Spadek obrotów po porannym odpaleniu

Postprzez kierownik » 10 cze 2008, 22:30

witam.
od jakiegoś czasu obserwuję spadanie obrotów tuż po porannym odpaleniu auta. zapali, wskoczy na 800, spadnie na chwilę na 700 i po paru sekundach jest już na 800 i jest ok. problem występuje nie zawsze i tylko na zimnym silniku. ciepły odpala po obrocie wału i nie ma spadania obrotów, Xeramica raz na jakiś czas doleję. tankuję tylko na Shelu w tym samym miejscu zwykłego diesel'a.
filtry i olej zawsze przed czasem zmieniane. zużycie oleju ok 1,3 litra na 12kkm. trochę sobie zakopci przy bardzo mocnym wciskaniu gazu :D
czyszczenie IC w planach. niedawno zmieniany rozrząd (problem był przed zmianą i po niej również) i ustawione luzy zaworowe.

co jest dziwnym zbiegiem okoliczności – mam tą Mazdę od września 2007 i na początku (kilka miesięcy) tankowałem tylko V-Power Diesel'a i problemu nie było. ale może to tylko zbieg okoliczności.
chyba z ciekawości zatankuje w innym oddziale Shela i to V-Power'a i zobaczymy jak będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 30 gru 2008, 16:34

jako, że temat ciągle aktualny a nawet się nasila, to odświeżę posta :)
tankowane w różnych miejscach, ale na markowych stacjach, dolewane od czasu do czasu Forte lub innych dziadostw, akumulator, filtr paliwa itp nowe... IC przeczyszczone, EGR zaślepiony. dynamika w miarę ok, żadnych większych kopceń przy przyśpieszaniu, równa praca silnika... ale... :|
coraz gorzej odpala jak jest zimno. dziś było -8 rano, to musiałem kilka razy kręcić – wskakiwał na ok. 500 obr/min i gasł. albo w ogóle nie zaskakiwał :/
w końcu zaskoczył za ok. 8 razem.
jak jest ciepły to może minimalnie obroty się zawahają po zapaleniu i dalej już ok.
przebieg najprawdopodobniej 171kkm... ;)

pompa? :| czujnik jakiś? :|

zastanawiałem się jeszcze nad czymś odpowiadającym za ssanie – jak są przymrozki, to mi się ledwie podnosi wskazówka powyżej 800 na ssaniu. tak ma być? w benzynce, to było jakieś 1500 obr/min...
jak było cieplej, to problem był tylko taki jak w pierwszym poście w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Mateusz L » 30 gru 2008, 18:38

SPV???
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 19:22

na poczatek nie jest dobrze jak ditd bierze olej.masz nie szczelnosci albo silnik juz przeszedl swoje.ja mam 200 tys moze wiecej przejechane i od wymiany do wymiany ani gramu nie bierze.moze to miec zwiazek z odpalaniem.ssanie w tym silniku powinno wynosic 1000 obr./min ,bez ssania 900obr/min.polecam podpiac pod kompa i wszystko posprawdzac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 19:24

a jak pali na cieplym i goracym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez bodzioklb » 30 gru 2008, 21:17

kierownik napisał(a):zużycie oleju ok 1,3 litra na 12kkm


znaczy sie daje juz znac ze pora na zmiane auta lub silnika...
ja mam troszke wiekszy przebieg i od wymiany do wymiany po 10 tys km zuzycie oleju zest niezauwazalne...
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Iktorn92 » 30 gru 2008, 21:29

Muszę Cię zmartwić to najpewniej pompa. Obroty na biegu jalowym powinny wynosic 800 +– 15. Ssanie mam kolo 900.... Sprawdz zawór TCV i czujnik polożenia wału, w DiTD nie ma czegos takiego jak SPV!. . Żeby upewnić sie czy to pompa musiał byc odlaczyc czujnik temperatury wtedy poiwinna odpalac od strzala. Co do spalania oleju. Troszke sporo ale to zalezy jak jezdzisz duzo po autostradach z duzym speedem to musi spalic nie ma bata. Jakiego oleju używasz? Jak mialem zalane LiquiMoly to niestety ale troche mi wcinała, zalałem elfa sxr i ani grama :) Pozdrawiam!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 22:13

SPV to zawor sterujacy kontem wtrysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Iktorn92 » 30 gru 2008, 22:24

SPV to zawor sterujacy kontem wtrysku.


Tak ale dopiero w M6. w Ditd nie wystepuje SPV .
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 22:30

to jak sie nazywa najwiekszy zawor przy pompie w ditd.znajduje sie na gorze pompy??????????????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Mateusz L » 30 gru 2008, 22:37

bello napisał(a):najwiekszy zawor przy pompie

W DITD,największy przy pompie Denso V5 -SPV (Spill Valve),
to zawór bodaj dawki paliwa.


TCV to zawór kąta wtrysku:)

Iktorn92 napisał(a):Tak ale dopiero w M6

Tam jest SCV
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 22:44

masz racje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez kierownik » 30 gru 2008, 23:18

Mateusz L napisał(a):SPV?pytajnik

nie wykluczam...


bello napisał(a):na poczatek nie jest dobrze jak ditd bierze olej

mało znam takich, co nie biorą...
ostatnio ok litra na 10kkm, czyli to samo cały czas a zrobiłem 37kkm..


bello napisał(a):bez ssania 900obr/min

a nie 775 czasami?


a jak pali na cieplym i goracym silniku?


kierownik napisał(a):jak jest ciepły to może minimalnie obroty się zawahają po zapaleniu i dalej już ok.

;)


Iktorn92 napisał(a):to najpewniej pompa

również nie wykluczam... :|

Iktorn92 napisał(a):Żeby upewnić sie czy to pompa musiał byc odlaczyc czujnik temperatury wtedy poiwinna odpalac od strzala

tak zrobię...

Iktorn92 napisał(a):Co do spalania oleju. Troszke sporo ale to zalezy jak jezdzisz duzo po autostradach z duzym speedem to musi spalic nie ma bata

trochę w tyłek czasem dostanie :)

Iktorn92 napisał(a):Jakiego oleju używasz?

Shell Helix 10W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 31 gru 2008, 01:00

bello napisał(a):na poczatek nie jest dobrze jak ditd bierze olej.masz nie szczelnosci albo silnik juz przeszedl swoje.


bello :) bzdura... moja zapodaje sobie ok 1l na 8tys.km.. (tyle km robię i wymieniam olej) a nie powiedziałbym aby moj silnik był w kiepskim stanie... olej sprawdzam co dwa tyg tj. ok 1000km jazdy.. i zawsze dolewam aby mial fuul.


kierownik napisał(a):tak zrobię...


:)

Moje zdanie znasz....

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez poflek » 15 sty 2009, 23:14

Co do obrotów to miałem tak, albo i gorzej w czasie ostatnich mrozów.
Paliwo miałem Shell (chyba ze stacji na Conrada) i przy -15 po zapaleniu silnik pracował cichuteńko jak nagrzany, normalnie jak CiTD a nie DiTD.

Problem był w filtrze paliwa (w sumie to jeszcze jest bo zmienię go pojutrze), spuściłem z niego trochę wody i takie drobinki czarne przypominające z wyglądu popiół. Po tym zabiegu większe obroty po zapaleniu przy -10 wróciły oraz nie gasł po zagrzaniu na dużym mrozie. Ogólnie lepiej ale jeszcze nie to co było przed mrozami, zmienię ten filtr i się zobaczy.

Ale problem może i u Ciebie być z dostawą paliwa do pompy. Filtr wymieniłeś, wiem, ale zostaje jeszcze filtr-sitko w zbiorniku (ja na pewno tam w wakacje zajrzę – cały zbiornik wydrę :D ) i siteczko w pompie. W sumie w pompie są chyba dwa, na zasilaniu i powrocie. Warto to sprawdzić zanim się pompę spisze na straty i kupę kasy wywali.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez wojowniczek » 12 lip 2009, 22:45

kierownik na czym skończył Ci się ten temat?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez kierownik » 13 lip 2009, 10:38

wojowniczek na tym, że zrobiło się cieplej i zapala normalnie. znaczy prawie normalnie – zapali wskoczy na 800, spadnie na sekundę na 600, wejdzie na 800 i już jest ok. nie wiem jak będzie z powrotem na zimnie. auto przejęła moja była żona po rozwodzie, więc nie wiem jak się to teraz ma do rzeczywistości... :D ale coś czuję, że problem wróci. najwyżej się wtedy będę dowiadywał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wojowniczek » 13 lip 2009, 11:12

miałem to samo :)
skończyło się wymianą pompy. ale po miesiącu problem powrócił :(
dziwne...
podejrzenia mam różne, ale nie wiem czego szukać.
mam Twój wątek w "śledzeniu", gdybyś coś ustalił – daj znać :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Autko » 9 gru 2009, 20:57

Witam!

Wroce do tematu bo ostatnio mi cos podobnego sie zdarza:
z rana jak jest wilgotno to dluzej musze krecic (tak do 2s) a potem najpierw mam okolo 500-600 obrotow/min., ktore sie podnosza do jakis 900rpm w ciagu kilku sekund. Jak tylko rusze to pozniej wszystko wraca do normy (sprzeglo i przepisowe troche powyzej 750rpm )

Od razu zanzacze, ze jak sie silnik troche rozgrzeje i pozniej po jakis 5-6h znow odpalam to problemu nie ma. Musi cala noc postac by sie objawilo toto. Filtr paliwa wymieniony jakies 4tys km temu, powietrza tez czysty i w miare swiezy. Paliwo ciagle tankuje na tej samej stacji Shell.

Jakies wnioski/uwagi/porady?
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez thomass » 9 gru 2009, 22:07

swiece kolego swiece.pewnie zjarane.u mnie to samo.sprawdzilem grzalki i klops.ani jedna nie grzeje.twoja kolej.w kazdym razie znalazlem na alegro za 53 pln sztuke.japonskie z roczna gwarancja.niestety trzeba kupic 4.
wroce do tematu brania oleju.
NIKT nie ma racji.jezeli silnik jest zdrowy to nie ma prawa brac oleju!napewnio nie ten silnik.moze miec kopa ale spala olej i kropka.ja zrobilem na swoim 65 tys.nigdy nie dolewam od wymiany do wymiany.zuzycie??????niezauwazalne.na bagnecie nie widac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6