Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna
Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej mazdki, tym razem 323F 2.0 V6. Jak tylko stopniał śnieg, postanowiłem potestować nowy nabytek i zauważyłem, że na pierwszym lub drugim biegujak mu fajnie przydepnę, w okolicy 4000 obr pojawia się taki minimalny spadek mocy(coś jak dziura w gazie), a od 4500/5000 obr już dalej jest normalne przyspieszenie.
Wie ktoś może, czym to może być spowodowane?
Pozdrowionka
EDIT by Marek: temat powstaje z połączenia kilku innych o tej samej tematyce.
Polecam też lekturę bliźniaczego tematu w dziale Z5 czy też B3/BP
Wie ktoś może, czym to może być spowodowane?
Pozdrowionka
EDIT by Marek: temat powstaje z połączenia kilku innych o tej samej tematyce.
Polecam też lekturę bliźniaczego tematu w dziale Z5 czy też B3/BP
Ostatnio edytowano 21 mar 2013, 14:20 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Temat powstały z połączenia kilku wątków.
Powód: Temat powstały z połączenia kilku wątków.
- Od: 9 gru 2003, 23:08
- Posty: 55
- Skąd: Ruda Śl. Zabrze
- Auto: RX-8 HP
VRIS'y sprawdzisz po kodach bledow z PCM. Jak ich nie bedzie – zdejm kolektor wlotowy i dokladnie wyczysc – tez chyba bylo na ten temat na forum. Sa to 2 podstawowe korki do ustalenia awarii tego typu.
Jest tez podobno blad w PCM w starych rocznikach, ale ja jakos sie z tym nie spotkalem, mimo ze pare autek tego typu przeszlo przez moje rece.
Jest tez podobno blad w PCM w starych rocznikach, ale ja jakos sie z tym nie spotkalem, mimo ze pare autek tego typu przeszlo przez moje rece.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Halo, dzięki za szybkie odpowiedzi, ale i tak nie bardzo wiem o czym piszecie (jakieś VRIS, PCM...) nie jestem niestety mechanikiem, a o V6 to już w ogóle nie mam pojęcia. Chyba zostanie mi jechać na serwis
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
- Od: 9 gru 2003, 23:08
- Posty: 55
- Skąd: Ruda Śl. Zabrze
- Auto: RX-8 HP
Silniki V6 mazdy posiadają układ komór rezonansowych połączonych z przepustnicami, a te oto przepustnice to są właśnie Vris-y. U Ciebie pierwszy Vris włącza sie przy 4000 obr/min, a drugi włącz sie przy 5000 obr/min a co z tym idzie czuć wyraźne przyśpieszenie, jakby kopnięcie, które to szczególnie odczuwalne jest przy 5000 obr/min. Jeżeli u Ciebie nie czuc takiego kopnięcia to znaczy, że z Vris-ami jest cos nie tak i należy to sprawdzić, a mozna to zrobic przez odczytanie kodów błędów jakie emituje ECU czyli komputer samochodu. innym sposobem na sprawdzenie działania jest metoda wizualna. Z tyłu silnika, za kolektorem ssącym widać taki dwie dźwigienki, które jak wspomniałem wcześniej przy 4000 oraz 5000 obr/min powinny sie poruszyć, a jezeli nie poruszają sie to znaczy że cos jest z nimi nie tak, a wtedy pozostaje tylko odczytać błędy komputera.
Zrob tak, jak pisze PatrykK, z jedna (merytoryczna) uwaga, ze VRIS to nazwa calego systemu "Variable Resonance Induction System". Tak wiec przepustnice nazywalbym tylko przepustnicami lub zastawkami, etc.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
A w ogóle to sprawdź czy masz te VRISy podłączone... Fakt, mozesz przedtem odczytać błędy DTC czyli kody błędów, które odczytasz w oparciu o odpowiedni "czytnik" czyli diodę i rezystor podpięty do styków FEN i B+, przy zmostkowanych stykach TEN i GND. Po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu dioda wymiga błedy w oparciu o co będziesz mógł zweryfikować nie tylko VRISy ale tez inne elementy. Jesli masz MX3 z USA, to masz kontrolke Check Engine, wiec wtedy czytnik jest zbędny, bo po zmostkowaniu TEN I GND kontrolka check engine wykrzyczy wszystko na tacho.
Weź pod uwagę, ze fakt przymulenia wcale nie musi pochodzić od VRISów. Skoro powyzej 4500 idzie ładnie, to nie sądzę osobiście, zeby to zmulenie było zasługą VRISów, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Ja bym jeszcze zweryfikował stan takich elementów:
1)swiece
2)kable
3)kopułka
4)palec
5)moduł
6)filtr paliwa
7)filtr powietrza
8)pompa paliwa
9)wtryski
No ale moze mysle troche na wyrost...
Pozdrawiam.
Smirnoff
PS
Kody DTC odpowiedzialne za VRISy: 41 –> VRIS #1, 46 –> VRIS #2
Weź pod uwagę, ze fakt przymulenia wcale nie musi pochodzić od VRISów. Skoro powyzej 4500 idzie ładnie, to nie sądzę osobiście, zeby to zmulenie było zasługą VRISów, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Ja bym jeszcze zweryfikował stan takich elementów:
1)swiece
2)kable
3)kopułka
4)palec
5)moduł
6)filtr paliwa
7)filtr powietrza
8)pompa paliwa
9)wtryski
No ale moze mysle troche na wyrost...
Pozdrawiam.
Smirnoff
PS
Kody DTC odpowiedzialne za VRISy: 41 –> VRIS #1, 46 –> VRIS #2
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Noooo, panie Smirnoff, za to to już będzie flaszeczka (nie jedna z pewnością) łykniemy ją razem z PatrykKiem i oczywiście z całą resztą mazdowiczów, jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Narazie mazdka stoi u lakiernika, ale jak tylko ją odbiorę to się za te przyspieszenie wezmę. Pozdrowionka
- Od: 9 gru 2003, 23:08
- Posty: 55
- Skąd: Ruda Śl. Zabrze
- Auto: RX-8 HP
Kobieta?
witam jestem nowy na forum zakupilem wczoraj mazde 323f 2.0 v6 24v z 1994roku
przebieg 149 tys sprowadzony z niemiec pierwszy wlasciciel serwisowany w mazdzie
poblem iest taki ze ta mazda nie ma mocy na jedynce i dwujce jedzie jak mój kadet 1.3 w gazie i do tego strasznie szarpie jak by sie dlawila macie jakies pomysly co to morze byc z góry dzieki
przebieg 149 tys sprowadzony z niemiec pierwszy wlasciciel serwisowany w mazdzie
poblem iest taki ze ta mazda nie ma mocy na jedynce i dwujce jedzie jak mój kadet 1.3 w gazie i do tego strasznie szarpie jak by sie dlawila macie jakies pomysly co to morze byc z góry dzieki
- Od: 21 lis 2008, 13:18
- Posty: 9
- Skąd: Luubuskie
- Auto: Mazda 323f BA 2.0 v6 24v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość