OBDII – jakie piny są "wyprowadzone"? Podłączenie interfejsu.

Mazda6 2002–2007

Postprzez brylek22 » 29 lip 2009, 12:16

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez krzych » 29 lip 2009, 16:01

Cena z kosmosu, jak bedzie 10x mniejsza to kupie.

A pytanie to czego dotyczy, bo jest jakby troche enigmatyczne...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez silvan » 31 lip 2009, 23:20

Gdzie dokładnie znajduje się gniazdo OBDII w mazdzie 6? Taki kabelek na ebay uk kosztuje około 40 funtów. Na allegro o połowę taniej. Czy takim urządzeniem można coś popsuć w samochodzie? Służy ono tylko do odczytów pewnych informacji czy też za jego pomocą można zmieniać jakieś parametry przez co w niewłaściwe użytkowanie można coś popsuć w aucie.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 00:15
Posty: 19
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 S 1.8 HB Facelift

Postprzez krzych » 31 lip 2009, 23:30

W Mazdzie 6 masz do dyspozycji nastepujace parametry do odczytu (PIDy) za pomoca OBD2 (standard EOBD w przypadku Mazdy 6 poliftowej):

00 Support list of PIDs 01-20
01 Monitor status since DTCs cleared
04 Calculated engine load value
05 Engine coolant temperature
0B Intake manifold absolute pressure
0C Engine RPM
0D Vehicle speed
0F Intake air temperature
10 Mass Air Flow rate
11 Throttle position
1C OBD standard
20 Support list of PIDs 21-40
21 Distance traveled with MIL on
23 Fuel Rail Pressure (diesel)
24 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Voltage
30 Number of warm-ups since codes cleared
31 Distance traveled since codes cleared
33 Barometric pressure
34 O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Current
3C Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1
3D Catalyst Temperature Bank 2, Sensor 1
3E Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 2
40 Support list of PIDs 41-60
42 Control module voltage
46 Ambient air temperature
49 Accelerator pedal position D
4A Accelerator pedal position E
4C Commanded throttle actuator

Przyanjmnie do dnia dzisiejszego tak wynika z mojego grzebania w interfejsie. Jak skoncze prace, zaktualizuje informacje i umieszcze w odpowiednim watku.

Do tego, mozesz czytac bledy ktore komputer zapisal w momencie awarii. Mozesz rowniez te bledy _kasowac_, ale niczego wiecej nie mozesz robic z punktu widzenia _zapisu_ danych (przestwiac czegokolwiek). OBD2 w przypadku Mazdy sprawdza sie tylko jako interfejs do szybkiego podgladu ogolnego stanu samochodu i ew. skasowania bledow celem sprawdzenia czy ponownie sie pojawia. Jesli ktos ma zapedy na CarComputer to tez wystarczy OBD2, aczkolwiek bedzie brakowac pewnych drobiazgow w Mazdzie.

Jesli mi sie uda gdziekolwiek wygrzebac informacje o "ukrytych" (rozszerzonych) komendach z ktorych korzysta zapewne IDS/WDS – dostosuje oprogramowanie do niektorych akcji umozliwiajacych zmiany, ale tylko do tych ktore uznam za w miare bezpieczne do testow na sobie, nie zamierzam psuc samochodu :) (a poza tym, nie wierze, zebym znalazl opis tych instrukcji gdziekolwiek – szanse sa mnie wiecej w jednocyfrowym procencie do zamkniecia).

Tyle w temacie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez silvan » 1 sie 2009, 11:40

Czy taki kabelek http://www.allegro.pl/item695618764_int ... an_pl.html będzie odpowiedni do Mazdy poliftowej? Myślę właśnie o CarPC z CentraFuse jako front end application. Jakich drobiazgów będzie brakować?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 00:15
Posty: 19
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 S 1.8 HB Facelift

Postprzez krzych » 1 sie 2009, 15:01

Tak, taki jest ok. A co do funkcjonalnosci zalezy co chcesz miec – CentraFuse nie widzialem, chwilowo tez nie mam czasu obejrzec
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez silvan » 1 sie 2009, 15:37

Gdzie dokładnie znajduje się gniazdo OBDII w mazdzie 6?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 00:15
Posty: 19
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 S 1.8 HB Facelift

Postprzez krzych » 1 sie 2009, 21:10

Pod kierownica, po prawej
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jakubsa » 4 sie 2009, 21:55

witam, czy jest ktoś z Krakowa kto nabył interfejs i udało mu sie podłączyć madzie do kompa ??
Ostatnio edytowano 6 sie 2009, 18:38 przez jakubsa, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 09:40
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi

Postprzez Bugsy » 6 sie 2009, 16:35

Witam,

czy poniższe urządzonko pomoże odczytać cokolwiek w Mazda 6 z 2003/2004 (przed lift)?
http://allegro.pl/item695618764_interfe ... an_pl.html

Pozdrawiam serdecznie.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez krzych » 10 sie 2009, 12:23

Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 12 sie 2009, 21:21

krzych napisał(a):Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 20:40

arius napisał(a):krzych napisał:
Kazdy ELM 327 ver 1.3a pozwala czytac szostki przed i poliftowe (testowalem obie, przy czym przedlift dosc wolno pracuje, 9600kbaud?)

ELM 327 w wersji 1,3a czyta szostki przedliftowe, a czy 1,5a też odczyta?
i czy napewno, bo loki7878 w innym poście napisał "ELM 327 wymaga, zeby samochod byl zgodny z OBD2/EOBD. Mazdy w dieslu spelniaja ten warunek dopiero od rocznika 2004 a i tez zdarzaja sie wyjatki... jak moja 2005"


Jesli przed 2004 bylo inaczej to nie mam pojecia. Nie wiem jaka ja testowalem, ale chyba z 2003 (?) – niestety nie powiem Ci na razie, bo gosc ktory moglby potwierdzic jest na urlopie :P

Co do EOBD/OBD2 to raczej sie nie zgodze, ELM327 czyta rowniez OBDI i OBD1/2 (bo taka wersja tez jest). Ale czy zgadzaja sie np. piny we wtyczce to juz nie wiem. W ogole OBD to tylko zestaw komend, wiec jesli nawet nie obsluguje sam ELM to mozesz kazac mu wysylac komendy bez interpretacji bezposrednio na szyne CAN co oznacza, ze gadasz po "mazdowemu" i mozesz powiedziec co chcesz. A to czy Twoj program to umie zrobic to juz od konkretnego programu zalezy, np. podejrzewalbym PCMSCAN o to, ze moglby potrafic, jest dosc rozbudowany.

PS. Na Wiki masz OBD2 pids – jeden z nich okresla standard obd, zerknij, masz tam cztery i jeden ktory "odpada"
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 13 sie 2009, 21:24

mam zamiar kupić ELMa327 v 1,5 i nie wiem czy będzie u mnie działał. M6 2003/2004
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 21:43

A, sorki, zapomnialem o tym v1.5 – nie wiem co to, bo nigdy o v1.5 nie slyszalem, ale skoro wersja wyzej to powinna dzialac z tym samym co 1.3. Zagladales na strone producenta scalakow ELM do specyfikacji czy w ogole taka istnieje?

[edit]

http://www.elmelectronics.com/connect.html

Tak jak myslalem, jak spojrzysz na opis ELM327 i tekst "we are currently shipping 1.3a" to dowiesz sie, ze jakis burak chce Cie zrobic w jajo. Pewnie Allegro jak zawsze...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 13 sie 2009, 22:49

tak na allegro, niby jakaś firma sprzedaje mają 130k pozytywów
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=706475981
potrzebuje żeby z vistą działało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 23:00

I co z tego ze maja, skoro sprzedaja cos, co nie istnieje, a ludzie nie znajacy sie uzywaja bo jest to 1.3a i dziala. Skoro maja v1.5 niech Ci przesla linka do specyfikacji producenta, bo mi sie takowego nie udalo znalezc, ale moze kiepsko szukalem. A to czy dziala na Viscie zalezy wylacznie od tego czy sa sterowniki FTDI na Viste i czy Software jaki masz lub jaki bedziesz mial dziala na Viscie, bo sam intefrejs nie ma tu zadnego znaczenia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 13 sie 2009, 23:22

zobaczymy, wysłałem do dwóch sklepów internetowych o specyfikację ELM 327 v1,5a , ciekawe co odpiszą. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 13 sie 2009, 23:24

Ze oni sie nie znaja az tak i ze na pewno to jest 1.4 bo na obudowie napisane jest :P. Taka specyfikacja nie istnieje. To co ma 1.5 to ta metalowa skrzynka, a w srodku siedzi scalak v1.3a.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 14 sie 2009, 16:51

A jeszcze ta bzdura ze zczytuje ASB he he , ma gościu fantazje
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6