Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kosmic82 » 8 sie 2008, 18:18

Przede wszystkim witam serdecznie :)

a więc przejdę do sedna..... otóż od zeszłego piątku jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2004 roku... czy szczęsliwym to sie okaże z czasem...
ale wiem że chyba już coś jest nie tak...

nie wiem czy to normalnie, ale mam stare mondeo i tam nie słychac wgóle wspomadania, natomiast mój problem polega na tym ze podczas ruszania, albo jak stoje i przekrecam kierownice to jakby wspomaganie bucało dosc głosno to si odbywa, jak ruszam skrecając to strasznie buczy....

czy ktos moze powiedziec cos na ten tema i doradzic co i jak ??

bo jak kupowałem to wydaje mi sie ze tego nie słyszałem.. chyba ze byłem az tak podekscytowany ze nie zwróciłem uwagi...

aczkolwiek raczej nie było nic słychac.. a teraz słychac buczenie..
co z tym robic ?

o co wogóle chodzi ??
dodam ze to diesel 2.0 136 KM

ps: mam nadzieje ze to nic powaznego :(
czekam na odp.. pozdrawiam
Ostatnio edytowano 4 sie 2016, 22:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 6 razy
Powód: Edycja tematu
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez gryzoon » 8 sie 2008, 20:13

mechanikiem nie jestem – ale odpowietrz układ wspomagania – Kręć kierownicą w jedna stronę do oporu, zatrzymaj parę sekund w tej pozycji, potem do oporu w przeciwną stronę, również zatrzymaj przy krańcu skrętu. Powtórz parę razy.Możesz też mieć mało płynu lub gdzieś uszczelka puszcza i układ się zapowietrza. Opcja B – chyba najgorsza – padła pompa wspomagania.
podkreślam, że nie jestem mechanikiem :) i może osoby tu bardziej doświadczone podpowiedzą i pomogą Ci bardziej.
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez kosmic82 » 8 sie 2008, 22:31

hmmmm... no patrzyłem na ilosc płynu to jest ponizej minimum...
ale wnioskuje to po odkreceniu kurka bo tak zbytnio nie widze,.. czy to dlatego az tak moze buczec ?

ze jak jest ponizej minimum to daje sie az tak we znaki ??

no i zastanawiam sie wogóle gdzie ten płyn sie podział.... bo wydaje mi sie ze jak patrzyłem podczas kupowania to było go znacznie wiecej :(

czyzby wyciek ??

ps: jaki płyn mam do tego kupic ? no i czy dolac czy wymienic ??
aha.. no i co jesli to nie płyn ??
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez Gnat » 8 sie 2008, 22:51

Mialem to samo w Audi A3. Płyn wyciekał poprzez nieszczelność przekładi kierowniczej.

Zrób tak. Kup płyn (są 2 rodzaje) zielony i chyba czerowny. Jeśli nie wiesz jaki masz, włóż jakiegoś patyka do środka i na białą kartkę. Zalej płynu do zbiorniczka, pojeździj z tydzień i zobacz czy ilość jest taka sama jak wlewałeś. Jak nie znaczy że gdzieś wycieka. Najlepiej wtedy do mechanika zajechać niech zbada skad kapie. W moim przypadku wyciek był z przekładni kierowniczej, kupiłem na allegro używną z rozbitka za 700 zł i chodzi do dziś jak ta lala.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez ZZMM » 8 sie 2008, 23:14

Witam
Mam propozycję. Z tego co wiem jest przeprowadzana akcja serwisowa na przewody od wspomagania. Zadzwoń do serwisu podaj VIN i powiedzą Tobie czu samochód jest objęty w/w akcją. A przy okazji może zdefinują problem.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 00:46
Posty: 12
Auto: 2005/ 6sport kombi ex. GG/GY

Postprzez kosmic82 » 9 sie 2008, 00:04

hmmm... no ale jak doleje płynu to czy dolegliwosci mina ??

no i wogóle czy ja moge tak jedzic ? czy sie nic powaznego nie stanie jak to tak buczy ??

auto mi potrzebne jesdt non stop.. po to je kupiłem.. firma dojazdy itp
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez Gość » 9 sie 2008, 00:09

kosmic napisał(a):no ale jak doleje płynu to czy dolegliwosci mina

najpierw dolej plynu i zobacz co sie dzieje :)
Gość
 

Postprzez gryzoon » 9 sie 2008, 13:08

wlasnie – dolej plynu (sprawdz jaki masz – wiesz juz jak :) ) – i koniecznie odpowietrz uklad (napisalem Ci jak) – pojezdzij troche – jak objawy z buczeniem pojawia sie na nowo – to serwis – bo mozesz miec gdzies rozszczelniony uklad, a osoba ktora sprzedala auto dolala plynu i bylo ok na poczatku.
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez kosmic82 » 14 sie 2008, 20:25

witam ponownie...

wiec było mało płynu we wspomaganiu, wiec go dolałem...
ale jedna jest gdzies wyciek, bo dzis zas musiałem dolac :(

zaczynam sie martwic.. a jeszcze nawet auta nie zdązyłem zarejesterowac.. i juz problemy :(

w poniedziałek auto zostawiłem mechanikowi aby powymieniał mi filtry i olej, no i on własnie dolał mi płyn.. oczywiscie miał tez zbadac czy gdzies widac przecieki.. no i powiedział ze nie bardzo widac gdzie cieknie. od góry sucho, a od spodu jak mieli zdjetą obudowę to też nic nie było widac....

ale jednak gdzies ucieka. bo od poniedziałku dzisiaj miałem juz ponizej minimum :(:(:( ;(

co mam robic i co to moze byc ??
pomocy ??

ps: dodam że jestem z opolszczyzny (mam 60km do wrocławia – tak dla info) ?? gdzie ewentualnie mam sie zgłaszac ??

prosze o pomoc... bo sie strasznie zmrtwiłem ze w takim szybkim tępie mi to wycieka... ;( no i ze wogóle jakies wadliwe auto kupiłem :(...
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez Gość » 14 sie 2008, 21:06

kosmic napisał(a):prosze o pomoc... bo sie strasznie zmrtwiłem ze w takim szybkim tępie mi to wycieka... ;( no i ze wogóle jakies wadliwe auto kupiłem ...

poszukaj dobrego warsztatu,zasiegnij opinii znajomych,a do czasu naprawy pilnuj poziomu.
gryzoon napisał(a):osoba ktora sprzedala auto dolala plynu i bylo ok na poczatku.

nie wpadaj od razu w panike,pewnie kupiles autko taniej dlatego cos bylo ukryte w cenie,ale tak czasem bywa. Glowa do gory i nie przejmuj sie ze ten mechanik akurat nie znalazl.
Gość
 

Postprzez Gnat » 14 sie 2008, 23:11

Ja obstawiam przekładnie kierownicy (tam gdzieś jest wyciek). Postaw auto na jakimś parkingu z kostki na noc jak możesz. Rano zobaczysz z której mniej wiecej storny kapie, będą ślady na kostce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez gryzoon » 15 sie 2008, 04:10

pavlos napisał(a):gryzoon napisał:
osoba ktora sprzedala auto dolala plynu i bylo ok na poczatku.

nie wpadaj od razu w panike,pewnie kupiles autko taniej dlatego cos bylo ukryte w cenie,ale tak czasem bywa. Glowa do gory i nie przejmuj sie ze ten mechanik akurat nie znalazl.


hehe – ja nie wpadam w panike bo to nie ja kupilem to auto :) moje jest sprawne poki co :)
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez Gość » 15 sie 2008, 10:01

gryzoon napisał(a):hehe – ja nie wpadam w panike bo to nie ja kupilem to auto moje jest sprawne poki co

sorry Gryzoon ze to tak odebrales,ale napisalem ten post do kolegi Kosmic :)
Gość
 

Postprzez Piotrus » 19 sie 2008, 12:15

Mialem kiedys taki sam problem,gdzies byl wyciek a mechanicy angielscy nic nie znalezli <glupek2> .Wiec z kolega postawilismy przod auta na podstawkach,zdjelismy oslone i odpalilismy auto kumpel krecil kierow.lewo prawo do oporu przytrzymujac na kilka sekund,a ja sprawdzalem karzdy przewod.No i znalazlem <jupi> malutkie pekniecie rurki aluminiowej na zagieciu,stojac przodem do auta po prawej stronie.Wyciek byl tylko przy duzym cisnieniu.Sposcilem plyn wymontowalem rurke i chcielismy ja pospawac w oslonie argonu,ale tu madrzy stwierdzali,ze trzeba kupic nowa no i w okolicy nie znalazlem nikogo kto by mi to zrobil.Wiec kupilem klej do metalu dwu skladnikowy i zakleilem.Minelo juz z 7 miesiecy i jak narazie wszystko OK. :D
Kilka dni temu kolesiowi z pracy zaczela buczec pompa(mazda 6),dolal plynu i ucichla,ale po trzech dniach zaczela znowu buczec.Zrobilismy to samo co z moim autem i okazalo sie ze pekniecie rurki bylo prawie w takim samym miejscu.
Wiec moze u Ciebie jest cos takiego.Pozdrawiam i zycze powodzonka.
Ostatnio edytowano 24 sie 2008, 16:43 przez Piotrus, łącznie edytowano 1 raz
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez krzysztof161 » 22 sie 2008, 15:39

U mnie było to samo co u Piotrusa.Aluminiowa rurka została zdjęta i pospawana w osłonie argonu.Jeżdźę już rok i jest wszystko OK.Myślę ,że u Ciebie może być podobna usterka.Mechanik mi mówił,że pompy wspomagania kierownicy psują się rzadko.Głowa do góry
http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/lol.gif
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 21:12
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 ON 136 PS 2003 r.

Postprzez zygtoy » 22 sie 2008, 16:03

Piotrus
U mie nie ciekła, ale objęty zostałem akcją serwisową i wymienili rurkę. Teraz jest zabezpieczona galwanicznie i koloru czarnego. Sprawdź w swoim ASO, czy po VIN nie obejmą Ciebie serwisem.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez domin1979 » 22 sie 2008, 20:05

U mnie było identycznie ja u krzysztofa161 i Piotrusia, machanior za grosze pospawał mi rurkę i od roku poziom ani drgnie. Kolejna przypadłość z cyklu "ten typ tak ma".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez kosmic82 » 23 sie 2008, 23:09

hmmmm....

no ja dolewam narazie co kilka dni płynu... bo mi ubywa
no i obstawiałem najgorsza opcje czyli jakas przekładnia kierownicy czy maglownica.... czy cos.... juz sam nie wiem..

ale skoro mówicie o jakiejs rurce to musze to sprawdzic...
i byłbym bardzo szczesliwy gdyby to faktycznie było cos tak drobnego... bo narazie z kasa cienko :(

moze ktos powiedziec gdzie mniej wiecej tej rurki szukac ? jakas fotka ?
aha no i jak mam zobaczyc to gdzie mam wyciek ? rozumiem ze musze gdzies na kanał jechac zdjac osłone i krecic kołami ??

dajcie znac prosze ??
no i moze ktos ma jeszcze jakies pomysły ??

ps2: a które to jest to moje ASO ? bo nie wiem ? mieszkam na opolszczysnie, ewentualnie mam 60km do wrocławia ? moze ktos powie skad mam numer wziasc, i gdzie dzwonic by pytac o akcje serwisowa itp ??
Ostatnio edytowano 23 sie 2008, 23:16 przez kosmic82, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez domin1979 » 23 sie 2008, 23:14

kosmic napisał(a):moze ktos powiedziec gdzie mniej wiecej tej rorki szukac ? jakas fotka ?
Przeczytaj ostatni post Piotrusia
PS. Warto włączyć słownik podczas pisania bo byki walisz koszmarne :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez kosmic82 » 27 sie 2008, 18:36

witam ponownie...

dzisiaj wróciłem troszke wczesniej z pracy i odrazu pognałem do swojego mechanika, aby umówić sie na sobote żeby zlokalizować wyciek...

no ale miał akurat wolny kanał i kazał wjchać, zdjelismy osłone no i zaczeło sie kręcenie kierownicą no i faktycznie znalezlismy wyciek, który jest jak w waszym przypadku z urki aluminiowej i to w dwóch miejscach...

po prostu pod cisnieniem zaczeła sie pocic i normalnie krople robic w dwóch miejscach tej rurki...

wiec chyba problem z głowy.. przynajmiej ten najpowazniejszy, czyli przekładnia

aczkolwiek jak sobie teraz z tym poradzic ?
ile moze kosztować oryginalna rurka ?

czy moze lepiej tylko ją podgiąc do góry, bo one chyba za nisko wiszą (mimo osłony) i jakos to łatac ?

jakim klejem ?? lub co z tym zrobic ??
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6