Niestabilne obroty biegu jałowego – jaka diagnoza ?

Postprzez PIETRO » 15 lis 2004, 10:43

MAZDA 626, 1,8 95r. Problem wolne obroty :( -nierówna praca, spada do ok. 450-550 po rozgrzaniu-nagle jakby zostało coś przełączone, dopóki jest zimny pracuje idealnie. Po krótkiej jeździe miejskiej zostają obroty podwyższone na 1200-1500 po czym jesli jest na biegu jałowym spadają, poza tym bez zarzutu :] .

(regulacja dodatkowym powietrzem nie pomaga- oczywiście po zmostkowaniu TEN I GND, podpięte grugie zapasowe przweodu Wys Napięcia nic nie zmieniają). Tak na marginesie w czasie regulacji słychać było syczenie(okresowo)
– Czy jest to objaw włączania się dodatkowego powietrza :| ?

Dzięki przeczytaniu na forum opisów na ten temat, za pomoca Diody wpiołem się w złącze Diagnostic :D .
Zarówno w trybie KOEO i KOER dioda powtarza 9 mrugnieć:

Kodu 99 chyba nie ma a więc dedukuje , że jest to kod 09 czy mam rację?

Jesli tak czy jest to?
-Czujnik Temp Silnika (jeśli tak to gdzie on jest ?)
czy
-Czujnik cisnienia atmosferycznego
Dziękuję z góry za pomoc, bardzo proszę o komentarze w tej sprawie za które z góry dziękuję.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez PIETRO » 15 lis 2004, 22:03

<diabełek> Czy naprawdę nikt nie jest w stanie nic napisać na ten temat, klubowicze uderzcie w kalwiaturę !!! <czytaj>
chodzi mi zarówno o kod jak i co to może byc za cholera z tymi obrotami?
Pozdrawiam
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez MarekS » 16 lis 2004, 00:11

z kodem to Ci nie pomogę.Jedyne co przychodzi mi do głowy to brudny filter powietrza, reset kompa i czyszczenie przepływomierza.Przepustnicę też można wyczyścić. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez PIETRO » 16 lis 2004, 10:58

D :) Dzięki za podpowiedź, filtr już sprawdzałem.
Tak na marginesie nie uważasz, że ci co rzeczywiście mogli by pomóc z tymi kodami to nie za bardzo chcą się podzielić swoją ,,tajemną wiedzą'', przecież ktoś kto profesjonlnie się tym zajmuje to ma to w jednym palcu chodzi mi o kody. :|
pozdrawiam.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez marek » 16 lis 2004, 13:23

przecież wyszło Ci że czujnik temp jest zwalony (na stronce klubowej jest przecież opis błędów)? więc o co chodzi?

Diaganoza czujnika (czy jest dobry czy zły) i po kłopocie. czujnik jest albo koło termostatu albo koło wlewu płynu chłodzącego (nie orientuje sie bo nie mam 626)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez PIETRO » 20 lip 2005, 21:32

PROBLEM ROZWIĄZANY OBROTY O.K.
Czuje się w obowiązku zakończyć wątek, który zacząłem. Po dyskusji na temat czujnika zresztą bardzo interesującej: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=85575#85575 sprawdziłem czujnik i po zmierzeniu rezystencji okazało się, że jest ok a wiec wszystko co mogłem zrobić sam generalnie odpadło :| . Po pewnym czasie w poniedziałek umówilem się do Kliniki dr Jaksy i tu wyszło duże doświadczenie w zakresie napraw MAZDY.
Otóż po zastosowaniu tajemniczej metody diagnostycznej jakiej nie powiem aby nie zdradzać tajemnic warsztatowych okazało się, że jest nieszczelna uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą i stąd brało sie dodatkowe powietrze, które było zasysane poza przepływomierzem.
Dalej okazało się, że jest to niestety typowa usterka, która się zdarza w tych silnikach. Do tej pory sądziłem, że ta uszelka jest tak mało obciążona, że jest niemożliwe aby jej kawałek zassało a właśnie tak było. Wyświetlany kody błędu w tym przypadku miał się nijak do usterki.
Po wymianie można stawiać w końcu kileiszek na silniku i kropla się nie uroni :P .
Przy okazji polecam serwis JAKSY szybko, sprawnie, rzetelnie i bez czarowania. Dzięki za uczestniczenie w temacie.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez tosiek » 22 lip 2008, 17:53

dodam tylko że w moim samochodzie 626 1.8i 16 v 95 r mam ten sam problem, walnięta uszczelka pod kolektorem ssącym, silnik skacze jak w trabancie, na wyzszych obrotach ok, więc problem taki sam w takim samym silniku :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Piotr85 » 23 lip 2008, 00:55

Witam!
Przeczytałem cały temat i doszedłem do wniosku, że mojej Madzi też coś takiego może dolegać... Ja mam Mazdę 323 f z 97, a ostatnio zauważyłem że coś nierówno chodzi i na jałowych obrotach strasznie trzęsie mi się drążek skrzyni biegów. Co prawda silnik nie skacze jak w trabancie, ale myślicie że to może być to samo? Czy może to sprawa poduszek pod silnikim?
Z góry dzięki za pomoc
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2007, 01:35
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F, '97rok, silnik 1,5

Postprzez tosiek » 23 lip 2008, 12:57

no przyczyn może być kilka, tak jak u mnie to wyszły trzy sprawy, pierwsza, pękni ety jakiś przewód od podciśnienia, walnięta uszczelka pod kolektorem ssącym i trzecia uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, czyli do kolektora ssącego dostawała się benzyna. i na wolnych obrotrach no może nie jak trabant ale drążek i drzwi mają straszne drgania, jak naprawię to opisze o sukcesach, mam nadzieję:)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez hermol » 30 lip 2008, 11:49

Pietro
PIETRO napisał(a):Dalej okazało się, że jest to niestety [b]typowa usterka, która się zdarza w tych silnikach. Do tej pory sądziłem, że ta uszelka jest tak mało obciążona, że jest niemożliwe aby jej kawałek zassało a właśnie tak było. .[/b]


Kiedy miałeś tą nieszczelność to było słychać jakieś syczenie,
u mnie w okolicy kolektora dolotowego w okolicy 2 a 3 cylindra słychać nierównomierny syk, który wydaję mi się, że nie przyspiesza wraz ze wzrostem prędkości obr silnika, z racji iż nie miałem wcześniej auta na wytrysku nie wiem czy to jest odgłos pracy wtryskiwaczy,

poza tym na wolnych obrotach auto pracuję w miarę równo tzn niekiedy chwilowe wahania rzędu 750obr/min – 650 obr/min,

Gdzie w Mazdzie można szukać jeszcze typowych nieszczelności dolotu, wężyki podciśnieniowe wyglądają OK.

Na analizatorze spalin wychodzi mi lambda na wolnych obr ok 1,150-1,2, podczas zwiększania prędkości zwiększa się do 1,4 nawet, po zamknięciu przepustnicy, spada do prawie 1 i rośnie do 1,150-1,2. Czyli cały czas mieszanka zubożona, a problem jest wysokie spalanie w mieście (spokojna jazda po mieście bez klimy, zasysa 14L/100)
Związki mieszczą się w normie.

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Hugo » 30 lip 2008, 13:48

hermol napisał(a):nie wiem czy to jest odgłos pracy wtryskiwaczy,
Wtryskiwacze "tykają" a nie "syczą" i częstotliwość tego "tykania" zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Oczywiście to "tykanie" jest prawie niesłyszalne.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hermol » 30 lip 2008, 14:08

No to wychodzi, że mam nieszczelność w dolocie. Muszę się dobrze wsłuchać, bo syk powinien się zmieniać wraz ze wzrostem obrotów a co za tym idzie podciśnienia w dolocie.

Nie wiem czy dobrze myślę, ale patrząc na wynik analizy spalin, auto dostaje lewe powietrze nie zmierzone przez przepływkę, informuje ECU a on podaję mniej paliwa no bo zasysa mniej powietrza, problem w tym, że sonda wskazuje mieszankę zubożała i daje sygnał, żeby podawać więcej paliwa, sumarycznie wychodzi, że ECU głupieje i ustawia się w tryb serwisowy/awaryjny o ile taki istnieje w którym nie wiem wogóle nie interpretuje sygnału z sondy lub podstawia jakieś stałe napięcie ?????

Jak zakupię miernik wychyłowy to zbadam dokładnie jakie napięcia generuje sonda.
Poza tym zmierzę rezystancję czuj. temp cieczy, czuj. temp. powietrza oraz obwód grzania sondy.
Sprawdzę dokładnie przewody podciśnieniowe w dolocie.

Wydech nie wygląda, aby była nieszczelność, zobaczę jak dmucha z wydechu po przegazówce, może KAT jest przytkany.
------------------
Przewody OK, czuj cieczy chlodza i czuj powietrza w dolocie OK, miernik wychylowy cos nie bardzo chce dzialac

Obwod grzania sondy OK, napiecie na kostce dochodzi, sonda wyglada na wymieniana tzn nie zniszczona fizycznie nie przepalona, pokryta szarym osadem, blizej gwintu czarnym osadem

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez kruchy mx6 » 16 sty 2009, 00:55

mam problem z obrotami silnika mojej mazdy... silnik nie pracuje równo. sprawdzany byl uklad zaplonowy, cisnienie pompy paliwa, sonda... i niby to wszystko jest ok. gdzie jeszcze moge szukac?
kruchy mx6
 


Postprzez Hugo » 16 sty 2009, 09:18

Przestawiony pasek rozrządu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez pawelMX6 » 16 sty 2009, 15:32

Możesz poszukać w chłodnicy – ilość płynu lub zapowietrzony układ. U mnie problemem okazały się obydwie rzeczy :) Po uzupełnieniu płynu (w chłodnicy, nie w zbiorniczku wyrównawczym) oraz odpowietrzeniu wszystko ustąpiło jak ręką odjął :)

sq2jul napisał(a):dziurawy dolot?

Dziurawy dolot, lewe powietrze ogólnie, raczej by tylko podbiło obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez qbass » 17 sty 2009, 11:02

Łączę z podobnym, prosze o zapoznanie się z Regulaminem i poprawne tytułowanie tematów (jeśli oczywiście nie ma na forum podobnego).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez wolly1987 » 26 lut 2009, 21:44

Witam.
Mam taki problem ze przy pracy na biegu jałowym silnik w mojej mazdzie pracuje troszke nierówno i obroty mam tak około 500. czy jest mozliwosc mechanicznego tzn. "jakas srubka" podniesienia tych obrotów czy tylko komputer?? Bo z tym drugim to juz jest problem bo gdzie nie zadzwonie tam nie mają sprzętu:( Moja madzia to 626 GE z 1994r z silnikiem 1.8 16v (DOHC). Z góry dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez steven » 26 lut 2009, 23:34

myślę, że temat był 100 razy wałkowany ;) wysatrczy użyć opcji szukaj, po za tym nazwij prawidłowo posta – chodzi o temat i takie tam, w regulaminie znajdziesz ;p

PS
chyba lepiej się poprawić, a nie denerwować moda;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MazDarek » 26 lut 2009, 23:40

steven napisał(a):chyba lepiej się poprawić, a nie denerwować moda;)

Mod jest oazą spokoju :P
wolly1987, witam na forum klubu mazdaspeed.pl .
Łączę Twój temat z podobnym i rozwinę myśl stevena, mam nadzieje, że poniższe rady pomogą Tobie w przyszłości w korzystaniu z forum.
Zapoznaj się proszę z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oprócz tematu do którego dołączony został Twój, polecam też lekturę tematu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ja%B3owego
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6