa zmienia wlasciwosci. I co, brakuje mi logiki?
A tu już nie bardzo jak miałem przewidzieć co napisze mcbeth po moim poście, w którym poprosiłem o jakieś konkretne dane :)
krzych napisał(a):jesli uda sie ustalic ze 51 jest podpiety bezposrednio pod urzadzenie mierzace ilosc paliwa w baku i ze nigdy nie zmienia swoich wlasnosci tak jak w przypadku pelnego baku pokazujac zawsze to samo, to bedziemy mogli przynajmniej okreslac prawdziwa ilosc paliwa w baku podczas jazdy, a to mozna prosto skorelowac z predkoscia srednia i pozostalymi kilometrami do przejechania i wyprowadzic wzor na wyliczanie rezerwy o ile jest naprawde zalezna od spalania.
Otóż to! Stąd chciałem wiedzieć czy d51 się zmienia i czy na pewno jest to rzeczywiste wskazanie. Wychodzi na to, że tak, więc punkt odniesienia do testów jest.
mcbeth napisał(a):Ale ja według tego wskaźnika jeżdżę na stację po paliwo ! Muszę wiedzieć jak interpretować jego wskazania.
mcbeth, a nie lepiej zrobić dobrą korektę (bez znaczenia jak liczona) i jeździć na dystans przy dobrych wskazaniach średniego zużycia? Ja tam wskazówkom nigdy nie ufam bo są zależne choćby od kształtu baku. Sama instrukcja mówi: "wskaźnik pokazuje orientacyjną ilość paliwa" U mnie korekta d50 na +10 była OK, z tego co pamiętam to prawie każda M6 zaniżała spalanie.

Tylko dalej kwestia czy liczone z baku czy z ECU. U mnie np. jest za dokładnie jak na bak ale M6 już tak dokładna nie była...
Nie mam na czym testować więc już się nie wtrącam :P
Miłego testowania!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 20:37

mcbeth napisał(a):Ale ja według tego wskaźnika jeżdżę na stację po paliwo ! Muszę wiedzieć jak interpretować jego wskazania.

Totez wlasnie z powodu wskaznika analogowego i rezerwy ktore jednym pokazuja tak, innym inaczej probujemy dojsc o co chodzi ;) (przynajmniej ja, bo juz wiele osob narzekalo ze im za pozno pokazuje, inn znow ze za wczesnie...)

@domin1979 – dobra, reasumujac wreszcie sie zrozumielismy. Tak tez planuje zrobic, rejestrowac wskazania 51 i reszte okolicznosci probowac do tych wartosci jakkolwiek dopasowac. Moze cos z tego bedzie. Ale dopiero jak zaczne jezdzic. I dzieki za zyczenia :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6