Klimatyzacja. Kompatybilność instalacji elektrycznej GE KL i CA KF

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hazu » 25 cze 2008, 20:47

Co za czujnik znajduje się w Xedosie z przodu przed chłodnicą klimatyzacji

Wyjąłem go z anglika razem z wiązką od klimatyzacji, klaksonu i halogenów (chyba) i na końcu tej wiązki był jeszcze ten czujnik.

W moim xedosie w kostce nie ma przewodów do podłączenia tego.
Ostatnio edytowano 26 cze 2008, 20:17 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 25 cze 2008, 21:16

Hazu a czy to nie jest czujnik gołoledzi??Ta sniezynka slynna??
waldii
 

Postprzez Hazu » 25 cze 2008, 21:26

waldii
tak wałaśnie myslę czhyba że przy klimatyzacji automatycznej jest jescze dodatkowy czujnik

zastanawiam sę teraz jak go można wykożystać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 25 cze 2008, 21:38

Hazu napisał(a):czhyba że przy klimatyzacji automatycznej jest jescze dodatkowy czujnik

raczej nie w tych rocznikach


Hazu napisał(a):zastanawiam sę teraz jak go można wykożystać?

podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime masz ostrzezenie
waldii
 

Postprzez Hazu » 25 cze 2008, 21:49

waldii napisał(a):podlaczyc ten czujnik i ew.wlozyc zarowke w miejsce tej kontrolki sniezynki i w zime


tylko muszę sprawdzić czy na wyjsciu podaje rezystancję czy łączy i rozłącza obwód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 25 cze 2008, 22:18

chyba faktycznie jest to "śnieżynka" ,potwierdzę to zimą jak się szwagrowi zapali ;),co do automatycznej klimatyzacji -pytałeś na priva czym się różni od manualu -jest tego sporo -przede wszystkim dwa czujniki temp.wewnątrz kabiny -dodatkowy sterownik -czujnik temp przy nagrzewnicy-inny jeden silniczek od nawiewów -inna opornica -inny panel sterowania nawiewami -to takie główne różnice -tak że bez przekładania całej wiązki raczej jest niewykonalne -są to różnice między rocznikiem 93 a 97 z klimatronikiem -dodatkowo w 97 roczniku masz imobilajzer w kluczyku -centralny zamek z pilota -tempomat o ile takowego nie masz w swoim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 25 cze 2008, 22:41

Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.
ale kupiłem jeszcze od niego rurę dolotu (całą) razem z elektrozaworem podciśnienia (solenoidem) za 30zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 26 cze 2008, 10:21

Ej, do takich pogaduch to możecie dalej używać pw.

Temat raczej skoszuję.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazakbal » 26 cze 2008, 10:54

Hazu napisał(a):Tamten xedos o którym pisałem jest też stary więc i klimatronika nie ma.

wiek nie ma tu wiele do rzeczy. automatyczna klima (vel klimatronik wg nomenklatury zza odry) był w xedach 6 od 94r. ta przednia wiązka co wymontowałeś (z kostkami do synałów międzyinnym) różni się właśnie tym, że posiada dodatkowy czujnik temperatury, przewody od sterowania zaworem ciśnienia przy osuszaczu są poprowadzone tą wiązką (w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego) i najczęściej są tam również przewody od halogenów.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hazu » 26 cze 2008, 18:02

bazakbal napisał(a):w klimie manualnej sterowanie idzie bezpośrednio do kostki od klimy przy zbiorniku wyrónawczym płynu chłodniczego

tak było w wiazce od mx-6

Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.

Grzyby napisał(a):Temat raczej skoszuję.

skoro musisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazakbal » 26 cze 2008, 19:06

Hazu napisał(a):tak było w wiazce od mx-6

Teraz podłaczyłem czyjnik cisnienia właśnie pod ta druga kostke (wcześniej był tam tylko sygnał podłączony) i dopiero zaczął się załączac kompresor.

coś nie do końca tak. tej kostki (z sygnałem itp) nie musisz podłączać w ogóle (żeby klima działała). wystarczy, że zawór ciśnienia podłączysz pod wiązkę od klimy (dwa ostatnie piny, bez podłączenia tego zaworu sprężarka się oczywiście nie załączy) i wszystko będzie działać.
może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hazu » 26 cze 2008, 19:29

bazakbal napisał(a):może problemem była sama wiązka z przekaźnikami od mx (inna ilość przekaźników...)

to też
wogóle wszystko mniej więcej tak samo działa itd ale tak jak pisałem podłączenie czujnika było w innej kostce
W skrzynce zamiast tago przekaznika którego oznaczenie jest pod przekaźnikiem jest zwykły przekźnik tak jak pozostałe zielony

no i przekaźnik od kompresora w xedosie jest razem z przeekaźnikami od wentylatora a sterowanie dostaje gdzieś wcześniej na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia
W mx-6 czujnik ciśnienia wpięty jest w obwód z kompresorem już na wyjściu przekażnika tego w puszcze fuse box (chyba)
W xedosie nie było sygnału (brak podłaczenia) do sterowania przekaźnikiem od mx6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 26 cze 2008, 19:47

Hazu widzę że nieźle przestudiowałeś instalacje :) -z tego co zauważyłem wtyczki są jednakowe do przekaźników i w mx-6 i w xedosie -ale wynika z tego że podłączenie we wiązce jest inne w mx-6 -czyli z tego co piszesz wynika że xedos ma 4 przekaźniki i nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box ,a w mx-6 są 3 przekaźniki i dodatkowy w skrzynce bezpieczników -ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty ? czyżby służył do podbijania obrotów? -jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 26 cze 2008, 20:08

pawelc napisał(a):nie potrzebny jest przekaźnik w skrzynce Fuse box

właściwie tego to nie wiem musiałbym sprawdzić (w mx-6 napewno jest potrzebny)
(wzoiołem wszystko czego mi brakowało z tamtego xedosa)

pawelc napisał(a):ale teraz tak dwa uruchamiają wentylatory ,jeden sprężarkę a ten czwarty


trzy przekaźniki są od poszczególnych obrotów wentylatora a czwarty do kompresora

Podnoszenie obrotów jest jest realizowane mozliwe że przez sterownik silnika,

bo wystarczy podłaczyć czujnik temperatury od parownika (wewnątrz samochodu) a juz po wciśnięciu przycisku A/C podnoszone są obroty oraz zapala się dioda na przycisku.

pawelc napisał(a):jakoś musi to być realizowane skoro nie ma żadnego sterownika w manualnej klimie

no nie tak do końca

sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor

Przecież samo podniesienie obrotów nie jest natychmiastowe po włączeniu przycisku A/C a kompresor włącza sie jescze chwilę później Więc musi być jeszcze jeden element elektroniki odpowiadający za te opuźnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 26 cze 2008, 20:43

Hazu napisał(a):sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny

ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka tak że raczej wygląda na zwykły termistor podejrzewam że cały układ znajduje się w sterowniku nawiewami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 26 cze 2008, 21:31

pawelc napisał(a):ale to jest chyba dwu-pinowa wtyczka


nie to nie jest zwykła wtyczka tylko układ elektroniczny (rozbierałem)

fakt wchodzą do niego dwa przewody od czujnika temperatyry ale chodzą i wychodzą też inne sygnały


Hazu napisał(a):sam czujnik temperatury od parownika ma niby kostkę na końcu,
jednak znajduje się tam w środku układ elektroniczny który na podstawie sygnału od wyłącznika A/C, wartości temperatury oraz sugnału z wyłącznika wentylatora nawiewu. włącza kompresor


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6