Rozrusznik kręci, nie chce zapalić – dziwna sytuacja na stacji benzynowej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dodziak » 1 gru 2008, 11:10

Witam,
miałem takie oto zdarzenie jak poniżej na stacji benzynowej. Co mogło się stać ? Auto to 6, 2.3 2007r AT.

Mam pół baku paliwa, zajeżdżam na stację, tankuję do pełna PB95. Zakręcam korek wlewu paliwa "na 1 kliknięcie", wsiadam, chcę odjechać. Auto uruchamia się na ułamek sekundy i momentalnie gaśnie.

Nastepnie nie chce dać się uruchomić (rozrusznik kręci, kontrolki się palą – w tym check engine). Próbowałem z 20 razy, w międzyczasie ponownie odkręcając i zakręcając korek wlewu paliwa. Po kilkunastu minutach zauważyłem że zaczyna minimalnie "zaskakiwać", odruchowo nacisnąłem gaz – zaskoczyło. Wszystkie kontrolki zgasły, pojechałem. Od tamtej pory odpalałem auto jeszcze z 20 razy, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i wszystko jest ok. Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?

Pozdrawiam,
dodziak

edit brt: proszę na przyszłość poprawnie nazywać tematy
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 09:53
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda

Postprzez Enduro » 1 gru 2008, 11:22

dodziak napisał(a): Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?

imobilajzer
jedz na tester i dowiesz sie jakie bledy zapamietal komp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawko_6 » 1 gru 2008, 13:18

dodziak napisał(a):Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?

Bardzo rzadko, ale u mnie pojawia się problem z uruchamianiem w podobnych okolicznościach, czyli uruchamiam zimny, jadę na stację, tankuję i jest problem. Nigdy nie było tak ekstremalnie jak u Ciebie, że kręciłeś kilka razy, ale czasami uruchamianiem przypomina starego" Malucha". Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa". Trzeba zaktualizować oprogramowanie, podobno pomaga, koszt ~150zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 1 gru 2008, 13:34

Pawko_6 napisał(a):Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa".

A czy mógłbyś przy takiej "okazji" wykręcic świecę, sprawdzić jej zalanie i to w 100% potwierdzić?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 1 gru 2008, 13:46

magicadm napisał(a):A czy mógłbyś przy takiej "okazji" wykręcic świecę, sprawdzić jej zalanie i to w 100% potwierdzić?

Nie widzę sensu. Korzystałem z wiedzy zawartej na amerykańskich forach, była na to nawet akcja serwisowa. Ja nie mam z tym problemu zdarza się bardzo rzadko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 1 gru 2008, 13:55

Pawko_6 napisał(a):z wiedzy zawartej na amerykańskich forach, była na to nawet akcja serwisowa

To spoko :)
Zastanawia mnie czy delikatne dodanie gazu nie poprawiłoby sytuacji?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dodziak » 1 gru 2008, 14:10

Pawko_6 napisał(a):Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa". Trzeba zaktualizować oprogramowanie, podobno pomaga, koszt ~150zł.


U mnie silnik był rozgrzany. Tankowania dokonywałem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. O wspomnianym zalaniu przeczytałem także (post factum) w instrukcji obsługi. Na jutro umówiłem się w serwisie. Zobczymy :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 09:53
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda

Postprzez magicadm » 1 gru 2008, 15:34

W życiu nie zgaszę silnika na CPNie :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 1 gru 2008, 22:11

magicadm napisał(a):W życiu nie zgaszę silnika na CPNie :D

znam kogoś, kto wogóle nie gasił silnika,
bo obawiał się, że mu tłoki wystygną...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawko_6 » 1 gru 2008, 22:28

Enduro napisał(a):znam kogoś, kto wogóle nie gasił silnika,
bo obawiał się, że mu tłoki wystygną...
E.

Dziwny znajomy... <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez decerios » 23 gru 2008, 10:58

dodziak napisał(a):Witam,
miałem takie oto zdarzenie jak poniżej na stacji benzynowej. Co mogło się stać ? Auto to 6, 2.3 2007r AT.

Mam pół baku paliwa, zajeżdżam na stację, tankuję do pełna PB95. Zakręcam korek wlewu paliwa "na 1 kliknięcie", wsiadam, chcę odjechać. Auto uruchamia się na ułamek sekundy i momentalnie gaśnie.



Na 99% jest to wina interesu zwanego w anglojęzycznych krajach solenoidem. Być może polska nazwa jest podobna, nie wiem :) Temat szeroko komentowany m. in. w USA. Przykłady:

http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... try1146282
http://www.imazda.com/forums/showthread.php?t=14913
decerios
 

Postprzez griszka1983 » 29 cze 2010, 21:21

Witam.
Mam podobny problem lecz nie do końca z Mazda 6 diesel 88kW. 121 KM.
Ostatnio kilka razy zdarzyło mi się, że po nocy (po kilku godzinnym postoju) miałem problem z odpaleniem samochodu. Czasami musiałem kilka razy uruchamiać zapłon.
Czasem uruchamia się ale nie może wejść na obroty. Dopiero po kilku chwilach (ok.1-2minut) sam bez pomocy gazu wchodzi na 900 obrotów.
Przy ciepłym silniku nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem.
Mam zamiar teraz wymienić wszystkie filtry. Może to pomoże.

pozdrawiam,
Griszka
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:58
Posty: 13
Skąd: Lublin

Postprzez jarek999 » 29 cze 2010, 22:12

witam. moze to byc wina filtra paliwa ewentualnie sitka w zbiorniku lub zapowietrza sie uklad paliwowy. mozesz podjechac na kompa i sprawdzic bledy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6