gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Pawnik » 18 kwi 2007, 22:44

Objawy: Coraz częstsze gaśnięcie na wolnych obrotach. Bez dodania gazu silnik nie odpala. Po dodaniu gazu przy ok. 2000 obrotów zapala się kontrolka ładowania akumulatora i wody w filtrze paliwa po czym po przekroczeniu 2000 tyś obrotów obie lampki gasną. ( filtr paliwa przeczyszczony ). Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
ps. Mazda=niezawodny samochód <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 19 kwi 2007, 09:37

Pawnik napisał(a):Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
Po pierwsze ciekawy przebieg jak na ten rocznik (2003), powiem nawet, że nierealny...
Objawy dość dziwne. Co to znaczy filtr przeczyszczony?? to się wymienia a nie czyści. To pierwsza rzecz, którą należy sprawdzić, a potem okablowanie i błędy które zgłasza komputer.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 19 kwi 2007, 10:34

Przebieg realny! Samochód wyprodukowany w 2003 r. Pierwsza rejestracja przez Niemca ( od którego kupiłem ) luty 2004 r. Regularnie serwisowany w niemieckim ASO, gdzie sprawdzany był przebieg w kompie. Pełna książka serwisowa ( co rok facet robił przegląd). Zresztą stan samochodu wskazuje na taki przebieg. Sprzedany z powodu uderzenia w tył ( niegroźnego: wymiana klapy, tylnego pasa i zderzaka). Niemiec – pedant nie mógł jednak znieść widoku walniętej Mazdy :D
Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika.
Byłem dziś na kompie i diagnoza na 90 proc. zawór SCV ( za małe ciśnienie na wolnych obrotach ). Zobaczymy co będzie dalej po jego wymianie ( zawór w MABI 700 PLN). Jak nie pomoże zmienię opinie o marce ;P
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 14:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 19 kwi 2007, 10:52

Pawnik napisał(a):Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika

To nie jest pompka do odwodnienia. Na dole filtra masz zaworek (śrubkę plastikową), którą odkręcasz i spuszczasz wodę z dołu (a nie z góry!). A poza tym – WYMIEŃ filtr i dopiero wtedy cokolwiek próbuj grzebać. Gdy jest za bardzo zapchany to nie ma wystarczającej przepustowości i może zadławiać silnik.

Poza tym – bardzo ciekawy Niemiec, który kupił samochód i nim nie jeździł. To niepodobne do Niemca :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 19 kwi 2007, 11:07

tez się dziwiłem, ale fakty są nieubłagane ( moze dlatego, że miał 3 samochody?)
Co do pompki. Ona jest! Tak jest napisane w instrukcji. Trzeba oczywiście odkręcić korek spustowy plastikowy na dole i nacisnac pomkę u góry kilkakrotnie. Filtr wymienił Niemiec w zeszłym roku przy 30 kkm, ale co mi szkodzi wymienię go ponownie...
W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 14:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2007, 21:29

Pawnik napisał(a):W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Kiepskie te nowe układy paliwowe.......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 19 kwi 2007, 22:56

Jaksa napisał(a):Kiepskie te nowe układy paliwowe.......
Patrząc na tytuły postów w moim dziale (diesel) to można powiedzieć, że to najbardziej felerny element tych madzi...

Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 25 kwi 2007, 11:31

Zawór wymieniony. Samochód przestał gasnąć! Koszt 770 PLN z robocizną. Jest jeszcze problem z ładowaniem akumulatora, o czym pisze w dziale Mazd z szóstkami..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tomekrvf » 25 kwi 2007, 12:21

xANDy napisał(a):Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD

wystarczy kupić mazdę 6 od odpowiedniego numeru VIN lub z wymienionym zaworem SCV w ramach akcji serwisowej i juz nie będzie problemu z SCV. Taki sam problem miała toyota.
A teorie spiskowe zostawmy naszym kochanym rządzącym.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 25 kwi 2007, 14:15

tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 25 kwi 2007, 14:29

xANDy napisał(a):tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?

SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ). Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez newbie » 25 kwi 2007, 18:49

Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).


Niestety to nieprawda.

SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.


Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?


Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez xANDy » 25 kwi 2007, 20:09

newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 25 kwi 2007, 20:52

newbie napisał(a):
Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).


Niestety to nieprawda.

SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.


Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?


Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.

Dzieki za sprostowanie, ale tak mi to wyjaśniał mechanik.
Niech żyją nowe SCV! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pawnik » 25 kwi 2007, 20:54

xANDy napisał(a):newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??

Chyba w DiTD nie ma zaworu SCV??? Przecie to nie CR.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tomekrvf » 25 kwi 2007, 21:55

newbie napisał(a):SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.

A konkretnie jest po stronie zasilania sekcji tłoczących i reguluje do nich dopływ paliwa. Ciekawe rozwiązanie w stosunku do boscha gdzie regulacja odbywa się po stronie wysokiego ciśnienia.

xANDy napisał(a):newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??

W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
Dzięki SPV można precyzyjniej sterować dawką paliwa czyli dawka paliwa nie jest w 100% zależna od ruchu tłoka w głowicy rozdzielaczowej pompy wtryskowej.
A dlaczego padają? Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 25 kwi 2007, 22:06

tomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Dokładnie tak Tomku , nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdą :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 26 kwi 2007, 09:22

Jaksa napisał(a):nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdą
Zaryzykowałbym poprawienie tego twierdzenia na polskie warunki a mianowicie:
Jaksa napisał(a):to co licznik wskazuje zawsze nie jest prawdą

tomekrvf napisał(a):W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
No właśnie! teraz dopiero mi się zgadza. Bo wiem jak zbudowana jest pompa wtryskowa, rozumiem działanie SPV dlatego istnienie takiego zaworu w systemie CR byłoby jakoś takie mijające się raczej z celem...
tomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
a o denso mówili, że jest niezawodne... Czy padanie SPV w DiTD to też jakiś błąd, czy po prostu zużycie?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 26 kwi 2007, 10:08

xANDy napisał(a):a o denso mówili, że jest niezawodne...

Lepiej chyba, że zawodzi tylko ten zawór a nie cała pompa albo wtryski padające nagminnie np. w fordach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 26 kwi 2007, 10:43

Pawnik napisał(a):Lepiej chyba, że zawodzi tylko ten zawór a nie cała pompa albo wtryski padające nagminnie np. w fordach...
Żeby tylko w fordach...
Vito ciągną olej po 100kkm (trabant <lol> ), w mietkach cdi zapiekają się wtryski – trzeba czasem "rozłupać" wtrysk albo wyrwać z głowicy, żeby wyszedł, a też padają (i to wcale nie tak rzadko)... Fordowskie delphi padają nawet w granicach 20-50kkm, podobnie jest w KIA (np. carnival), to po prostu zmora – niestety wysokie ciśnienia są trudne w użytkowaniu :|

Tomcio – czy kiedykolwiek jak pracowałeś "w pewnej firmie" próbowaliście regenerować zawór SPV? czyścić go, rozbierać albo coś? Na czym polega to, że on "pada"? przecież chyba nie pali się cewka!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6