Ubytki oleju i dym z wydechu – co robiliście.

Postprzez klub3 » 19 wrz 2008, 21:36

Do moderatorów. Nie chodzi mi o dyskusję ale o to, żeby koledzy podali tym razem – SUCHE FAKTY, w kontrowersyjnym temacie brania oleju.

Przy jakim przebiegu
Ile ubywało oleju na 10 kkm.
Co wymieniono i poddano obróbce. ( np. pierścienie, marki, uszczelniacze marki itp).
Jaki jest przebieg od remontu i czy powraca dymienie i branie oleju.

Zacznę od siebie.
O pierwszym remoncie nie będe się rozpisywał, bo był zrobiony na "byle czym" i nie było pozytywnego efektu,

Drugi remont.
Przebieg nieudokumentowany, ale na oko ponad 200 kkm.
ubywało 3-4 litry na 10 kkm
Wymenione pierścienie RIK i uszczelniacze Tacoma – bez obróbek głowicy i cylindrów.
Przy sporych wyciekach z usczleniaczy rozrządu nie schodzi na bagnecie poniżej stanu min. na 10 kkm (bez dolewek).
Po remoncie przebieg 30 kkm.

Proszę o wpisywanie informacji w podobnym układzie.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 19 wrz 2008, 23:13

Przed:
W najgorszym momencie zużycie oleju ok. 1l/1000km + dym – nawet przy ostrzejszym przyspieszaniu.
Dymił przy odpalaniu – wielka chmura. I na LPG i na PB – bez różnicy.

Wymiana:
Jeden tłok był lekko rozwarstwiony (efekt przegrzania w przeszłości) – wymieniony komplet tłoków ze sworzniami (Hyundai – owszem, pasują :)), uszczelniacze (nie wiem jakie), pierścienie (RIKEN).

Po:
Przejechane około 90kkm. Ubytki oleju – ok. 0,5l/10 000km czyli spokojnie bez dolewek.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojtekkk » 20 wrz 2008, 17:48

jestem przed taką operacją;)
najprawdopodobniej bedę szukał pierścieni firmy RIK i uszczelniacze Tacomy

po operacji powiem co i jak.
póki co bierze okolo 0,5/1000km


:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 07:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez Hugo » 20 wrz 2008, 18:42

wojtekkk napisał(a):póki co bierze okolo 0,5/1000km
Ile???
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ram » 20 wrz 2008, 20:44

Dymienie zaczęło się przy przebiegu ok. 210 tys. km. Ubytki oleju, przed naprawą ok. 1l na 3000 km. Wymienione pierścienie (RIK) i wykonany chyba kompletny remont głowicy (zawory były nieszczelne). Od tej pory przejechane ponad 4000 km. Wszystkona razie OK.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2008, 20:47 przez ram, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 17:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Grzyby » 20 wrz 2008, 20:45

Hugo napisał(a):Ile?

Pół litra na tysiąc kilometrów. Mój brał cały litr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazakbal » 20 wrz 2008, 23:30

Grzyby napisał(a):(Hyundai – owszem, pasują usmiech)

a nie kia? chyba, że hiundaj też korzysta z silników mazdy...
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 11:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Grzyby » 20 wrz 2008, 23:34

Chyba lepiej wiem co kupiłem, prawda? :)
Hyundai Genuine Parts – napis na każdym z 4 pudełek to raczej nie jest KIA.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazakbal » 20 wrz 2008, 23:59

Grzyby napisał(a):Chyba lepiej wiem co kupiłem, prawda?

no taką właśnie żywię nadzieję pytając
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 11:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez adam626 » 23 wrz 2008, 10:00

silnik F2 który założyłem u siebie,przebieg około 160tys mil
kilka lat nieużywany
rozebrałem go aby obejrzeć co zakładam do madzi
przy czyszczeniu rowków złamałem jeden z pierscieni
przez co kupiłem komplet RIK
silnik został złożony splanowana głowica, zapomniałem o uszczelniaczach
po założeniu silnik dymił dość ostro przez jakieś 2000km
potem ułożyły się pierscienie dymienie ustało
ale zostały takie olejowe bąki przy każdym dodaniu gazu
i zapach spalin był też inny, zaolejona końcówka rury
zużycie oleju na poziomie 1l/1000km
przypomniałem sobie o uszczelniaczach
zakupiłem komplet tacoma
zmieniłem je bez zdejmowania głowicy
dymienie znikło i już nie dolewam oleju między zmianami
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez klub3 » 23 wrz 2008, 13:34

adam626 napisał(a):zmieniłem je bez zdejmowania głowicy
dymienie znikło i już nie dolewam oleju między zmianami


A jednak uszczelniacze. Czy ktoś ma jeszcze podobne spostrzeżenia.

PS. Dziękuje za wpisy w temacie. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2008, 13:40

klub3 napisał(a):A jednak uszczelniacze

a skąd pewność że tylko?
Zauważ że pierścienie TEŻ zostały wymienione. Więc jedno i drugie mogło być winne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez klub3 » 23 wrz 2008, 13:47

Ta
Grzyby napisał(a):Zauważ że pierścienie TEŻ zostały wymienione. Więc jedno i drugie mogło być winne.

Tak, tylko że przed wymianą uszczelniaczy a już po zmianie pierścieni silnik brał olej ( i to bardzo dużo – brak ułożenia pierścieni powoduje ubytki przed doatarciem ale nie takie). Gdyby naprawa była zrobiona jednoetapowo, to by nie było tej pewności. Przy takiej kolejności napraw, wynika że uszczelniacze w tym przypadku miały kluczowe znaczenie.
Nie twierdzę, że pierścienie nie mają znaczenia, ale w tym przypadku jak i pewnie w kilku innych wina leżała głównie po stronie uszczelniaczy.
Kolega wyraźnie zaznaczył jaka była kolejność i efekty w poszczególnych etapach.

Przepraszam że komentuję zamiast ograniczyć się do faktów, ale nie chciałem żeby ten wpis o problemie w uszczelniaczach umknął. A w temacie który założyłem chodziło mi o wpisanie i wyeksponowanie faktów, które pozwolą zapoznać się z zakresem remontów i ich efektywnością.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2008, 13:59

klub3 napisał(a):Kolega wyraźnie zaznaczył jaka była kolejność i efekty w poszczególnych etapach

za to nie napisał jakie objawy były PRZED !!
Może żarłby 3l oleju na 1000km ?


klub3 napisał(a):wpisanie i wyeksponowanie faktów, które pozwolą zapoznać się z zakresem remontów i ich efektywnością

Jakich faktów skoro brakuje info co było PRZED ?
Sam doskonale wiesz, że nie da się porównać napraw różnych silników (różnie eksploatowanych i o najróżniejszych przebiegach) więc co miałoby to dać?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adam626 » 23 wrz 2008, 21:02

żadnego przed nie było
silnik był zakupiony w cenie złomu
taka zabawa swap w ciemno z 1.8 na 2.2
ryzykowałem tylko własną pracą
silnik leżał u mnie ponad rok a wczesniej też prawdopodobnie stał w
madzi kilka lat
prawdopodobnie to stanie dobiło uszczelniacze choć były jeszcze miękkie
silnik miałem zakładać w ciemno
jednak z upływem czasu naszły mnie wątpliwości czy jest co zakładać
stąd zdjęcie głowicy a jak już się powiedziało "a" to rozebrałem go całego
panewki i czopy miał ładne pierscienie i cylindry też , choć jeden miał porysowaną trochę gładź – ślady niemożliwe do uzyskania w czasie normalnej eksploatacji silnika, znaczy ktoś już tu był :)
no i oczywiście mając wyjete tłoki z bloku postanowiłem wyczyścić rowki pierścieni , wtedy mi jeden od kompresji pękł
dlatego został założony nowy komplet RIK
stare pierscienie też były RIK i wszystkie swobodnie chodziły w tłokach
jedyny slad zużycia to powiększony zamek pierscienia i odgniecenia sprężyny na pierscieniach olejowych, tak jakby były z za miękkiego materiału
silnik miał oficjalny przebieg 160 tyś mil czyli ma tak naprawdę 3 lub 4 razy tyle


po założeniu odpalił od pierwszego razu
na początku dymił okrutnie wiadomo nowe pierścienie
potem podejżewałem uszkodzoną gładź cylindra
ale przypomniałem sobie o uszczelniaczach zaworów
sam nie wiem jak mogłem o nich zapomnieć
wymiana załatwiła wszystko

wymiana trwała około 2 godzin zrobiłem ją na dworze
cała trudność polegała na rozpięciu zamków zaworów
zrobiłem do tego przyrząd z kawałka kwadratowej rury
i wytoczonej stopki pod miseczkę zaworu
dźwignię zapierałem za uchwyt z kawałka płaskownika zamocowany śrubami do głowicy w miejscu śrub mocujących panewki wałka rozrządu
rozrząd nie był rozpinany
W F2 zawory nie wypadają jeżeli tłok jest w górnym położeniu
nie wiem jak jest w FS-ach ale miałem pomysł aby do cylindra napchać sznurka przez otwór świecy, potem docisnąć zawory tłokiem i sznurkiem do głowicy, a sznurek potem wyciągnąć z powrotem
ale okazało się to zbedne
trzeba zapchać szmatką otwory w głowicy aby nam nic nie spadło do karteru

z silnika jestem bardzo zadowolony
zrobiłem już na nim ponad 30tyś

ps: poprzedni silnik F8 1.8 zrobił na mineralnym oleju 330tyś km, nigdy nie dymił mimo dwukrotnego przegrzania a olej był dolewany tylko przy wyciekach które się co jakiś czas pokazywały na deklu zaworów
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez rusek » 24 wrz 2008, 09:23

adam626 – w FSach jest podobnie – zawory nie wypadają. Trzeba je umiejętnie podeprzeć tylko/
rusek
 

Postprzez yohnny1 » 24 wrz 2008, 10:54

Witam. mam 2.2 12v w mojej GD komp z f2 wiec domniemam ze i silnik f2. auto zaczęlo dymić bierze ojek 1litr na 1000km również zaczne od uszczelniaczy. silnik ma 300kkm ale pewnie byl cofniety licznik – rozbierany zegar. wiecie moze jai jest koszt uszczelniacz i ceny za wymiane? moj mechanik powiedzial ze trzeba zwalas rozrząd a tu mila niespodzianka jak ktos napisal. dodam ze ktorys z zaworow juz lekko dzwoni ale na razie wymieie uszczelniacze i zobaczymy co dalej. opisze co jak po naprawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 21:39
Posty: 51
Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v

Postprzez DymeK » 25 wrz 2008, 10:43

4 l to tyle wchodzi oleju
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez yohnny1 » 25 wrz 2008, 11:01

Za niedługo będzie tak, że wymiana silnika też zaliczy się do czynności eksploatacyjnych ;) :P[/quote] no tak ale skąd mam wziąść silnik do mojej GD? nie widzialem zeby starszy pan jezdzil taka mazdą czy probe.... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 21:39
Posty: 51
Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v

Postprzez Czege » 25 lut 2009, 13:16

a u mnie po tych mrozach pomimo stosowania webasto zaczął brać nawet 2l/700km. Nie dymi (nie widać) na niskich obrotach i tak do 5000. potem idzie chmura niezła... przy odpalaniu zimnego tez się pojawia....
Od razu dodam, że znane mi są zasady uzytkowania zimnego i cieplego silnika. Ale mroz zrobil swoje. Teraz rozbiorka mnie czeka i decyzja co dalej... ech...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6