Ząbkowanie opon, problem z geometrią

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez herci62 » 7 paź 2008, 17:12

Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywazone wszystko wydaje sie byc ok. auto eksploatowane na zachodnich drogach.Powyzej 160 zaczyna byc glosno. poradzcie cos moze ktos mial z tym problem.?
Ostatnio edytowano 8 paź 2008, 06:16 przez herci62, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez zoltrix » 7 paź 2008, 19:30

Miałem ten problem po zakupie 1,5 roku temu. Wymieniłem opony na nowe i po problemie :P Chociaż kolega w hondzie civic pozbywał się problemu paląc gumę, efekt średni, po jakimś czasie tez zainwestował w nowe opony... 4 opony (205/55/16) z górnej polki dostaniesz spokojnie poniżej 1500 pln.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez magicadm » 7 paź 2008, 23:29

leszek-sroka napisał(a):Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywarzone wszystko wydaje sie byc ok.

To norma w zawieszeniach wielowahaczowych. Jedne opony są bardziej podatne na to zjawisko, inne mniej :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gregor1 » 8 paź 2008, 09:50

Jeśli są to bridgestony(szajs) to ten typ tak ma,zmień opony i po problemie.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez magicadm » 8 paź 2008, 12:46

Podobno opony asymetryczne są bardziej odporne na ząbkowanie
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez herci62 » 8 paź 2008, 12:56

Dzieki za podpowiedzi ALE---moze doradzicie jakie sa najmniej poddatne temu zjawisku. Ja mam zalozone MICHELIN Primacy HP te na przodzie sa ok. ale tylne scina .Geometria zostala poprawiona .Przod mial odchylenie kata zbieznosci (-0,09prawe kolo) . JAKIE?????? Dzieki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Blaster7 » 8 paź 2008, 13:15

NP do Golfa, octavii , – tylko asymetryczne się daje!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez mr_t » 8 paź 2008, 21:15

leszek-sroka napisał(a):Powyzej 160 zaczyna byc glosno.

Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył :P

Oponki które masz są asymetryczne, ale mają na zewnętrznej krawędzi stosunkowo szeroko rozstawione klocki bieżnika co czyni je podatnymi na ząbkowanie. Możesz zamienić przednie z tylnymi jednocześnie zmieniając kierunek toczenia się tylnych opon (przednie niech się toczą na tylnej osi w tą samą stronę), czyli LP->LT, PP->PT, LT->PP, PT->LP. Przez pierwsze kilkaset km z przodu poszumią trochę bardziej, a późnej powinny się dotrzeć.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Widelec » 8 paź 2008, 22:12

leszek-sroka napisał(a):Powyzej 160 zaczyna byc glosno.

w tajemnicy powiem Ci (tylko nie mów nikomu) że ostatnio jechałem A8 i powyżej 160 też było głośniej <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez magicadm » 8 paź 2008, 22:44

leszek-sroka Rozumiem, że problemy z łożyskami na 100% wykluczyłeś?
Też kiedyś walczyłem z oponami, były poząbkowane, ale główną przyczyną hałasu było padnięte łożysko :)
mr_t napisał(a):Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył

Niby za co?
Nigdzie nie napisał w jakich gdzie i warunkach rozwiją tą prędkość :P
Widelec napisał(a):w tajemnicy powiem Ci

Wszędzie te tajemnice :| hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez herci62 » 9 paź 2008, 06:00

DZIEKI ZA PORADY narazie zmienie kierunek toczenia i zobaczymy. NO i przyznam sie gdzie te 160 a moze inaczej od 160 chuczy powyzej 200 tez :D , Niemcy, <diabełek>Jeszcze wroce do ząbkowania- żona sie smieje ze cyt. ,,Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne,, Pozdrawiam....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez zoltrix » 9 paź 2008, 19:11

gregor1 napisał(a):Jeśli są to bridgestony(szajs) to ten typ tak ma,zmień opony i po problemie.


Mam opony tej firmy i bardzo je sobie chwale!! Przynajmniej po 35 kkm bo tyle na nich przejechalem...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez mr_t » 9 paź 2008, 20:52

Bridgestone ma w ofercie kilka modeli. Być może są takie które są OK, ale te które dostała moja Mazda (ER30) wg. mnie posiadają wszystkie negatywne cechy jakie tylko może posiadać opona.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 9 paź 2008, 20:54

leszek-sroka napisał(a):Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne

Dzieci ząbkują w wieku ok 6 miesięcy, ale samochody mają najwyraźniej inaczej liczony czas ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 11 paź 2008, 00:54

prosze podaj wartosci z twojego pomiaru zbieznosci
to je porownam z moimi
i podam tobie czy masz odchylenie od tzw.idealnego wymiaru
powod:
ja robilem w moich autach ( M6 rok: 2002-2004)
kilka razy zbieznosci i to w wielu firmach, tez serwisachaut...
i stwierdzilem, ze wszyscy maja inne lub nieprecyzyjne informacje..
i z reguly jest to: od ..do...
a jedna ztych w/w firm wydrukowala mi dodatkowo wymiar: top-idealny!
ale przyznaje tez kolega wyzej moze miec racje,
ze to opony moga byc problemem
ja proponuje je poobracac i do tego pozamieniac...

powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 11 paź 2008, 10:14

Koledzy i Koleżanki dajcie w końcu spokój zbieżności jako przyczynie ząbkowania!!!
Przeczytajcie ten link
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html
Ze zdumieniem stwierdzam, że treść artykułu w ciągu 5 lat(około) uległa korekcie i rozszerzeniu – do niedawna za to zjawisko obarczali tylko wielowahaczowe tylne zawieszenia. Teraz "winnych" jest więcej.
Polecam lekturę bo WARTO przeczytać zanim wyskoczycie z kolejnej stówy na geometrię
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ricard-r » 3 wrz 2009, 21:59

Może ktoś mi powie czy ząbkowanie opon jest bolączką szóstek, bo właśnie niedawno po sprawdzeniu wszystkich łożysk i wszystkiego co się kręci odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o opinie i komentarz.
ricard-r
 

Postprzez Enduro » 3 wrz 2009, 23:03

ricard-r napisał(a):odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o komentarz.

mam z tym troche doswiadczenia ,
bo sam sporo z tym problemem nawalczyłem,
w poprzedniej M6 CiTd, rok 2002.
generalnie glowny problem to
za lekki tyl auta i jego spore odciążenie podczas jazdy
do tego dosc sporo kG na przodzie
i dlatego zalecane są opony.
to opony o gęstym wielokierunkowym bieżniku..
choć przyznam , że obecnie jeżdzę na tzw. jodełce Gooodyeara
i jest okay
a w twoim przypadku postaraj się je obrócić
(jeśli można?) na osi lub dodatkowo przód na tył!
moża jeszcze sprawdzić amortyzatory , ale przy tym przebiegu nie powinny one ponosić za to winy ...
wszelkie dodatkowe regulacje zbieżności
(jeśli jest dobrze ustawiona) nic nie dadzą,
jak i pompowanie wyższego ciśnienia w oponach
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez burritos » 3 wrz 2009, 23:46

No dobra Panowie, a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod. Ile w tym prawdy ?
Dodam ze mam oponki UNIROYAL RALLYE 550 ktore jezdzily w innym aucie <glupek2>
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez Enduro » 4 wrz 2009, 10:46

burritos napisał(a):a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod.

no to musisz mieć dość spore zęby na nich!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6