SRS – Kod bledu 33 – napinacz pasa kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mg139 » 28 paź 2008, 23:41

Witam szanownych kolegów. W mojej madzi przez przypadek zauważyłem, że kostka połączeniowa do napinacza pasa kierowcy jest odpięta od niego a na dodatek w kostkę tą jest wpięty rezystor o rezystancji bodajże 2,2 ohma. Bardzo mnie to zdziwiło, na tablicy wszystkie kontrolki świecą i gasną prawidłowo. Odłączyłem więc akumulator wypiąłem ów rezystor i kostkę podłączyłem do napinacza. Po załączeniu akumulatora i przekręceniu kluczyka kontrolka airbag miga cyklicznie (3 mignięcia, krótka przerwa, 3 mignięcia, długa przerwa i tak kilka razy) po czym zaświeca sie na stałe. No i tu zaczyna sie problem. Po ponownym odłączeniu wtyczki i wpięciu rezystora wszystko wraca do normy czyli po przekręceniu kluczyka kontrolka airbag świeci sie przez ok. 6 sekund po czym gaśnie i wszystko jest ok. Ta migająca kontrolka z tego co wiem pokazuje błąd 33 który oznacza:
1.obwód napinacza pasa kierowcy zwarty do masy lub
2.obwód napinacza pasa kierowcy zwarty do plusa lub
3.rezystancja obwodu napinacza pasa kierowcy jest za duża lub
4.rezystancja obwodu napinacza pasa kierowcy jest za mała.
Co jest więc nie tak, napinacz jest na pewno dobry, dla sprawdzenia podłączyłem napinacz pasa pasażera w miejsce tamtego i było tak samo, taki sam błąd pokazuje kontrolka. Najprawdopodobniej chodzi o 4 punkt czyli za mała rezystancja, ale dlaczego skoro napinacz jest dobry. Co może być uszkodzone? Ten napinacz pasa kierowcy był prawdopodobnie wymieniony z innej madzi M6 bo na metce jest inny rok. Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2008, 22:52
Posty: 4
Auto: M6

Postprzez magicadm » 29 paź 2008, 10:20

Troszke dziwne, żeby po podpięciu napinacza pasażera błąd nie zniknął. Wydaje mi sie, że powinny mieć podobne parametry. Co w tym czasie miałeś wpięte w miejscu napinacza pasażera?
Opronik 2,2 świadczy, że masz układ poduszek pooszukiwany i trudno określic ile z tego co masz to zaślepki :|

Skąd pewność ,że napinacz pasażera jest sprawny i nie jest też zaemulowany opornikiem – tylko w innym miejscu jest wpięty???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mg139 » 29 paź 2008, 20:28

Oba napinacze są takie same i na pewno mają te same parametry. Jedyna różnica to taka ze na metce napinacze kierowcy jest inny rok produkcji, jest po prostu przełożony z młodszej madzi. W czasie zamiany napinacza w miejsce napinacza pasażera podłączyłem napinacz kierowcy. Ale jeśli napinacz kierowcy byłby uszkodzony wtenczas kontrolka powinna wyświetlić inny błąd, mianowicie błąd napinacza pasa pasażera bodajże 34 z tego co wyczytałem z manuala. Układ airbag jest oszukany ale po co ktoś tak zrobił skoro założył inny sprawny napinacz? Błąd który wyświetla kontrolka dotyczy obwodu tego konkretnego elementu jakim jest napinacz kierowcy. Niesprawność innego elementu systemu srs airbag byłaby komunikowana innym błędem. Sprawdziłem jednak dla pewności poduszkę kierowcy oraz pasażera i wszystko jest w porządku, żadnych zaślepek ani oporników. Napinacz pasażera jest na pewno sprawny i wątpię w to żeby ktoś trudził sie wpinać opornik w innym miejscu niż na kostce jak to zrobione było przy napinaczu kierowcy. Przychodzi mi do głowy jedynie taka możliwość że po wystrzeleniu napinacza kierowcy ktoś zaemulował go ów rezystorem i pomieszał coś w programie komputera(nie wiem czy to jest możliwe) bo nie miał innego sprawnego napinacza, a dopiero po jakimś czasie założył dobry napinacz ale komputer nie został przestawiony na stare parametry. To są tylko moje domysły więc proszę jeśli ktoś orientuje się coś w tym temacie niech odpowie.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2008, 22:52
Posty: 4
Auto: M6

Postprzez magicadm » 29 paź 2008, 22:05

Faktycznie wyglada to nietypowo.
Zakładasz, że sterownik tylko toleruje rezystancję rezystora?
Ciekawe jaka jest rezystancja napinacza – ale nie wiem jak w bezpieczny sposób bez ryzyka detonacji ją sprawdzić :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mg139 » 30 paź 2008, 14:41

Zaryzykowałem pomiar rezystancji obydwu napinaczy. Mam dość profesjonalny miernik którego napięcie pomiarowe ma końcówkach wynosi niecałe 0,4V. No i zmierzyłem i oba napinacze mają taką samą rezystancję a mianowicie 0,3 ohma. No i dalej nie wiem co jest nie tak. Czy jest możliwe sprawdzenie komputera i przestawienie parametrów? Proszą o pomoc.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2008, 22:52
Posty: 4
Auto: M6

Postprzez Enduro » 30 paź 2008, 15:23

mg139 napisał(a):Zaryzykowałem pomiar rezystancji obydwu napinaczy. i zmierzyłem i oba napinacze mają taką samą rezystancję a mianowicie 0,3 ohma. No i dalej nie wiem co jest nie tak. Czy jest możliwe sprawdzenie komputera i przestawienie parametrów? Proszą o pomoc.


tego w/o pomiaru dokonales nieprawidlowo,
gdyz zmierzyles tylko rezystancje zworki,
ktora to zwiera styki :jak nie ma wtyczki...
przypatrz sie dokladnie a zobaczysz blaszke ...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 30 paź 2008, 15:56

Enduro napisał(a):ktora to zwiera styki :jak nie ma wtyczki...
przypatrz sie dokladnie a zobaczysz blaszke ...

Dokładnie :)
Też się kiedyś na tym złapałem w czasie naprawy taśmy stykowej.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mg139 » 30 paź 2008, 18:12

Wielkie dzięki dla kolegi Enduro. Dzięki Twojej wskazówce rozwiązałem ten problem. Okazało się, że we wtyczce do tego napinacza brakowało małej czarnej zaślepki która to właśnie rozwiera zworkę styków napinacza. Dlatego po wpięciu wtyczki w gniazdo styki były nadal zwarte no i komputer sygnalizował błąd. Ktoś najwidoczniej przy wymianie tego napinacza zgubił tą zaślepkę. Dorobiłem taką zaślepkę z kawałku cienkiego plastiku, podłączyłem i wszystko jest OK. Kontrolka po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie po kilku sekundach. Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich kolegów którzy zainteresowali się moim tematem. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2008, 22:52
Posty: 4
Auto: M6

Postprzez Enduro » 30 paź 2008, 21:56

mg139 napisał(a):Okazało się, że we wtyczce do tego napinacza brakowało małej czarnej zaślepki Ktoś najwidoczniej przy wymianie tego napinacza zgubił tą zaślepkę. Dorobiłem taką zaślepkę z kawałku cienkiego plastiku, podłączyłem i wszystko jest OK.


jesli beda dalej problemy, to daj znac,
to ja tobie taka czarna zaslepke originalna
sprezentuje!
np. na gwiazdora
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mareczek11400 » 8 mar 2011, 20:31

Witam!!!

chciałbym trochę odświeżyć problem, ponieważ mam być może podobny.
Zaczęło się od tego że około miesiąc temu po trasie około 150 km w mocny deszcz zauważyłem że miga mi kontrolka SRS i następnie się zapala. Po wyłączeniu silnika na jakieś półgodziny po odpaleniu nic się nie zapalało aż znowu zrobiłem około 150km. I znowu po postoju był spokój do dziś. Dzisiaj po odpaleniu auta po pewnym czasie zauważyłem że pali się ta kontrolka na stałe. zgasiłem auto i po odpaleniu mrugała 3 razy, krótka przerwa i znowu 3 razy, później długa przerwa i tak chyba cykle się powtórzyły 4 razy. I potem na stałe się zapala.

O jaki napinacz pasa kierowcy chodzi? Nie znam się jakoś super ale czy to o ten który powinien blokować pasy np przy mocnym szarpnięciu do przodu? Bo u mnie jak szarpię pasem kierowcy do on się nie blokuje, ale już w czasie jazdy przy np hamowaniu owszem.

W którym miejscu jest ta kostka o której mowa powyżej? Ewentualnie jak bezpiecznie zdjąć dekielki aby sprawdzić czy są tam poduszki powietrzne?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez mareczek11400 » 7 maja 2011, 16:53

witam ponownie. Kontynuuję mój problem. Być może teraz ktoś odpisze :). Tak jak opisałem wcześniej miałem problem z błędem 33. Się okazało po rozebraniu słupka zakrywającego pas, że są oporniki w kablach (w żółtych wtyczkach) od obu napinaczy. Napinacze oba są z 2003roku (czyli tak jak auto). Z ciekawości sprawdziłem co kryje się pod poduszką kierowcy. I tam jest wszystko OK. Kabelki wpięte bez żadnych przeróbek. U pasażera jak wyjąłem schowek to też widać u góry (jak się dobrze spojrzy) poduszkę w takim metalowym stelażu i tam również kabelki wpięte bez żadnych przeróbek.
Jak wyjmowałem oporniki i podłączałem je do napinaczy wyskakiwały kolejno błędy 33 i 34, czyli oba napinacze mają błąd (czyli zapewne nie działają).

Teraz pojawia się moje pytania: czy jest szansa, że auto miało kiedyś jakąś małą stłuczkę i wystrzeliły same napinacze? Czy jest możliwość, że napinacze padły bez wypadku? Czy jak są wpięte te oporniki i komp nie wyświetla żadnego błędu to poduszki mi raczej działają? I ostatnie jak rozpoznać, że napinacz jest wystrzelony (on inaczej jakoś wygląda? jest cofnięty czy coś?)?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 21:00

mareczek11400 napisał(a):Teraz pojawia się moje pytania: czy jest szansa, że auto miało kiedyś jakąś małą stłuczkę i wystrzeliły same napinacze? Czy jest możliwość, że napinacze padły bez wypadku? Czy jak są wpięte te oporniki i komp nie wyświetla żadnego błędu to poduszki mi raczej działają? I ostatnie jak rozpoznać, że napinacz jest wystrzelony (on inaczej jakoś wygląda? jest cofnięty czy coś?)?
Tak jest duża szansa hahaha że auto miało wypadek <nie powiem> i ktoś cię oszukał symulując sprawne napinacze <zawstydzony> teoretycznie układ jest "bezpieczny" <głaszcze> więc poduszki wystrzelą lepiej nie siedzieć wtedy za blisko kierownicy.Dobry pas ma swoją oporność i mierząc ją rozpoznasz czy pas jest ok. <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Wojtek » 7 maja 2011, 21:06

jedno zycie mamy, a i tak ludzie kombinuja i oszukuja... (czytaj wstawiaja rezystory)
mysle, ze powinienes to naprawic... w profesjonalnym warsztacie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mareczek11400 » 8 maja 2011, 11:00

a jak kupię używane pasy z napinaczami które nie są wystrzelone to wystarczy je zamontować i błędy powinny zniknąć i będzie działało czy trzeba jeszcze w kompie coś ustawiać? Mazda chyba nie zapamiętuje aż tak błędów i jak się coś naprawi to ona chyba sama kasuje ten błąd? Mam rację?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez nynuch76 » 8 maja 2011, 13:34

mareczek11400 napisał(a): Mam rację?
Absolutnie tak <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6