Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hajdar » 11 lis 2008, 18:47

Witam,
Nie moge znalźc nic na temat hamulca recznego M6, od jakiegos czasu jest bardzo słaby.
Jakis czas temu zona przejachała się kawałek na parkingu, ale gdyby był dobry to by sie jej nie udało raczej.
Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)? czy mam wymieniac klocki? (przejechane tylko ok. 10 tyś)
pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Globy » 11 lis 2008, 19:43

Poszukaj informacji na temat hamulca ręcznego w 626 GF i GE – czyszczenie zacisków, linka... Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez hajdar » 11 lis 2008, 21:08

Czyli rozumiem ze ten sam układ i te same problemy :(
dzieki
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Enduro » 12 lis 2008, 00:41

hajdar napisał(a):Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)?

aby podregulować reczny hamulec w M6 trzeba zdemontowac tylną popielniczkę wraz z ramką,
(poprostu ją wyciągnąc-jest na klipsach i raczej nic się nie uszkodzi!
i przez ten otwór kluczem nasadowym nr. 10 krecimy nakrętkę,
która jest na pręcie..
i to w kierunku wskazówek zegara..
pod warunkiem, że zaciski są okay,
powinno się udać poprawic skuteczność jego działania.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez hajdar » 12 lis 2008, 10:58

Enduro,
Wielkie dzieki, spróbuje i mam nadzieje ze sie na tym skonczy, bo zaciski to by mnie wykonczyły- to "bezawaryjne" auto strasznie duzo kosztuje w utrzymaniu niestety nie tego się spodziewałem.

No niestety, nic tam chyba nie zrobie (zresztą kluczem nasadowym to tam sie nic nie osiągnie, trzeba by mieć coś w rodzaju klucza rurkowego-długa wystająca śruba naciągowa), bo raczej już nie ma u mnie regulacji, albo niewiele jej zostało. Nierówno ciągną te linki, prawa jest jakby sporo luźniejsza dłuższa, czy to znaczy że w zacisku może byc coś nie tak? czy że nierówno się wyciągneły te linki? klocki są prawie nówki...
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez nesta » 14 gru 2008, 05:20

mam problem albo jestem nieswiadomy techniki , otoz
po zostawieniu auta na recznym gdy chce ruszyc oczywiscie pierwsza rzecz jaka robie jest wylaczenie recznego , jednak jak sie pozniej okazalo w czasie jazdy reczny trzymal dalej udalo mi sie rozwiazac ten problem po przez wcisnienie hamulca (noznego) i bylo takie glosne cykniecie po czym auto jechalo normalnie jednak problemem jest ze czasem sie zdarzy ze wciskajac hamulec niema tego''cyk '' i recczny blokuje mi nadal !! az do momentu kiedy uda mi sie to wylaczyc hamulcem noznym!? czy wy tez tak macie ? czy tak powinno byc ? czy ja mam cos popsute i do wymiany ?? z gory dziekuje panowie za pomoc
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 16:17
Posty: 9
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 6 2.3 2004

Postprzez domin1979 » 14 gru 2008, 09:23

Rozumiem, że nie ma mrozów (akurat nie mam mnie w PL) bo wtedy może zamarzać woda. Ogólnie w zimę lepiej ręcznego nie używać jak nie musisz. W lato już tak, żeby się nie zastał.
Radziłbym zajrzeć do środka tylnych tarcz, jest tam taki cyngiel od ręcznego i prawdopodobnie on szwankuje. Może wystarczy coś podregulować. Wybierz się do mechanika bo z doświadczenia wiem, że ściągnąć tarcze w M6 to katorga, strasznie śruby się zapiekają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Tom » 14 gru 2008, 23:41

w 6 jest samoregulujacy sie hamulec reczny o ile sie nie myle... jestem swiezo po wymianie klockow i plynu hamulcowego i tez reczny mi hamowal auto jak zaciagnalem na maxa a teraz jak mechanik mi powiedzial i po kilkakrotnym zaciaganiu i spuszczaniu lapie w polowie tego co wczesniej.

klocki zalozylem EBC greenstuff i plyn tez zalalem EBC BC307 i powiem tak wkoncu moja Czarnulka ma meski hamulec :) polecam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez J.B. » 26 sty 2009, 00:06

Tom jak mozesz podaj dokladnie jakie klocki (nr katalogowy ebc) i ile plynu weszlo ci do ukladu ????
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez Tom » 26 sty 2009, 00:18

J.B. plynu weszlo 1l EBC – BF307, klocki przod EBC – DP21465, tyl EBC – DP2729
to sa klocki GREENSTUFF, a plyn DOT4, zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez J.B. » 26 sty 2009, 00:23

Tom Podziekowal serdecznie pisalem na GG, ale znalazlem ten watek :D , dzieki za
Tom napisał(a):zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
namiar, mam swojego dostawce na EBC, Motula i Meguiar's w razie czego pytac.

Moze sie komus przydac : http://www.ebc24.pl/index.php?model_wybrany=7218%2C7234
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez rybka.w » 11 kwi 2009, 07:10

Witam.
Podepnę się tutaj z pytaniem. Moje autko to Mazda 6 sedan z 2004r.
Potrzebuję się dostać do ręcznego hamulca. Rzecz w tym że zaciągając ręczny nie ,, łapie,, na zębatce a przycisk którym się zwalnia ręczny, moim zdaniem za bardzo wystaje, może to ma związek ?

Co i jak zdemontować by dostać się do tego mechanizmu hamulca ręcznego nie uszkadzając czegoś ?

Pozdrawiam.
Mazda 6, 2004, silnik 2.0 benzynka
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 15:06
Posty: 23
Auto: M azda 6 Sedan 2.0 16 V z 2004

Postprzez hanzhans » 11 kwi 2009, 09:30

mi poszła lewa linka od ręcznego czy wiecie gdzie można to dostac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 20:16
Posty: 31
Auto: Mazda6 2.3 2003

Postprzez Frykas » 11 kwi 2009, 23:44

rybka.w Aby dostać się do całego mechanizmu hamulca ręcznego musisz zdemontować konsole środkową. Plastiki lewarka i kubków są na zatrzaski, a reszta mocowana jest na 5 śrub.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 22:55
Posty: 147
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD (136KM)

Postprzez rybka.w » 11 kwi 2009, 23:50

zdemonotowałem konsolę środkową, tylko nie mogę poradzić sobie ze zdjęciem plastiku z ręcznego nigdzie nie widzę łączenia ani zatrzasków a to właśnie tam wśrodku coś się pokręciło. Ni choler.... nie wiem jak to ściągnąć :| ?????


edit
No tak. Dotrzeć dotarłem czyli 3 śruby i mechanizm prawie że mam w zasięgu ręki, ale.... no właśnie pozostała nakrętka napinająca linki hamulca i STOP . Tu mnie zastopowało nie mam takiego klucza <killer> A czy ten mechanizm to się da wogóle rozłożyć na by naprawić ?
Mazda 6, 2004, silnik 2.0 benzynka
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 15:06
Posty: 23
Auto: M azda 6 Sedan 2.0 16 V z 2004

Postprzez zoltrix » 25 sie 2009, 20:25

Witam.

Jak w szóstce można regulować napięcie hamulca ręcznego? Jest jakaś śruba przy lewym tylnym zacisku lub w innym miejscu?
Dzieki za pomoc

Temat poprawiony / Myjk
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Wojtek » 26 sie 2009, 00:40

zoltrix taaa, jest pod podwojnym schowkiem pomiedzy kierowca i pasazerem... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kerad » 27 sie 2009, 13:30

Jest regulacja pod schowkiem jak piszesz, tylko Mazda 6 ma dwie linki i przy nierównomiernym zużyciu klocków jak wyregulować?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez Marekz6` » 13 gru 2009, 19:00

Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Baikal » 17 gru 2009, 15:33

Marekz6` napisał(a):Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać? :(


W 6 były od początku problemy z ręcznym (mi udało się wymienić na gwarancji) (robiłem to w niemieckim serwisie) i móili, że się zdarza często, że hamulec nie "odbija" – jest zaciśnięty w poprzedniej M6. również miałem podobny problem dym, smród i na koniec wymiana. w następnej to od razu konserwacja –(była akcja prowadzona przez mazdę), wymiana ręcznego..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2008, 13:08
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 2x Mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6