Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Faja » 7 wrz 2009, 16:43

Maciej Loret napisał(a):A zawieszenie jest to samo co w zwykłej "6"?

Wahacze podejrzewam że tak. <jelen>
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez kobyll » 23 wrz 2009, 13:52

..kupowałem filtr kabinowy do mazdy i ciekawości zapytałem o cenę wahaczy :|
– prosty przedni dolny 560zł/szt
– łamany tylny dolny 340zł/szt
oba jakieś japońskiej firmy...

w innym sklepie wahacze firmy FEBI w podobnych cenach...
czyli te na allegro to jakiś szajs....???? bo cena 825zł za komplet na dwa kola 6szt wahaczy gdzie w tej cenie kupuje się na jedno kolo sam doł (bez wahacz górnego)


EDIT:
Jakby ktoś kupował to:

Polecane wahacze w sklepach motoryzacyjnych to YAMATO – japoński producent ( w InterCarsie po 300zł/szt, info na PW gdzie można kupić za około 170zł/szt) – cena/jakość. Wiadomo nie będą takie jak oryginalne czy FEBI (ale cena około 500zł/szt).
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 17:44 przez kobyll, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Feeko » 22 lut 2010, 20:02

M6 2.0 Diesel, 200 000 km z czego 60 000 km po polskich drogach (także wyjazdy na ryby – polne drogi) – ZERO napraw w zawieszeniu i dalej nic nie stuka (auto serwisowane w AZ AUTO) jedyne co było robione to wymiana łożyska (prawy przód).

Prawda jest taka, że 90% aut sprowadzonych ma przekręcone liczniki (z co najmniej 300 000 km) , moim zdaniem stąd opinie, że po 100 000 km trzeba coś robić w zawieszeniu.
Pozdrawiam
Feeko
 

Postprzez sowikPL » 22 lut 2010, 20:19

Witam
Ja tez juz 60 000 po polskich drogach i tylko łozysko w prawym przednim kole wymienilem a po za tym zawiecha idealna <jupi>
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez voltek » 23 lut 2010, 00:02

U mnie przejechane 220 000 z czego 50 po polskich drogach no i co 2 tygodnie na rybki nad bug po bezdrożach i na razie cisza mam nadzieje ze jeszcze tak potrwa :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 17:00
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez konik_kr » 9 maja 2010, 12:34

u mnie niestety po przebiegu 170t km a z tego 80t km po polskich drogach i polnych dojazd do pracy(warunki ekstremalne – żwirownia) to właśnie prawdopodobnie się skończyły posiadam donośne stuki z przedniego zawieszenia. Na wstępie idą do wymiany gumy mocowania stabilizatora luz ok 5mm później do sprawdzenia idą wahacze ale prawdopodobnie wymienię tylko tuleje jak gałki będą ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez maselek » 9 paź 2010, 09:34

Obrazek
Czy po wymianie tych wahaczy muszę ustawić zbieżność <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Hubix » 6 lis 2010, 19:26

Ja po Polskich drogach przejechałem 7 tys, a całkowity przebieg to 160 tys.

Zero stuków, zawias sprawia naprawdę solidne wrażenie, wystarczy zobaczyć na tylne odbojniki na wahaczu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez caveman » 18 lut 2011, 14:39

U mnie 30tys po Polskich drogach. Prz 153.000km wymiana tylnych amortyzatorow. M6 z 2003 wczesniej po Niemczech jezdzila.
M6, 2003, 2.0 MZR-CD SPORT 136KM
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 14:52
Posty: 7
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM 2003

Postprzez eszo67 » 18 lut 2011, 23:45

Koledzy czy po mroznych nocach skrzypi lub trzeszczy u kogos zawiecha :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez agnostyk » 19 lut 2011, 01:05

To raczej nie "zawiecha" tylko przednia, plastikowa osłona pod silnikiem.
U mnie tak jest jak na zimnym silniku, przy mocno minusowej temperaturze na zewnątrz, przejeżdżam przez progi – dopóki silnik nie odda jej trochę ciepła, po kilkunastu km wszystko wraca do normalności ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez zetek » 20 lut 2011, 21:04

maselek napisał(a):Obrazek
Czy po wymianie tych wahaczy muszę ustawić zbieżność <co?>


Nie ponieważ tam nie ma regulacje żadnej, a wymiary są stałe, chyba, że ktoś ustawiał zbierzność na wybitych.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 02:40

Uwazam, ze tak, a przynajmniej nalezaloby ja sprawdzic i w razie potrzeby skorygowac.
Kazdy element zawieszenia wplywa na zbieznosc.

Ps. miedzy innymi szkoda opon...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zetek » 24 lut 2011, 11:03

67igor1 napisał(a):Uwazam, ze tak, a przynajmniej nalezaloby ja sprawdzic i w razie potrzeby skorygowac.
Kazdy element zawieszenia wplywa na zbieznosc.

Ps. miedzy innymi szkoda opon...


Ale nie ten co ma stały wymiar
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 24 lut 2011, 16:37

zetek napisał(a):Ale nie ten co ma stały wymiar


...nawet jak ma staly wymiar nalezy sprawdzic... przynajmniej ja bym sprawdzil :]

Ps. Kazdy decyduje za siebie... :) zwlaszcza, ze teraz opony bardzo podrozaly... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hallo86 » 24 lut 2011, 19:53

moja m6 ma 230 tys z czego ponad 50 po polsce i przod nic, z tylu musialem wymienic jedynie takie laczniki z regulacja zbierznosci, auto uzywane na dosc dziurawej drodze glownie:)
Ostatnio edytowano 27 lut 2011, 16:43 przez hallo86, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez blek » 27 lut 2011, 13:57

Witam. Mysle ze tak bo zeby wymienic ten [waaaco?] trzeba upuszczac cale sanki. Masa roboty
blek
 

Postprzez kamil374 » 15 kwi 2011, 02:51

bo mada to nie ten chlam co audi ja juz nakrecilem 130 tys km po polskich "dziurach"i jak narazie czeka mnie tylko wymiana gumy na drazku kierowniczym koszt ok 100 plus wymiana :D
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 18:15
Posty: 5

PostTen post został usunięty przez Leszek 22 kwi 2011, 19:52.
Powód: OT

Postprzez bernardo » 23 kwi 2011, 13:32

Witam,
Mam pewien problem wymienilem koła w mojej Mazdzie 6 hatchback stalowe zimowe 15 na alumy 17 jezdze na tych alumach juz 3 sezon wczesniej nie bylo zadnych problemow. Mianowicie przy skrecaniu dochhodza pewne piski krotkotrwale i przy hamowanie do zera slychac takie skrzypienie i cos w stylu jakby sie gumy ocieraly oraz przy rozpedzaniu auta na pierwszy biegu tylko slychac wlasnie takie skrzypienie szczegolnie wlasnie przy ruszaniu kierownica...
Co to moze byc? Prosze o podpowiedz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6