Co za czujnik znajduje się w Xedosie z przodu przed chłodnicą klimatyzacji
Wyjąłem go z anglika razem z wiązką od klimatyzacji, klaksonu i halogenów (chyba) i na końcu tej wiązki był jeszcze ten czujnik.
W moim xedosie w kostce nie ma przewodów do podłączenia tego.
Klimatyzacja. Kompatybilność instalacji elektrycznej GE KL i CA KF
Strona 1 z 1
Hazu napisał(a):czhyba że przy klimatyzacji automatycznej jest jescze dodatkowy czujnik
raczej nie w tych rocznikach
Hazu napisał(a):zastanawiam sę teraz jak go można wykożystać?
podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime masz ostrzezenie
-
waldii
waldii napisał(a):podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime
tylko muszę sprawdzić czy na wyjsciu podaje rezystancję czy łączy i rozłącza obwód
chyba faktycznie jest to "śnieżynka" ,potwierdzę to zimą jak się szwagrowi zapali ,co do automatycznej klimatyzacji -pytałeś na priva czym się różni od manualu -jest tego sporo -przede wszystkim dwa czujniki temp.wewnątrz kabiny -dodatkowy sterownik -czujnik temp przy nagrzewnicy-inny jeden silniczek od nawiewów -inna opornica -inny panel sterowania nawiewami -to takie główne różnice -tak że bez przekładania całej wiązki raczej jest niewykonalne -są to różnice między rocznikiem 93 a 97 z klimatronikiem -dodatkowo w 97 roczniku masz imobilajzer w kluczyku -centralny zamek z pilota -tempomat o ile takowego nie masz w swoim
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.
ale kupiłem jeszcze od niego rurę dolotu (całą) razem z elektrozaworem podciśnienia (solenoidem) za 30zł
ale kupiłem jeszcze od niego rurę dolotu (całą) razem z elektrozaworem podciśnienia (solenoidem) za 30zł
Hazu napisał(a):Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.
wiek nie ma tu wiele do rzeczy. automatyczna klima (vel klimatronik wg nomenklatury zza odry) był w xedach 6 od 94r. ta przednia wiązka co wymontowałeś (z kostkami do synałów międzyinnym) różni się właśnie tym, że posiada dodatkowy czujnik temperatury, przewody od sterowania zaworem ciśnienia przy osuszaczu są poprowadzone tą wiązką (w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego) i najczęściej są tam również przewody od halogenów.
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
bazakbal napisał(a):w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego
tak było w wiazce od mx-6
Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.
Grzyby napisał(a):Temat raczej skoszuję.
skoro musisz
Hazu napisał(a):tak było w wiazce od mx-6
Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.
coś nie do końca tak. tej kostki (z sygnałem itp) nie musisz podłączać w ogóle (żeby klima działała). wystarczy, że zawór ciśnienia podłączysz pod wiązkę od klimy (dwa ostatnie piny, bez podłączenia tego zaworu sprężarka się oczywiście nie załączy) i wszystko będzie działać.
może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
bazakbal napisał(a):może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)
to też
wogóle wszystko mniej więcej tak samo działa itd ale tak jak pisałem podłączenie czujnika było w innej kostce
W skrzynce zamiast tago przekaznika którego oznaczenie jest pod przekaźnikiem jest zwykły przekźnik tak jak pozostałe zielony
no i przekaźnik od kompresora w xedosie jest razem z przeekaźnikami od wentylatora a sterowanie dostaje gdzieś wcześniej na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia
W mx-6 czujnik ciśnienia wpięty jest w obwód z kompresorem już na wyjściu przekażnika tego w puszcze fuse box (chyba)
W xedosie nie było sygnału (brak podłaczenia) do sterowania przekaźnikiem od mx6
Hazu widzę że nieźle przestudiowałeś instalacje -z tego co zauważyłem wtyczki są jednakowe do przekaźników i w mx-6 i w xedosie -ale wynika z tego że podłączenie we wiązce jest inne w mx-6 -czyli z tego co piszesz wynika że xedos ma 4 przekaźniki i nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box ,a w mx-6 są 3 przekaźniki i dodatkowy w skrzynce bezpieczników -ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty ? czyżby służył do podbijania obrotów? -jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box
właściwie tego to nie wiem musiałbym sprawdzić (w mx-6 napewno jest potrzebny)
(wzoiołem wszystko czego mi brakowało z tamtego xedosa)
pawelc napisał(a):ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty
trzy przekaźniki są od poszczególnych obrotów wentylatora a czwarty do kompresora
Podnoszenie obrotów jest jest realizowane mozliwe że przez sterownik silnika,
bo wystarczy podłaczyć czujnik temperatury od parownika (wewnątrz samochodu) a juz po wciśnięciu przycisku A/C podnoszone są obroty oraz zapala się dioda na przycisku.
pawelc napisał(a):jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie
no nie tak do końca
sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor
Przecież samo podniesienie obrotów nie jest natychmiastowe po włączeniu przycisku A/C a kompresor włącza sie jescze chwilę później Więc musi być jeszcze jeden element elektroniki odpowiadający za te opuźnienia
Hazu napisał(a):sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny
ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka tak że raczej wygląda na zwykły termistor podejrzewam że cały układ znajduje się w sterowniku nawiewami
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka
nie to nie jest zwykła wtyczka tylko układ elektroniczny (rozbierałem)
fakt wchodzą do niego dwa przewody od czujnika temperatyry ale chodzą i wychodzą też inne sygnały
Hazu napisał(a):sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6