Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła
Witam
Mam mały problem . Posiadam mazde 6 1,8 2002r i ostatnio zaobserwowałem, że podczas ruszania z I biegu zaczyna lekko szarpać autem. Co to może być? zastanawiam się nad sprzęgłem, ale nic się nie ślizga ,sprzęgło chodzi dobrze.
może miał z was ktoś to samo w waszych mazdach???
Mam mały problem . Posiadam mazde 6 1,8 2002r i ostatnio zaobserwowałem, że podczas ruszania z I biegu zaczyna lekko szarpać autem. Co to może być? zastanawiam się nad sprzęgłem, ale nic się nie ślizga ,sprzęgło chodzi dobrze.
może miał z was ktoś to samo w waszych mazdach???
- Od: 25 sie 2008, 07:42
- Posty: 25
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda 6 1,8 benzynka
Hej
W mojej jest troche podobnie, na I trzeba ruszac bardzo delikatnie i uwaznie operujac sprzeglem. Rowniez zauwazylem (ale to moze byc subiektywne odczucie) ze czesciej objawia sie to w pierwszych minutach podrozy. Pozniej jest jakby lepiej...
Pozdr
W mojej jest troche podobnie, na I trzeba ruszac bardzo delikatnie i uwaznie operujac sprzeglem. Rowniez zauwazylem (ale to moze byc subiektywne odczucie) ze czesciej objawia sie to w pierwszych minutach podrozy. Pozniej jest jakby lepiej...
Pozdr
- Od: 7 mar 2008, 13:37
- Posty: 25
- Auto: M6 2.0 TS
robo222 ten problem jest ogólnie znany i dolega on nie tylko Twojej szóstce . Problem tkwi w samej tarczy, która szarpie ponieważ jej okładziny cierne są wykonane ze zbyt twardego "materiału". Swego czasu Mazda ogłosiła akcję serwisową ale obejmowała ona auta TYLKO na gwarancji (przed liftem więc takich już nie ma...)
Rozumiem, że może ktoś tutaj przytoczyć problem cieknących IC w silnikach diesla (mimo upływu gwarancji Mazda wymienia je na nowe) jednak ten element nie jest częścią eksploatacyjną jak wspomniane sprzęgło i Mazda przedłużyła możliwość jego wymiany do 7lat (aktualny przebieg auta nie ma na to wpływu)
Reasumując... można starać się jedynie o częściowe partycypowanie Mazdy w kosztach naprawy. Nie możemy niestety liczyć na Mazdę jako "sponsora" który to całkowicie pokryje wszystkie koszta związane z ową wymianą.
Jakie kroki podjąć?
Radzę skontaktować się z najbliższym dealerem (robo222 bym Cię gdzieś skierował ale nie uzupełniłeś profilu więc nie wiem nawet skąd jesteś..) i o wszystko dokładnie spytać, moim zdaniem wszystko skończy się na wysłaniu odpowiednio napisanej wiadomości do ASO w którym Twoja Mazda została zakupiona... nawet gdy przyjechała od naszych zachodnich sąsiadów to prawdopodobnie Polskie ASO skieruje Cię właśnie tam.
Pozdrawiam.
Rozumiem, że może ktoś tutaj przytoczyć problem cieknących IC w silnikach diesla (mimo upływu gwarancji Mazda wymienia je na nowe) jednak ten element nie jest częścią eksploatacyjną jak wspomniane sprzęgło i Mazda przedłużyła możliwość jego wymiany do 7lat (aktualny przebieg auta nie ma na to wpływu)
Reasumując... można starać się jedynie o częściowe partycypowanie Mazdy w kosztach naprawy. Nie możemy niestety liczyć na Mazdę jako "sponsora" który to całkowicie pokryje wszystkie koszta związane z ową wymianą.
Jakie kroki podjąć?
Radzę skontaktować się z najbliższym dealerem (robo222 bym Cię gdzieś skierował ale nie uzupełniłeś profilu więc nie wiem nawet skąd jesteś..) i o wszystko dokładnie spytać, moim zdaniem wszystko skończy się na wysłaniu odpowiednio napisanej wiadomości do ASO w którym Twoja Mazda została zakupiona... nawet gdy przyjechała od naszych zachodnich sąsiadów to prawdopodobnie Polskie ASO skieruje Cię właśnie tam.
Pozdrawiam.
Dzięki za pomoc
Riki jeszcze jedno pytanko-
Można z tym normalnie jeżdzić autem? ta wada nie oddziałuje jakoś na samochód, jeżeli nie wymienie sprzęgła nic więcej się nie popsuje od tego??
czy trzeba wymienić w tym wypadku całe sprzęgło tzn. cały komplet?
Riki jeszcze jedno pytanko-
Można z tym normalnie jeżdzić autem? ta wada nie oddziałuje jakoś na samochód, jeżeli nie wymienie sprzęgła nic więcej się nie popsuje od tego??
czy trzeba wymienić w tym wypadku całe sprzęgło tzn. cały komplet?
- Od: 25 sie 2008, 07:42
- Posty: 25
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda 6 1,8 benzynka
no moja Mazda wjezdza we czwartek na warsztat na wymiane sprzegla. Na koszt ASO, bo na gwarancji.
No moze takie sprzeglo troche nabalaganic...najpierw wyrobia sie sprezyny w tarczy, potem wielokliny na walkach napedowych lub przegubach, a wkoncu dyferencjal.
No moze takie sprzeglo troche nabalaganic...najpierw wyrobia sie sprezyny w tarczy, potem wielokliny na walkach napedowych lub przegubach, a wkoncu dyferencjal.
>Mazda 6 L8 MZR
>Irmscher i500
>Irmscher i500
- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Aby ograniczyć szarpanie należy ruszać z troszkę większych obrotów
Ja sobie radzę z tym zjawiskiem, ale osoba nie znająca tematu będzie wkurzona
PS
Problem ten wystęuje w innych autach. Generalnie nasila się w niskich temperaturach i przy zwiększonej wilgotności powietrza.
Ja sobie radzę z tym zjawiskiem, ale osoba nie znająca tematu będzie wkurzona
PS
Problem ten wystęuje w innych autach. Generalnie nasila się w niskich temperaturach i przy zwiększonej wilgotności powietrza.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
robo222 napisał(a):Riki jeszcze jedno pytanko-
Można z tym normalnie jeżdzić autem? ta wada nie oddziałuje jakoś na samochód, jeżeli nie wymienie sprzęgła nic więcej się nie popsuje od tego??
czy trzeba wymienić w tym wypadku całe sprzęgło tzn. cały komplet?
Generalnie jest tak jak piszą koledzy... i zazwyczaj pomaga wymiana samej tarczy ale wszystko zależy od stanu całego zespołu sprzęgła (tarcza docisk i łożysko)
magicadm napisał(a):Problem ten wystęuje w innych autach.
nooo właściciele szóstek... tak się pocieszajcie
Riki napisał(a):tak się pocieszajcie
To se pogoogluj
PS
Sprzęgła nie robi MAZDA tylko pewnie jakieś EXEDY DAIKIN itp
Miałem podobne zjawisko po zmianie tarczy w DITD, ale zniknęło po pewnym czasie
Tutaj oczywiście nie liczę na to. Swoją drogą – wiem jak z tym żyć więc mi to nie przeszkadza – tak jak innym stukanie od ... (nie powiem czego)
Jak mi sie znudzi – rozbiorę smoka i zmienię tarczkę – tylko na jaką???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
W mojej benzynie tez szarpało ( myslę ze to wina okładziny na tarczy , po wymontowaniu nic nie było widac ) kupiłem nową w ASO i teraz auto smiga bez szarpania.magicadm napisał(a): rozbiorę smoka i zmienię tarczkę – tylko na jaką
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki napisał(a):w takim razie wygląda na to, że sprzęgło w silniku 2.0 ma podobny problem jak w mniejszym 1.8
Bo to pewnie te same sprzęgła
...tym bardziej, że skrzynie wg przełożeń są identyczne
PS
Czekam na L3 – Maćku – jak u Ciebie???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
robo222, poprawiłem Twój temat na zgodny z Regulaminem Napiszę w tej sprawie, jak i cieknącego parownika do działu serwisowego MMP.
Riki napisał(a):wygląda na to, że sprzęgło w silniku 2.0 ma podobny problem jak w mniejszym 1.8
ja mam 1.8 i nie mam zadnych problemow ze sprzeglem,pracuje wysmienicie. Czy ma ktos jakies problemy ze sprzeglem w poliftach? Sam jestem ciekaw.
-
Gość
Riki napisał(a):w szóstkach PO liftingu problem ten już nie występuje
to dobra wiadomosc i mam nadzieje ze tak zostanie.
-
Gość
magicadm napisał(a):A co Ciebie powstrzymuje przed telefonem do ASO?
pewnie obawia sie uslyszec ceny od dilera
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6