Zlacze diagnostyczne, kody bledow. Fotorelacja 626 GD

Postprzez Wodzu » 25 wrz 2006, 16:50

EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez japan » 25 wrz 2006, 23:13

przestudiowałem i w wolnej chwili zabiorę się za sprawdzenie-może czegoś się dowiem w ten sposób.Wczoraj pojechałem za miasto i przy okazji dokładnie sprawdziłem jak silnik się zachowuje.momentami wydałało mi się,że jest ok,ale tylko przy prędkościach powyżej 100km/h kiedy obroty też były wyższe,przy wyprzedzaniu musiałem kręcić grubo ponad 3 tyś.bo inaczej ciężko było coś wyprzedzić.A może to jednak benzyna jakaś felerna była?Zawsze tankowałem na shellu,a ostatnio coś mnie napadło i nalałem na orlenie.Tak czy siak sprawdzę te kody błedów-chociaż jakości paliwa po tym się nie dowiem,zle może coś innego jeszcze go gryzie.Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Huano » 26 wrz 2006, 10:02

Odnosnie samodiagnostyki – złącze "diagnostyczne" w mojej Mazdzie nie wygląda tak jak na zdjęciu – po prostu nie ma takiego. Jest owszem złącze o którym chodza słuchy ze do diagnostyki, ale sa to 2 kostki kilkupinowe... Co teraz?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 26 wrz 2006, 22:22

Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami (Zdjęcie nr1). W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwono-czarny kabel, a minus pod zielono-czarny, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową (Zdjęcie nr2) i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.
17063a5682f3d4c0.jpg
f026690ec838dd4b.jpg
Ostatnio edytowano 1 paź 2006, 16:49 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Wodzu » 26 wrz 2006, 23:00

Przemo napisał(a):Huano, gdzieś jest opis na forum, ale nie mogę znaleźć. Na lewym błotniku w przegrodzie silnika jest zielona kosta 6 pinowa, z wolnymi 3 pinami. W tą kostkę wpinasz diodę plus pod czerwony kabel, a minus pod ten co jest pod nim, następnie odszukujesz zieloną kostkę jedno pinową i zwierasz ją do masy. Przekręcasz kluczyk, tylko się nie przestrasz bo jest dziwny odgłos z komory silnika. Jeśli dioda zaczyna migać to znaczy że masz błedy i wtedy liczysz. Jeśli nie miga to nie masz błędów. Następnie odpalasz auto i obserwujesz diodę czy nie doszły jakieś nowe błędy.


Dokładnie jest to wyjasnione w screenach ksiażki która zamiescilem ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez jazzzy » 27 sie 2008, 19:31

Postanowilem ze aby byla jasnosc co gdzie i jak w GD zrobie wszystkim zainteresowanym instrukcje obrazkowa jak odczytywac kody bledow w 626 GD wersja europejska (w amerykanskiej mozna pominac fragment o diodzie bo tam mruga lampka check engine)

Potrzebujemy :

Diode LED 12V (taka ma juz potrzebny rezystor) ze sklepu elektronicznego za max. 1,5zl

Troche drutu
image00001ik4.th.jpg

Lokalizujemy duza zielona wtyczke ktora jest zlaczem diagnostycznym oraz mala zielona potrzebna do odpalenia trybu testowego
image00020nj7.th.jpg
image00021re2.th.jpg

diode wsadzamy dokladnie w ten sposob jak na obrazku do 'gornych' wejsc

teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na ON i sprawdzamy, dioda powinna swiecic ciaglym swiatlem, jak nie swieci to nalezy nia poruszac i dopasowac styki tak zeby swiecila bo jak teraz sie nie swieci to potem nie bedzie mrugac

wylaczamy auto, podlaczamy drucik od zielonej wtyczki do minusowej klemy akumulatora lub masy w aucie

tak to wyglada w calosci

teraz przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje ON i odczytujemy kody bledow,
u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody (ale niewykluczone ze mam blad 10 na co jest 50% szans)

lista kodow oraz instrukcje i procedury odczytywania kodow znajduja sie tutaj


jak diode sobie ustawimy w dobrym miejscu to nie trzeba nawet wychodzic z auta zeby odczytac kody
image00019up6.th.jpg

bledy kasujemy poprzez odpiecie minusowej klemy i przytrzymanie pedalu hamulca przez 30 sekund

Moze sie komus przyda, znalazlem taki skan z jakiegos manuala
Ostatnio edytowano 20 wrz 2010, 11:36 przez jazzzy, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Waluś » 27 sie 2008, 19:46

jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START

wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa :) bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez jazzzy » 27 sie 2008, 19:53

Waluś napisał(a):
jazzzy napisał(a):u mnie to tak wygląda ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START

wszędzie to tak wygląd – czyli gotowość startu
napisz jeszcze gdzie plus a gdzie minus od diody wtykasz, bo dioda jest jednobiegunowa :) bo zdaje się że plus to chyba ta nóżka z opornikiem, zgadza się ??


dioda nie ma sciecia na kolnierzu, wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie co jednak jest malo mozliwe bo dioda swieci tylko przy wlasciwym polaczeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Waluś » 27 sie 2008, 21:43

jazzzy napisał(a):wsadzilem tak jak widac czyli z rezystorkiem do prawego otworu i zadzialalo ale niewykluczone ze sie myle i ma isc odwrotnie

nie ma takiej opcji. Jak wsadziłeś na chybił trafił to trafiłeś :P dioda świeci tylko w jednym położeniu ++; – – :)

pytanie tylko jak zrobić diodę samemu czyli do której nóżki przylutować rezystor ?? kiedys pamiętałem ale jakoś wypadło mi to z bańki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 27 sie 2008, 22:33

nie ma znaczenia do której nogi dolutujesz rezystor, to połaczenie szeregowe
fabrycznie nowa dioda ma dłuższy plus
a jak się przyjżeć dokładnie to jedna noga ma w diodzie miseczkę a druga drucik idący do tej miseczki ten drucik to plus i zawsze można poznać
a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 28 sie 2008, 19:20

adam626 napisał(a):a tak na marginesie dioda nie ma plus minus tylko anodę i katodę

Adaś czepiasz się :P
Ale reszta jest ok :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PLaster » 28 sie 2008, 20:31

Waluś napisał(a):Adaś czepiasz się

nie czepiasz tylko wyjaśniasz aż za dokładnie ;)
dobra robota jazzzy
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez jazzzy » 28 sie 2008, 20:54

dzieki, tak mi jakos zalezalo zeby cos takiego miec a do tej pory trzeba bylo skakac po watkach zeby finalnie sie dowiedziec tych informacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Piotrek_wroc » 28 sie 2008, 21:25

jazzzy napisał(a):u mnie to tak wyglada ze najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody

nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to pokazuje na starcie kod nr 10 :) bo jak u siebie sprawdzam kody – to nie mam "startu" :) tylko od razu bledy "sypie"
to taka moja uwaga :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Waluś » 29 sie 2008, 19:26

a tak przy okazji lista kodów dla 2,2:
01 Profile Ignition Pick-Up
02 Crankshaft Position Sensor
03 Crankshaft Position Sensor #1
04 Crankshaft Position Sensor #2
05 Knock Signal
08 Vane Airflow Signal
09 Engine Coolant Temperature Sensor
10 Vane Air Temperature Sensor
12 Throttle Position Sensor
14 Barometric Pressure Switch
15 EGO Sensor (Lean)
16 EGR Valve Position Sensor
17 EGO Sensor (Rich)
25 Fuel Pressure Regulator Control Solenoid
26 Canister Purge Solenoid
28 EGR Control Solenoid
29 EGR Vent Solenoid
34 Idle Speed Control Solenoid
42 Turbocharger Boost Control Solenoid

42 raczej wam nie wymiga <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez klosek6 » 17 paź 2008, 00:51

mam diode wymontowaną z alarmu samochodowego jak podłącze ją pod akumulator to świeci .mam pytanie czy taką diodę moge wykorzystać bez rezystora czy muszę go dokupić.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Piotrek_wroc » 17 paź 2008, 08:51

dioda kosztuje ok 5gr, rezystor tez gdzies tyle:)

jeśli podłączysz samą zwykłą diodę pod 12v to się szybko przepali, dlatego ważny jest rezystor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Waluś » 17 paź 2008, 18:58

klosek6 napisał(a):jak podłącze ją pod akumulator to świeci

jeśli jeszcze się nie spaliła to się nadaje :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 7 maja 2009, 10:08

powiedz lepiej co to za błąd jak mi miga nr 36!! i wcale nie mylę się z liczeniu ;p :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez jazzzy » 7 maja 2009, 10:11

a resetowales komputer ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6