Hamulec ręczny – różne problemy
Witam,
Nie moge znalźc nic na temat hamulca recznego M6, od jakiegos czasu jest bardzo słaby.
Jakis czas temu zona przejachała się kawałek na parkingu, ale gdyby był dobry to by sie jej nie udało raczej.
Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)? czy mam wymieniac klocki? (przejechane tylko ok. 10 tyś)
pozdr
Nie moge znalźc nic na temat hamulca recznego M6, od jakiegos czasu jest bardzo słaby.
Jakis czas temu zona przejachała się kawałek na parkingu, ale gdyby był dobry to by sie jej nie udało raczej.
Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)? czy mam wymieniac klocki? (przejechane tylko ok. 10 tyś)
pozdr
Poszukaj informacji na temat hamulca ręcznego w 626 GF i GE – czyszczenie zacisków, linka... Powodzenia
hajdar napisał(a):Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)?
aby podregulować reczny hamulec w M6 trzeba zdemontowac tylną popielniczkę wraz z ramką,
(poprostu ją wyciągnąc-jest na klipsach i raczej nic się nie uszkodzi!
i przez ten otwór kluczem nasadowym nr. 10 krecimy nakrętkę,
która jest na pręcie..
i to w kierunku wskazówek zegara..
pod warunkiem, że zaciski są okay,
powinno się udać poprawic skuteczność jego działania.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro,
Wielkie dzieki, spróbuje i mam nadzieje ze sie na tym skonczy, bo zaciski to by mnie wykonczyły- to "bezawaryjne" auto strasznie duzo kosztuje w utrzymaniu niestety nie tego się spodziewałem.
No niestety, nic tam chyba nie zrobie (zresztą kluczem nasadowym to tam sie nic nie osiągnie, trzeba by mieć coś w rodzaju klucza rurkowego-długa wystająca śruba naciągowa), bo raczej już nie ma u mnie regulacji, albo niewiele jej zostało. Nierówno ciągną te linki, prawa jest jakby sporo luźniejsza dłuższa, czy to znaczy że w zacisku może byc coś nie tak? czy że nierówno się wyciągneły te linki? klocki są prawie nówki...
Wielkie dzieki, spróbuje i mam nadzieje ze sie na tym skonczy, bo zaciski to by mnie wykonczyły- to "bezawaryjne" auto strasznie duzo kosztuje w utrzymaniu niestety nie tego się spodziewałem.
No niestety, nic tam chyba nie zrobie (zresztą kluczem nasadowym to tam sie nic nie osiągnie, trzeba by mieć coś w rodzaju klucza rurkowego-długa wystająca śruba naciągowa), bo raczej już nie ma u mnie regulacji, albo niewiele jej zostało. Nierówno ciągną te linki, prawa jest jakby sporo luźniejsza dłuższa, czy to znaczy że w zacisku może byc coś nie tak? czy że nierówno się wyciągneły te linki? klocki są prawie nówki...
mam problem albo jestem nieswiadomy techniki , otoz
po zostawieniu auta na recznym gdy chce ruszyc oczywiscie pierwsza rzecz jaka robie jest wylaczenie recznego , jednak jak sie pozniej okazalo w czasie jazdy reczny trzymal dalej udalo mi sie rozwiazac ten problem po przez wcisnienie hamulca (noznego) i bylo takie glosne cykniecie po czym auto jechalo normalnie jednak problemem jest ze czasem sie zdarzy ze wciskajac hamulec niema tego''cyk '' i recczny blokuje mi nadal az do momentu kiedy uda mi sie to wylaczyc hamulcem noznym!? czy wy tez tak macie ? czy tak powinno byc ? czy ja mam cos popsute i do wymiany z gory dziekuje panowie za pomoc
po zostawieniu auta na recznym gdy chce ruszyc oczywiscie pierwsza rzecz jaka robie jest wylaczenie recznego , jednak jak sie pozniej okazalo w czasie jazdy reczny trzymal dalej udalo mi sie rozwiazac ten problem po przez wcisnienie hamulca (noznego) i bylo takie glosne cykniecie po czym auto jechalo normalnie jednak problemem jest ze czasem sie zdarzy ze wciskajac hamulec niema tego''cyk '' i recczny blokuje mi nadal az do momentu kiedy uda mi sie to wylaczyc hamulcem noznym!? czy wy tez tak macie ? czy tak powinno byc ? czy ja mam cos popsute i do wymiany z gory dziekuje panowie za pomoc
- Od: 13 cze 2008, 16:17
- Posty: 9
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 6 2.3 2004
Rozumiem, że nie ma mrozów (akurat nie mam mnie w PL) bo wtedy może zamarzać woda. Ogólnie w zimę lepiej ręcznego nie używać jak nie musisz. W lato już tak, żeby się nie zastał.
Radziłbym zajrzeć do środka tylnych tarcz, jest tam taki cyngiel od ręcznego i prawdopodobnie on szwankuje. Może wystarczy coś podregulować. Wybierz się do mechanika bo z doświadczenia wiem, że ściągnąć tarcze w M6 to katorga, strasznie śruby się zapiekają.
Radziłbym zajrzeć do środka tylnych tarcz, jest tam taki cyngiel od ręcznego i prawdopodobnie on szwankuje. Może wystarczy coś podregulować. Wybierz się do mechanika bo z doświadczenia wiem, że ściągnąć tarcze w M6 to katorga, strasznie śruby się zapiekają.
w 6 jest samoregulujacy sie hamulec reczny o ile sie nie myle... jestem swiezo po wymianie klockow i plynu hamulcowego i tez reczny mi hamowal auto jak zaciagnalem na maxa a teraz jak mechanik mi powiedzial i po kilkakrotnym zaciaganiu i spuszczaniu lapie w polowie tego co wczesniej.
klocki zalozylem EBC greenstuff i plyn tez zalalem EBC BC307 i powiem tak wkoncu moja Czarnulka ma meski hamulec polecam
klocki zalozylem EBC greenstuff i plyn tez zalalem EBC BC307 i powiem tak wkoncu moja Czarnulka ma meski hamulec polecam
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Tom jak mozesz podaj dokladnie jakie klocki (nr katalogowy ebc) i ile plynu weszlo ci do ukladu ??
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
- Od: 2 paź 2007, 19:21
- Posty: 44
- Skąd: z MAMY
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04
J.B. plynu weszlo 1l EBC – BF307, klocki przod EBC – DP21465, tyl EBC – DP2729
to sa klocki GREENSTUFF, a plyn DOT4, zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
to sa klocki GREENSTUFF, a plyn DOT4, zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
Tom Podziekowal serdecznie pisalem na GG, ale znalazlem ten watek , dzieki za
Moze sie komus przydac : http://www.ebc24.pl/index.php?model_wybrany=7218%2C7234
namiar, mam swojego dostawce na EBC, Motula i Meguiar's w razie czego pytac.Tom napisał(a):zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
Moze sie komus przydac : http://www.ebc24.pl/index.php?model_wybrany=7218%2C7234
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
- Od: 2 paź 2007, 19:21
- Posty: 44
- Skąd: z MAMY
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04
Witam.
Podepnę się tutaj z pytaniem. Moje autko to Mazda 6 sedan z 2004r.
Potrzebuję się dostać do ręcznego hamulca. Rzecz w tym że zaciągając ręczny nie ,, łapie,, na zębatce a przycisk którym się zwalnia ręczny, moim zdaniem za bardzo wystaje, może to ma związek ?
Co i jak zdemontować by dostać się do tego mechanizmu hamulca ręcznego nie uszkadzając czegoś ?
Pozdrawiam.
Podepnę się tutaj z pytaniem. Moje autko to Mazda 6 sedan z 2004r.
Potrzebuję się dostać do ręcznego hamulca. Rzecz w tym że zaciągając ręczny nie ,, łapie,, na zębatce a przycisk którym się zwalnia ręczny, moim zdaniem za bardzo wystaje, może to ma związek ?
Co i jak zdemontować by dostać się do tego mechanizmu hamulca ręcznego nie uszkadzając czegoś ?
Pozdrawiam.
Mazda 6, 2004, silnik 2.0 benzynka
- Od: 8 mar 2008, 15:06
- Posty: 23
- Auto: M azda 6 Sedan 2.0 16 V z 2004
zdemonotowałem konsolę środkową, tylko nie mogę poradzić sobie ze zdjęciem plastiku z ręcznego nigdzie nie widzę łączenia ani zatrzasków a to właśnie tam wśrodku coś się pokręciło. Ni choler.... nie wiem jak to ściągnąć ???
edit
No tak. Dotrzeć dotarłem czyli 3 śruby i mechanizm prawie że mam w zasięgu ręki, ale.... no właśnie pozostała nakrętka napinająca linki hamulca i STOP . Tu mnie zastopowało nie mam takiego klucza A czy ten mechanizm to się da wogóle rozłożyć na by naprawić ?
edit
No tak. Dotrzeć dotarłem czyli 3 śruby i mechanizm prawie że mam w zasięgu ręki, ale.... no właśnie pozostała nakrętka napinająca linki hamulca i STOP . Tu mnie zastopowało nie mam takiego klucza A czy ten mechanizm to się da wogóle rozłożyć na by naprawić ?
Mazda 6, 2004, silnik 2.0 benzynka
- Od: 8 mar 2008, 15:06
- Posty: 23
- Auto: M azda 6 Sedan 2.0 16 V z 2004
zoltrix taaa, jest pod podwojnym schowkiem pomiedzy kierowca i pasazerem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać?
W 6 były od początku problemy z ręcznym (mi udało się wymienić na gwarancji) (robiłem to w niemieckim serwisie) i móili, że się zdarza często, że hamulec nie "odbija" – jest zaciśnięty w poprzedniej M6. również miałem podobny problem dym, smród i na koniec wymiana. w następnej to od razu konserwacja –(była akcja prowadzona przez mazdę), wymiana ręcznego..
- Od: 18 kwi 2008, 13:08
- Posty: 9
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 2x Mazda 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6