Urwana śruba głowicy. Czy da się wykręcić? Dlaczego pękła?

Postprzez damian » 15 paź 2008, 12:15

Witam. Odpalam dzis rano mazde i slysze jakies takie dziwne stukanie, podnioslem maske i zlokalizowalem ze to stuka pod pokrywa zaworow. zdjalem pokrywe i zobaczylem ze jedna ze srub mocujacych glowice jest urwana. wyjalem ja i zalozylem pokrywe. narazie nie ma zadnych objawow, wszystko jest tak jak bylo, ale pewnie nie bedzie tak caly czas, pewnie zacznie walic olejem, kompresja bedzie uciekala itp. Wie ktos moze czy jest szansa wykrecenia reszty tej sruby? ta urwana sruba wyglada tak:
Obrazek

z gory dziekuje za odp
Ostatnio edytowano 15 paź 2008, 13:52 przez damian, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Bladyy78 » 15 paź 2008, 12:30

Wszystko się da tylko trzeba się będzie nieźle namęczyć. Trzeba ściągnąć głowicę i rozwiercić tą śrubę co się urwała i następnie nagwintować ja odwrotnym gwintem, wkręcając inna śrubę będziemy wykręcali ta co została.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez damian » 15 paź 2008, 12:36

aha, czyli rozwiercic ja mniejszym wiertlem niz ta sruba, zeby w nia wkrecic pozniej mniejsza srube, tak? a dostane gdzies taki gwintownik z lewym gwintem?
Ostatnio edytowano 15 paź 2008, 12:38 przez damian, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez strOOs » 15 paź 2008, 12:37

damiaaans – śrUb – popraw temat.

Gwintowniki w sklepach z narzedziami/artykulami metalowymi – takich lepiej wyposazonych.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez damian » 15 paź 2008, 12:42

strOOs napisał(a):damiaaans – śrUb – popraw temat.

dzieki ze zwrociles mi uwage, bo chyba zawsze pisalem z bledem.. :D

Bladyy78 strOOs dzieki za pomoc, myslalem ze bedzie z tym gorzej :) narazie nie bede nic z tym robil, poczekam az cos sie zacznie dziac. zastanawia mnie tylko dlaczego pekla tak sama z siebie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez strOOs » 15 paź 2008, 12:44

damiaaans lepiej zrob teraz, bo potem moze Ci cos wiecej sie rozwalic.
Jak Ci zacznie rzygac olejem to automatycznie cos wiecej juz bedzie uszkodzone.

Teraz to koszt zrobienia glowicy.
Podjedz gdzies i dopytaj ile to bedzie kosztowac teraz, bo potem to.. :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez damian » 15 paź 2008, 13:00

strOOs napisał(a):damiaaans lepiej zrob teraz, bo potem moze Ci cos wiecej sie rozwalic.


wiecej, tzn co? ta sroba moze juz dluzszy czas byla urwana, tylko moze teraz wyskoczyla z gniazda. plyn z chlodnicy mi gdzies ubywal caly czas, a pod samochodem nie bylo widac wyciekow, wiec moze to przez to...


strOOs napisał(a):Podjedz gdzies i dopytaj ile to bedzie kosztowac teraz, bo potem to..

raczej sam bede to robil, wiec koszta nie beda takie duze, planowanie glowicy ok 100, i uszczelka (zamiennik czy oryginal? jesli oryginal to jaki mniej wiecej koszt?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez strOOs » 15 paź 2008, 13:03

damiaaans zamiennik moze byc, ale napewno nie JC :P Chyba oryginal tez najgorszy cenowo nie jest. Kiedy tu bylo na forum ze do V'ki to w ASO sa chyba w dobrej cenie.

Jak sam to wyjdzie Ci 200zl i jeden dzien roboty.

Co moze wiecej? Nie wiem ile srub zostalo i ktora Ci sie urwala, ale jak z brzegu to cos sie moze odksztalcac pod wplywem temperatury.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez damian » 15 paź 2008, 13:27

na szczecie nie z brzegu, tylko miedzy pierwszym a drugim cylindrem od lewej stojac przodem do silnika. urwala sie tylko jedna sruba. chyba zrobie to tak jak mowisz teraz, ale zaczne w poniedzialek zeby jeszcze na weekend miec samochod. kurde, zastanawia mnie dlaczego tak sie stalo... mazda z ktorej mam silnik stala dluzszy czas nie jezdzona, moze to przez to, a moze ktos wczesniej za mocna ja dokrecil i pod wplywem temp i naprezen strzelila?

kurde, znowu napisalem sróba, ciezko mi sie odzwyczaic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Bladyy78 » 15 paź 2008, 19:27

Powiem Ci ze nie będzie to takie łatwe rozwiercenie takiej śruby. Musisz się zaopatrzyć w dobre wiertło bo śruba jest utwardzana. A po drugie musisz wiercić idealnie w pionie żeby nie uszkodzić gwintu w bloku. Radzę Ci jeszcze zaasekurować się i pojechać do jakiegoś ślusarza on ma odpowiednie narzędzia i popytać ile by chciał za taka robotę w momencie jak nie dasz sam sobie z tym rady. Ja osobiście sam bym się za takie rozwiercanie nie brał.
Napisz jak Ci poszło.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez qbass » 15 paź 2008, 19:50

Nie wkręcać żadnych śrub w tę urwaną śrubę, tylko wykrętak. Oczywiście kup porządny markowy wykrętak (żadne yato-srato) i wykręcisz bez problemu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez humungus » 15 paź 2008, 23:30

Jeśli wystaje troche ta śruba z bloku to można by przyspawać do tego wystającego kawałka jakąś nakrętke i wykręcić to całe badziewie bez ryzyka uszkodzenia gwintu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 20:34
Posty: 7
Skąd: bydgoszcz
Auto: 323f, 1,5 16v, 1996r.

Postprzez damian » 16 paź 2008, 10:02

qbass napisał(a):Nie wkręcać żadnych śrub w tę urwaną śrubę, tylko wykrętak. Oczywiście kup porządny markowy wykrętak (żadne yato-srato) i wykręcisz bez problemu.

a jak to wyglada i na jakiej zasadzie to dziala? i mozna nim wykrecic srobe ktora jest urwana tak ze wogule nie wystaje?

humungus napisał(a):Jeśli wystaje troche ta śruba z bloku to można by przyspawać do tego wystającego kawałka jakąś nakrętke i wykręcić to całe badziewie bez ryzyka uszkodzenia gwintu.

wlasnie jeszcze nie wiem czy wystaje, ale wydaje mi sie ze niestety nie, bo w miejscu pekniecia jest juz gwint i jak przymierzalem ta srobe do glowicy to wychodzilo mi ze ta peknieta czesc nie wystaje...
w przyszlym tyg zdejme glowice i zobacze jak to wyglada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez strOOs » 16 paź 2008, 10:08

Przyklad: http://irma.pl/go/ac/301/id/4404

Obrazek
Czyli wkladasz na wiertarke i wiercac w srubie automatycznie ja wykrecasz.

Opis dzialania: http://homerepair.about.com/od/interior ... ractor.htm
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez damian » 16 paź 2008, 10:23

aa, to takie cos. ok, to w takim razie dzieki za pomoc, o reszte bede sie martwil jak juz zdejme glowice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez max_gd » 23 paź 2011, 20:20

jak zakończyła się ta historia? Wczoraj wymieniałem uszczelkę pod pokrywą i przy składaniu wszystkiego do kupy trochę się zagadałem z kolegą i urwałem główkę z kawałkiem gwintu. Nie wiem jeszcze ile (o ile) gwintu wystaję ponad głowicą, ale mam nadzieje, że zakończy się na ponownym zdjęciu pokrywy i wykręceniu reszty śruby kombinerkami (pomijając rozwiercanie i spawanie). :)
日本の国内市場
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2011, 01:25
Posty: 340
Skąd: Gdańsk
Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323