Montaż haka fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gazparts » 10 maja 2008, 18:26

witam zakładając hak zrobiłem zdięcia , co by innym było ciut łatwiej
montaż jest prosty
na początku wiązka podłaczmy kabelki do gniazda opisując je
Obrazek

no i rozkręcamy zderzak kilka wkrętów na nadkolach, u góru zderzaka 2 śruby 6 i kilka wkrętów, i od spodu 4 śruby na klucz 14
schemat haka
Obrazek
po zdięciu zderzaka odkręcamy zaślepki zamocowane na 4 wkręty
ja zrobiłem zdięcie już po założeniu haka
Obrazek

Obrazek
pod zaślepkami są otworu do blachy w której trzeba wyciąć otwory umożliwiające włożenie płaskownika nr 6 ze schematu
wkładamy płaskownik do podłużnicy i montujemy uchwyt nr 4
taka sama zasada dla prawej i lewej strony
Obrazek
ścinamy 4 szpilki wystające fabrychnie z pasa tylniego, będą przedszkadzać w montażu
haka
przykładamy hak i łapiemy śrubami
następnie zderzak musimy ciut przyciąć ale tylko wewnątrz
należy usunąć dwa wewnętrzne mocowania i jeszcze trochę plastiku, przymierzyć, ew, jeszcze raz dociąć , aż spasuje
Obrazek
skręcamy hak i bierzemy sie za elektrykę
dwa przewody na lewą lampę czarny i zółty lewe postojówki i kierunek lewy
Obrazek
w prawej lampie podłączamy resztę instalacji
Obrazek

Obrazek
pozostaje sprawa brązowego kabelka halogenów
w tym celu demontujemy trochę plastików
Obrazek
w celu podpięcia sie do przewodu halogenów idącego do klapy
Obrazek
Obrazek
podłączamy sie do niebieskiego przewodu z żółtym paseczkiem i łączymy z brązowym z wiązki haka

składamy wszystko do kupy , wbijamy w dowód i cieszymy się,że mamy mocne plecy :D
hak firmy STEINHOF
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, 21:38 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gdyniek » 11 maja 2008, 21:29

wow, super instrukcja montaze – tego wlasnie szukalem..
Przy okazji, ile cie kosztowal hak i gdzie kupiles? I czy to jest firmy TEINHOF (czy moze Stenihof?)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez gazparts » 11 maja 2008, 21:43

gdyniek napisał(a):Przy okazji, ile cie kosztowal hak i gdzie kupiles? I czy to jest firmy TEINHOF (czy moze Stenihof?)

już poprawiłem na Stenihof oczywiście, " s" było w logo i nie zauważyłem <glupek2>
cena w intercarsie z moim upustem 240 zł na zamówienie, czekałem 6 dni
i pisze na tabliczce znamionowej, że do GW więc z GF nie będzie raczej pasował
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gdyniek » 10 cze 2008, 11:22

no i hak Steinhof i u mnie zamontowany/po kontroli/wbity do dowodu, dzieki WIELKIEJ POMOCY bananmina.. ;–)

co prawda bylem nieco rozczarowany precyzja wykonanania elementow do montazu (zasmarkane spawaniem nakretki na plaskownikach), bez gwintownicy sie nie obeszlo. Razem z elektryka jakies 4,5h roboty bardzo poczatkujacego nie-mechanika (ja).

i 200 zaoszczedzone, tyle mial kosztowac montaz, w jakism warszatcie W Gliwicach.. ;–)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez bodzioklb » 14 wrz 2008, 15:45

troszke sie napracowales z tymi kabelkami...

do modeli mazdy mozna kupic gotowe wiazki do haka z firmy Brink..
hak mozna miec jakikolwiek a wiazke sobie dokupujemy poprostu

wpinamy sie do kostek przy kolumnie kierownicy /wiazka haka jest na przelotkach/ i podlaczenie instalacji zajmuje okolo 10 minut

w takiej wiazce mamy juz zamontowany mikroprocesor i wyprowadzona jest kontrolka swiatel przyczepy – tak ze z kabiny auta wiesz czy masz wszystkie swiatla sprawne w przyczepie

cala kompletna wiazka kosztuje okolo 150 euro...

osobiscie polecam hak brinka z odpinana "glówką" – mocowany w podluznicach a nie tylko na tylnym pasie /karoseria tak nie cierpi/ pozatym hak jest wykonany masywnie i pasuje bez najmniejszych poprawek /nie trzeba przycinac zderzaka ani uchwytow od niego/

nacisk na kulke wynosi 75kg a masa max dmc przyczepy to 1500kg

cena takiego haka to okolo 250 euro – moze duzo ale warto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Kovac » 15 wrz 2008, 13:16

Witam wszystkich...
Czy do mazdy 626 hatchback rok 96 bedzie pasowal hak z jakiegos innego modelu jesli tak to jakiego...lub jakich ?

Dzieki z gory za odpowiedz...
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 20:29
Posty: 6
Skąd: Lodz - Liverpool
Auto: Mazda 626 GE 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6