Problem z zamiana jednostki silnikowej z 1.8 16v na 2.0

Postprzez Tygrysek21krk » 4 lis 2008, 19:11

Witam wszystkich klubowiczów tak jak w temacie mam zamiar przełożyć silnik 2.0 w miejsce 1.8 i potrzebuje cennych rad na ten temat wyżej wymienionej jednostki .Dana jednostkę udało mi sie zakupic w bardzo przystepnej cenie z kompletnym sprzeglem oraz komputerem i zastanawiam sie czy ktos sie juz podejmowal takiej zamiany silnikowej .Za wszelkie rady bede dozgonnie wdzieczny
Ostatnio edytowano 17 lis 2008, 16:59 przez Tygrysek21krk, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez waldii » 4 lis 2008, 22:45

Tygrysek21krk napisał(a):zastanawiam sie czy ktos sie juz podejmowal takiej zamiany silnikowej .Za wszelkie rady bede dozgonnie wdzieczny

raczej nie robil nikt zwlaszcza,ze masz 10km roznicy :P mysle,ze wsio bedzie bez problemu pasowac,w koncu to blizniacze jednostki
waldii
 

Postprzez Redoo » 5 lis 2008, 00:27

wszystko pasuje jak masełko 1.8 a 2.0 to prawie to samo róznie sie tylko średnicą cylindra co daje większą moc a tak to jest to samo!!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez sołtys » 5 lis 2008, 07:40

Redoo napisał(a):średnicą cylindra


Średnica cylindra jest zdaje sie ta sama różnią sie tylko wielkością wykorbień na wale z tego co pamiętam

Tygrysek21krk

wszystko będzie pasować jak ulał.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Tygrysek21krk » 5 lis 2008, 11:40

No to z tego co widze to nie ma co tragizowac teraz bede zabieral sie za zmiane paska rozrzadu oraz uszczelki pokrywy zaworow puki silnik jest jeszcze niewlozony.Najgorsze jednak jest to ze nie mam bladego pojecia jakim olejem jest zalany ten silniczek ani wlasciciel bo autko o wlasnych silach przyjechalo z Angli i z tegoz to autka pochodzi jednostka napedowa
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Redoo » 5 lis 2008, 13:44

sołtys napisał(a):Średnica cylindra jest zdaje sie ta sama różnią sie tylko wielkością wykorbień na wale z tego co pamiętam

Hmm :| Co oznaczało by ze średnica jest taka sama ale zmianie uległa Pojemność skokowa Tak? :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Grzyby » 5 lis 2008, 14:10

Tygrysek21krk napisał(a):nie mam bladego pojecia jakim olejem jest zalany ten silniczek

zalej półsyntetykiem na początek i powinno być ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tygrysek21krk » 5 lis 2008, 19:11

ok dzieki za cenna wskazowke trapi mnie jeszcze jeden problem jak to sie ma do przegladu rejestracyjnego tzn ze jest wiekasz pojemnosc??
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Redoo » 5 lis 2008, 21:13

Tzn co masz 1.8 a w dowodzie masz 2.0???czy np.masz w dowodzie wpisane 1997.pojemnośći?jak sie zgadzają nr silnika z dowodem to jest wina panie w urzędzie!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Tygrysek21krk » 5 lis 2008, 21:52

Nie chyba sie zle zrozumielismy chodzi mi o to ze w dowodzie jest pojemnosc 1.8 a po zamianie bedzie 2.0 jak wyglada cala procedura ??Chyba ze tylko przlozyc moze sama pokrywe zaworow na ktorej jest napisane 1.8
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Redoo » 5 lis 2008, 22:45

nie nie bedzie problemu bo u nas w kraju zniesiono meldowanie do urzędu zmiany silnika silnik jest teraz traktowany jako część zamienna musisz miec tylko papier ze pochodzi z legalnego zródła!co do urzędniczych spramw to dokładnie nie wiem może to przepiszą ale problemów napewno nie bedziesz miał
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Grzyby » 5 lis 2008, 23:01

Niczego nikomu nie zgłaszaj.
Nie ma takiej potrzeby. Na pokrywie zaworów nie masz podanej pojemności a jedynie napisy MAZDA i DOHC 16 VALVE.
Nikt – ale to nikt i w żaden sposób nie udowodni Ci że masz silnik o większej pojemności :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Redoo » 6 lis 2008, 00:19

Grzyby napisał(a):Nikt – ale to nikt i w żaden sposób nie udowodni Ci że masz silnik o większej pojemności

no i masz racje!!!teraz tak pomyślałem :P
ale ze w żaden sposób to bym sie kłócił!jak by chciał to by sprawdził ale na pewno nie bedzie chciał
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Tygrysek21krk » 6 lis 2008, 22:14

Ok Panowie dzieki za wszelkie dla mnie cenne od was poradya wiec do dziela jutro zabieram sie za wymiane i autko odjezdza na przeszczep tak zwanego serduszka a wiec trzymajcie kciucki ;)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez waldii » 6 lis 2008, 22:35

Tygrysek21krk podam Ci na PW moj nr konta.Wplacisz tam 2000zl,bo jak nie to Cie podkabluje z tym silnikiem <diabełek> <diabełek>
waldii
 

Postprzez Tygrysek21krk » 15 lis 2008, 00:20

Panowie po krótkiej przerwie powstaje jeden bardzo niebagatelny problem podczas przyłączenia wszelkiego osprzętu chodzi mi natomiast o jedna rzecz poniewaz przepustnica w 1.8 16V jest oznaczona S1 a w 2.0 16V P1 różnią się one położeniem przepustnicy co za tym idzie powstaje problem z zamontowaniem linku gazu poniewaz jest zbyt długa i nie wiem jak to ugryźć czy nie przełożyć całego aparatu wraz z przepustnica z 1.8 16V o symbolu S1 ale nie wiem jak sie to zachowa z osiągami oraz praca silnika ewentualnie może ma ktoś z was jakieś ceny rady będę naprawdę wdzięczny :(
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Bartek1986 » 15 lis 2008, 02:36

Redoo napisał(a):Hmm ysz Co oznaczało by ze średnica jest taka sama ale zmianie uległa Pojemność skokowa Tak? usmiech



ta jest :D po prostu różnią się skokiem tłoka.. średnica cylindra ta sama.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Tygrysek21krk » 15 lis 2008, 11:26

panowie silnik juz jest wlozony w samochodzie tylko martwi mnie ta linka od gazu czy ktos z was wie czy linka do gazu od 2.0 jest dluzsza czy krotsza bo nie wiem co robic pilnie prosze was o pomoc a zarazem jaka jest mozliwosc zamontowania linki z 1.8 16V do 2.0
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 15 lis 2008, 18:31

tak jak pisałem już wcześniej silnik założony i na swoim miejscu z linka sie juz uporalem teraz niestey bardzo zla wiadomosc po podlaczeniu wszystkich przewodow na swoje miejsca ustawieniu zaplonu podlaczenia komputera 2.0 od tego samego silnia aparat przelozony od jednostki 1.8 16v o symbolu S5 przykra wiadomosc silnik nieodpala.Objawy – Iskra jest paliwo dochodzi rozrusznik kreci ale niestety brak odzewu jedynie raz badz dwa purknie i tyle i po dluzszym kreceniu zalewa swiece .Prosze Pomocy .
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez rafakulus » 15 lis 2008, 20:02

a komp do sterowania silnikem ma oznaczenia takie same?czy wogule nie poruwnywales?
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 21:27
Posty: 32
Skąd: szczecin
Auto: mazda 6 rf5c

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6