Chip tuning za 10zł – benzyna

Postprzez sps-snipers » 20 maja 2008, 21:28

Witam
CO sądzicie o chip-tuningu za 6 zł lub 20 zł a może i nawet za 50 zł.Sprzedawcy na allegro próbują sprzedać nam coś,co ponoć ma podnieść nam moc pare koników.Co wy na to ?? Podobno wpinamy sie pod czujnik temperatury powietrza zasysanego> Ma ktoś może jakiś schemat takiego urządzonka.Podobno jest to jakis głupi opornik.Jeśli znać parametry to można kupić w sklepie elektronicznym za pare groszy. Co wy na to w ogóle??
Jak temat był to usunąc ale nieznalazłem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez ravo » 20 maja 2008, 21:53

five wstawisz schemat plytki drukowanej, ktora montowales u siebie ? albo przyznaj sie ze to ty handlujesz tym na allegro by zarobic na mody do mxa
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez sps-snipers » 20 maja 2008, 22:20

Jakie mody? Ja niemam MX-a <lol> Poprostu chciałbym znac tylko parametry elementu,ktory sie podpina i samemu pokombinować :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Fiveopac » 20 maja 2008, 23:23

ravo napisał(a):five wstawisz schemat plytki drukowanej, ktora montowales u siebie ? albo przyznaj sie ze to ty handlujesz tym na allegro by zarobic na mody do mxa

Skoro ty mnei prosisz to jedziemy z koksem (tylko nie pokazujcie na innych forach, bo zbankrutuje na allegro, ok? )

Obrazek

1. Lewa nozka opornika, od strony koloru karmazynowego. Bardzo wazny jest kierunek!

2. 3 zapałki (tak, zapałki, maja najlepsze parametry, wazne by byly bez siarki!) polaczone rownolegle.

3. Złacza koncowek wykonana za pomoca kropelki (tej z pudzianowskim) lub poxyliny. Musi byc wytrzymale!

4. Kawaleczki folii, ktora pelni funkcje kondensatora ladunkow elektrycznych potrzebnych do wywolania łuku miedzy zapałkami.

Zielone strzalki to kabelki, wazne by byly juz jak to mowia elektrycy – "dotarte" czyli wyjete z jakiegos starego radia (kasprzak) czy pralki (frania)


Wciskasz ten uklad w miejsce bezpiecznika świateł.
+15 Km i 8 Nm na kołach gwarantowane, mozecie pokombinowac z iloscia zapalek (bez siarki!!) moc wzrosnie ale spalanie juz bedzie nie do wytrzymania.
Powodzeni! Dajcie znac jak poszlo i ponownie prosze o dyskecje!
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez michi » 21 maja 2008, 00:43

Fiveopac padłem hahaha
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Adaś » 21 maja 2008, 00:51

<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ravo » 21 maja 2008, 06:58

czy trzeba zresetowac komputer potem ? ja nie zresetowalem i nie majac xenonow nagle zaczely mi dlugie swiecic jak by byly xenony, czyzby 2w1 ?

p.s

na forum fiata coupe eksperymentowali zamiast zapalek zwiniete w rulon skasowane bilety mpk ( ale wroclawskie – jest maly pasek z hologramem i to chyba dzieki niemu ) i powaznie wzrastal moment obrotowy nawet o 40NM tylko jak to sie zachowa w wolnossacym ? moze ktos przetestuje ? hamownai przed i po chipie
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez sps-snipers » 21 maja 2008, 07:35

O wielkie dzieki koledze Fiveopac.Można pokombinować.IJaką rezystancje ma rezystor ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Fiveopac » 21 maja 2008, 08:26

sps-snipers odczytaj sobie <czytaj> http://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik nie moge dac ci calego rozwiazania na dloni, wloz troche swojej inwencji.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 21 maja 2008, 08:31

hahaha
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Artiks » 21 maja 2008, 09:03

Fiveopac mooocne Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Quaki » 21 maja 2008, 09:40

Dobre :) :) :)
Ale ja proponuje wykorzystanie zapalek z siarka w srodku zbiornika (moze ilosc koni nie wzrosnie ale chwilowe przyspieszenie na pewno bedzie odczuwalne ;) )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Riki » 21 maja 2008, 17:42

buheheheeh..... hahaha
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez yama » 22 maja 2008, 09:13

lepiej dodac do paliwa kulki parafinowe na mole –> bucik bedzie tylko nie wiec co na to silnik :P
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez piwo » 22 maja 2008, 12:26

<lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 22 maja 2008, 12:32

a odnosnie rezystora to mysle ze moc moze on podniesc (o pare koni) bo standardowy,fabryczny stosunek paliwa do powietrza wcale nie jest najbardziej efektywny pod wzgledem mocy (nie wiem dokladnie ile ale okolo 13:1) a najbardziej ekonomiczny i ekologiczny (14:1).ale moim zdaniem lepiej podniesc cisnienie paliwa na wtryskach niz dawac opornik,ktory powoduje ze silnik odczytuje temeprature otoczenia jako wieczną syberie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Quaki » 23 maja 2008, 01:43

Kolega Piwo ma troche racji bo
Jeden kilogram paliwa dostarczonego do cylindra, musi zostać zmieszany z 14,7 kg powietrza. Powstaje wówczas mieszanka stechiometryczna, która w warunkach całkowitego wymieszania w komorze spalania (mieszanka jednorodna) spala się całkowicie. Ta proporcja nazywana jest współczynnikiem nadmiaru powietrza i oznaczana literą ?(lambda). Dla mieszanki stechiometrycznej ? = 1. Podczas spalania mieszanki stechiometrycznej wytwarza się duża ilość energii cieplnej, a cały węgiel i wodór zawarty w paliwie, łączy się z tlenem, tworząc dwutlenek węgla i wodę, która przy nierozgrzanym silniku i chłodnej pogodzie tworzy biały obłok wydostający się z wydechu.
Zmniejszona zawartość paliwa (? > 1) daje mieszankę ubogą, a zwiększona zawartość paliwa (? < 1) powoduje powstawanie mieszanki bogatej. Najwyższa sprawność silnika (najmniejsze zużycie paliwa) osiągana jest przy mieszance zubożonej do ? > 1,1, a najwyższą moc osiąga się przy mieszance wzbogaconej do ? < 0,95, dlatego zadaniem układu zasilania silnika , jest przygotowywanie mieszanki paliwowo-powietrznej o współczynniku ? w granicach od 0,9 do 1,1, a podczas rozruchu, gdy zimny silnik wymaga dostarczenia mieszanki znacznie wzbogaconej, zmniejszenie współczynnika ? poniżej 0,9.

Z tym ze od razu napisze jakiekowliek zabawy w stylu oporniki itp nalezy wlozyc miedzy bajki dla niedouczonych wieskich "tjunerow" jedyna rozsadna rzecza jaka mozesz zrobic zeby zmienaiac dawki paliwa jest grzebanie w mapach paliwa operacja taka kosztuje minimum 600-800zl i w silniku N/A nie da ci wiecej jak max 5% mocy jesli juz ktos chce grzebac N/A co jest trudne i kosztowne to trzeba wrzuc duzow iecej w taki silnik niz zaplacilby za uturbienie
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Pit » 23 maja 2008, 09:31

Jak wczoraj podczas dłuuugiej trasy Five opowiadał mi o tym temacie, to nie wierzyłem, że to może być prawda... Ale to %^&*$ jednak prawda! :D

@sps-snipers, nie możesz zwiększać dawki paliwa tak bez innych modyfikacji! Wiesz napewno, że może to wpłynąć niekorzystnie na żywotność jednostki. Musisz zmodyfikować układ dolotowy, aby dostarczyć więcej powietrza. Od pewnego czasu z Fivem montujemy (jedna siedzi u niego w MX-5) turbiny do tak zmodyfikowanych aut. Wiem, że to już trochę wydatek, ale popytaj tylko, jak jeździ autko Five'a. Tu link do turbiny:
http://www.allegro.pl/item367203536_tur ... nowa_.html
Naprawdę warto wydać trochę siana na to, efekt łeb urywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Mev » 23 maja 2008, 10:51

hahaha
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez zaciek » 29 cze 2008, 12:19

tak naprawdę jakie jest najlepsze rozwiązanie by podnieść moc w silniku Z5 o 10-15% ?
Obrazek Moja Miata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 13:43
Posty: 449
Skąd: Szczecin
Auto: MX-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje