Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.

Postprzez madzia6 » 17 paź 2008, 11:47

wiadomo ze zanim rozgrzeje sie silnik i osiagnie okreslona temperature (nawet w mazdzie 6 ile to jest moze ktos wie) silnik chodzi na ssaniu ale w moim przypadku jazda miejska to okolo 14l/100 troche za duzo.

Pytanie: Czy w serwisie mazdy po podlaczeniu do kompa mozna ustawic ina temp tak aby ssanie wylaczalo sie szybciej moze to daloby zuzycie na mniejszym poziomie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 17 paź 2008, 11:57

madzia6 napisał(a):Pytanie: Czy w serwisie mazdy po podlaczeniu do kompa mozna ustawic ina temp tak aby ssanie wylaczalo sie szybciej moze to daloby zuzycie na mniejszym poziomie ?

Raczej wątpile :|
Proponuję sprawdzić stan sond lambda.
...i może to głupie, ale ciśnienia w kołach i stan układu hamulcowego :)

PS
Moje autko bardzo szybko łapie temperaturę
Aby przyśpieszyc proces nagrzewania silnika ogranicz na początku nadmuch ciepłego powietrza do środka.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez fazer72 » 17 paź 2008, 12:36

Ożeszku... 14 to mi MPS w korkach pali :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez madzia6 » 17 paź 2008, 13:20

magicadm napisał(a):Proponuję sprawdzić stan sond lambda.


i tak musze jechac do serwisu to 100km, a jak samemu sprawdzic?


magicadm napisał(a):..i może to głupie, ale ciśnienia w kołach i stan układu hamulcowego


cisnienie OK, stan ukladu hamulcowego OK

magicadm napisał(a):Aby przyśpieszyc proces nagrzewania silnika ogranicz na początku nadmuch ciepłego powietrza do środka


zawsze mam wlaczony nawiew zimny na "1", u mnie bardzo wolno sie nagrzewa dopiero po przejechani 2 km zaczyna lekko wlatywac cieple powietrze, na trasie przy predkosciach okolo 100km/h spala 6,4 takze jest OK ale w miescie to nie mam pojecia co jest



fazer72 napisał(a):Ożeszku... 14 to mi MPS w korkach pali


teraz zaluje ze nie wzialem mazdy 2,3 l , trudno trzeba sie z tym pogodzic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 17 paź 2008, 13:50

madzia6
Masz na 99% zepsuty termostat!!!! :)

PS
Piwo wyślij pocztą ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 17 paź 2008, 21:29

magicadm napisał(a):Masz na 99% zepsuty termostat!


no wlasnie tak na poczatku obstawialem ale dopiero pojade do mechaciora i sprawdzimy oby to tylko termostat, jak wroce to dam znac czy to to co obstawiasz


magicadm napisał(a):Piwo wyślij pocztą


jak bedzie to, masz u mnie duzzzego browarka !!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Jaksa » 17 paź 2008, 23:15

madzia6 napisał(a):teraz zaluje ze nie wzialem mazdy 2,3 l ,
2,3 "zwykły " duzo pali a daleko mu do 2,3 T <lol> moje 2,3 T spala do 14,5 L ale warto wlewac te 14 w zamian za moc ktorą dysponujesz pod nogą ..... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 09:15

a pytanko jeszcze jak sprawdzic czy termostst jest niesprawny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Lorento » 18 paź 2008, 09:22

madzia6 napisał(a):a pytanko jeszcze jak sprawdzic czy termostst jest niesprawny ?

Po zdemontowaniu? Wrzucić go do gorącej wody i schładzać ja albo podgrzewać sprawdzajac termometrem odgięcie blaszki termostatu.
Przed zdemontowaniem – tylko po wskazówce.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 09:34

Lorento napisał(a):sprawdzajac termometrem odgięcie blaszki termostatu.

Tutaj zapewne Koledze chodziło, że mierząc zmieniającą sie temperaturę ustal punkt otwarcia/zamknięcia termostatu – o ile w ogóle się rusza :) Mówimy tutaj o temperaturach rzędu 90 stopni Celsjusza.
Lorento napisał(a):Przed zdemontowaniem – tylko po wskazówce.

Nie prawda.
Otwarty "na stałe" termostat powoduje nagrzewanie sie przewodów z płynem idących do chłodnicy od samego startu silnika. Łatwo to wyczuć.
madzia6
Odpal silnik zimny.
Włącz ogrzewanie na 1-2 bieg.
Gdy zacznie delikatnie grzać – sprawdzaj czy nie podgrzewają sie węże przy chłodnicy. Powiny zacząć się grzać dopiero gdy do środka leci już bardzo ciepłe/gorące powietrze.

PS
Dziś w moim 1.8 przy temperaturze zewnętrznej ok 7 stopni w momencie wyjechania z parkingu (ok 3 minuty od startu) – już leciało miłe ciepłe powietrze :)
PS2
Po ewentualnej wymianie termostatu dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Jeżeli nie wiesz jak – pisz albo poszukaj w manualu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 09:45

magicadm napisał(a):Odpal silnik zimny.
Włącz ogrzewanie na 1-2 bieg.
Gdy zacznie delikatnie grzać – sprawdzaj czy nie podgrzewają sie węże przy chłodnicy. Powiny zacząć się grzać dopiero gdy do środka leci już bardzo ciepłe/gorące powietrze.


OK dzieki za wskazówki, dzisiaj sprawdze i dam znac


magicadm napisał(a):Po ewentualnej wymianie termostatu dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Jeżeli nie wiesz jak

mysle ze jak pojade do mechanika to mi to zrobi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 09:48

madzia6 napisał(a):mysle ze jak pojade do mechanika to mi to zrobi

Dobry mechanik zrobi – kiepski zaleje "na raz" i wygoni do domu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 09:54

aha jeszcze jedno

magicadm napisał(a):Odpal silnik zimny.
Włącz ogrzewanie na 1-2 bieg.
Gdy zacznie delikatnie grzać – sprawdzaj czy nie podgrzewają sie węże przy chłodnicy. Powiny zacząć się grzać dopiero gdy do środka leci już bardzo ciepłe/gorące powietrze.


a czy czasami po odpaleniu zimnego silnika wlasnie rura do chlodnicy powinna jak najszybciej sie nagrzac (maly obieg) wtedy kom odcina ssanie i wtedy wchodzi w duzy obieg dlatego tak szybki ci szie nagrzewa auto tak rozumuje a jak waz do chlodnicy jest dlugo zimny to znaczy ze omija obieg maly i w chodzi na duzy i wtedy komp pozniej dostaje informacje o zmniejszeniu dawki paliwa ?

tak rozumuje pisze zanim pojde do samochodu by sprawdzic, prosze o szybka odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 10:04

madzia6 napisał(a):a czy czasami po odpaleniu zimnego silnika wlasnie rura do chlodnicy powinna jak najszybciej sie nagrzac (maly obieg)

Rury od/do chłodnicy + chłodnica to własnie "duży obieg"
Mały obieg to nagrzewnica kabiny samochodu – i to ten układ powinien pracować przy zimnym silniku i zamkniętym termostacie :)

Komp zmieniejsza dawkę paliwa przede wszystkim na podstawie analizy spalin przez sonde lambda – ona wykrywa,ze silnik pracuje "optymalnie", oczywiście czujnik temperatury silnika tz jest brany pod uwagę, ale to nie ten sam co sterujący wskaźnikiem (w większości przypadków). Ten czujnik też moze ulec uszkodzeniu, ale najpierw skup sie na termostacie – Twoje autko zdecydowanie za wolno sie rozgrzewa.
...a może jest zapowietrzony układ chodzenia? Sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 10:25

bylem sprawdzi i zaopserwowaz i tak:

wlaczylem zimny silnik, ustawilem pokretlo na 29 stopni i na dwie,trzy kreski i czekam, czekam, czekam po 2 minutach nic dopiero okolo 5 minut uplynelo zaczelo wlatywac lekko cieple powietrze , podnsioslem maske rura ta do chlodnicy byla zimna wiec wylaczym auto bo dalsze czekanie nie mialo sensu poniewaz jak aobaczylem wskazowke paliwa to przez 5 minut spadla tak jakbym chyba ze 20km przejechal

jakies wskazowki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Lorento » 18 paź 2008, 10:37

Termostat do wymiany.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 10:42

Ok ale chce jeszcze zeby kolega

magicadm


mi potwierdzil na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 10:48

Lorento napisał(a):Termostat do wymiany.

Potwierdzam na 99% – wiecej na odległość nie wypada :)

PS
Daj szansę mechanikowi. To on odpowiada za wykonaną robotę. Pamiętaj o odpowietrzeniu.
Rura od chłodnicy zacznie sie nagrzewać jak poleci ciepłe powietrze.
Przy otwartym na stałe termostacie to jeden "duży obieg" :)

No pilnuj odpowietrzenia i poziomu płynu.
Do M6 powinno wejść ok 7,5 litra płynu – zakładając, że trzeba cały układ osuszyć.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 10:51

OK dzieki za wskazowke , pojade na wymiane i wtedy sie odezwie

na razie dzieki serdeczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 11:21

przepraszam ze zawracam czas i glowe ale jeszcze jednao zeby sie upewnic przed zamowieniem i zymiana

poszedlem jeszcze raz odpalilem silnik (ponownie po okolo 1godz.) takze rozgrzewal sie szybciej i czekalem okolo 5 minut do srodka zaczelo wlatywac cieple pow (ale nie gorace) i sprawdzilem rure do chlodnicy byla lekko ciepla (ale naprawde leciutko) i na tym skonczylem sprawdzanie moze to cos jeszcze podpowie poniewaz wymian to koszt okolo 200zl dlatego nie chce bez potrzeby wchodzic w koszty

prosze o odp. ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6