Wymiana płynu chłodzącego w silniku V6

Postprzez zbyniu » 17 lis 2004, 12:57

W związku z tym że będę wymieniał płyn chłodzący mam pytanie gdzie jest korek spustowy w bloku silnika KL oraz ile orientacyjnie muszę zakupić płynu do całego układu?

pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez nightcomer » 17 lis 2004, 15:32

zbyniu napisał(a):gdzie jest korek spustowy w bloku silnika KL
Nie ma ;P
oraz ile orientacyjnie muszę zakupić płynu do całego układu
tyle ile uda ci się spuścić.
Różne osoby osiągają różne wyniki.
Jak przekroczysz 5 to będzie sukces (mazda podaje objętość 9 litrów !! )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Smirnoff » 17 lis 2004, 18:51

Wedle instrukcji obsługi – pojemnośc układu chłodzenia w 626 2.5V6 wynosi 7.5 litra. Z tego co pamiętam, jakiś miesiąc temu mniej więcej tyle weszło przy wymianie płynu w mojej KL-ce, więc chyba jest to prawda.
Kup 2 bańki 5L i styknie Ci na pewno, a jeszcze na ewentualne dolewki wystarczy.
Pozdr
SM
Ostatnio edytowano 20 lis 2004, 00:55 przez Smirnoff, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez nightcomer » 17 lis 2004, 19:35

Heh źle przeliczyłem kwarty <glupek2>
Jest rzeczywiście 7.5 l.
Swoją drogą SM, ciekawe jakim sposobem udało ci się zlać całość...
Mi się udaje w porywach do 6 litrów, przy rozpinaniu dwóch węży i odsysaniu pompą ze zbiornika wyrównawczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Smirnoff » 20 lis 2004, 00:42

N/C – nie wiem ile się zlało, bo nie przeliczałem objętości miski na litry, lecz wiem, ze gdy mechanik zalewał płyn to poszło 1.5 opakowania 5L, więc wychodzi na 7.5L, co jest zgodne z instrukcją obsługi.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 20 lis 2004, 00:51

Mili panowie – radze zerknac na prawa strone bloku (ta od strony kabiny). Tam jest taki ladny upust dla plynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez zbyniu » 20 lis 2004, 07:55

Greyg gdybyś mógł dokładniej opisać miejsce ewentualnie jakąś fotkę załączyć byłbym bardzo wdzięczny
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez nightcomer » 20 lis 2004, 09:02

Entuzjastycznie dołączam się do tej prośby...
Haynes milczy na ten temat jak grób.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez GrzegorzSz » 20 lis 2004, 09:49

Schowane jest to za kolektorem wydechowym, dlatego nie widac i ciezko fotke zrobic. Maly dekiel (ok 3-4cm) przykrecony na 2 sruby. Otwor jest do 5 cylindra (najblizszy od przepustnicy).

Nie tylko Haynes, ale rowniez serwisowki nic na ten temat nie wspominaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez nightcomer » 20 lis 2004, 10:00

DZIĘKI !!
Jak tylko dorwę się do kanału to znajdę dekla :D
Czy może od góry tam jest dostęp?
O chyba tak, gdzieś w tej plątaninie VRIS i przewodów obiegu cieczy w kolektorze dolotowym... (?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xXx » 20 lis 2004, 16:02

Nightcomer, ciężko Ci będzie....


P.S. Już kiedyś pisałem o tym, że na bloku jest korek spustowy cieczy chłodzącej ale niestety zostałem wyśmiany :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez zaba132 » 20 lut 2009, 14:14

Panowie zabieram sie jutro do wymiany i z Waszych odpowiedzi mam rozumieć ze 1 korek spustowy jest na dole chłodnicy i na bloku silnika po prawej stronie tak? Czy po odkreceniu tych 2-ch zejdzie mi cały płyn?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez Soluks » 20 lut 2009, 15:04

z ciekawości poszedłem sprawdzić ten upust w bloku KF i coś o czym wyżej pisano znalazłem, zrobiłem fotkę jak to wygląda w silniku który posiadam na części...

Obrazek
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Widelec » 3 wrz 2009, 16:40

po wymianie : podawana ilośc płynu wg producenta, jest razem z tym w zbiorniczku wyrównawczym.
po spuszczeniu z chłodnicy przez korek, z bloku przez zaślepkę, i odpinając wężyk przy filtrze oleju, po wypłukaniu zbiorniczka wyrównawczego, wlałem prawie równo 7 litrów płynu.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez pszemot » 16 paź 2009, 13:09

Podepnę się pod temat- czy w GF (beznyna 2,0 -1998) jest takie coś do spuszczania wody z bloku silnika?? Bo patrząc na fotkę wykonaną przez Soluks-a mój silnik trochę inaczej wygląda, poza tym tamta zaślepka jest trochę wysoko żeby całość zlać...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez bazyl wspaniały » 16 paź 2009, 17:07

A ja u siebie spuszczam kranikiem z chłodnicy a z bloku to przez zdjęcie jednego z dwuch wężyków przy wymienniku ciepła tam gdzie gniazdo filtra oleju. Piknie wszystko (lub prawie wszystko ;) ) zlatuje :)
Nie zapominajmy o otworzeniugrzania na max przed zgaszeniem silnika przy wymianie ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 16 paź 2009, 18:29

bazyl wspaniały napisał(a):Nie zapominajmy o otworzeniugrzania na max przed zgaszeniem silnika przy wymianie

dlaczego?
Przecież tam nie ma żadnego zaworu tylko i wyłacznie poprzez nawwiew jes strowanie ciepło/zimno
a nagrzewnica ciągle jest gorąca.
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 20:10 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pszemot » 16 paź 2009, 19:26

tak – a jak ma sie klimatronik ?? to jak ustawić ?
... też spuszczałem kranikiem z chłodnicy, zeszło 3 l ...był zielony płyn.. a dolewam pertygo... chyba się nic nie zważy :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez Hazu » 16 paź 2009, 20:13

pszemot napisał(a):k – a jak ma sie klimatronik to jak ustawić ?

po pierwsze nie amsz klimatronika bo masz mazdę i co najwyżej automatyczną klimatyzację
po drugie co ma klimatyzacja do układu chłodzenia silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 16 paź 2009, 20:33

Hazu jest zawór odcinający, w każdym razie w FPku miałem więc wyszedłem z założenia że tutaj też jest. Muszę dopytać i sprawdzić, być może się mylę
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6