Wymiana oringu w aparacie zapłonowym BA Z5

Postprzez kbilski » 15 sie 2008, 14:56

Witam

Przedstawiam obrazkowo wymiane uszczelki oring w aparacie zaplonowym..

Odkręcamy dwie śruby ale wcześniej koniecznie zaznaczamy położenie aparatu względem bloku silnika, ja również odłączyłem akumulator a następnie odłaczyłem kable zapłonowe. Oring 38x3.5.
Na zdjęciu zaznaczyłem zaznaczenia i aparat z odlaczonymi kablami:

Obrazek

Następnie odkręcamy dwie śruby
W tym miejscu:

Obrazek

Oraz w tym:
Dodatkowo na tym zdjęciu zaznaczyłem na biało dwie wtyczki które nalezy wypiąć.

Obrazek

Po odkreceniu śrub aparat bez problemu wyciągamy ręką lub dwoma;)

Obrazek

A tu nasz pacjent:) twardy, prostokątny i sparciały:

Obrazek

Stary oring możemy podważyć lub dziabnąć nożykiem-stara uszczelka nie będzie stawiać oporu..

Obrazek

Do oczyszczenia aparatu i silnika polecam preparaty na bazie nafty – szybko i skutecznie rozpuszczaja stary olej i smary itp..

Obrazek

Przy ponownym zakładaniu aparatu należy spasować aparat z wycięciami w silniku:

Obrazek

No i to by bylo na tyle skrecamy śruby ustawiamy aparat zgodnie ze wczesniejszymi zaznaczeniami.

Niestety w moim przypadku nadal cieknie tylko nie mam pewności czy to nadal oring czy klawiatura i tu proszę was o pomoc. Oring 38x4 nie dał się wcisnąć więc uzyłem 38x3.5 czy zły?

Cała klawiatura była dopiero właśnie robiona za 160 zł w Fevert a oringu nie zrobili bo nie mieli..

Tu na zdjęciu pokazuje miejsce gdzie cieknie a na zielono gdzie mniej więcej jest oring.
Myśle że to klawiatura ale chciabym żeby ktoś na to popatrzył i potwierdził.


Obrazek

Jest na tyle upierdliwe że ścieka na oslone która się nagrzewa i spala olej aż się dymi.

Proszę o podłączenie fotorelacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 13:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez soul » 15 sie 2008, 16:20

kup orginal w aso, bedziesz mial pewnosc ze bedzie ok. ja placilem chyba 15 zł i mam spokój
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez slawek323 » 16 sie 2008, 00:31

a ja dopasowałem za 80 groszy w sklepie z cześciami do maszyn rolniczych i tez spokój :)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 18:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez Giero » 30 sie 2008, 15:13

No ja właśnie wróciłem z parkingu, gdzie uskuteczniałem wymiane owego oringu. Zajęło mi to około 1h (nie spiesząc sie, powolutku i dokładnie) silnik odpalił :P trzeba pojeżdzić i zobaczyć czy nadal jest mokro. Najgorzej było spasować ponownie aparacik na swoje miejsce, ale sie udało.

Proponuje dodać to fotorelacje do innych fotorelacji z napraw.
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 10:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez Pantas » 7 sty 2009, 00:36

Powiedzcie mi co jeśli nie zaznaczyłem sobie połozenia aparatu? To znaczy zaznaczyłem, ale markerem i przy myciu benzynką wszystko zmazałem (głupi jestem, wiem ;P, ale pozno było).

Druga sprawa to jak prawidłowo podłączyć kable WN? Też pozaznaczałem na rozdzielaczu, ale też zmyłem i teraz jestem w cimiu dolnym, auto nie pali, tylko się szarpie i gaśnie.

Znalazłem już info nt. podłączenia kabli, mam obrazek, jutro spróbuję, dzisiaj już za póżno, ale jak ustawić ten aparat, żeby był ok?


Co polecacie?
[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Birol85 » 14 lut 2009, 15:11

Ja u siebie wymianiałem owy oring samodzielnie, założyłem 35x~3.5
Jeżdzę już tydzień i nareazie nie widać wycieków, zobaczymy z czasem jak to sie spisze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 21:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Postprzez oql » 16 lut 2009, 16:18

takie pytanie jak cieknie przez ten oring czy to moze miec jakies skutki na delikatnym poszarpywaniu pzy przyspieszaniu bo w kopulce czasem mam troche nawet oleju :D tak mi pryska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 10:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez Pantas » 16 lut 2009, 16:27

To raczej dziurawy dolot, sparciała guma.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez luki88 » 17 lut 2009, 22:32

Dzisiaj wymieniałem ten oring u siebie- 15 minut roboty i po sprawie. Założyłem 38x3,5 bo przy 38x4 niechciał się wcisnąc aparat zapłonowy w głowicę silnika.
Koszt to 1 zł :)
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 10:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Birol85 » 18 lut 2009, 16:44

Wiecie co :P
Tak czytam wasze posty i martwi mnie rozmiar mojego nowo założonego oringu :(
Skąd wam się wziął wymiar 38x3.5??
Ja ze starym pojechałem do sklepu i na przymiarkę kupowałem, wymiarami idealnie pasował do 35x3.5
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 21:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Postprzez Dry » 18 lut 2009, 16:50

Birol85 napisał(a):Ja ze starym pojechałem do sklepu i na przymiarkę kupowałem, wymiarami idealnie pasował do 35x3.5

Może stary był sparciały i się zmniejszył jak ostygł, dlatego leciało. Na 100% jest 38x3,5.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez sps-snipers » 18 lut 2009, 17:35

JUa niewiem kolega zrobił fotorelacje całkiem dobrą a co jeden to mądrzejszy :P
Moim zdaniem wszystko jest ok tylko ja np;nie odpinam kabli,żeby potem kombinować tylko wykręcam kopułke. Kolejna sprawa to preparat do mycia co widać na foto z firmy K2 Akra jest słabym preparatem do mycia i bardziej polecam środek do czyszczenia zacisków hamulcowych ;) Pozatym dobrze poluzować te dwie śruby górne przy aparacie i zdjąć ten półksiężyc i nałożyć pod niego troche silikonu ,wtedy bedzie pewność,że nic nie puści. Natomiast jeśłi chodzi o firme K2 ,to polecam czarny silikon z tej firmy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez awruk » 26 lut 2009, 19:57

A ja mialbym takie pytanko...
czy wymiar tego oringu w aparacie zaplonowym przy silniku 1.8 BP bedzie taki sam czyli 38x3.5 czy jakis inny...? jesli inny to prosil bym o podanie jego wymiarow...
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 15:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez gadula » 26 lut 2009, 20:49

awruk napisał(a):czy wymiar tego oringu w aparacie zaplonowym przy silniku 1.8 BP bedzie taki sam czyli 38x3.5 czy jakis inny...?

Taki sam.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Lesiu » 17 cze 2010, 21:33

ja wymieniłem jakieś 2 miesiące temu na właśnie taki oring za 60gr i śladu po oleju tam nie ma :)
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 10:49 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 11:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez grzesiek1989cz » 17 cze 2010, 21:48

czyli co radzicie jechac po nowy do ASO CZY KUPIC GDZIES W SKLEPIE??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez esina » 18 cze 2010, 06:00

grzesiek1989cz napisał(a):czyli co radzicie jechac po nowy do ASO CZY KUPIC GDZIES W SKLEPIE??


w sklepie z łożyskami powinni mieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez lesiux » 18 cze 2010, 07:11

nowy oring normalnie wchodzi na wcisk czy potrzebne są jakieś kombinacje? i jeszcze jedno pytanko: czy benzyna ekstrakcyjna źle działa na gumę?bo po wymianie chcę przetrzeć gumowy wąż z chłodnicy co leci po aparatem żeby zobaczyć czy znów nie cieknie olej na niego. zastanawiam się czego użyć do jego wyczyszczenia, benzynę ekstrakcyjną mam pod ręką i nie wiem czy mogę jej użyć do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez esina » 18 cze 2010, 07:19

lesiux napisał(a):nowy oring normalnie wchodzi na wcisk czy potrzebne są jakieś kombinacje? i jeszcze jedno pytanko: czy benzyna ekstrakcyjna źle działa na gumę?bo po wymianie chcę przetrzeć gumowy wąż z chłodnicy co leci po aparatem żeby zobaczyć czy znów nie cieknie olej na niego. zastanawiam się czego użyć do jego wyczyszczenia, benzynę ekstrakcyjną mam pod ręką i nie wiem czy mogę jej użyć do tego.


benzyna ekstrakcyjna może być, szybko wyparuje i nic się nie stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez lesiux » 18 cze 2010, 17:11

wymieniłem właśnie oring, z tym, że założyłem tak jak pisaliście 38x3,5 ale nie wypełnił całkowicie tego rowka gdzie wchodzi. u was też tak jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323