SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA

Postprzez xXx » 30 gru 2003, 22:25

Mam pytanie do wszystkich, a szczególnie do kolegów Speców, co będę potrzebował, żeby przeprowadzić Swap silnika na 2.5 V6 ??

Moje pytania to:

– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?

A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?

Pozdro

P.S. Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie do częsci, które trzeba by wymienić prosze pisać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Zombi » 30 gru 2003, 22:52

– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?

A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?


– nie wiem czy skrzynia pasuje
– wiazke i komputer radzilbym wymienic i tu mala uwaga WIAZKE I KOMPUTER BIEZEMY TYLKO Z AUTA Z KTOREGO POCHODZI SILNIK
– o ukladzie chlodzenia nie mam pojecia
– dolot trzeba wymienic (a moze tylko rozwiercic?? nie wiem)
– o czujnikach nie mam pojecia
– silnik nie jest duzo wiekszy, wydaje mi sie ze sie zmiesci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez xXx » 31 gru 2003, 11:29

Czyli w tym momencie jestem w tym samym miejscu co na początku.



Ludzie piszcie coś, bo bardzo mam ochotę na taką wymianę.



:D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 31 gru 2003, 20:38

Chyba Cie głowa boli, albo kasa w tyłek parzy....:P
Nie sądziłem, ze nasża rozmowe na priv potraktujesz tak serio... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Morder » 31 gru 2003, 20:54

Smirnoff napisał(a):Chyba Cie głowa boli, albo kasa w tyłek parzy....:P
Nie sądziłem, ze nasża rozmowe na priv potraktujesz tak serio... :P


Patryk lepiej załóż jakieś dobre turbo i będziesz wymiatał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 1 sty 2004, 18:04

Smirnoff ja to traktuję orientacyjnie, ponieważ jestem ciekaw ile taka przyjemność w sumie by kosztowała. Co do rozmowy to sądzę to samo o czym rozmawialiśmy :D


Poza tym wpadłem na pomysł, żeby zrobić sobie najszybszą 323F BA w Polsce......... I to było by Cool ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 2 sty 2004, 02:01

Patryk,
przeczytaj mojego posta w temacie o MX-6, który rzucił Carrlos
Ja mam u siebie zrobiony przez poprzedniego właściciela swap 1,8 na 2,0 (to już wiesz) i czytałem co nieco o swapie 1,8 na 2,5 w MX-3
Wejdź sobie na stronę mx-3.com i tam w linkach oraz w dziale technicznym są linki do stron gdzie są opisane takie swapy, z tego co czytałem to nie stanowi to specjalnie problemu,
wiem że na pewno zaleca się zmienić ECM, wiązki pozostaja te same bo 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami?? – nie wiem bo ja mam aparat i dolot z 1,8)
Skoro skrzynia z 1,8 pasuje do 2,0 (u mnie) ti do 2,5 wg tego co czytałem też to twoja tez pasuje do 2,5,
układ chłodzenia raczej też pasuje, problem jest z wydechem, ale to kwestia paru spawów na pierwszej rurze i zmiany tłumika
mocowania silnika pasują
Na wiosne będe wiedział więcej, bo mi też coś takiego po głowie chodzi :D

Najszybszy MX w Polsce, brzmi całkiem fajnie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 2 sty 2004, 04:40

Dzieki wielkie za odpowiedź.....jak coś bedziesz wiedział to daj znać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez SimoneuS » 2 sty 2004, 23:47

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 08:43 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 00:00

Dzieki za odpowiedź SimoneuS ciekawe tylko czy kolektor bedzie pasowal jak trzeba ale chyba tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez SimoneuS » 3 sty 2004, 08:46

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 08:41 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez GrzegorzSz » 3 sty 2004, 10:20

Autmatyczne skrzynie maja sterownik oddzielne, ale scisle powiazany z calym okablowaniem auta. W 626 n.p. dotyczy to calego okablowania w komorze silnika, tzn. wiazki od sterownika(ow) oraz wiazki glownej.

Skrzynia manual moze pasowac, ale miec calkiem inne przelozenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 17:02

A jak sądzicie, za jakie pieniądze mógł bym kupić silnik 2,5 V6 w dobrym stanie z osprzętem, ECU oraz wiązką przewodów ??


Ale mi chodzi to po głowie i ciekawi mnie ile by przyśpieszała 323F BA do 100 z tym silnikeim??? Do tego na początek zmienił bym dolot i układ wydechowy co może dało by mi jakieś 170KM.


A na koniec Turbo..... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 17:06

A jeszcze Panowie ciekawi mnie czy można dostać u nas silnik Millera 2.3 V6 ?? Simoneus ma rację jak robić Swapa to pożądnego.


Teraz pytanie czy ten silnik dałoby się teoretycznie zamontować w 323F BA i czy może ktoś już coś takiego widział ??


Pozdro.............ale mam pomysły co ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Morder » 3 sty 2004, 17:16

Pomysły fajne, szkoda, że ich nie zrealizujesz <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 17:23

Mordeczko,a dlaczego uważasz że ich nie zrealizuję ???? Wszystko to kwestia czasu, ustalenia pewnych faktów co do części które trzeba wymienić i przeróbek oraz znalezienia dobrego silnika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Globy » 3 sty 2004, 17:26

I piniendzy :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez xXx » 3 sty 2004, 17:31

Kasa przyjdzie z czasem, ale warto by było mieć te 220 KM w 323F :D

Oczywiście zawieszenie też trzeba by zrobić i jaka skrzynia biegów przeniesie taki obciążenie, bo nie wyobrażam tego sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Globy » 3 sty 2004, 17:36

No, mysle, ze nawet przy 2.5 skrzynia szykuje sie do wymiany ze wzgledu na inne przelozenia. Ale ~200 konikow w "efce"... :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Morder » 3 sty 2004, 17:40

Zakładamy się o flaszkę, że nie zrobisz swapa na 2,5 V6 ? na przykład w przeciągu 5 lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje