Opór pedału gazu. Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MD » 19 paź 2008, 11:23

Witam,

jestem od kilku miesiecy uzytkownikim Mazdy 6 ,1,8 2002. Od jakiegos czasu na pedale gazu pojawil sie dziwny opor. Przy dodawniu gazu pedal sie blokuje a potem tak jakby przeskakiwal. Wrazenie troche jakby nie byl nasmarowany ale nawet WD 40 nie pomoglo. Jeden z mechanikow stwierdzil,ze jest to usterka hydrauliczna i ze steruje tym komputer. Zastanawiam sie nad serwisem, ale jezeli ktos moze pomoc albo spotkal sie z takim problemem to z ory dzieki.

pozdr.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 11:14
Posty: 5

Postprzez Pawko_6 » 19 paź 2008, 11:47

Sprawdź przepustnicę, przed nią jest ujście przewodu przewietrzania bloku silnika i wydostające się z niego opary oleju tworzą smolistą substancję, która dostaje się do przepustnicy i ją blokuje. Jest wówczas charakterystyczny skok pedału gazu, czym chłodniej, tym opór jest większy. Trzeba wykręcić przepustnicę i oczyścić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Krisek » 19 paź 2008, 15:16

a to my mamy gaz hydrauliczny .. ja myslalem ze elektronicznie smarowany !

WD40 to nie JEST SMAR !

WD40 = Water Dispenser 40 times !

a ze ma troszke oleju nic nieznaczy .. nasmaruj to czym sensownym
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Cantore » 21 paź 2008, 15:48

Pawko_6 napisał(a):Sprawdź przepustnicę, przed nią jest ujście przewodu przewietrzania bloku silnika i wydostające się z niego opary oleju tworzą smolistą substancję, która dostaje się do przepustnicy i ją blokuje. Jest wówczas charakterystyczny skok pedału gazu, czym chłodniej, tym opór jest większy. Trzeba wykręcić przepustnicę i oczyścić.


Mam podobny objaw. I faktycznie, im zimniejszy silnik tym bardziej to czuć. Fajnie, że pojawiała się odpowiedź. Ja jeszcze zapytam, czy to jest normalne, że tak się po jakimś czasie dzieje (wynik zwykłej eksploatacji) i trzeba to czyścić, czy świadczy o czymś innym?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Pawko_6 » 21 paź 2008, 20:57

Cantore napisał(a):Ja jeszcze zapytam, czy to jest normalne, że tak się po jakimś czasie dzieje (wynik zwykłej eksploatacji) i trzeba to czyścić, czy świadczy o czymś innym?

Raczej eksploatacji, najbardziej przyczyniają się do odkładania tej "smoły", krótkie przebiegi w okresie jesienno-zimowo-wiosennym, tak to ma działać. Wystarczą niewielkie ilości tej substancji, żeby przepustnica kleiła się do ścianek przewodu powietrznego. Szczególnie jej dolna połowa, jest bardzo gruba, kilka milimetrów.
To cholerstwo trudno umyć nawet benzyną, ja wykręcałem całą przepustnicę i usuwałem mechanicznie. Operacja bardzo prosta, cztery śruby nie ma tam żadnych czujników.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez MD » 21 paź 2008, 21:30

Dzieki za odpowiedzi. Milo przeczytac konkretne odpowiedzi. Jak tylko zajme sie przeustnica to dam znac czy pomoglo i czy problem zniknal.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 11:14
Posty: 5

Postprzez Cantore » 22 paź 2008, 11:16

Pawko_6 – dzięki za klarowną odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez zygtoy » 23 paź 2008, 15:26

MD

Proponuje spróbować preparat do czyszczenia dolotu. Czyści się na pracującym silniku.
Forté Polska
Połczyńska 93
01-301 Warszawa
Tel/Fax (022) 666 24 12
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez magicadm » 23 paź 2008, 16:47

zygtoy napisał(a):Proponuje spróbować preparat do czyszczenia dolotu. Czyści się na pracującym silniku.

A gdzie go się wprowadza do układu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zygtoy » 23 paź 2008, 21:11

magicadm
Odpinasz rure gumową od przepustnicy, najlepiej wyjąć razem z obudową filtra powietrza. Preparat wprowadzasz dookólnie, obroty utrzymujesz 2000 – 2500, podajesz krótkimi psiknięciami, ze względu na rodzaj środka czyszczącego będą chwilowo wzrastać obroty. Powtarzasz 3 krotnie. Ogólnie opakowanie wystarcza na 3 czyszczenia.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez Pawko_6 » 23 paź 2008, 21:41

zygtoy miałeś taki problem jak w temacie i w ten sposób, jak doradzasz, uporałeś się z nim?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez zygtoy » 23 paź 2008, 21:43

Pawko_6
swój mam nowy, usprawniałem 6 z 2004 2.0 benz.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez Pawko_6 » 23 paź 2008, 21:58

Pozwolę sobie zauważyć, że widziałem ten "syf", który się odłożył w przewodzie i na przepustnicy. Po takim czyszczeniu jak proponujesz, aż strach pomyśleć, co się z tym świństwem, dalej w kolektorze i silniku będzie dziać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 23 paź 2008, 22:22

Pawko_6 napisał(a):Po takim czyszczeniu jak proponujesz, aż strach pomyśleć, co się z tym świństwem, dalej w kolektorze i silniku będzie dziać.

Być może będzie się powoli rozpuszczał i przepalał :)


Myślę, czy to jedyna przyczyna usterki. Może to być zwykłe uszkodzenie linki.
Łatwo to sprawdzić – wystarczy poruszać dźwignią przepustnicy przy kolektorze.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Cantore » 24 paź 2008, 20:59

Przepustnica wyczyszczona, nasmarowana dodatkowo linka i coś wyprostowano bo się tak w przepustnicy (czy w pobliżu niej) zagięło. Po tych operacjach gaz chodzi jak marzenie. Dzięki wszystkim.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez darko12345 » 14 gru 2008, 14:14

Czesc chlopaki, widze ze poruszyliscie temat, ktory mnie tez dotyczy, a nie mam glowy do takich spraw, mieszka ktos z was w obrebie Birmingham, aby mi pomoc
pozdrawiam
Darko12345 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2008, 17:57
Posty: 148

Postprzez DeadlY » 20 gru 2008, 03:43

od jakiegos czasu mam to samo w swoim M3, wlasnie jak sie zrobiło chlodniej, musze tez to czyszczenie zrobić, ile to czasu zajmuje?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez borofik » 11 sty 2009, 20:03

Cześć czy w Xedosach 9 2,5 operacja mechanicznego czyszcznia dolotu też jest w miarę prosta ( chodzi mi o demontarz przepustnicy, dolotu, czujniki ? ) jerzeli ktoś wie to proszę o pomoc, bo mnie szlak trafi z tym gazem... <killer>

pozdrawiam borofik
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Jaksa » 11 sty 2009, 23:20

Czyszczenie mechaniczne zajmuje 20 minut bez demontazu przepustnicy , kazdy kto ma wprawne dłonie da sobie radę . ( temat dotyczy samochodów z linką )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 12 sty 2009, 00:20

lepiej nie kombinuj sam..
bo może boleć pózniej finansowo..
jeśli coś spierdzielisz!
powodz.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6