Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez robo222 » 2 wrz 2008, 18:39

Witam

Mam mały problem :( . Posiadam mazde 6 1,8 2002r i ostatnio zaobserwowałem, że podczas ruszania z I biegu zaczyna lekko szarpać autem. Co to może być? zastanawiam się nad sprzęgłem, ale nic się nie ślizga ,sprzęgło chodzi dobrze.

może miał z was ktoś to samo w waszych mazdach???
Początkujący
 
Od: 25 sie 2008, 07:42
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda 6 1,8 benzynka

Postprzez sztymbr » 2 wrz 2008, 19:22

Hej

W mojej jest troche podobnie, na I trzeba ruszac bardzo delikatnie i uwaznie operujac sprzeglem. Rowniez zauwazylem (ale to moze byc subiektywne odczucie) ze czesciej objawia sie to w pierwszych minutach podrozy. Pozniej jest jakby lepiej...

Pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2008, 13:37
Posty: 25
Auto: M6 2.0 TS

Postprzez robo222 » 2 wrz 2008, 22:05

ale czego to jest wina? co należałoby wymienić lub naprawić żeby wszystko było OK ??
Początkujący
 
Od: 25 sie 2008, 07:42
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda 6 1,8 benzynka

Postprzez Riki » 2 wrz 2008, 22:18

robo222 :) ten problem jest ogólnie znany i dolega on nie tylko Twojej szóstce . Problem tkwi w samej tarczy, która szarpie ponieważ jej okładziny cierne są wykonane ze zbyt twardego "materiału". Swego czasu Mazda ogłosiła akcję serwisową ale obejmowała ona auta TYLKO na gwarancji (przed liftem więc takich już nie ma...)
Rozumiem, że może ktoś tutaj przytoczyć problem cieknących IC w silnikach diesla (mimo upływu gwarancji Mazda wymienia je na nowe) jednak ten element nie jest częścią eksploatacyjną jak wspomniane sprzęgło i Mazda przedłużyła możliwość jego wymiany do 7lat (aktualny przebieg auta nie ma na to wpływu)

Reasumując... można starać się jedynie o częściowe partycypowanie Mazdy w kosztach naprawy. Nie możemy niestety liczyć na Mazdę jako "sponsora" który to całkowicie pokryje wszystkie koszta związane z ową wymianą.

Jakie kroki podjąć?
Radzę skontaktować się z najbliższym dealerem (robo222 bym Cię gdzieś skierował ale nie uzupełniłeś profilu więc nie wiem nawet skąd jesteś..) i o wszystko dokładnie spytać, moim zdaniem wszystko skończy się na wysłaniu odpowiednio napisanej wiadomości do ASO w którym Twoja Mazda została zakupiona... nawet gdy przyjechała od naszych zachodnich sąsiadów to prawdopodobnie Polskie ASO skieruje Cię właśnie tam.

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez robo222 » 2 wrz 2008, 22:48

Dzięki za pomoc :)

Riki jeszcze jedno pytanko-

Można z tym normalnie jeżdzić autem? ta wada nie oddziałuje jakoś na samochód, jeżeli nie wymienie sprzęgła nic więcej się nie popsuje od tego??

czy trzeba wymienić w tym wypadku całe sprzęgło tzn. cały komplet?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2008, 07:42
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda 6 1,8 benzynka

Postprzez Westhub » 2 wrz 2008, 22:52

no moja Mazda wjezdza we czwartek na warsztat na wymiane sprzegla. Na koszt ASO, bo na gwarancji.
No moze takie sprzeglo troche nabalaganic...najpierw wyrobia sie sprezyny w tarczy, potem wielokliny na walkach napedowych lub przegubach, a wkoncu dyferencjal.
Obrazek>Mazda 6 L8 MZR

Obrazek>Irmscher i500
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2004, 15:31
Posty: 35
Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
Auto: Irmscher i500, Mazda 6

Postprzez magicadm » 2 wrz 2008, 22:58

Aby ograniczyć szarpanie należy ruszać z troszkę większych obrotów

Ja sobie radzę z tym zjawiskiem, ale osoba nie znająca tematu będzie wkurzona :)

PS
Problem ten wystęuje w innych autach. Generalnie nasila się w niskich temperaturach i przy zwiększonej wilgotności powietrza.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 2 wrz 2008, 23:32

robo222 napisał(a):Riki jeszcze jedno pytanko-

Można z tym normalnie jeżdzić autem? ta wada nie oddziałuje jakoś na samochód, jeżeli nie wymienie sprzęgła nic więcej się nie popsuje od tego??

czy trzeba wymienić w tym wypadku całe sprzęgło tzn. cały komplet?



Generalnie jest tak jak piszą koledzy... i zazwyczaj pomaga wymiana samej tarczy ale wszystko zależy od stanu całego zespołu sprzęgła (tarcza docisk i łożysko)


magicadm napisał(a):Problem ten wystęuje w innych autach.


nooo właściciele szóstek... tak się pocieszajcie :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 3 wrz 2008, 00:03

Riki napisał(a):tak się pocieszajcie

To se pogoogluj :P

PS
Sprzęgła nie robi MAZDA tylko pewnie jakieś EXEDY DAIKIN itp

Miałem podobne zjawisko po zmianie tarczy w DITD, ale zniknęło po pewnym czasie :)
Tutaj oczywiście nie liczę na to. Swoją drogą – wiem jak z tym żyć więc mi to nie przeszkadza – tak jak innym stukanie od ... (nie powiem czego) hahaha

Jak mi sie znudzi – rozbiorę smoka i zmienię tarczkę – tylko na jaką???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 3 wrz 2008, 19:54

magicadm napisał(a): rozbiorę smoka i zmienię tarczkę – tylko na jaką
W mojej benzynie tez szarpało ( myslę ze to wina okładziny na tarczy , po wymontowaniu nic nie było widac ) kupiłem nową w ASO i teraz auto smiga bez szarpania.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 4 wrz 2008, 00:07

Jarku... w takim razie wygląda na to, że sprzęgło w silniku 2.0 ma podobny problem jak w mniejszym 1.8 :(
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 4 wrz 2008, 09:56

Riki napisał(a):w takim razie wygląda na to, że sprzęgło w silniku 2.0 ma podobny problem jak w mniejszym 1.8

Bo to pewnie te same sprzęgła :)
...tym bardziej, że skrzynie wg przełożeń są identyczne


PS
Czekam na L3 – Maćku – jak u Ciebie???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Globy » 4 wrz 2008, 11:38

robo222, poprawiłem Twój temat na zgodny z Regulaminem <usmiech> Napiszę w tej sprawie, jak i cieknącego parownika do działu serwisowego MMP.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Gość » 4 wrz 2008, 18:31

Riki napisał(a):wygląda na to, że sprzęgło w silniku 2.0 ma podobny problem jak w mniejszym 1.8

ja mam 1.8 i nie mam zadnych problemow ze sprzeglem,pracuje wysmienicie. Czy ma ktos jakies problemy ze sprzeglem w poliftach? Sam jestem ciekaw.
Gość
 

Postprzez Riki » 4 wrz 2008, 19:03

pavlos wg. ASO w szóstkach PO liftingu problem ten już nie występuje :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gość » 5 wrz 2008, 08:54

Riki napisał(a):w szóstkach PO liftingu problem ten już nie występuje

to dobra wiadomosc ;) i mam nadzieje ze tak zostanie.
Gość
 

Postprzez manu » 12 wrz 2008, 09:20

Witam wszystkich!
Mam podobny problem z szarpaniem podczas ruszania. Jeśli okazałoby się że jest to tylko tarcza, to jakie mniej więcej są koszty wymiany na nową tarczę w ASO?
Pozdrawiam manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez magicadm » 12 wrz 2008, 10:33

manu napisał(a):jakie mniej więcej są koszty wymiany na nową tarczę w ASO

A co Ciebie powstrzymuje przed telefonem do ASO??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 12 wrz 2008, 14:47

magicadm napisał(a):A co Ciebie powstrzymuje przed telefonem do ASO?

pewnie obawia sie uslyszec ceny od dilera <lol>
Gość
 

Postprzez manu » 12 wrz 2008, 16:57

W zasadzie to nic :] Ale pomyślałem że może ktoś przede mną zasięgnął już cennika w ASO w tej sprawie więc chociaż oszczędzę na telefonie bo na pewno koszt wymiany mały nie będzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6