Wzrastający poziom oleju
Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Mam na imie Michał. Zakupiłem nową mazde 6 z 2008r. kombi, diesel 2.0L. 140km. Mam problem z rosnącym poziomem oleju. Jak ją zakupiłem to miała przelotu 4km wiec na poziom na początku nie patrzyłem. Po przejechaniu ok. 1500km zobaczyłem ze poziom jest miedzy max a X tak w niecałej polowie. Zgłosiłem sie do Księżyno w Warszawie i usłyszałem... "po pierwsze na jakim paliwie pan jeżdzi. Nooo na Vervie. Więc juz wszystko jasne... trzeba panu spuscic te paliwo ...wymienic olej ...i musi pan tankowac zwykły napęd bo właśnie od tych ulepszonych rosnie szybciej poziom oleju a i silniki mazdy nie toleruja tych "ulepszonych'. Zrezygnowałem aby jeszcze sie podowiadywać. W AZ auto usłyszałem że moge lać co mi sie podoba?! Więc nie wiem kogo słuchać. Przy 3000km pojechałem na wymianke do AZ auto zeby spuscic ten syf. No i wszysko byłoby cacy... gdyby mi nerw nie popsuł swoja robotą. Nie odkręcił korka do wlewu oleju. Spuszczając olej zakręcił korek spustowy gdy jeszcze olej leciał bo stwierdził ze nie bedzie godzine czekał aż zleci. Wlał 4 literki coś tam przez kompa skasował (podobno nie wszystko co sie powinno skasowac) ale. po przejechaniu 150km wstawiłem "madzię" do garażu i sprawdziłem olej rano a tam to samo miedzy max a X prawie w połowie. Chyba zgłupieje z tym olejem. Pierwszy raz mam Mazde i takie dziwactwa. Proszę o pomoc. O co chodzi?
- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
Powiem Ci kolego ze cos mocno ściemnia Pan odnoscnie tych ulepszonych !
Leję V-Power Diesel od 10.000 km i nie urosło NIC na bagnecie !
To ze rośnie to akurat normalka dla silnika z DPF – pytanie dlaczego tak szybko Ci rosnie poziom.
Odnośnei ulepszonych – pytałem w dobrym ASO – i uzyskalem odpowiedz ze jak najbardziej mozna lac – nalezy unikac tylko ulepszaczy dostepnych na stacjach – takich ulepszaczy które kupuje sie dodatkowo do paliwa a nie takich które sa dodawane przez np. Shella, czy BP wprost do paliwa.
Leję V-Power Diesel od 10.000 km i nie urosło NIC na bagnecie !
To ze rośnie to akurat normalka dla silnika z DPF – pytanie dlaczego tak szybko Ci rosnie poziom.
Odnośnei ulepszonych – pytałem w dobrym ASO – i uzyskalem odpowiedz ze jak najbardziej mozna lac – nalezy unikac tylko ulepszaczy dostepnych na stacjach – takich ulepszaczy które kupuje sie dodatkowo do paliwa a nie takich które sa dodawane przez np. Shella, czy BP wprost do paliwa.
Ja w ASO MAzda-Dyga w Katowicach również uzyskałem przy zakupie informacje ,żeby lać tylko 'zwykły' ON – była mowa, że te ulepszone są zbyt 'suche', może coś w tym jednak jest ?
Ja mam jak na razie w połowie między full, a X po przejechaniu 2,5kkm, nie zamierzam wymieniać przed X.
W instrukcji jest napisane, że wymianę oleju należy rozbić częściej (niż 10kkm) jeśli jeździ się na krótkich odcinkach lub samochód często pracuje na biegu jałowym... ale co 5kkm to dla mnie troszkę przesada ;–)
Na pewno ilość dolewania ON do oleju zależy od sposobu eksploatacji samochodu.
Ja mam jak na razie w połowie między full, a X po przejechaniu 2,5kkm, nie zamierzam wymieniać przed X.
W instrukcji jest napisane, że wymianę oleju należy rozbić częściej (niż 10kkm) jeśli jeździ się na krótkich odcinkach lub samochód często pracuje na biegu jałowym... ale co 5kkm to dla mnie troszkę przesada ;–)
Na pewno ilość dolewania ON do oleju zależy od sposobu eksploatacji samochodu.
chmooreck napisał(a):W instrukcji jest napisane, że wymianę oleju należy rozbić częściej (niż 10kkm) jeśli jeździ się na krótkich odcinkach lub samochód często pracuje na biegu jałowym... ale co 5kkm to dla mnie troszkę przesada ;–)
Ja po 10kkm wymieniłem – nowy silnik więc uznałem że będzie dobrze. ASO Dyga mnie chwilę później wyśmiało że frajer jestem, bo zażądałem całkowicie niepotrzebnej wymiany oleju
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Pozwolilem sobie wlasnie upewwnić sie w moim ASO i zacytuje odpowiedz
( a pytałem o V-Power Diesel).
"
Witam
generalnie im lepsze paliwo tym mniejsza zawartość związków siarki (które szkodzą DPF'owi) lepsza jakość paliwa nie powiinna wpłynąć na podnoszenie się poziomu oleju
pozdrawiam
"
Wiec ja nadal leje V-Power Diesel :–)
Pozdr
Cristow
( a pytałem o V-Power Diesel).
"
Witam
generalnie im lepsze paliwo tym mniejsza zawartość związków siarki (które szkodzą DPF'owi) lepsza jakość paliwa nie powiinna wpłynąć na podnoszenie się poziomu oleju
pozdrawiam
"
Wiec ja nadal leje V-Power Diesel :–)
Pozdr
Cristow
ZOOM-ZOOM napisał(a):i musi pan tankowac zwykły napęd bo właśnie od tych ulepszonych rosnie szybciej poziom oleju a i silniki mazdy nie toleruja tych "ulepszonych'.
Co za bzdura...
ZOOM-ZOOM napisał(a):Właśnie. Jeśli chodzi o paliwo to też tak myślałem. Tylko do chol... czemu tak szybko rośnie??
Zawsze na początku jest przyrost, potem się stabilizuje. Przy 8tkm byłem w serwisie
na akcji serwisowej IC – kazałem sprawdzić olej. Było 3/4 drogi do X. Panowie majstrowie
powiedzieli, że jeszcze 5tkm i trzeba będzie wymienić. Obecnie mam 13,5tkm a poziom
oleju na niższym poziomie niż poprzednio.
Nie panikujcie, od czasu do czasu spoglądnijcie na bagnet – jeśli nie daje Wam to spokoju.
Po za tym nie ma się czym przejmować i siać paniki. Jest jeszcze kontrolka alarmowa DPF,
która alarmuje w dwóch przypadkach – przepełnienia oleju, oraz przepełnienia filtru DPF
(co wskazuje na częstą jazdę bez warunków do jego przepalenia).
Pozdor Myjk
magicadm napisał(a):Że niby ..."zaczął brać" olej pytajnik? ysz
Nie wiem, nie jestem w stanie sprawdzić czy ubywa nadlanej "powłoki" z ON,
czy też ubywa oleju. Ale sądzę, że prędzej spala ON niż faktyczny olej.
Pozdor Myjk
magicadm napisał(a):Myjk napisał(a):Obecnie mam 13,5tkm a poziom
oleju na niższym poziomie niż poprzednio.
Że niby ..."zaczął brać" olej ?
A co w tym złego, skoro i tak więcej tam ON, niż oleju
W instrukcji gdzieś tam pisało że mogą być wahania poziomu oleju. U mnie jest tak samo, raz trochę mniej, raz trochę więcej. Gdzieś już o tym też pisałem. Chociaż to dla mnie dziwne. W poprzednim dieslu nie ubywało....
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Na początku silnik może wymagać przedterminowej wymiany oleju, ale "dojeździj" tym razem aż do X, kontrolując poziom (jak pisze Myjk). Poradnik wstawiania zdjęć => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=263
PS. Gdybyś miał problemy, wyślij mi zdjęcia mejlem msobolewski@mazdaspeed.pl i napisz, w którym miejscu chciałbyś wstawić
PS. Gdybyś miał problemy, wyślij mi zdjęcia mejlem msobolewski@mazdaspeed.pl i napisz, w którym miejscu chciałbyś wstawić
Chyba jednak są wahania... aktualizacja danych po przejechaniu ok 250 km od poprzedniego pomiaru: kilka milimetrów ponad 'F'
Teraz pytanie czy silnik żłopie olej razem z ON – co prowadzi do rozrzedzenia oleju, czy też w jakiś automagiczny sposób odfiltrowuje ON i go spala.
Z drugiej strony ciekawe jaka jest odległość w litrach między F, a X – możliwe, że procentowo jest to całkiem niewiele.
Teraz pytanie czy silnik żłopie olej razem z ON – co prowadzi do rozrzedzenia oleju, czy też w jakiś automagiczny sposób odfiltrowuje ON i go spala.
Z drugiej strony ciekawe jaka jest odległość w litrach między F, a X – możliwe, że procentowo jest to całkiem niewiele.
Z tego co wiem to F oznacza ok. 4 litry oleju, a X ok.5 litrów, wiec IMO, ON przybywa dużo w oleju, bo ok 20% tego co ma smarować silnik nie jest tym co się do tego najlepiej nadaje.
Nie bardzo chce mi się wierzyć żeby silnik który jest na tyle "głupi" żeby ładować sobie ON do oleju silnikowego nagle w jakiś magiczny sposób stawał się na tyle "mądry" żeby wypalać później tylko ON, bez oleju. Wydaje mi się że ubywa mieszanki ON+olej, a przybywa ON co w dłuższej perspektywie oznacza że nasze silnik są smarowane mazią zawierającą coraz mniej oleju w oleju. Ciekawe o ile gorzej takie coś smaruje silnik zimą, po mroźnej nocy zanim się rozgrzeje...
Jeśli jest inaczej – to będę wdzięczny za wytłumaczenie, tylko takie nieco bardziej techniczne.
Nie bardzo chce mi się wierzyć żeby silnik który jest na tyle "głupi" żeby ładować sobie ON do oleju silnikowego nagle w jakiś magiczny sposób stawał się na tyle "mądry" żeby wypalać później tylko ON, bez oleju. Wydaje mi się że ubywa mieszanki ON+olej, a przybywa ON co w dłuższej perspektywie oznacza że nasze silnik są smarowane mazią zawierającą coraz mniej oleju w oleju. Ciekawe o ile gorzej takie coś smaruje silnik zimą, po mroźnej nocy zanim się rozgrzeje...
Jeśli jest inaczej – to będę wdzięczny za wytłumaczenie, tylko takie nieco bardziej techniczne.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Z tego co wiem to F oznacza ok. 4 litry oleju, a X ok.5 litrów
W starej wersji na pewno nie jest to 5l. Przed zmianą bagnetu 5 litrów było na F (jakieś 0,5-1 cm nad aktualnym F). Moim zdaniem aktualny X to może być około 6l (a może i więcej).
Najlepiej niech może wypowie się jakiś fachowiec
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
chmooreck napisał(a):Teraz pytanie czy silnik żłopie olej razem z ON – co prowadzi do rozrzedzenia oleju, czy też w jakiś automagiczny sposób odfiltrowuje ON i go spala.
mr_t napisał(a):magiczny sposób stawał się na tyle "mądry" żeby wypalać później tylko ON, bez oleju.
Panowie... a zwłaszcza mr_t, odpowiedzcie sobie na pytania:
Co jest "łatwiej palne"? Olej napędowy czy olej silnikowy?
Co ma większą gęstość? Olej napędowy czy olej silnikowy?
Czy Olej napędowy i olej silnikowy mają tę samą temperaturę wrzenia?
Dlaczego zaleca się stosować specjalny olej silnikowy do jednostek z filtrem DPF?
... mam zadawać więcej pytań? Tak? Nie? To teraz wyciągnijcie sobie wnioski.
jack7 napisał(a):Moim zdaniem aktualny X to może być około 6l (a może i więcej).
Myślę, że przesadzasz. Nawet na logikę, nie sądzę aby inżynierowie strzelili swojej firmie takiego babola.
jack7 napisał(a):Najlepiej niech może wypowie się jakiś fachowiec
Fachowiec z ASO, który aby coś wiedzieć czytuje to forum? c'mon!
Dlatego, lepiej po prostu przestańcie szerzyć informacje bez podparcia...
Pozdor Myjk
Silniki Diesla o pojemności 2.0L typu RF stosowane w Mazda6 i Mazda5 są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF. Filtr ten jest częścią układu wydechowego, jego zadaniem jest wychwytywanie cząstek sadzy znajdujących się w spalinach. Dzięki niemu nasze Mazdy nie kopcą jak niektóre Passaty TDI. Co jakiś czas, gdy w filtrze nagromadzi się znaczna ilość sadzy, filtr musi się sam oczyścić – zregenerować.
Regeneracja jest samoczynnie przeprowadzana przez komputer sterujący układem wtryskowym silnika -średnio co kilkaset kilometrów. Następuje ona wskutek zwiększenia dawek oleju napędowego wtryskiwanego do komór spalania. Część ON dopala się dopiero w kolektorze wydechowym podgrzewając znajdujący się tuż za kolektorem filtr DPF. Regeneracja przebiega najefektywniej gdy silnik pracuje pod pewnym obciążeniem – samochód porusza się z prędkością min. 40 km/h, a obroty silnika utrzymują się powyżej 2000 obr/min. Niestety w warunkach miejskich, przy jeździe na krótkich dystansach filtr nie tylko szybciej się zapycha, ale także nie ma możliwości w pełni się zregenerować. Jeśli cykl regeneracji nie uległ zakończeniu, bo użytkownik zakończył jazdę i wyłączył silnik, niespalony olej napędowy spływa po ściankach cylindra i miesza się z olejem silnikowym powodując wzrost jego poziomu. Stąd często obserwujemy podnoszący się poziom oleju silnikowego.
Jeśli filtr DPF jest już tak mocno zapchany, że konieczne jest jego natychmiastowe zregenerowanie, na desce rozdzielczej zapala się żółta lampka ostrzegawcza DPF. Należy wtedy dać filtrowi szansę na pełną regenerację, a więc stworzyć mu ku temu odpowiednie warunki. Zalecane jest odbycie ok. 15-minutowej jazdy (najlepiej w warunkach pozamiejskich) z prędkością min. 40km/h utrzymując silnik na obrotach powyżej 2000 obr/min. Pozwoli to na zregenerowanie się filtra. Brak pełnej regeneracji i dalsze użytkowanie w niesprzyjających warunkach spowoduje, że w filtrze zgromadzi się tak duża ilość sadzy, iż samoczynna regeneracja nie będzie już możliwa. Zostanie to zasygnalizowane miganiem żółtej kontrolki DPF, dodatkowo komputer, chroniąc silnik, obniży jego moc. Należy wtedy jak najszybciej udać się do serwisu Mazda. W serwisie zostanie przeprowadzona tzw. wymuszona regeneracja filtra DPF. Tester diagnostyczny MMDS po podpięciu do silnika wykona procedurę, która sprawi, że jednostka napędowa pracując przez określony czas z prawidłowymi prędkościami obrotowymi, w warunkach odpowiednio wzbogacanej i zubażanej dawki paliwa, sama oczyści filtr DPF. Do tego serwis wymieni olej silnikowy, spuszczając dotychczasową mieszaninę oleju silnikowego i napędowego i zalewając świeży olej silnikowy (koniecznie Dexelia DPF). Co ciekawe wbrew pozorom silnik dobrze znosi pracę na rozcieńczonym wskutek niezakończonych cykli regeneracji oleju silnikowym. Warunek – poziom mieszaniny nie może przekroczyć znaku X na bagnecie oleju. Jeśli poziom dotknie X, należy bezzwłocznie udać się do serwisu w celu wymiany oleju (i zapewne przy okazji wymuszonej regeneracji DPFa).
Co sprzyja szybszemu zapychaniu filtra DPF?
– jazda miejska, mała prędkość, niskie obroty
– długotrwały postój z włączonym silnikiem
– jazda na krótkich odcinkach
– używanie oleju silnikowego innego niż Dexelia DPF firmy Total
Co wspomaga oczyszczanie filtra DPF?
– stosowanie oleju silnikowego o małej zawartości popiołów (jak wspomniania Dexelia DPF)
– jazda na dłuższych trasach
a przynajmniej
– co 1-2 tankowania przejechanie się poza miastem z większą prędkością, utrzymując obroty silnika powyżej 2000 obr/min
U mnie wygląda to tak, że podróżuję głównie poza miastem. Właściwie wyjeżdżając z Warszawy "7" na północ do samego Płońska jadę 100-130 km/h na IV-V biegu, co z powodzeniem wystarcza aby DPF się oczyścił. Regularnie sprawdzam poziom oleju i ani przez chwilę się nie podniósł.
Regeneracja jest samoczynnie przeprowadzana przez komputer sterujący układem wtryskowym silnika -średnio co kilkaset kilometrów. Następuje ona wskutek zwiększenia dawek oleju napędowego wtryskiwanego do komór spalania. Część ON dopala się dopiero w kolektorze wydechowym podgrzewając znajdujący się tuż za kolektorem filtr DPF. Regeneracja przebiega najefektywniej gdy silnik pracuje pod pewnym obciążeniem – samochód porusza się z prędkością min. 40 km/h, a obroty silnika utrzymują się powyżej 2000 obr/min. Niestety w warunkach miejskich, przy jeździe na krótkich dystansach filtr nie tylko szybciej się zapycha, ale także nie ma możliwości w pełni się zregenerować. Jeśli cykl regeneracji nie uległ zakończeniu, bo użytkownik zakończył jazdę i wyłączył silnik, niespalony olej napędowy spływa po ściankach cylindra i miesza się z olejem silnikowym powodując wzrost jego poziomu. Stąd często obserwujemy podnoszący się poziom oleju silnikowego.
Jeśli filtr DPF jest już tak mocno zapchany, że konieczne jest jego natychmiastowe zregenerowanie, na desce rozdzielczej zapala się żółta lampka ostrzegawcza DPF. Należy wtedy dać filtrowi szansę na pełną regenerację, a więc stworzyć mu ku temu odpowiednie warunki. Zalecane jest odbycie ok. 15-minutowej jazdy (najlepiej w warunkach pozamiejskich) z prędkością min. 40km/h utrzymując silnik na obrotach powyżej 2000 obr/min. Pozwoli to na zregenerowanie się filtra. Brak pełnej regeneracji i dalsze użytkowanie w niesprzyjających warunkach spowoduje, że w filtrze zgromadzi się tak duża ilość sadzy, iż samoczynna regeneracja nie będzie już możliwa. Zostanie to zasygnalizowane miganiem żółtej kontrolki DPF, dodatkowo komputer, chroniąc silnik, obniży jego moc. Należy wtedy jak najszybciej udać się do serwisu Mazda. W serwisie zostanie przeprowadzona tzw. wymuszona regeneracja filtra DPF. Tester diagnostyczny MMDS po podpięciu do silnika wykona procedurę, która sprawi, że jednostka napędowa pracując przez określony czas z prawidłowymi prędkościami obrotowymi, w warunkach odpowiednio wzbogacanej i zubażanej dawki paliwa, sama oczyści filtr DPF. Do tego serwis wymieni olej silnikowy, spuszczając dotychczasową mieszaninę oleju silnikowego i napędowego i zalewając świeży olej silnikowy (koniecznie Dexelia DPF). Co ciekawe wbrew pozorom silnik dobrze znosi pracę na rozcieńczonym wskutek niezakończonych cykli regeneracji oleju silnikowym. Warunek – poziom mieszaniny nie może przekroczyć znaku X na bagnecie oleju. Jeśli poziom dotknie X, należy bezzwłocznie udać się do serwisu w celu wymiany oleju (i zapewne przy okazji wymuszonej regeneracji DPFa).
Co sprzyja szybszemu zapychaniu filtra DPF?
– jazda miejska, mała prędkość, niskie obroty
– długotrwały postój z włączonym silnikiem
– jazda na krótkich odcinkach
– używanie oleju silnikowego innego niż Dexelia DPF firmy Total
Co wspomaga oczyszczanie filtra DPF?
– stosowanie oleju silnikowego o małej zawartości popiołów (jak wspomniania Dexelia DPF)
– jazda na dłuższych trasach
a przynajmniej
– co 1-2 tankowania przejechanie się poza miastem z większą prędkością, utrzymując obroty silnika powyżej 2000 obr/min
U mnie wygląda to tak, że podróżuję głównie poza miastem. Właściwie wyjeżdżając z Warszawy "7" na północ do samego Płońska jadę 100-130 km/h na IV-V biegu, co z powodzeniem wystarcza aby DPF się oczyścił. Regularnie sprawdzam poziom oleju i ani przez chwilę się nie podniósł.
Waikiki napisał(a):Silniki Diesla o pojemności 2.0L typu RF stosowane w Mazda6 i Mazda5 są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.
Jakie jest źródło tego tekstu?
Waikiki napisał(a):co 1-2 tankowania przejechanie się poza miastem z większą prędkością
Czemu? To nie logiczne. DPF do przepalenia wymaga wyższej temperatury.
Temperaturę łatwiej podnieść przy niskiej prędkości i co za tym idzie,
mniejszego dystansu potrzeba do przepalenia.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6