Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza i wymiana śrub mocujących sprężarkę

Postprzez zooomzooom » 10 lis 2008, 01:34

Od jakiegoś czasu strasznie mi wali napinacz paska wielorowkowego, Jaksa stwierdził że padło kółko alternatora, ale okazało się że to nie to....w serwisie stwierdzili że mogą to być "śruby", na które kiedyś była akcja serwisowa, które powodują że pasek nie idzie równo ale łapie skos i już nie trzyma tak ładnie i ma uślizg....
Kiedyś coś takiego, tu na forum chyba, wyczytałem ale nie mogę znaleźć....
Pamiętacie jakieś krzywe śruby??

SKL
Ostatnio edytowano 19 lis 2008, 10:15 przez zooomzooom, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 07:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez zooomzooom » 19 lis 2008, 03:13

już wiadomo:
akcja dotyczyła 2 śrub mocujących sprężarkę klimy – wstawione były za cieńkie i to powodowało przekrzywienie układu paska wielorowkowego stad hałas...
szczegóły w serwisach mazdy...

SKL
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 07:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez Globy » 19 lis 2008, 09:43

Proszę Moderatora o dodanie do FAQ i dzięki za informację <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Myjk » 19 lis 2008, 09:53

Dodane. ;)

Jeszcze jedno pytanie, może ktoś zna odpowiedź – czy to dotyczy tylko Diesla?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez zooomzooom » 19 lis 2008, 10:11

tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 07:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez Micke P. » 20 lis 2008, 16:22

I znowu jakas akcja serwisowa <glupek2>
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 18:55
Posty: 5
Skąd: Lubliniec
Auto: M 6 '03r. 2.0 CITD-136 KM TOP

Postprzez Jaksa » 20 lis 2008, 22:44

I znowu jakas akcja serwisowa
O! A dlaczego ja tego nie wiem ? rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem i nic nie mowił .... zapytam kolegów czy faktycznie chodzi o sruby.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 21 lis 2008, 01:05

Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa


tiaaa... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jarun » 21 lis 2008, 08:16

Riki napisał(a):tiaaa... ysz

Znamy, znamy Twoje podejście do 6-tki :P
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 22:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez Myjk » 21 lis 2008, 09:49

zooomzooom napisał(a):tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.

Super, zatem czekamy na info. Dzięki.

Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa

Riki napisał(a):tiaaa...

Znowu zaczynacie? W ten sposób nic nie wnosicie do dyskusji.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 21 gru 2008, 14:47

Myjk napisał(a):
zooomzooom napisał(a):tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.

Super, zatem czekamy na info. Dzięki.

Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa

Riki napisał(a):tiaaa...

Znowu zaczynacie? W ten sposób nic nie wnosicie do dyskusji.

a jak mogą inaczej okazać swojej rozczarowanie
z powodu kolejnej usterki
lub z niedoinformowania....
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez newbie » 21 gru 2008, 14:53

to nie była żadna akcja serwisowa!

ASO otrzymały TSB omawiąjący problem piszczącego paska akcesoriów, z którego wynikała konieczność wymiany śrub kompresora AC na zmodyfikowane

może jakiś "archeolog" znajdzie wypowiedzi ekspertów, którzy wymieniali pierścienie oporowe wału korbowego – ponoć one miały powodować piszczenie paska
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 21 gru 2008, 16:00

newbie napisał(a):może jakiś "archeolog" znajdzie wypowiedzi ekspertów, którzy wymieniali pierścienie oporowe wału korbowego – ponoć one miały powodować piszczenie paska

A było o takim piszczeniu na Forum :)
Ustawało w momencie wysprzęglania. Więc być może dwa bugi?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez newbie » 21 gru 2008, 21:45

magicadm napisał(a):Ustawało w momencie wysprzęglania. Więc być może dwa bugi?


wciskasz sprzęgło – odłączasz S.B. od silnika – zmienia się obciążenie i po prostu przestaje piszczeć

that's all folks
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 21 gru 2008, 22:00

newbie napisał(a):wciskasz sprzęgło – odłączasz S.B. od silnika – zmienia się obciążenie i po prostu przestaje piszczeć

Nie bardzo to rozumiem. Piszczy pasek "osprzętu". Jaki wpływ ma na niego obciążenie od skrzyni biegów???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mądry » 23 sie 2009, 12:03

Witam
mam kilka pytań odnośnie tych śrub mocujących sprężarkę. Mianowicie na ile śrub jest mocowana ta sprężarka i które śruby są do wymiany? Czy te mocujące sprężarkę u dołu?
Ostatnio próbowałem jedną z nich od kręcić ale nie da się jej wyjąć bo blokuje ją belka z przodu silnika (nie wiem jak ją nazwać) podejrzewam że trzeba by odkręcić cały klimatyzator troszkę go nagiąć ku górze i wtedy może by dało się wyjąć te śruby. Ale to tylko moje domysły. Może ktoś już to robił i mógł by się podzielić informacjami co i jak??? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez P.M. » 28 kwi 2010, 15:16

Witam.! jestem tu nowy. Posiadam Mazde 6 2.0 Citd 2004r. opisze ten problem własnie tutaj gdyż widzę że nie została dodana odpowiedź dotycząca tych śrub. Powiem tak przy zakupie mazdy 6 wymieniałem rozrząd filtry oleje itd. oraz pasek wielorowkowy został zmieniony na (Gates) podobno lepszy niż oryginał ale po miesiącu zaczął piszczeć więc kupiłem w serwisie oryginalny i po 6 miesiącach piszczy tzn. raz piszczy raz nie... np. rano gdy wsiadam do auta to nie piszczy zrobie 50km. piszczy później postój 10min. piszczy ale ciszej powrót 50km. do domu piszczy jak cholera. rano nie piszczy!!! no masakra w serwisie sprawdzili koło od alter. napinacze i wszystko jest OK!!!
kierownik serwisu Mazda w Bielsku Białej powiedział mi o forum własnie tym że podobno są tu spece od Mazd.! znalazłem informacje dot. tych śrub i zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście są śruby większe i mocniejsze ale jedna kosztuje 140zł a są dwie... i tu moje pytanie Czy ktoś wymieniał te śruby i czy to POMOGŁO tzn. nie piszczy pasek już.. Pomóżcie bo po prostu nie wiem już sam co mam zrobić !!! z góry dziękuje za zainteresowanie się moją opowieścią pozdrawiam...!!!!
Pal Gume nie dusze !!!
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 14:57
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD

Postprzez hbo » 28 kwi 2010, 16:25

P.M. napisał(a):kierownik serwisu Mazda w Bielsku Białej powiedział mi o forum własnie tym że podobno są tu spece od Mazd.!

hahaha Zajeżdżasz autem do ASO z problemem, a oni Ciebie na forum wysyłają? <rotfl> Chociaż jeden się przyznał, że jest <glupek2> a nie proponowali wymiany połowy silnika...? dziwne...
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Jaksa » 28 kwi 2010, 18:20

haha , szczery facet jest .... ciekawe jak chlopaki sprawdzili to kolo ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez P.M. » 28 kwi 2010, 18:23

Ja nie prosiłem o głupie komentarze... Czy dostane odpowiedź na pytanie czy ktoś już wymieniał te śruby i czy piszczenie znikło?
Pal Gume nie dusze !!!
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 14:57
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6