Wymiana łożyska kół

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez asdasdasd » 17 sie 2008, 10:31

Walnęło mi łożysko w lewym kole z przodu i postanowilem je wymienic. Mechanik z warsztatu polecil wymienic rowniez piaste, ale tej nigdzie nie moge dostac. Czy wymiana piasty jest konieczna? Robi to jakąś różnicę?
asdasdasd
 

Postprzez knyklu » 17 sie 2008, 17:21

O ile mi wiadomo to w BJ piasta jest razem z łożyskiem (kupuje się komplet – widziałem ostatnio je na allegro). te zestawy różnią sie w zależności od tego czy ABS jest, czy też go nie ma.
Ale niech ktos potwierdzi jak cos.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez markus12 » 18 wrz 2008, 13:51

wymiana łożyska jest oddzielna nie potrzeba kupować z piastą koszt łożyska 112 +50 za wymianę
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez dexter » 20 wrz 2008, 16:34

z tyłu trzeba wymieniać z piastą, a z przodu nie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:42
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda3 BN 2.0 2017

Postprzez markus12 » 21 wrz 2008, 10:19

a dlaczego z tyłu trzeba z piastą ?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez qbass » 21 wrz 2008, 12:22

Bo jest to jedną całością.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez strOOs » 15 mar 2010, 21:34

Wiekszosc samochodow ma teraz lozyska "nietypowe" – wymienia sie wtedy caly zestaw z piasta. W mazdach jest to piasta z lozyskiem i zebatka ABS.

W niektorych modelach zintegrowany jest tez czujnik ABS, a w najciekawszych zestawach tylne piasty sa zespawane z tarczami hamulcowymi (Escape IV, Scenic po 99r).

Z przodu w nowych modelach tez juz stosowane sa piasty z lozyskiem zintegrowanym.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez smagur » 23 mar 2010, 17:17

Też mam podobny problem.. Muszę wymienić łożysko w lewym przednim kole i mam pytanie jakiej firmy najlepiej szukać bo są za 35zł i za 200zł... Nie chce kupić taniej chińszczyzny ale nie chce też niepotrzebnie przepłacić... co polecacie??
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez dexter » 24 mar 2010, 13:53

Polecam kupić NSK ,KOYO. Odradzam kupowanie tanich zamienników 4max.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:42
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda3 BN 2.0 2017

Postprzez Mako » 27 mar 2010, 13:43

Lozysko do BJ kosztuje 53zl firmy MaxGear z przesylka i wymiana w warsztacie nie powienienes zaplacic wiecej jak 130 zl
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez eryc » 11 maja 2010, 14:08

Witam
Niestety muszę wymienić łożyska w mojej madzi. cena łożyska na tył jest optymistycznie pocieszająca :/ aby wymienić łożyska w tylnej osi muszę wymienić całe piasty. Jest możliwość regeneracji lub wymiany samych łożysk czy musowo wymienić całe piasty jak twierdzą w sklepach??
Początkujący
 
Od: 21 gru 2009, 12:08
Posty: 22
Auto: Mazda 323 F 2000 r. 2.0 TDVI

Postprzez freshbratek » 11 maja 2010, 16:44

piasty :)
przerabiałem ten temat:)
szybka sprawa:) bez zbednego dłubania:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez eryc » 11 maja 2010, 17:41

macie może jakąś fotorelację czy jakąś instrukcje do montowania łożysk? przód i tył mnie interesuje. Czy lepiej oddać do mechanika w/w problem :)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2009, 12:08
Posty: 22
Auto: Mazda 323 F 2000 r. 2.0 TDVI

Postprzez thunder-c » 11 maja 2010, 19:12

sprawa banalnie prosta
poradzisz sobie, no chyba że oddaj do mechanika :)
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez freshbratek » 12 maja 2010, 17:48

do każdej wymiany/naprawy potrzebne sa narzedzia jeśli je posiadasz powinieneś dać rade:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez MarekW » 16 maja 2010, 19:47

Po czym wiadomo że łożyska nadają się do wymiany? Po jakim przebiegu należy o tym zacząć myśleć?
Takie pytanie lajkonika :–)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez eryc » 17 maja 2010, 17:51

po szumie z kół można rozpoznać. otwórz sobie szybę podczas jazdy i posłuchaj, tego dźwięku nie pomylisz z żadnym innym.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2009, 12:08
Posty: 22
Auto: Mazda 323 F 2000 r. 2.0 TDVI

Postprzez freshbratek » 17 maja 2010, 18:08

wez tyl auta na podnosnik/lewarek.
zlap koło za pietnascie trzecia i naciskaj prawa reka do przodu lewa reka do siebie tylko energicznie nA PRZEMIAN !!!!
czynnosc powtorz trzymajac kolo godzina 6.
jesli bedzie luz to piasty do wymiany jesli nie to masz szczescie:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez aflo » 23 lip 2010, 11:31

U mnie też piasta do wymiany. Mam mały luzik w kole i troszkę wyje przy jeździe. Gdzieś musiałem zaliczyć krawężnika. Piasta oryginalna 199 brutto.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 12:48
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: 323f 2000r. 2,0DiTD Sydney

Postprzez Soli » 25 lip 2010, 14:32

Witam,

miesiąc temu przerabiałem temat. Szum w lewym tylnym kole, wymieniłem piastę z łożyskiem (160zł zamiennik + robocizna). Przy okazji sprawdziłem z prawej strony i rzeczywiście były luzy, wymieniłem drugą stronę. W sklepie przy serwisie mazdy zażyczyli sobie 220zł za oryginał – ale w tym przypadku nie ma co przepłacać.

Pozdrawiam serdecznie.
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 14:06
Posty: 4
Skąd: Rzeszów / Nowa Sarzyna
Auto: Mazda 323F 2001, hatchback, lift, 2.0 DITD 16V (BJ, 101KM).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323