Skręt kołami na postoju powoduje skrzypienie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wilku » 30 paź 2004, 09:17

Witam,mam takie objawy,że na postoju (w czasie jazdy nie słychać pewnie) jak skrecam kołami to słychać odgłos takiego skrzypienia a właściwie stukania co kilkanascie stopni obrotu kierownicą,jakby cos delikatnie przeskakiwało ,gdzieś widocznie jest jakiś luz,pytanie gdzie?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 22:21
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE 1.8-105KM Sedan

Postprzez Smirnoff » 30 paź 2004, 09:34

Zależy jakiego rodzaju to przeskakiwanie. Jesli naprawdę lekkie i takie mocno stłumione, to obstawiam łożyska górne kolumn McPhersona.
Jesli przeskakuje mocno i towarzyszy temu bardzo głosny dźwięk, to może być pęknięta sprężyna.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez ADi » 30 paź 2004, 13:09

mam to samo...niestety nie znam jeszcze przyczyny... :|
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Bokciu » 30 paź 2004, 16:44

No juz Wam mówie co to jest.Mialem dokladnie to samo i wkurzalo mnie to niemilosiernie.na postoju albo jak pomalu ruszale z parkingu i przy manewrowaniu powolnym na parkingu.Chrupało cos z przodu w zawieszeniu jak cholera co jakis czas.Krecilem kierownica i co ktorys obrót wydobywałsie taki wlasnie odgłos.
Kolega wskazał na lozyska McPersona i mial 100% racje.Rozebrał cała kolumne jedna i druga i juz bylem przygotowany na zakup nowych po 55 szt. oryginaly ale co sie okazalo.Te łozyska to nie standardowełozyska kulowe itp. tylko zwykłe ślizgowe.Były poprosty suche.Przesmarował je odpowiednim smarem ,złożył i jest jak makiem zasiał.

Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Jaksa » 30 paź 2004, 18:28

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Wilku » 31 paź 2004, 16:45

koniecznie trzeba rozbierac cała kolumne zeby posmarowac te łozyska czy jest jakis prostszy sposob?zabiore sie za to w przyszlym tygodniu,kolega zza plotu jest mechaniorem to pomoze :)
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 22:21
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE 1.8-105KM Sedan

Postprzez Waclaw_Szubert » 31 paź 2004, 17:10

Wilku napisał(a):koniecznie trzeba rozbierac cała kolumne zeby posmarowac te łozyska

<lol> Chyba ze potrafisz dostac sie pod mocowanie a nad obudowe amorka :)
Cos mnie sie zdaje, ze palcem nie dostaniesz <lol> .
Chyba zebym sie mylil ale skoro tak jest, daj znac i opisz swoj patent z pewnoscia przyda sie innym
pozdrawiam
P.S. Niech znajomy mechanik nie zapomni zaznaczyc i ustawic ponownie tak samo mocowan !!
Inaczej czeka cie wizyta w warsztacie na zbieznosci – IMHO mimo wszystko ustawienie (sparwdzenie) zbieznosci (a wlasciwie konta pochylenia) sie przyda przy kazdej ingerencji.
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Wilku » 31 paź 2004, 17:33

zeby nie byc goły w temacie,ale mysle ,ze ten kolega bedzie wiedzial co robic ;) a zbieżność na pewno ustawie po tym zabiegu,tym bardziej ,ze zbiegnie sie on z wymiana kól letnich na zimowe :)
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 22:21
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE 1.8-105KM Sedan

Postprzez Paweł » 31 paź 2004, 17:55

Waclaw_Szubert napisał(a):a wlasciwie konta pochylenia

O ile sie nie myle, to jest to regulowane wylacznie poprzez przestawienie gornej poduszki, na zasadzie obrotu o wielokrotnosc 90 stopni. Jesli wiec poduszka zostanie wsadzona w tej samej orientacji jak byla wczesniej, nachylenie i wyprzedzenie nie zmienia sie.

P.S. Co najwyzej na dole, przy mocowaniu zwrotnicy...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 31 paź 2004, 18:30

tco_tm napisał(a):Jesli wiec poduszka zostanie wsadzona w tej samej orientacji jak byla wczesniej, nachylenie i wyprzedzenie nie zmienia sie.

P.S. Co najwyzej na dole, przy mocowaniu zwrotnicy...
Paweł,masz rację nie powinno się nic zmienic ..... ale zawsze po rozpinaniu zwrotnicy od amora powstaje małe odchylenie ktore widac na kole kierownicy ( poprzeczka ) reasumując .... praktycznie kazda ingerencja w zawieszenie powoduję małe odchylenie geometrii ktorą nalezy korygować.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mtaranti » 1 lis 2004, 23:41

przesmarować te łożyska smarem silikonowym. Ja miałem taką pastę silikonową którą daje sie do poprawienia odprowadzania ciepła pomiędzy elementy elektroniczne a radiatory. Jednocześnie ma ona bardzo dobre właściwości smarujące (taki wash & go) Pomogła i już 30 tys km i nic sie nie dzieje. Pamietać nalezy o tym aby nie zmienić położenia kąta poduszki o czym juz napisali powyżej "specjaliści". (Szkoda ze ja sie dowiedziałem po i musiałem później sie bawić w ustawianie kąta pochylenia)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez hazell » 2 lis 2004, 10:23

Hej to moze i u mnie jest to samo. Czasami jak dojezdzam np. na parking i lekko koryguje kierownica to wydobywa sie chrobot. Ale glownie przy ruszaniu badz hamowaniu do tylu.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5890
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waclaw_Szubert » 2 lis 2004, 11:01

hazell napisał(a):Hej to moze i u mnie jest to samo

To nie jest ten sam objaw !!
Wilku napisał(a):Witam,mam takie objawy,że na postoju (w czasie jazdy nie słychać pewnie) jak skrecam kołami to słychać odgłos takiego skrzypienia

To jest wlasciwa dolegliwosc.
A Tobie sie to dzieje podczas jazdy !!
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez toomas » 20 paź 2008, 00:51

Odśweżę stary temat. Jak ustawić poduszkę mcpersona? Na ustawianiu zbiżności będą wiedzieli o co chodzi bo któregoś razu byłem ale nic mi tam nie grzebali a na pewno dobrze ustawiona nie jest. I jakim smarem przesmarować łożyska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez rw1979 » 6 lis 2008, 11:56

Witam wszystkich!
Ja w temacie, jeśli można się wtrącić. Od jakiegoś czasu mam podobny problem z chrobotem jak u kolegi Wilka, tyle, że nie w czasie postoju tylko w czasie jazdy i to przy ciaśniejszym skręcie. Z tym, że nie wiem czy określenie "chrobot" jest określeniem odpowiednim w moim przypadku. Bardziej brzmi mi to jak klekot. Dodam, że wymieniałem dopiero co tuleje wachacza, sworzeń w przednim prawym kole oraz osłony przegubów. Poza tym chorobtem, czy też klekotem nie odczuwam w czasie jazdy żadnych innych niepożądanych skutków, ale coś mi się zdaje, że przeciąganie takiego stanu dobrze się nie skończy. Czy w moim przypadku też może być kłopot z łożyskiem? Poradźcie proszę co to może być. Z góry dziękuję i pozdrawiam bardzo serdecznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6