witam zakładając hak zrobiłem zdięcia , co by innym było ciut łatwiej
montaż jest prosty
na początku wiązka podłaczmy kabelki do gniazda opisując je
no i rozkręcamy zderzak kilka wkrętów na nadkolach, u góru zderzaka 2 śruby 6 i kilka wkrętów, i od spodu 4 śruby na klucz 14
schemat haka
po zdięciu zderzaka odkręcamy zaślepki zamocowane na 4 wkręty
ja zrobiłem zdięcie już po założeniu haka
pod zaślepkami są otworu do blachy w której trzeba wyciąć otwory umożliwiające włożenie płaskownika nr 6 ze schematu
wkładamy płaskownik do podłużnicy i montujemy uchwyt nr 4
taka sama zasada dla prawej i lewej strony
ścinamy 4 szpilki wystające fabrychnie z pasa tylniego, będą przedszkadzać w montażu
haka
przykładamy hak i łapiemy śrubami
następnie zderzak musimy ciut przyciąć ale tylko wewnątrz
należy usunąć dwa wewnętrzne mocowania i jeszcze trochę plastiku, przymierzyć, ew, jeszcze raz dociąć , aż spasuje
skręcamy hak i bierzemy sie za elektrykę
dwa przewody na lewą lampę czarny i zółty lewe postojówki i kierunek lewy
w prawej lampie podłączamy resztę instalacji
pozostaje sprawa brązowego kabelka halogenów
w tym celu demontujemy trochę plastików
w celu podpięcia sie do przewodu halogenów idącego do klapy
podłączamy sie do niebieskiego przewodu z żółtym paseczkiem i łączymy z brązowym z wiązki haka
składamy wszystko do kupy , wbijamy w dowód i cieszymy się,że mamy mocne plecy
hak firmy STEINHOF
Montaż haka fotorelacja
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, 21:38 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
gdyniek napisał(a):Przy okazji, ile cie kosztowal hak i gdzie kupiles? I czy to jest firmy TEINHOF (czy moze Stenihof?)
już poprawiłem na Stenihof oczywiście, " s" było w logo i nie zauważyłem
cena w intercarsie z moim upustem 240 zł na zamówienie, czekałem 6 dni
i pisze na tabliczce znamionowej, że do GW więc z GF nie będzie raczej pasował
no i hak Steinhof i u mnie zamontowany/po kontroli/wbity do dowodu, dzieki WIELKIEJ POMOCY bananmina.. ;–)
co prawda bylem nieco rozczarowany precyzja wykonanania elementow do montazu (zasmarkane spawaniem nakretki na plaskownikach), bez gwintownicy sie nie obeszlo. Razem z elektryka jakies 4,5h roboty bardzo poczatkujacego nie-mechanika (ja).
i 200 zaoszczedzone, tyle mial kosztowac montaz, w jakism warszatcie W Gliwicach.. ;–)
co prawda bylem nieco rozczarowany precyzja wykonanania elementow do montazu (zasmarkane spawaniem nakretki na plaskownikach), bez gwintownicy sie nie obeszlo. Razem z elektryka jakies 4,5h roboty bardzo poczatkujacego nie-mechanika (ja).
i 200 zaoszczedzone, tyle mial kosztowac montaz, w jakism warszatcie W Gliwicach.. ;–)
troszke sie napracowales z tymi kabelkami...
do modeli mazdy mozna kupic gotowe wiazki do haka z firmy Brink..
hak mozna miec jakikolwiek a wiazke sobie dokupujemy poprostu
wpinamy sie do kostek przy kolumnie kierownicy /wiazka haka jest na przelotkach/ i podlaczenie instalacji zajmuje okolo 10 minut
w takiej wiazce mamy juz zamontowany mikroprocesor i wyprowadzona jest kontrolka swiatel przyczepy – tak ze z kabiny auta wiesz czy masz wszystkie swiatla sprawne w przyczepie
cala kompletna wiazka kosztuje okolo 150 euro...
osobiscie polecam hak brinka z odpinana "glówką" – mocowany w podluznicach a nie tylko na tylnym pasie /karoseria tak nie cierpi/ pozatym hak jest wykonany masywnie i pasuje bez najmniejszych poprawek /nie trzeba przycinac zderzaka ani uchwytow od niego/
nacisk na kulke wynosi 75kg a masa max dmc przyczepy to 1500kg
cena takiego haka to okolo 250 euro – moze duzo ale warto
do modeli mazdy mozna kupic gotowe wiazki do haka z firmy Brink..
hak mozna miec jakikolwiek a wiazke sobie dokupujemy poprostu
wpinamy sie do kostek przy kolumnie kierownicy /wiazka haka jest na przelotkach/ i podlaczenie instalacji zajmuje okolo 10 minut
w takiej wiazce mamy juz zamontowany mikroprocesor i wyprowadzona jest kontrolka swiatel przyczepy – tak ze z kabiny auta wiesz czy masz wszystkie swiatla sprawne w przyczepie
cala kompletna wiazka kosztuje okolo 150 euro...
osobiscie polecam hak brinka z odpinana "glówką" – mocowany w podluznicach a nie tylko na tylnym pasie /karoseria tak nie cierpi/ pozatym hak jest wykonany masywnie i pasuje bez najmniejszych poprawek /nie trzeba przycinac zderzaka ani uchwytow od niego/
nacisk na kulke wynosi 75kg a masa max dmc przyczepy to 1500kg
cena takiego haka to okolo 250 euro – moze duzo ale warto
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6