Żaróweczki do podświetlenia przełączników i pokręteł. I ich wymiana str.3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojo » 25 lis 2006, 21:52

Proszę o pomoc.
Spaliła się żarówka w podświetleniu pokrętła klimy (lewa strona) nie bardzo wiem jak to sie je dlatego prosze o pomoc, wydaje mi sie ze trzeba zdjąc panel ale jak to zrobic zeby nie porysowac i nie polamac.
Dzieki
Ostatnio edytowano 25 lis 2006, 21:57 przez Wojo, łącznie edytowano 1 raz
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Grzyby » 25 lis 2006, 21:54

Hmmm, a miało być regulaminowo :)

W regulaminie masz podane przykłady poprawnie nazwanych tematów (dodaj w drugiej linii tematu jakiego modelu dotyczy problem – użyj przycisku "zmień")
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojo » 25 lis 2006, 21:58

A teraz?
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Grzyby » 25 lis 2006, 22:03

Wojo napisał(a):A teraz?

kiszka- temat się nie zmienił :)

Sam poprawię.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojo » 25 lis 2006, 22:06

Dobra pokaż mi he, he a potem to ja sam...se bede
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Grzyby » 25 lis 2006, 22:13

Wojo napisał(a):Dobra pokaż mi he, he a potem to ja sam...se bede

Jak zakładasz nowy temat to masz 2 linie do opisu. W pierwszej opisujesz problem a w drugiej piszesz jaki model.

Tak jak teraz w tym temacie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Schlosser » 26 lis 2006, 12:15

Niestety aby wymienić spaloną żaróweczkę musisz zdjąć panel – dobrze Ci się wydaje.
Żeby zdjąć panel musisz zdjąc pojemnik na cocacole i plastik pod dźwignią zmiany biegów. Pojemnik na cocacole/piwko jest przymocowany na zatrzaski – postępuj z nimi delikatnie, aczkolwiek stanowczo. Podobnie z plastikiem po dźwignią zmiany biegów.
Po zdemontowaniu powyższych, odkrecasz 2 śruby u dołu panelu i Uwaga: śrubę z boku panelu, mocującą audio – bez jej odkrecenia nie da się wyciągnąc panelu. Dojście do niej poprzez schowek na mapę. Użyj klucza 10 – to dość duża śruba z gwintem metrycznym.
Pod odkreceniu śruby, panel trzyma się już tylko na zatrzaskach.

jeszcze pomocny link:
http://www.mazda6tech.com/index.php?opt ... &Itemid=35
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 21:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez Wojo » 26 lis 2006, 16:25

Bardzo dzikeuj jutro z ojcem bedziemy trenowali układ, mam nadzieje ze nic nie połamie, jeszcze raz dziekuje i pozdrawaim
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez tarkan » 27 lis 2006, 09:11

Mam to samo, ale jakos zabrac się za to nie mogę. I prawą gałkę od klimy mam nie podświetoną.
Wojo – jak to zrobisz, to napisz, czy wszystko poszło ok i czy dużo z tym roboty było.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 23:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Irish » 27 lis 2006, 12:46

Mam to samo, zabieram sie do tego już trochę. Trenowałem już rozbieranie obudowy ale do żaróweczek nie dochodziłem.

A wiecie może jakie tam sa te żaróweczki? Wolałbym przygotować sie do wymiany zanim rozbiorę całą deskę.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2006, 12:55
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136KM Kombi

Postprzez Wojo » 28 lis 2006, 14:58

Widzisz próbowałem, ale nie wiem jak sie do tego zabrac, wszystko siedzi maks spaowane nawet nie wlozysz srubokretu, zero luzu, boje sie ze cos urwe i zamiast 2zł za zarówke zaplace z 500 za elementy deski i konsoli, boje sie tego rozbierac, to sa delikatne rzeczy i wiem jak to potem wyglada. Kurde a w serwisie pewnie mnie skauja ze 200zł za taka wymianke i tez nie wiadomo jak to zrobia czy jak nikt nie widzi czegos nie polamia, np.zaczepów. Ale chyba bede musial skorzystac z pomocy ekspertów lub ktos mi tu jeszcze cos poradzi.
Pozdrawaim
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Schlosser » 28 lis 2006, 15:49

Wojo napisał(a):wszystko siedzi maks spaowane nawet nie wlozysz srubokretu, zero luzu


<nie> nie wolno niczego podważać śrubokrętem. Wszystkie plastiki, demontuj "gołymi palcami".
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 21:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez Irish » 28 lis 2006, 18:11

tez sie meczylem, dopóki nie znalazlem tego odpowiedniego miejsca w pojemniku na napoje. Po prostu trzeba dobrze zaczac. Pozniej rozklada sie jak klocki.

Skorzystaj z filimku pogladowego – link do "how to" miales wyzej
Początkujący
 
Od: 12 maja 2006, 12:55
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136KM Kombi

Postprzez Wojo » 28 lis 2006, 18:49

Zaczekaj, raczej chyba zdjęc poglądowych bo to na filmik mi sie nie otwarło, prosze powiedz mi raz jeszcze jak małemu dziecku, gdzie podważyć w któreym miejscu, jak za co chwycić, preosze Cie to jest dla mnie ważne.
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Irish » 28 lis 2006, 19:17

filimiki są też i one najwiecej mówią, opis choć po angielsku tez jest pomocny.
ale dobra postaram sie opisac: siadasz na fotelu pasazera, otwierasz schowek z uchwytami na napoje, wkladasz łapki w szpare po otwarciu klapki od strony tego fotela, i delikatnie ale zdecydowanie probujesz wyhaczyc pokrywę z zaczepów – mi poszlo calkiem łatwo.
Sorry, może nie jasno tłumacze ale cały czas jestem wk..(autocenzura) po wczorajszym włamie do mojej szósteczki.

PS. Jak chcesz to napisz do mnie na maila, odesle Ci filmik bo sobie go sciagnalem.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2006, 12:55
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136KM Kombi

Postprzez Wojo » 30 lis 2006, 12:10

Witam
Wlasnie jestem swiezo po rozebraniu calego panelu.
Wiec najpierw zapytajcie sie czy kupicie u was zarowke, jest to mala zaroweczka 0.2W z dlugimi wasami ktore wchodza do malego cokoliku plastikowego a na zaroweczke zalozony jest czerwony kondon w celu utrzym,ania czerwonego swiatla, dlaczego musicie miec zarowke proste bo jej nigdzie nie ma na slasku, to jest nietypowa zarowka, sa 0.8W sa tez 1.2 W ale nie ma nigdzie 0.2W i tu zaczyna sie jajo, wlasnie rozebralem panel i go poskladalem spowrotem bo na zarowke w serwisie musze czekac ponad tydzienm na ZAMÓWIENIE, rozumiecie zarowka na zamowienie!!!!!!!???????!!!!!!
Dobra [tiiit] zarowke, od strony pasazera pocioagacie za otwarty uchwyt na kawe do siebie i w gore musi wyskoczyc, potem to samo z obudowa wajhy biegów, potem odkrecacie galke i zxdejmujecie druga obudowe, potem dwie srubki gorne na krzyzak (dolnie nie tylko gorne), potem z boku wyciagacie schowek wyciagajac go z zawiasów i odczepaijac amortyzator chowka, i shcowek macie w łapach (tam tez jest filktr przeciwpyłek wiec od razu mozecie sie zabawic z filtrem), potem srubka na klucz 10 z boku u góry zeby odczepic audio, potem od dolu podciagjac do gory i szarpiac delikatnie do siebie wyciagacie audio, potem z tylu macie otwory z napisem (u dolu) lock i chyba up wiec odkrecacie te cholerna zarowke ktorej [cenzura] nie ma i wkladacie jak macie nowa, ja nie ma wiec poskladalem sobie spowrotem [cenzura] mac. Dobra potem spowrotem góra, potem uwaga na panel od wajhy bo wkladanie bolkuje zapalniczka ktora wiesza sie na przekladniach biegów, ale trzeba ja ładnie podwazyc i wckoczy na takie dwa uchai potem jak lego, myk, myk i poskladane. Spoko naprawde jak chcecie porobie zdjęcia i moge podesłać ale jak bede mial [cenzura] zarowke do wymiany ktorej nie mam.
Pozdro, aha roboty jest na jakies we dwóch 8 piw czyli ok.1.5godziny. ale potem po tych osmiu browarach nie bedzie juz wam potrzebna zadna zarowka a swiat bez niej wyda sie piekniejszy i doskonalszy.
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Wojo » 30 lis 2006, 13:48

Wiecie co, z ta zarowka to jest wiekszy problem, niby kazdy wie o co biega ale jak sie gosci w serwisie przycisnie to kazdy wymieka, katalog nic nie mowi o danych zaroweczki tylko o nr katalogowym pod ktorym sie go zamawia a teraz UWAGA gwozdz programu, malenka zarowczeka z cokolikiem do podwietlenia klimy kosztuje kto zgdanie z w serwisie Dabrówka Mała Katowice – 90zł, okres oczekiwania min.tydzien. Gdzie indziej nie wiedza jaka to jest zarowka, wiec jak ktos moze pomoc to bardzo prosze, bo 90zlo lekkie przegiecie a tydzien czekania tez mnie wkur... wiec moze ktos ma cos takiego chetnie kupie ale nie za 90zł.
Pozdro
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez martinpl » 30 lis 2006, 23:08

Wojo popytaj w sklepach elektronicznych, albo na forum www.elektroda.pl :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojo » 17 gru 2006, 18:15

Po wielu próbach, porażkach i bólach osiagnołem pełen sukces w wymianie pdświetlenia obsługi klimatyzacji aut. na komsoli centr.
Problem początkowy brał się z faktu o czym już pisałem z braku zamienników żarówki do mazdy 6, nietypowa żaróweczka z cokołem jest do dostania tylko w serwisie mazdy i kosztuje bagatela od 83-90zł. Żaden producent nie oferuje takowych zaroweczek, pytalem w kia, mitshubisi, honda, daewoo, suzuki. Nie ma takich zarowek, takze osram, czy narva tez nie produkuja takich. wiec znalazłem w hurtowni podobne ale diody o zabarwieniu czerownym (białych nie kupujcie nawet zakładajając czerwony kondonik beda swiecic na niebieskawo) ale diody srednio pasuja i moga wyleciec z otworu podczas eksploatacji i wtedy klops cała deska do rozbiórki, a propos deski, rozkładanie nie jest trudne trzeba uwazac i robic to z glowa, tyle ze po rozebraniu moga pojazwic sie nie przyjemne trzeszczenie, nowoczesne deski maja takowa tendenbcje ze wsztytsko fajnie gra dopki nie zaczniecie tego rozbierac potem moze byc nie przyjemnie, ale pomaga podklejenie specjalnej tasmy z aksamitem, stosowanej przez serwisy do likwidacji trzeszczen i piskow w autach np. dokleja sioe ja na uszczelki drzwiowe i gosciowi nic nie trzeszczy i nie piszczy a robota kosztowala z 7zł mozna skasowac jak po gwarancji 170zł za wymiane uszczelki itp. Ale w koncu kupilem zaroweczki ktore sa idealnie takie jak powinny byc po wyłuskaniu oryginalnych ze srodka wymieniamy nowe do cokołu zaginamy nóżki i gotowe mozna wkrecac aha i jeszcze kondonik czerwony, aha uwazajcie sa dwa kolory kondoników czerowny i taki brudny pomarancz, czerwone ida na skraj a brudne do srodka w sumie jest ich piec sztuk. Potem jak bedzicie zakladac juz deska to uwazajcie primo sruba na klucz 10 mocujaca sprzet audio ma zajeb... delikatny gwint łatwo go zerwac i przekrecic wiec paluszkami i finał, dwa promi to przyzakldaniu srodka (tego od popielniczki) malezy uwazac na gniazdo zapalniczki haczy o przekladnei zmiany biegów, ale po ulozeniu jej palcami wskakuje i jest juz oki.
Tak wiec po robocie, aha i zaroweczka kosztuje 2.20 i wqymienia sie ja w cokole ok 2min, tak wiec mozna zaoszczedzic grube pieniazki.
N amarginesie mam pytanie, z tylu sprzetu audoi znalazlem wejsciepo dwa szeregi wejsc bez wtyczki od strony auta, moze wiecie do czego te wejscia sluza do rozbudowy sprzetu audio, moze do glosnikow doodtakowych albo zmieniarki?
I jeszcze jedno, czy ktos moze jezdzil wersja (sprawna) mazdy 136KM i 121KM czy jest roznica, w mocy, przyspeiszeniu, osigach, spalaniu, glosnosci. Ja mam 121KM ale chce sie pocieszyc ze wersja mocniejsza nie rzuca na kolana.
Dzieki i pozdrawaim
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 17:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez martinpl » 17 gru 2006, 20:26

to jeszcze powiedz gdzie te zaroweczki dostales? :) przyda sie na przyszlosc... a co do roznic to juz sie wypowiadalem, nie widze zadnej roznicy a jezdzilem slabsza wersja w kombi, wiec niby ciezsza i jeszcze wolniejsza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6